Naujojo „Subaru XV“ bandymuose Švedijoje į automobilį įsėdusius kolegas organizatoriai paprašė išlipti. Pasirodo, jie įlipo į ankstesnės kartos modelį, nors, pasak „Subaru“ atstovų, šiuos automobilius sieja tik ratų varžtai.
"Subaru XV"
© Gamintojo archyvas

Kaip visada, teisybė slypi kažkur anapus. Iš pirmo žvilgsnio ir žiūrint iš priekio, naujas ir senas automobiliai išties panašūs – beveik identiškos formos žibintai, panašios grotelės, o ir profilis pažįstamas. Tačiau iš galo tokių klausimų nebelieka – visiškai kitokie, pailgos formos naujo automobilio žibintai, primenantys aukštesnės klasės „Levorg“ ir „Outback“ modelius, išduoda kas yra kas.

Stebėtis dėl nedidelių išorės pakeitimų nereikia – ir 2012 metais debiutavęs pirmos kartos XV (iš esmės hečbekas „Impreza“ su didesne prošvaisa ir tuomet vis labiau įsibėgėjančia SUV/krosoverių bangos kėbulų mada) buvo (ir yra) išties išvaizdus automobilis. O kur dar praktiška nuolatinė visų varančiųjų ratų pavara, 22 centimetrus siekianti prošvaisa – netenka stebėtis kodėl šie simpatiški SUV yra populiarūs.

Tačiau buvo vienas „bet“ – ankstesnės kartos modelio salono apdailos kokybė, švelniai tariant, tikrai nebuvo aukštumoje. Ir iš kur ji ten tokia bus – visuose tuometiniuose, net ir aukštesnės klasės „Subaru“ automobiliuose, buvo teikiama kur kas daugiau dėmesio funkcionalumui nei apdailai. O ir keleiviai skundėsi, kad ankšta ant galinių sėdynių, triukšmas salone pernelyg didelis.

O štai naujos kartos modelis – lyg diena ir naktis. Stebėtis netenka – nors vizualiai panašus į pirmtaką, jis pagamintas naudojant visiškai naują „Subaru“ modulinę platformą. Pirmasis modelis su šia platforma buvo pernai Japonijoje ir JAV debiutavęs naujos kartos „Impreza“, o turintis šią platformą XV yra debiutinis modelis Europoje.

"Subaru XV": naujas ir pirmtakas
"Subaru XV": naujas ir pirmtakas
© Jurgis Paplaitis

Todėl jis nepalyginamai tylesnis, kėbulas yra net dvigubai standesnis, o salonas – erdvesnis. Dabar čia žymiai daugiau vietos gale sėdinčių kojoms ir virš galvų, taip pat jiems nebetenka riesti kojų po savimi – naujajame modelyje sėdynės sumontuotos devyniais centimetrais aukščiau.

Bet dar didesnis atradimas – žymiai kokybiškesnės apdailos medžiagos. Prie salono japonai padirbėjo išties stropiai, nors ir pasigedau čia elegantiško europinio minimalizmo. Bet tai – skonio reikalas. Be to, atrodo originaliai ir dviem galvomis aukščiau nei anksčiau.

Nuo šiol visi automobiliai (kaip visada – tik su visais varančiaisiais ratais) siūlomi išskirtinai su automatinio stabdymo ir važiavimo savo juosta „EyeSight“ sistema (japonai giriasi, kad jų automobiliai pripažįstami saugiausiais pasaulyje, nors manau, kad „Volvo“ gamintojai su tuo nelabai sutiktų), taip pat tik su benzininiais (nebeliko dyzelinių versijų) 1,6 l 114 AG arba 2,0 l 156 AG varikliais ir tik su automatine bepakope pavarų dėže „Lineatronic“.

Ir nereikia būti aiškiaregiu sakant, kad visi šie pakeitimai atsiliepė kainoje – jei dar dabar parduodamas dabar jau ankstesnės kartos XV modelis kainuoja nuo 20 190 eurų, tai dabartinis atsieis mažiausiai 22 990. O įvertinus, kad toks modelis siūlomas su 1,6 l 114 AG ir vos 150 Nm motoru bei „variatoriumi“, apie dinamiką galima pamiršti (vien gamintojo deklaruojamas įsibėgėjimas iki 100 km/val. atrodo lyg šauksmas iš praeities – 13,9 sekundės). Tad belieka vienintelis pasirinkimas – 2 l motoras.

