Šį rudenį Europoje pradedamas pardavinėti japoniškas antros kartos „Suzuki SX4“ miesto visureigis, „pakrikštytas“ papildomu „S-Cross“ vardu. Kuo ypatingas šis Vengrijoje pagamintas japonas, kurį gamintojo atstovai neslėpdami vadina populiaraus „Nissan Qashqai“ konkurentu, aiškinomės Latvijoje.
Suzuki SX4 S-Cross
© E.Babelio nuotr.

Priminsiu, kad pirmos kartos „Suzuki SX4“, rinkoje pasirodęs 2006 metais, buvo sukurtas bendradarbiaujant su italais iš „Fiat“. Naudojant tą pačią platformą buvo gaminamas ir „Fiat Sedici“ modelis. Automobilis buvo skirtas Europos rinkai, o jo išvaizdą sukūrė žymus automobilių dizaineris Giorgetto Giugiaro. Šį kartą japonai reikalo ėmėsi vieni...

Asmeniškai man automobilis „gyvai“ atrodo tikrai geriau nei nuotraukose. Kai kuriais rakursais jis primena „Nissan Qashqai“, nors iš esmės – nieko išskirtinio, arba kitaip tariant – senamadiškai. Milžiniški priekiniai žibintai buvo populiarūs praeitame dešimtmetyje, o šiandien vis dažniau priekyje matome šiuolaikiškas siauras žibintų juostas su sumontuotomis LED šviesomis. Kaip sakoma: labas rytas, Tekančios saulės šalies atstovai! Bet gal išvaizda ne taip svarbu? Galbūt tokį automobilį reikia rinktis ne širdimi, o „iš išskaičiavimo“? Įvertinkime.

Erdvesnis ir lengvesnis už pirmtaką

Palyginti su ankstesniu modeliu, naujasis „Suzuki SX4 S-Cross“ ūgtelėjo: dabar jo ilgis siekia 4,30 m (15 cm daugiau nei pirmtako), plotis – 1,77 m (4 cm daugiau), aukštis – 1,57 m (toks pats). Atstumas tarp ašių padidėjo 10 cm iki 2,60 m. Tačiau net ir gerokai didesnis automobilis gali pasigirti mažesniu svoriu – už senąjį modelį (kurio, beje, gamyba dar bus tęsiama vienerius metus) jis 80 kilogramų lengvesnis, o bazinio modelio masė yra vos nuo 1160 kg. Tai 50 kilogramų mažiau, nei panašios komplektacijos „Nissan Qashqai“, kuris sveria nuo 1210 kilogramų.

Gamintojas nepamiršo pasididžiuoti, kad bagažinė – bene didžiausia savo klasėje. Į ją telpa iki 430 litrų (į ankstesnį modelį pavykdavo sugrūsti vos 270 litrų) – tas pats „Nissan Qashqai“, nenulenkus galinių sėdynių, talpina 20 litrų mažiau. Tik „pamirštama“ paminėti, kad nulenkus galines sėdynes, bagažinės talpa ne tokia jau ir įspūdinga, o tiksliau – vos 1269 litrai. Bet koks hečbekas talpina panašiai, o ką jau kalbėti apie „Qashqai“, kurio bagažinėje, nulenkus galines sėdynes, tilps 1513 litrų. Be to, jei „Suzuki“ bagažinėje nėra „antro“ dugno (sumažinančio bagažinės talpą), tarp nulenktų sėdynių ir bagažinės dugno bus didelis „laiptas“.

Įranga nebloga, bet salonas – ne be priekaištų

„Suzuki SX4 S-Cross“ salonas atrodo pakankamai šiuolaikiškai, tačiau plastikinės prietaisų skydelio apdailos tikrai nepavadinsi itin kokybiška. Be to, ir tarpai tarp plastikinių detalių nėra vienodi. Tiesą sakant, kai kuriuose bandytuose automobiliuose prietaisų skydelio plastikas buvo atšokęs, o jį tiesiog galima buvo nuimti ranka. Gal tai prieš mus automobilį bandžiusių žurnalistų išdaigų pasekmės, bet šiuolaikiniame automobilyje taip tikrai neturėtų būti.

