Gyvenimas susideda iš daugybės smulkmenų. „Škoda" užsimojo gerbėjus paskandinti malonių niekučių jūroje, tačiau pristatydama atnaujintą parketinuką „Yeti" su vienu dalykėliu prašovė. Jis pats nekalčiausias ir neturi absoliučiai jokios įtakos važiavimo kokybei. Galvoje turiu originaliai atrodantį priekinių žibintų bloką, kuriame artimosios šviesos sumontuotos tradiciniame stačiakampyje, o tolimosios ir dienos įkurdintos apvaliame reflektoriuje. Po plastinės „Yeti" operacijos šio subtilaus ansamblio nebeliko, o miesto visureigis prarado tiek pat žavesio, kiek anksčiau „Subaru Impreza", netekusi didžiųjų rūko žibintų.

Žinoma, tai skonio reikalas, bet vokiečius net ir labai įsikarščiavus sunkoka pavadinti automobilių madų stiliaus diktatoriais. Kai kėbulo forma apskaičiuojama visų „Volkswagen AG" koncerno padalinių pasiūlymus suvedus į „Excel" lentelę, dizaino šedevrą išlankstyti iš skardų velniškai sunku. Tada tenka gudrauti. „Škoda" apdumti akis pabandė pristatydama dvi „skirtingas" versijas - paprastą „Yeti" ir „Yeti Outdoor". Homozigotiniai dvyniai atpažįstami tik iš grotelių piešinio ant oro įsiurbimo angų ir slenksčių bei apsauginių juostų ant durelių spalvos - „Outdoor" tai nudažyta juodai. Pastarasis modelis oficialiai skirtas bekelei, nors realiai nuo miestietiškojo brolio ničniekuo nesiskiria.

Dabar apie teisingas smulkmenas. „Škoda" jomis lepina visai neprastai. Tarkim, šviesą atspindinti liemenė įkišta į stalčiuką po vairuotojo sėdyne. Durelėse sumontuota nedidukė šiukšliadėžė, o daiktadėžėje - išimamas LED žibintuvėlis, energiją gaunantis iš automobilio elektros tinklo. Priekinės keleivio sėdynės atlošą galima paguldyti visiškai horizontaliai ir taip suformuoti erdvę nepadoriai ilgiems kroviniams gabenti. Jei važiuojate neapsikrovęs stambiais rakandais, gale įsikūrę keleiviai turi progą naudotis sulankstomais staliukais.

Atnaujinto „Yeti" interjeras suprojektuotas labai racionaliai ir ergonomiškai. Be to, už papildomus pinigus galima gyvenimo ant ratų kokybę apčiuopiamai kilstelėti. Štai bijantiems ankštų aikštelių siūlomas pagalbininkas, sugebantis lygiagrečiai įsprausti mašiną į erdvę, kuri tėra 60 cm didesnė už „Yeti". Paprastesnis variantas - prie bagažinės stogo rankenos montuojama vaizdo kamera. Šoniniuose veidrodėliuose yra vadinamieji įlipimo ir išlipimo žibintai. Elektra šildomas priekinis stiklas įdarytas tokiais plonais kapiliarais, kad apie jų egzistavimą sužinai tik pamatęs šį civilizacijos stebuklą aktyvinantį mygtuką.

Visi kiti smagaus važiavimo pojūtį sukuriantys agregatai liko nepakitę. Tai neblogai, nes tiek benzininiai, tiek dyzeliniai varikliai dirba tyliai ir gana ekonomiškai.

Nuosprendis - 7

Praktiškas ir funkcionalus daiktas, ilgas komforto įrangos sąrašas. Deja, praradęs dalį išskirtinumo.

TG FAKTAS Nesunkiai transformuojamas salonas leidžia sukurti solidžią krovinių erdvę.

Konkurentas: „Nissan Qashqai" Japonas rafinuotesnis, tačiau brangesnis.

Škoda Yeti" duomenys

Variklis: 1968 cm3, 4 cil., VVR, 110 AG, 280 Nm

Ekonomiškumas: 5,8 l/100 km, 152 g/km CO2

Greitis: 0-100 km/val. per 12,2 s, 174 km/val.

Svoris: 1525 kg

Kaina: 68 070 Lt