Akivaizdu, kad naujasis „Avensis“ (kadangi išvaizda pasikeitė iš esmės, toliau vadinsiu jį nauju, o ne atnaujintu) atrodo kur kas šiuolaikiškiau nei pirmtako – siauri priekiniai žibintai, kurie gali būti su tolimosiomis ir artimosiomis LED šviesomis, agresyviai atrodantis bamperis, grotelės su chromo juosta, kuri vizualiai sujungia išraiškingas priekinių žibintų LED dienos šviesų juostas – nors išvaizda ir ne tokia ekstravagantiška kaip gamintojo „Premium“ markės „Lexus“ automobilių, bet pakankama, kad atkreipti į automobilį dėmesį, o ir sraute jis išsiskiria.

Ypatingai dailiai atrodo universalas – bent jau tikrai ne prasčiau nei naujas „Volkswagen Passat“ ar su kelių metų pertrauka į Europą atkeliavęs efektingas „Ford Mondeo“. Dar į šio automobilio konkurentus galima įtraukti seniai rinkoje esantį „Opel Insignia“ arba ką tik debiutavusį „Škoda Superb“, atnaujintą sportišką „Mazda 6“, gera įranga pasižyminčius „korėjiečius“ „Hyundai i40“ ir „Kia Optima“, „prancūzus“ „Peugeot 508“ ir „Citroën C5“. Be to, didžioji dauguma šių automobilių siūlomi praktišku hečbeko kėbulu, tuo tarpu „Avensis“ galimas tik kaip sedanas ir universalas. Tad stiprių konkurentų apstų, o kokius kozirius turi naujasis „Avensis“?

Sumontuoti vokiški varikliai

Vieną jau aptarėme – išvaizda tikrai daili. Daug kam privalumas bus ir stiprus „Toyota“ prekinio ženklo įvaizdis – nieko keisto nes Lietuvos populiariausių naudotų automobilių dešimtuke vienintelis ne vokiškos kilmės automobilis yra būtent „Avensis“. Ir tie, kurie galbūt ilgai svajojo įsigyti naują „Avensis“, bet dėl vienų ar kitų priežasčių tą atidėliojo, dabar gali rasti dar vieną svarų argumentą.

Tai į automobilį montuojami BMW 1.6 l/112 AG ir 2.0 l/143 AG turbodyzeliniai varikliai. Perskaitėte teisingai – kadangi gamintojui kurti tik Europos rinkai skirtus dyzelinius variklius neapsimoka, čia sumontuoti japonų partnerių iš Bavarijos motorai („N47“ žymėjimą turintys varikliai montuojami ir į BMW 116d/316d, BMW 118d/318d, taip pat „Mini“ automobilius). Koks rezultatas?

Toyota Avensis

Išbandžiau automobilį su galingesniu 143 AG ir 320 Nm varikliu. Jį užvedus nors ir tyliai, bet visgi girdimas duslus dyzelinio variklio darbas. Nekritiška, bet šiais laikais jau tampa įprasta, kad pagal garsą praktiškai neįmanoma atskirti koks variklis darbuojasi po kapotu.

Dinamika ramiam važiavimui pakankama (iki 100 km/val. – per 9,8 sekundes), o ir dyzelino sąnaudos nedidelės – jei nebūčiau dalies atkarpos važiavęs greitkeliu, nesunkiai būčiau pasiekęs mažesnes nei 5,5 l/100 km dyzelino sąnaudas. Tuo tarpu gamintojas nurodo 4,6 l/100 km.

Tik liūdna žinia „automatų“ mėgėjams – kintamo veikimo transmisija „Multidrive“ yra siūloma tik su benzininiais 1.8 l/147 AG ir 2.0 l/152 AG motorais. O silpniausias gamoje benzininis 1.6 l/132 AG variklis komplektuojamas su mechanine 6 pavarų transmisija.

Akiai mielesnis salonas ir gausi įranga

Buvo atnaujinta ne tik išorė, bet ir salonas. Prietaisų skydelyje atsirado daugiau įdomesnių linijų, tachometras ir spidometras dabar sumontuoti sportiškai atrodančiuose atskiruose „šuliniuose“ su spalvotu ekranu tarp jų – viskas atrodo dailiai ir šiuolaikiškai. Centre – 8 colių lietimui jautrus ekranas, kuri siūlomas jau „Active“ (pakopa aukštesnėje nei bazinė) komplektacijoje.

Bendrai vertinant, geros komplektacijos yra stiprioji naujo „Avensis“ pusė. Pavyzdžiui, net pigiausias „Standart“ modelis (kainuojantis nuo 18 350 eurų) turi perspėjimo apie galimą susidūrimą ir automatinio stabdymo sistemą (!), kondicionierių, oda aptrauktą vairą, šildomas sėdynes.