Salono įranga nėra skurdi. Net bazinėje, GL komplektacijoje yra oro kondicionierius, šildomos sėdynės, greičio palaikymo sistema, visi elektra valdomi langai, CD grotuvas su USB jungtimi. GL+ versija turi automatinę dviejų zonų klimato kontrolę, beraktę durelių atidarymo ir automobilio užvedimo sistemą, laisvų rankų įranga, pajudėjimo į įkalnę pagalbininką. Geriausioje, GLX versijoje, papildomai yra automatiniu režimu veikiantys langų valytuvai, tamsėjantis galinio vaizdo veidrodėlis, taip pat sumontuoti biksenoniniai žibintai.

Nieko nepasigedote? Nagi taip – navigacinės sistemos nėra net papildomos įrangos sąraše. Pasak atstovų, už maždaug 1725 litus ją visgi galima užsisakyti, tik štai tokio „ypatingos“ komplektacijos automobilio gali tekti laukti iki pusės metų. Bent jau modelio gamybos pradžioje. Panašiai teks apsišarvuoti kantrybe, jei užsimanysite išgirto ir didžiausio klasėje atidaromo panoraminio stoglangio (apie 3450 litų). Jo taip pat bent jau kol kas nėra papildomos įrangos sąraše, o tokį įgeidį „specialiu“ užsakymu ir per tą patį iki 6 mėnesių trunkantį laikotarpį gamintojo atstovai visgi žada patenkinti. Ačiū bent už tai!

Daug erdvės ant galinės sėdynės

Tuo tarpu medžiaga aptrauktos sėdynės dailios ir patogios, prie vairo greitai atrandi reikiamą sėdėjimo poziciją, juolab ir vairas reguliuojamas nemažu diapazonu visomis kryptimis. Pats vairas nedidelio diametro, aukštesnėse komplektacijose aptrauktas oda, čia sumontuoti visi reikalingi valdymo klavišai. Gaila tik, kad pasigedau informacinio ekrano perjungimo mygtuko – ranką iki jo reikia tiesti prietaisų skydelio link.

Ant galinės sėdynės taip pat smagu – užtenka vietos ir virš galvos, ir kojoms, ir pečiams. Nors, kaip dažniausiai pasitaiko, trečias antroje sėdynių eilėje keleivis dažniausiai tik trukdo, bet ir jam čia atsiras pakankamai vietos. Be to, papildomai galima reguliuoti sėdynių atlošų padėtį. Tad dėl erdvaus salono gamintoją tikrai galima pagirti.

Išgirta „Allgrip“ ratų sistema

Nauji „Suzuki SX4 S-Cross“ siūlomi su vieno darbinio tūrio – 1.6 l – motoru, kuris gali būti tiek benzininis, tiek ir dyzelinis. Benzininis 1586 cm3 1.6 VVT motoras pagamintas pačių japonų, tuo tarpu turbodyzelinius 1598 cm3 1.6 DDiS variklius tiekia „Fiat“. Abiem atvejais motoras pasiekia pakankamai padorias 120 AG. Tik štai benzininio motoro sukimo momentas tėra vos 156 Nm (esant 4400 aps./min.), o dyzeliniame jis kur kas įspūdingesnis – net 320 Nm (esant 1750 Nm).

Modeliai gali būti varomi tik priekiniais arba visais ratais, benzininiai varikliai komplektuojami su mechanine 5 pavarų, dyzeliniai – su mechanine 6 pavarų dėže, benzininis variklis gali turėti ir bepakopę pavarų dėžę – variatorių.

Automobilyje su visais varančiaisiais ratais galima pasirinkti keturis skirtingus „Allgrip“ sistemos režimus: automatinį (įsijungia praslydus priekiniams ratams), sportinį (užtikrina dinamiškesnį važiavimą vingiuotuose keliuose), sniego (važiuojant slidžia kelio danga beveik visą laiką varomi visi ratai ) ir blokuotą (iki 60 km/val. nuolat varomi visi ratai).

Didžiausias elektronikos valdomos visų varančiųjų ratų sistemos ypatumas – ji įsijungia dar prieš suveikiant elektroninei stabilumo kontrolės ESP sistemai. Jei posūkyje elektronika užfiksuoja per didelį pasukamumą, didesnis sukimo momentas perduodamas priekiniams ratams, jei per mažą pasukamumą – galiniams ratams.

