aA
Naujojo „Subaru XV“ bandymuose Švedijoje į automobilį įsėdusius kolegas organizatoriai paprašė išlipti. Pasirodo, jie įlipo į ankstesnės kartos modelį, nors, pasak „Subaru“ atstovų, šiuos automobilius sieja tik ratų varžtai.
"Subaru XV"
© Gamintojo archyvas

Kaip visada, teisybė slypi kažkur anapus. Iš pirmo žvilgsnio ir žiūrint iš priekio, naujas ir senas automobiliai išties panašūs – beveik identiškos formos žibintai, panašios grotelės, o ir profilis pažįstamas. Tačiau iš galo tokių klausimų nebelieka – visiškai kitokie, pailgos formos naujo automobilio žibintai, primenantys aukštesnės klasės „Levorg“ ir „Outback“ modelius, išduoda kas yra kas.

Stebėtis dėl nedidelių išorės pakeitimų nereikia – ir 2012 metais debiutavęs pirmos kartos XV (iš esmės hečbekas „Impreza“ su didesne prošvaisa ir tuomet vis labiau įsibėgėjančia SUV/krosoverių bangos kėbulų mada) buvo (ir yra) išties išvaizdus automobilis. O kur dar praktiška nuolatinė visų varančiųjų ratų pavara, 22 centimetrus siekianti prošvaisa – netenka stebėtis kodėl šie simpatiški SUV yra populiarūs.

Tačiau buvo vienas „bet“ – ankstesnės kartos modelio salono apdailos kokybė, švelniai tariant, tikrai nebuvo aukštumoje. Ir iš kur ji ten tokia bus – visuose tuometiniuose, net ir aukštesnės klasės „Subaru“ automobiliuose, buvo teikiama kur kas daugiau dėmesio funkcionalumui nei apdailai. O ir keleiviai skundėsi, kad ankšta ant galinių sėdynių, triukšmas salone pernelyg didelis.

O štai naujos kartos modelis – lyg diena ir naktis. Stebėtis netenka – nors vizualiai panašus į pirmtaką, jis pagamintas naudojant visiškai naują „Subaru“ modulinę platformą. Pirmasis modelis su šia platforma buvo pernai Japonijoje ir JAV debiutavęs naujos kartos „Impreza“, o turintis šią platformą XV yra debiutinis modelis Europoje.

"Subaru XV": naujas ir pirmtakas
"Subaru XV": naujas ir pirmtakas
© Jurgis Paplaitis

Todėl jis nepalyginamai tylesnis, kėbulas yra net dvigubai standesnis, o salonas – erdvesnis. Dabar čia žymiai daugiau vietos gale sėdinčių kojoms ir virš galvų, taip pat jiems nebetenka riesti kojų po savimi – naujajame modelyje sėdynės sumontuotos devyniais centimetrais aukščiau.

Bet dar didesnis atradimas – žymiai kokybiškesnės apdailos medžiagos. Prie salono japonai padirbėjo išties stropiai, nors ir pasigedau čia elegantiško europinio minimalizmo. Bet tai – skonio reikalas. Be to, atrodo originaliai ir dviem galvomis aukščiau nei anksčiau.

Nuo šiol visi automobiliai (kaip visada – tik su visais varančiaisiais ratais) siūlomi išskirtinai su automatinio stabdymo ir važiavimo savo juosta „EyeSight“ sistema (japonai giriasi, kad jų automobiliai pripažįstami saugiausiais pasaulyje, nors manau, kad „Volvo“ gamintojai su tuo nelabai sutiktų), taip pat tik su benzininiais (nebeliko dyzelinių versijų) 1,6 l 114 AG arba 2,0 l 156 AG varikliais ir tik su automatine bepakope pavarų dėže „Lineatronic“.

Ir nereikia būti aiškiaregiu sakant, kad visi šie pakeitimai atsiliepė kainoje – jei dar dabar parduodamas dabar jau ankstesnės kartos XV modelis kainuoja nuo 20 190 eurų, tai dabartinis atsieis mažiausiai 22 990. O įvertinus, kad toks modelis siūlomas su 1,6 l 114 AG ir vos 150 Nm motoru bei „variatoriumi“, apie dinamiką galima pamiršti (vien gamintojo deklaruojamas įsibėgėjimas iki 100 km/val. atrodo lyg šauksmas iš praeities – 13,9 sekundės). Tad belieka vienintelis pasirinkimas – 2 l motoras.

