aA
Naujasis „Škoda Rapid Spaceback“ atrodo dailiau ir važiuoja smagiau nei kiek anksčiau pasirodęs įprastas „Rapid“. Tačiau ar to pakanka norint įtikti išrankiems jauniems vairuotojams?
Škoda Rapid Spaceback
© Gamintojo nuotr.

„Sukūrėme automobilį, kurį norėtų vairuoti ir Romeo, ir Džiuljeta“, – naujojo „Rapid Spaceback“ pristatyme Veronoje sakė „Škoda“ dizaino padalinio atstovai.

Tokia romantiška nata pasirinkta neatsitiktinai – Šiaurės Italijoje esantį miestą bene labiausiai garsina legendinė meilės istorija, kuri įamžinta Veronos senamiestyje. Čia susipažinome su „Rapid Spaceback“ – šviežiausia „Škodos“ naujiena, kuri, pasak gamintojų, turėtų vienodai patikti tiek vyrams, tiek moterims.

Su tuo galima ginčytis, tačiau akivaizdu, kad už praktiškumą vyresnių vairuotojų mylima Čekijos markė „Škoda“ nori, kad ją pamiltų ir jaunimas. Būtent tokią misiją turi „Rapid Spaceback“ – pirmasis „Škodos“ hečbekas kompaktinių automobilių segmente.

Jis paveldėjo pavadinimą ir esminius dizaino akcentus iš 2012 m. debiutavusio „Rapid“. Vis dėlto su šia versija europiečiams nėra lengva įtikti, mat du iš penkių Vakarų Europoje parduodamų automobilių yra kompaktinės klasės, o iš jų – net 60 proc. yra hečbekai.

Taigi čekai nutarė „įvynioti“ „Škodos“ praktiškumą į hečbeko kėbulą. Kaip jiems pavyko? Ogi visai neprastai. Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad „Spaceback“ versija nuo įprasto „Rapid“ skiriasi tik galu, vis dėlto šio modelio ypatumai yra kur kas didesni nei tik galinės dalies rekonstrukcija.

Centimetrų - mažiau, erdvė - tokia pat

Abu „Rapid“ yra vienodi nuo priekio iki vidurinio statramsčio – nuo jo „Spaceback“ yra visiškai kitas automobilis.

„Jokių kalėdinių eglučių“ – toks buvo „Škodos“ moto, kuriant „Rapid Spaceback“ išvaizdą. Dizainas paprastas, siekiant rasti balansą tarp praktiškumo ir emocijų. Dizaineriai tvirtina, kad jie vengė perdėtų papuošimų, kurie po kelių metų atrodytų pasenę. Tai tikrai ne dizaino ikona, tad jo nesirinks svaigstantys dėl „Alfa Romeo“ ar „Fiat“, tačiau jis išties atrodo dinamiškiau nei įprastas „Rapid“, o iš galo primena „Audi A3 Sportback“ formas.

Neapsigaukite – nepaisant pavadinime atsiradusio dar vieno žodžio „Spaceback“, kuris tarsi nurodo padidintą modelį, jis yra 18 cm trumpesnis už įprastą „Rapid“, o bagažinės talpa yra 135 l mažesnė.

Škoda Rapid Spaceback
Škoda Rapid Spaceback
© Gamintojo nuotr.

Tačiau įsėdus į vidų kyla klausimas: ar tai tikrai kompaktinis automobilis? Nors matuojant ilgį centimetrų mažiau, tačiau keleivių erdvė dėl to nė kiek nenukentėjo. „Spaceback“ važiuoklės bazė, kaip ir įprasto „Rapid“, siekia 2,6 metro. Gale galima jaustis labiau „Passat“ nei „Golf“ klasės automobilyje. Maža to, bagažinės talpą nurodantys skaičiai (415 l ir 1380 l nulenkus galines sėdynes) yra vieni geriausių rodiklių segmente, pranokstantys daugelį konkurentų.

Su dinamiškiau atrodančiu „Rapid Spaceback“ čekų „Škoda“ nori pritraukti jaunesnių vairuotojų. Kaip jau tampa įprasta automobilių pramonėje, siekiant įtikti jaunimui, jiems siūlomos kuo platesnės automobilio individualizavimo galimybės. Žinoma, „Škoda“ niekada pagal šį parametrą neprilygs „Mini“, tačiau ir čekai turi ką pasiūlyti.