O tokios versijos, tiesa, siūlomos tik su geresne „Active“ komplektacija, kaina prasideda jau nuo galvą šiame segmente priverčiančių krapštyti 27 000 eurų. Nes reikia tik atsiversti „Subaru“ puslapyje esantį kainoraštį ir pamatysi, kad praktiškesnis (žinoma, ir labiau „darbinis“) „Forester“ kainuoja nuo 24 500 eurų, o didelis ir labiausiai prestižinis gamoje „Outback“ – nuo 30 990 eurų.

Žinoma, tai vis dar yra pradinis laiptelis į „Subaru“ SUV automobilių stovyklą – artimiausiu metu vyresnius brolius pakeis atnaujinti ir visiškai nauji modeliai, kurie, žinoma, bus dar brangesni.

Bet nesistebiu „Subaru“ planais, kad jau kitąmet naujas XV taps populiariausiu šio gamintojo modeliu pasaulyje – įvertinus pažangą ir siūlomas savybes, tuo netenka abejoti. O daugiau apie šį automobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Volvo XC40“ testas: išmanusis naujos kartos automobilis specialiai „Motorams“ iš Barselonos (31)

Debiutavus naujajam „ Volvo XC40 “ švedų gamintojas turi pilną teisę švęsti daug pirmų...

„Ford Transit Custom“ testas: naujas garbingos istorijos vingis specialiai DELFI iš Frankfurto prie Maino (4)

Per 52 metus šio modelio garbingos istorijos „Ford“ koncernas pardavė jau daugiau nei 8...

„Toyota GT86“ testas: posūkio meistras (19)

Posūkio meistras. Šia antrašte turbūt trumpiausiai ir tiksliausiai galima nusakyti pagrindinę...

„Porsche Cayenne“ testas: sėkmės įkaitas specialiai DELFI iš Graikijos (9)

Ką daryti, kai gamini gerą ir komerciškai sėkmingą automobilį, kurio uždirbamų pinigų kalnas...

„Toyota Prius Plug in Hybrid“ testas: versija skeptikams (41)

Kai pernai su DELFI skaitytojais pasidalinau įspūdžiais apie naujos kartos „ Toyota Prius “,...

Top naujienos

Išvarytieji? Šalis, kur pinigų nereikia taupyti: net pensininkas gyvena geriau už vidutinį lietuvį (22)

Švedijoje sutikti lietuviai juokavo – atvežus čia pensininką, greičiausiai nebepavyktų jo...

Nukentėję dėl duobėtų kelių gali gauti ne kompensaciją, o baudą (36)

Pasimokiusi, kad su duobėtose gatvėse automobilius apgadinusiais vairuotojais teismuose bylinėtis...

Orai: nors nedaug, bet kritulių sulauksime

Savaitgalį ir pirmomis savaitės dienomis kritulių bus nedaug, bet jie vyraus beveik visoje šalyje,...

Nevaisingumas diagnozuojamas vis jaunesniems vyrams: urologas įvardijo biologinį vyrų amžių (123)

Retas aštrialiežuvis praleis progą moteriai, kuriai daugiau kaip 35-eri, priminti, kad tiksi jos...

Apsilankė mugėje, kurioje buvo įvykdytas žiaurus išpuolis: kaip viskas atrodo dabar specialiai DELFI iš Berlyno (25)

Kalėdinis laikotarpis Berlyne – ne tik laukimo, bet ir nuolatinio streso metas. Vokietijoje...

Po naujų kratų prabilo baikerio Kilkaus nužudymu įtariamas Baltrūnas: apie sukapotą ir užšaldytą kūną (778)

Baikerio Aivaro Kilkaus tyčiniu nužudymu įtariamas klubo „ Vorai MC “ garbės prezidentas...

Pirmoje finalo dalyje auksą užsitikrinusi Meilutytė: nesitikėjau, kad pavyks specialiai DELFI iš Kopenhagos (127)

Trečią kartą Lietuvos himnas skambėjo Kopenhagoje vykstančiame Europos plaukimo trumpajame...

Pričiupo! 8 pasakojimai, kaip seksas viešoje vietoje privertė raudonuoti (39)

Kai kurioms poroms tiesiog nebuvo kur susitikinėti, kitos panorėjo stipresnių įspūdžių ir...

Perpuošė Kauno eglutę: įvertinkite, ar atrodo geriau (178)

Po kritikos bangos Kaunas nusprendė patobulinti pagrindinę miesto eglę, stovinčią Rotušės...

Klausimų Karbauskiui turi ir Haroldas Mackevičius (288)

Į savaitės pradžioje „Facebook“ socialiniame tinkle pateiktus žurnalisto Edmundo Jakilaičio...