Toyota Avensis

„Active“ komplektacijoje papildomai yra ne tik lietimui jautrus ekranas, bet ir perspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos, ženklų atpažinimo sistemos, automatinis lietaus ir šviesų jutiklis su tolimųjų šviesų perjungimo sistema – išties gausi įranga tik šiek tiek brangesniame nei bazinės komplektacijos automobilyje (nuo 20 900 eurų).

Geresnėje „Active Plus“ komplektacijoje (nuo 23 520 Eur) – pagrindiniai LED žibintai, beraktė įlipimo ir užvedimo sistema, geriausioje „Premium“ įrangoje (nuo 26 950 Eur) – adaptyvi šviesų sistema, oda aptrauktos sėdynės (vairuotojo valdoma elektra), 18 colių ratlankiai.

Ergonomika su išlygomis

Tad ar džiugina visos šios gėrybės? Su išlygomis. Visgi modelio atnaujinimu vairuotojo darbo vietos ergonomikos taip lengvai nepakeisi. Tad kaip ir anksčiau čia yra nedideliu diapazonu reguliuojamas vairas (nors jis gražus pažiūrėti ir malonus paimti), sėdėjimo padėtis gana keistai aukšta ir arti priekinio stiklo (atlenkus skydelį nuo saulės jis bus maždaug per sprindį nuo vairuotojo kaktos), vairas praktiškai guli ant kojų – šiuos priekaištus turėjau ir prieš 3 metus atnaujintam modeliui, jie niekur nedingo ir dabar.

Dar keisčiau ant galinės sėdynės – dviese čia galima įsitaisyti patogiai, bet štai jei teks keliauti trise, viduryje sėdintis keleivis (bent jau aukštesnis nei 175 cm) galva remsis į lubas. Tiesa, bandytame automobilyje buvo sumontuotas panoraminis stoglangis, dar labiau sumažinęs salono aukštį. Nors daiktų į universalo bagažinę tilps nemažai – iki 543 litrų, nulenkus galines sėdynes – iki 1609 l.

Geresnės važiavimo savybės

Gamintojas padidino automobilio kėbulo standumą, taip pat užtikrino didesnį komfortą ir tikslesnį valdymą. To pavyko pasiekti atnaujinus priekinę „McPherson“ (padidinti valdymo tikslumui buvo sumontuoti metaliniai amortizatorių atraminiai guoliai, optimizuotos spyruoklės ir jų eiga) ir galinę dvigubų svirčių (sumontuoti kitokie amortizatoriai ir spyruoklės) pakabas, taip pat vairo sistemoje su elektriniu stiprintuvu atsirado naujas velenas ir didesnio diametro stabilizatorius – visa tai padidino vairavimo tikslumą ir grįžtamąjį ryšį.

Žinoma, šie pakeitimai „Avensis“ nepadarė sportišku ir azartiškai valdomu automobiliu. Iš esmės tai – komfortiška mašina su pakankamai gerai sugeriančia kelio nelygumus bei užtikrinančią gerą stabilumą kelyje pakaba, pasižyminti gera garso izoliacija (išskyrus mano jau minėtą dyzelinio variklio garsą, dirbant laisvais sūkiais). Atlikti atnaujinimai teigiamai paveikė automobilio valdymą, pakankamai standus vairo stiprintuvas leidžia jaustis saugiau net ir važiuojant greitai vingiuotame kelyje – šių savybių man trūko ankstesniame modelyje.

Gera įranga atperka trūkumus

Kam tiktų šis automobilis? Ogi visiems, ieškantiems D klasės praktiško automobilio. Jis išvaizdus, komplektuojamas su taupiais BMW varikliais, o bene didžiausias privalumas – gera ir gausi įranga. Ir jei kažkada „Avensis“ būdavo vienas brangesnių pasiūlymų rinkoje, šįkart atnaujintas modelis atrodo itin įdomus ir viliojantis pasiūlymas. Rekomenduoju ieškantiems gero kainos ir įrangos santykio automobilio!

Įvertinimas 7/10

„Toyota Avensis“ universalo vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris 1995 cm3
Degalai dyzelinas
Galia 105 kW/143 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas 320 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai priekiniai
Ilgis 4820 mm
Plotis 1810 mm
Aukštis 1480 mm
Važiuoklės bazė 2700 mm
Svoris 1475 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val. 9,8 sek.
Maksimalus greitis 200 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos 4,6 l/100 km
CO2 emisija 120 g/km
Bagažinės tūris 543/1609 litrų
Kaina 27 780 eurų (bazinė kaina nuo 19 520 eurų)