„Audi“ atstovai Latvijos sostinėje Rygoje esančioje trasoje renginį suorganizavo su plačiu užmoju – net 10 dienų čia vyks „Audi sportscar experience“ programa, kurios metu daugiau kaip 500 Lietuvos ir Latvijos kviestinių svečių sėdo ir dar tik sės prie kelių dešimčių specialiai šiaip progai iš Vokietijos atvežtų automobilių, tarp kurių yra 23 nauji sportiniai „Audi R8“ ir „Audi R8 plus“„ taip pat po tris „Audi RS6 Performance“ ir „Audi RS7 Performance“ modelius.

Be to, renginio metu buvo unikali galimybė apžiūrėti lenktyninį, 585 AG pasiekiantį ir tik 1225 kilogramus sveriantį „Audi R8 LMS GT3“ bolidą – palyginimui, nors „civilinė“ „R8 V10 Plus“ versija ir yra šiek tiek galingesnė (610 AG), bet ji sveria 1555 kilogramus – daugiau kaip 300 kg daugiau, todėl masės ir galios santykis yra akivaizdžiai sportinio automobilio naudai, o ką jau kalbėti apie sutvirtinto kėbulo standumą ir kitus, specialiai lenktynių trasai pritaikytus pakeitimus.

Beje, šį aliuminio ir anglies pluošto kėbulo automobilį gali įsigyti kiekvienas norintis – kaina, priklausomai nuo įrangos, siekia nuo 359 tūkst. iki 398 tūkst. eurų be mokesčių (Lietuvoje „įprastas“ „R8 plus“ kainuoja nuo 189 tūkst. 800 eurų).

Ir nors GT3 kategorijos automobiliu į trasą išvažiuoti neteko, smagu pastebėti, kad lietuviai buvo vieni pirmųjų, išbandę sportiškuosius „Audi“ modelius. Kadangi kompanija buvo itin marga, tad mažiau patyrusiems sportinio vairavimo subtilybes aiškino iš Vokietijos atvykę sportinio vairavimo instruktoriai. Na, o pažengusiems tai taip pat buvo puiki proga pasitreniruoti, važiuojant net 610 AG pasiekiančiais ir iki 100 km/val. per 3,2 sekundes įsibėgėjančiais „Audi“ superautomobiliais.

Naujos kartos „Audi R8“ debiutavo tik pernai, o automobilis turi tą pačią platformą kaip ir „Lamborghini Huracan“. Žinoma, maksimalaus 323 km/val. greičio nebandėm, bet „kietai“ sukalta pakaba ir visų varančiųjų ratų pavara „quattro“ vingiuotoje Bikerniekų trasoje su 5,2 l V10 atmosferiniu automobilio bazėje ties galine ašimi sumontuotu motoru galima buvo pasimėgauti į valias.

O kad su tokia galia ir 560 Nm sukimo momentu juokauti neverta, perspėdavo nuolatos mirksint aktyviai veikiančios stabilizacijos sistemos lemputė. Visa laimė, kad važiuojant žiemą ar per lietų, galima pasirinkti nuosaikesnius važiavimo režimus.

„Audo driving experience“ akcentuoja sportinio vairavimo mokymų programas, o vien tik pernai po šia vėliava įvyko daugiau kaip 400 renginių. Reikia pažymėti, kad mokymai vyksta ne tik žiedinių lenktynių trasose, bet ir ant sniego, ledo, taip pat bekelėje.

Ilgametę sportinių automobilių gamybos istoriją turintis „Audi“ gamintojas tik pernai metų pabaigoje po vienu vardu – „Audi Sport“ – sujungė visas sportines programas. Jų yra penkios: komandinės automobilių lenktynės, varžybos, kuriose dalyvauja markės klientai, sportiški R ir RS modeliai, sportinė ekipuotė ir kitos prekės, taip pat sportinių automobilių dalys.

Trumpai tariant – dabar „Audi Sport“ vardas rinkoje bus atsvara tokiems prekių ženklams kaip „BMW M“ ir „Mercedes-Benz AMG“.

Be to, šiam prekiniam ženklui kuriamos atskiros atstovybės ir buvo malonu sužinoti, kad jau kitąmet tokia atsiras ir Lietuvoje, Kaune.