O tokios versijos, tiesa, siūlomos tik su geresne „Active“ komplektacija, kaina prasideda jau nuo galvą šiame segmente priverčiančių krapštyti 27 000 eurų. Nes reikia tik atsiversti „Subaru“ puslapyje esantį kainoraštį ir pamatysi, kad praktiškesnis (žinoma, ir labiau „darbinis“) „Forester“ kainuoja nuo 24 500 eurų, o didelis ir labiausiai prestižinis gamoje „Outback“ – nuo 30 990 eurų.

Žinoma, tai vis dar yra pradinis laiptelis į „Subaru“ SUV automobilių stovyklą – artimiausiu metu vyresnius brolius pakeis atnaujinti ir visiškai nauji modeliai, kurie, žinoma, bus dar brangesni.

Bet nesistebiu „Subaru“ planais, kad jau kitąmet naujas XV taps populiariausiu šio gamintojo modeliu pasaulyje – įvertinus pažangą ir siūlomas savybes, tuo netenka abejoti. O daugiau apie šį automobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Opel Combo“ testas: pigus, praktiškas...neįdomus? specialiai „Motorams“ iš Ruselsheimo (4)

Pasakysiu iš karto – šis naujasis „ Opel Combo “ yra „ Peugeot Rifter “, taip pat mano...

Naujo „Volvo S60“ testas: kokybė švediška, bet pagaminta JAV (65)

Po visai neseniai įvykusio naujojo „ Volvo V60 “ pristatymo sulaukiau kvietimo apsilankyti ir...

„Mercedes-Benz“ prieš „Audi“: kam pavyko pagaminti geresnį GT? (35)

Keturių durų kupė – terminas, kuris daugeliui vairuotojų iki šiol skamba absurdiškai....

Naujo „Peugeot 508 SW“ testas: prancūziškas antausis „Škodai“ ir kitiems specialiai DELFI iš Portugalijos (56)

„Peugeot“ ir frazė „vidutinės klasės automobilis“ – sunkiai viena nuo kitos atsiejamos....

Atnaujinto „Fiat 500X“ testas: populiariausias automobilis Lietuvoje? specialiai „Motorams“ iš Milano (46)

Retro išvaizdos „Fiat 500“ šeimos modeliai itin populiarūs pietinėse Europos valstybėse, o...

Top naujienos

TV eteryje ištarta frazė Sovietų Sąjungoje sukėlė tikrą ažiotažą: gavau konkrečią užduotį (24)

1986 metų liepos 17 dieną viešbučio administratorė ir visuomeninės organizacijos „Sovietinis...

Lietuvis siekia pakeisti prekybos rinką: derybų galią nori sugrąžinti pirkėjams (13)

Danijoje gyvenantis lietuvis įkūrė elektroninės prekybos platformą, kuria tikisi sugrąžinti...

Ovacijomis Vilniuje pasitiktos sugrįžusios Dakaro komandos atnaujinta 23.24 (107)

Šeštadienio vakaras Vilniaus oro uoste ne vienam keleiviui buvo neįprastas. Kone visos Lietuvos...

Emigranto nusikaltimas sukrėtė ne tik Lietuvą, bet ir Švediją: nužudytą paauglę rado užklijuotomis lūpomis (101)

Darbą baigusi septyniolikmetė nusiuntė tėvui žinutę, kad grįžta namo, tačiau į juos taip ir...

Po savaitgalio pasitiks nauji nemalonumai: iš sinoptikų – perspėjimas (9)

Sekmadienį per Lietuvą keliaus šaltasis atmosferos frontas. Daugelyje rajonų lankysis krituliai,...

Lietuviai įamžino chaotišką Indijos sostinę: jeigu ši šalis neegzistuotų, niekam neužtektų vaizduotės ją išgalvoti (47)

„Jeigu Indija neegzistuotų, niekam neužtektų vaizduotės ją išgalvoti“, - taip sakė...

Radžvilas: tai ir yra pabaigos ženklas (682)

Didžiosios Britanijos atsiskyrimas yra labai panašus į Sąjūdį, Europos Sąjunga ( ES ) eina...

Sirgalių žinutę išgirdęs Adomaitis po skaudaus pralaimėjimo citavo dukterį (134)

Vilniaus „Ryto“ vyriausiojo trenerio Dainiaus Adomaičio 45-ojo gimtadienio vakaras –...

„Hadsono stebuklas“: kaip išvengta tragedijos (40)

Sausio 15 d. sukako lygiai dešimt metų nuo vadinamojo Hadsono upės stebuklo, kai „ US Airways “...

Paskelbti antrosios „Eurovizijos“ atrankos rezultatai: net 7 dalyviams užtrenktos durys (119)

Šeštadienio vakarą eteryje suskambo antrasis nacionalinės „ Eurovizijos “ atrankos filmavimas,...