Deja, bet važiuojant vorele paskui kitas mašinas šių privalumų nebuvo nei laiko, nei galimybių padoriai išmėginti. Bet, pasak gamintojo atstovų, ši elektronikos valdoma visų varančiųjų ratų sistema pirmą kartą buvo pritaikyta ir europiniame modelyje. Prieš tai ji buvo naudojama tik Senajame žemyne nepardavinėtame „Suzuki Kizashi“ automobilyje ir nusipelnė itin gerų specialistų įvertinimų. Ką gi, kol kas tenka pasitikėti užsienio kolegų atsiliepimais ir „užskaityti“ tai kaip dar vieną „Suzuki SX4 S-Cross“ privalumą. Pasitaikius progai, būtinai ją išmėginsime nuodugniau.

Taip jis važiuoja

Kaip jau minėjau, visi modeliai komplektuojami su 1.6 l/120 AG benzininiais arba dyzeliniais motorais. Su tokia galia stebuklo dinamikoje tikėtis neverta. Jo ir nėra. Dinamiškiausias modelis su priekiniais varančiaisiais ratais pirmą šimtą pasiekia per 11 sekundžių, „dyzeliukas“ su visais varančiaisiais – per 13 sekundžių.

Gamintojas nurodo, kad modelis su benzininiu motoru, mechanine pavarų dėže ir priekiniais varančiaisiais ratais vidutiniškai naudoja 5,5 l/100 km degalų, su 4x4 pavara – 5,9 l/100 km. Modelis su CVT transmisija – atitinkamai 5,5 l ir 5,7 l šimtui kilometrų. Automobilis su dyzeliniu motoru ir 4x4 pavara – 4,6 l/100 km. Prie šių skaičių pridėkite maždaug 1-1,5 litro ir gausite realias degalų sąnaudas.

Tiek benzininis, tiek ir dyzelinis motorai dirba tyliai ir be vibracijų, tik štai nurodytų turbodyzelinio variklio su kintamos geometrijos turbina 320 niutonmetrų nesijaučia – atrodo, kad čia savo jėgą rodo daugiausiai 250 „niutonų“.

Gaila! Juk su meistriškai „Suzuki“ inžinierių suderinta važiuokle, tiksliu ir ne per lengvu vairu šis automobilis velniškai smagiai valdomas. Žinoma, su paklaida, kad tai visgi SUV, o ne vikrusis „Swift“. Ech, sumontuoti jame bent 150 AG motorą – būtų tikras malonumas važiuoti.

Bet juk tai šeimos mašina. Ir šeimai, jei važiuoti duobėtu keliu, ji gali pasirodyti ne itin komfortiška. Už tikslų posūkių įveikimą atsilyginama gana standžiai ir kietai veikiančia pakaba, o galinių amortizatorių eigos nebepakanka, pervažiuojant didesnes duobes. Nors tai neabejotinai smagiau ir linksmiau valdomas automobilis, nei tas pats „Nissan Qashqai“, bet šiame segmente prioritetus turi kitos vertybės.

Tiek jis kainuoja

Bazinis „Suzuki SX4 S-Cross“ modelis su 1.6 l/120 AG benzininiu motoru ir tik priekiniais varančiaisiais ratais kainuoja nuo 57 800 litų. Panašios komplektacijos „Nissan Qashqai“ su 1.6 l/117 AG benzininiu varikliu – vos 700 litų brangesnis.

Tuo tarpu bene didžiausias „Suzuki SX4 S-Cross“ kainos pranašumas prieš „Nissan“ išryškėja, renkantis modelį su 4x4 transmisija. Tokie „Nissan Qashqai“ komplektuojami arba su dyzeliniu 1.6 l/130 AG motoru, arba su 2.0 l/140 AG benzininiu varikliu – jie atitinkamai kainuoja 77 800 ir 78 500 litų. Tuo tarpu visų varančiųjų ratų „Suzuki SX4 S-Cross“ su 1.6 l/120 AG benzininiu motoru kainuoja gerokai mažiau – nuo 68 200 litų. Tiesa, su dyzeliniu 1.6 l/120 AG motoru jis jau gerokai brangesnis – nuo 84 400 litų. Benzininis variantas su CVT nuolatine kintamo veikimo transmisija kainuoja nuo 80 700 Lt.