Jie didžiuodamiesi kalba apie milžinišką, didžiausią tarp „Škodos“ modelių panoraminį stogą (už 2340 Lt siūlomas kaip papildoma įranga). Jis puikiai dera su prailgintu galiniu langu – tuomet stiklinė stogo dalis tęsiasi nuo pat priekyje sėdinčiųjų galvų iki bagažinės dangčio. Toks sprendimas ne tik suteikia daugiau šviesos keleivių akims, bet automobilį padaro veržlesnės išvaizdos.

Škoda Rapid Spaceback
Škoda Rapid Spaceback
© Gamintojo nuotr.

Pirkėjams siūlomi aštuoni skirtingo dizaino, 14-17 colių dydžio ratlankiai, kėbulo spalvą galima rinktis iš tuzino atspalvių.

„Rapid Spaceback“ iš „didesniojo brolio“ paveldėjo įvairius „Simply clever“ sprendimus. Pavyzdžiui, prie degalų bako dangtelio vairuotojai visada ras ledo grandiklį, po vairuotojo sėdyne – papildomą kišenę, kurioje galima laikyti liemenę ar kitus daiktus. Automobilio bagažinėje bus dvipusis – guminis ir medžiaginis – kilimėlis. O už papildomą kainą galima užsisakyti dvigubas bagažinės grindis, kurios erdvę padalija į dvi horizontalias dalis.

Pigesnis už konkurentus

Abiejų „Rapid“ versijų variklių gamą sudaro mažalitražiai, turbininiai „Volkswagen“ grupės agregatai, kurių galia – nuo 75 iki 122 AG. Bus galima rinktis iš benzininių 1.2 l (75, 85 ir 150 AG) ir 1.4 l (122 AG) ir dviejų dyzelinio 1.6 l versijų (90 arba 105 AG).

„Rapid Spaceback“ pristatyme Italijoje išbandėme 1.6 TDI ir 1.2 TSI. Abu variantai buvo 105 AG, tačiau jie sukuria gana skirtingą važiavimo įspūdį. Nors „dyzelis“ ir ekonomiškas, jis dirba gana grubiai, tad norintys malonesnio ir tylesnio važiavimo gali drąsiai rinktis benzininį variantą. Nors pastarasis ir nėra galingas, tačiau važinėjant daugiausiai mieste, jokio diskomforto nėra, o ir apie 6 l/100 km siekiančios vidutinės degalų sąnaudos nenuvilia.

Reikia pastebėti, kad specialiai „Rapid Spaceback“ inžinieriai patobulino pakabą, todėl ši versija važiuoja minkščiau ir patogiau. Dar vienas svarbus pakeitimas – tai yra pirmasis „Škodos“ kompaktinis modelis, turintis elektrinį vairo stiprintuvą, o tai prisideda prie tikslesnio automobilio valdymo.

Naujasis „Škoda Rapid Spaceback“ jau pasiekė Lietuvos rinką. Už įprastą „Rapid“ hečbekas bus apie porą tūkstančių litų pigesnis – jo kaina prasideda nuo 37 010 Lt.

Čekų taikiklyje – konkurentai iš Pietų Korėjos, tiksliau Slovakijoje gaminami „Kia cee'd“ ir „Hyundai i30“. Vertinant su šiais varžovais, Lietuvoje „čekui“ gali padėti ne tik palankesnė kaina, bet ir geresnis įvaizdis tautiečių akyse. Tikėtina, kad naujokas dėl simpatijų varžysis ir su potencialiais „Volkswagen Golf“ pirkėjais - juk marios vairuotojų pastarąjį renkasi vien dėl jo paprastumo ir gebėjimo įtikti daugeliu gyvenimo atvejų. Jeigu atsirado pigesnė alternatyva, kodėl gi jos neįvertinus?

