aA
Požeminiame daugiaaukštės stiklo, plieno ir betono sąjungos parkinge pastatęs „Nissan Navara“ kokias penkias minutes stovėjau ir žiūrėjau į ją. Bandžiau suprasti: svetimkūnis ar lyg čia išlietas? Aukščiu ir pločiu nenustebinęs pikapas savo ilgą kūną standartinėje stovėjimo vietoje sutalpino tik perlipus plastmasinį apsaugos bortelį. Tačiau taip „įsirangęs“ niekuo per daug neišsiskyrė iš bendros aplinkos, kurią taip pat sudarė ne vienas visureigis.
"Nissan Navara"
© DELFI (R.Pletkaus nuotr.)

Tas dualumas, matyt, kamuoja daugelį mūsų, miestiečių, neatsiejančių kasdienio asfalto nuo savaitgaliais užvaldančio gamtos šauksmo, išsiliejančio kelionėmis į sodybas, sodus ar šiaip – pavasaroti prie vandens telkinio, prie miško, prie sunkiai išvažiuojamų kelių.

Galbūt apie tai galvojo ir šviesūs „Nissan“ protai, naujos kartos „Navara“ pikapą padarę tokį, kad net tūlas miestietis, reguliariai jaučiantis niežulį ištrūkti gamton, gali įžvelgti jame pasirinkimą vietai garaže užimti.

Tos vietos reikės nemažai: štai, mano vieną pavasario savaitgalį Labanoro giriose gainioto „Nissan Navara Double Cab“ versija yra 5330 mm ilgio, 1840 mm aukščio ir 2085 mm pločio su atlenktais veidrodėliais. Ilgis čia esminis faktorius, nes automobilis yra penkiavietis, o už keleivių – dar ir 1578 mm ilgio taip vadinama „būda“ su stogu, kurioje galima gana patogiai transportuoti pikniko 12-ai asmenų 12-ai parų servizą. Kalbant rimčiau – galima susidėti iki 900 kg sveriančių daiktų.

"Nissan Navara" parkavimo ypatumai
"Nissan Navara" parkavimo ypatumai
© DELFI (R.Pletkaus nuotr.)

Gale sėdintys keleiviai vietos stoka nesiskundė, tačiau, nors nė vienas jų neišsiskyrė krepšininkų ūgiu, likęs atstumas iki lubų buvo visai nedidelis. Gi priekyje, reikia pastebėti, erdvė paskaičiuota lygiai taip pat: vidutinio sudėjimo žmonėms – pats tas, tačiau stambesniam vairuotojui vietos gali pritrūkti.

Kad pikapas viena koja žengęs į kasdienį gyvenimą betono džiunglėse išduoda komforto lygis. Interjeras ir valdikliai praktiškai perkelti iš „X-Trail“ modelio: viskas paprasta, intuityvu ir veikia sklandžiai, o odinis salonas perkelia į aukštesnį komforto supratimą. Tik medžiagų parinkimui vietomis galima surasti priekaištų, valdymo mygtukai kiek gruboki, o slidesnėms odinėms sėdynėms šiek tiek trūksta prilaikymo – vis dėlto pikapas yra rėminės konstrukcijos ir važiuojant (ypač prastesnės kokybės keliais) siūbavimų netrūksta, tad šis trūkumas ir išryškėja.

Triukšmo izoliacija – vidutinio lygio, bet garsiai vardinant šias pastabas vienas iš keleivių staiga pareiškia: ei, nevarom dievo į medį, mes gi pikape! Na taip, ir sprendimų pikapiškų šiems nesklandumams spręsti yra – gausybė įsitvėrimo rankenų, neleisiančių čiuožinėti sėdynėmis.

"Nissan Navara" salonas primena "X-Trail"
"Nissan Navara" salonas primena "X-Trail"
© DELFI (R.Pletkaus nuotr.)

Netrukus ima ryškėti šio automobilio pranašumai. Japonai išties pasistengė ten, kur labiausiai reikia: 2.3 litro darbinio tūrio dyzelinis motoras su dviem turbokompresoriais (190 AG prie 3750 aps./min. ir 450 Nm prie 1500-2500 aps./min.) dirba pagirtinai, yra pakankamai galingas, kad tokio „sudėjimo“ automobiliui užtikrintų sklandų važiavimą visose situacijose: galios užtenka ir jos distribucija skirtinguose sūkiuose išties gera.