Paskutinis žodis

Širdimi šio automobilio tikrai nepasirinksi, o ir gatvėje jis nebus išskirtinis. Negali jis pasigirti ir mažesne nei konkurentai kaina. Man patiko „Suzuki SX4 S-Cross“ vairo sistema, valdymas vingiuotame kelyje, erdvus salonas. Tačiau blanki išvaizda, pusėtina salono surinkimo kokybė – šiame automobilyje tiesiog yra per daug „bet“. Kaip šeimos automobiliui koją gali pakišti ir perdėm standi važiuoklė. Bet jei važinėjate gerais keliais, tai bus privalumas. Gaila, kad nepavyko normaliai išbandyti visų varančiųjų ratų sistemos privalumų – matyt, tai yra vienas didžiausių šio automobilio kozirių.

Įvertinimas 3,5/5

„Suzuki SX4 S-Cross 1,6 VVT 4WD“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1586 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 88 kW/120 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 156 Nm/4400 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 pavarų mechaninė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4300 mm
Plotis: 1765 mm
Aukštis: 1570 mm
Važiuoklės bazė: 2600 mm
Svoris: 1245 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 12,0 s
Maksimalus greitis: 175 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,9 l/100 km
CO2 emisija: 135 g/km
Bagažinės tūris: 430/1269 l
Kaina: nuo 68 200 Lt (bazinė versija – nuo 57 800 Lt)

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Porsche Cayenne“ testas: sėkmės įkaitas specialiai DELFI iš Graikijos (9)

Ką daryti, kai gamini gerą ir komerciškai sėkmingą automobilį, kurio uždirbamų pinigų kalnas...

„Toyota Prius Plug in Hybrid“ testas: versija skeptikams (41)

Kai pernai su DELFI skaitytojais pasidalinau įspūdžiais apie naujos kartos „ Toyota Prius “,...

„Porsche 718 Cayman“: traukos centras (1)

Visatoje egzistuoja visuotinai pripažinti dėsniai , kurie nekelia jokių klausimų kiekvienam...

„Volkswagen T-Roc“ testas: automobilinis rokenrolas specialiai „Motorams“ iš Lisabonos (27)

Jei kas paklaustų, koks man gražiausias šiuolaikinio automobilio pavadinimas, atsakyčiau, kad „...

„Hyundai Kona“ testas: ir miestui, ir bekelei, ir dar stilingas specialiai „Motorams“ iš Barselonos (29)

Savo siekį Europoje jau po keleto metų tapti daugiausiai automobilių parduodančiu gamintoju iš...

Top naujienos

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (74)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Reketininkams pasipriešinęs kaunietis papasakojo, kaip sulaukė keršto ir bėgo iš Lietuvos namuose vyras turėjo pinigų kambarį (71)

Kai dauguma išvykusių iš Lietuvos pradeda pasakoti savo istorijas, dažniausiai sako, kad...

Diatlovo perėjos incidentas: kraują stingdanti mįslinga istorija (37)

1959 metų sausį 23 metų Igoris Diatlovas aštuonių jaunų Sovietų Sąjungos žygeivių grupę...

Sutrypto „Žalgirio“ treneris pratrūko žaibais: reikėtų išvaikyti pusę komandos

Labai abejotina, ar fiasko rudenį patyrusio Vilniaus „Žalgirio“ kapitono tiltelį ateinantį...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (158)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Blogiausiai dirbančiu ministru gyventojai išrinko Verygą (53)

Negebėjimas susitvarkyti su Gedimino kalno irimu – tikrai ne vienintelė priežastis, kodėl...

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (125)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Pripažino: dėl Gedimino kalno buvo gaištamas laikas (93)

21-as mėnuo – maždaug tiek laiko praėjo nuo tada, kai Gedimino kalnas akis badančiomis...

Mažeikiuose perėjoje mirtinai sužalota moteris, įtariamo vairuotojo ieško policija (22)

Sekmadienio vakarą Mažeikiuose, Žemaitijos gatvėje, perėjoje, rasta automobilio mirtinai...

Pamatykite, kaip atrodo prabangiausi Vilniaus viešbučių apartamentai moka 2800 eurų už naktį (92)

Prabangių viešbučių galima surasti įvairiuose miestuose, vis dėlto itin prabangių apartamentų,...