„Škoda Rapid Spaceback“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1598 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 77 kW/105 AG/4400 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 250 Nm/1500-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4304 mm
Plotis: 1706 mm
Aukštis: 1459 mm
Važiuoklės bazė: 2602 mm
Prošvaisa: 134 mm
Svoris: 1260 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,3 sek.
Maksimalus greitis: 190 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,4 l/100 km
CO2 emisija: 114 g/km
Bagažinės tūris: 415/1380 l
Kaina: 52 660 Lt (pradinė kaina – nuo nuo 37 010 Lt)

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Išbandė: „Fiat 500L“ toli gražu nėra tobulas, tiesą sakant, jis net nėra geras (53)

Kokiu sociopatu reikia būti, kad nenusišypsotum pamatęs keliuku burzgiantį „Mini Cooper“ ar...

„Kia Ceed SW“ universalo testas: nebemadingas tipas su daug privalumų specialiai „Motorams“ iš Ženevos (11)

Naujasis „ Kia Ceed “ ir jo universalo versija „Sportswagon“ yra ne tik išvaizdesnis už...

„Volkswagen T-Cross“ testas: geriausiai miestui pritaikytas vokiškas SUV specialiai „Motorams“ iš Maljorkos (13)

Kas yra mažas, bet aukštas, ekstravagantiškas, bet praktiškas? Šiandien tai – miesto SUV...

Naujo „Lexus UX“ testas: aukščiausia klasė japonų supratimu specialiai „Motorams“ iš Barselonos (39)

Kai pristatymo metu „ Lexus UX “ kūrusiems inžinieriams užsiminiau, kad šiuolaikiniame...

Naujo „Porsche Macan“ testas: kodėl elektrinis variklis jam tik į naudą (5)

Vos tik „Porsche“ atnaujino vieną populiariausių savo krosoverių – „Macan“ modelį,...

Top naujienos

Du benzingalviai leidosi į unikalią kelionę: „Passat-Krokodilu“ važiuoja iš Kinijos į Austriją užsuko ir į Lietuvą

Daugelis išgirdęs pasiūlymą į, pavyzdžiui, už 1000 kilometrų esančią šalį keliauti...

Gyvai / Mūšis dėl bilieto į LKL finalą: „Rytas“ – „Neptūnas“ Galdikas išvarytas iš aikštės (122)

Penktadienio vakarą Vilniuje vykstančiose antrose „Betsafe-LKL“ pusfinalio serijos iki dviejų...

Kaip keliauja Lietuvos vidurinioji klasė: nesarmata čiupti ir paskutinės minutės pasiūlymus (38)

Ekonomistai kalba, kad ateinanti krizė bus kitokia, tačiau gyventojai nekreipia dėmesio į kalbas...

„Spausk Gazą!“: lietuvis žiedinėse lenktynėse pristatė dar nematytą modelį

Nemuno žiede startavo Lietuvos žiedinių lenktynių sezonas. Tarp jau įprastų BMW , „ Honda...

Prancūzijoje nugriaudėjo sprogimas, yra sužeistųjų papildyta (15)

Prancūzijos Liono miesto centre penktadienį nugriaudėjo sprogimas , pranešė vietos žiniasklaida.

Specialistas ryžosi karjeros avantiūrai: metė puikiai apmokamą darbą, kad galėtų siekti pokyčių švietime

Beveik dešimtmetį Kęstutis Mačiulaitis sparčiai kopė karjeros laiptais, dirbo puikiai apmokamą...

Paskutinės antrojo turo tendencijos: kurį iš dviejų pasirinks akivaizdžiai pavargę rinkėjai (197)

Pasirinkimą balsuojant, anot profesorės Ainės Ramonaitės, daugiau gali nulemti pasikalbėjimai su...

Po Kaliningrado žingsnio – aiški ekspertų žinia Lietuvai: tai yra didysis signalas (299)

Kaliningrado srityje trečiadienį prasidėjo suplanuotas 3 dienų izoliuoto elektros sistemos darbo...

Leonidas Bershidsky: šie rinkimai Lenkijai gali būti lemtingi (1)

Didžiojoje Europos Sąjungos dalyje šios savaitės Europos Parlamento rinkimai – mažai...

Kandidatai į EP įžvelgė artėjančio sąstingio ženklus: ateities kadencijos laukia istorinė užduotis (2)

Artėjant gegužės 26 d. Europos Parlamento ( EP ) rinkimams, kandidatų į EP debatuose susitiko...