Prie to bene labiausiai prisideda automatinė septynių laipsnių pavarų dėžė, kuri į veiksmus akceleratoriumi reaguoja itin tiksliai ir prognozuojamai, suteikdama užtikrintumo jausmą – lenkiant tokio svorio (virš 2,1 tonos) automobiliu tai yra tikrai svarbu.

Tiesa, smarkiau ir staigiau spustelėjus variklis akimirkai didesnę energijos dalį skiria garsui, o ne traukos generavimui, bet – ir vėl – paskui jį keliaujanti pavarų dėžė stropiai lopo visas motoro „išsilavinimo spragas“ ir užtaiso bet kokius nesklandumus, konvertuodama garsą į dinamiką.

Gamintojai siūlo rinktis ir variantą su viena turbina, tuomet variklio galia sieks 160 AG, maksimalus sukimo momentas – 403 Nm, o vidutinės (deklaruojamos) degalų sąnaudos – 6,4 litro šimtui kilometrų. Su galingesniu motoru per 276 kilometrų testą borto kompiuteris fiksavo 8 litrų vidurkį.

Pakabos darbe jaučiamas šioks toks nervingas virpėjimas, tačiau mūsų važinėjimo metu automobilis buvo nesunkiai pakrautas, todėl tai galim nurašyti ir daugybei Labanoro girios žvyrkelių. O ant asfalto jokio sunkaus žodžio pasakyti negalima – primena bet kurį tradicinį lengvąjį automobilį.

Ir, be abejo, visus savo saldainius „Navara“ išvynioja bekelėje, kuri mus užklumpa pačiu netikėčiausiu būdu, bandant įveikti miško keliukus, kuriuos šviežiai „padailino“ miškovežiai. Čia pravertė ir didelė, 23 cm prošvaisa, taip pat įvertinome ir nusileidimo nuo kalno pagalbininką (kuris pats pristabdo reikiamą ratą), ir visų ratų pavarą su palėtintoju bei blokuojamu galiniu diferencialu.

Visas purvo vonias „Navara“ atlaikė pristatydama jos viduje buvusius į galutinį tikslą. Į asfalto gyventojų taip trokštamą gamtos užutėkį.

Kas labiausiai patiko: Ši pavarų dėžė bet kurį motorą gali padaryti geresniu.

Kas labiausiai nepatiko: Odinis salonas tokiame automobilyje yra žavu, tačiau slidiems krėslams reikėtų geresnio prilaikymo.

Papildomos pastabos:

1. Kondicionieriaus ventiliatoriai veikia silpnokai, o įjungus stipresnį pūtimą triukšmauja.

2. Automobilio apžvalgumas išties geras, nepaisant jo dydžio.

3. Mūsų Labanoro giriose gainiotas modelis su „Tekna“ įrangos lygiu kainuoja nuo 37 tūkst. 400 eurų ir tai yra brangiausia šio automobilio versija. Bazinė jo kaina – nuo 27 tūkst. 200 eurų.

4. „Nissan Navara“ suteikiama 5 metų arba 160 tūkst. km garantija.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Honda CR-V“ testas: populiariausias pasaulyje, bet ne Lietuvoje specialiai „Motorams“ iš Austrijos (211)

Likimo ironija – vienas populiariausių pasaulyje SUV „ Honda CR-V “ Lietuvoje yra retas...

Naujo „Bentley Continental GT“ testas: kai gali rinktis, automobilis – ar butas Vilniuje (53)

Už naujausią „B“ raidę ant variklio gaubto ir vairo turintį „Bentley“ modelį...

Elektrinio „Hyundai Kona“ testas: galimybės – kaip „Tesla“, bet kaina – kur kas mažesnė specialiai „Motorams“ iš Oslo (84)

Žinoma, pirmiausiai reikia apibrėžti sąvoką „mažesnė kaina“. Nes įprastas „Kona“ –...

„Renault“ prieš „Volkswagen“: kas gamina geresnius sportiškus hečbekus? (61)

„Pilkas dyzelis“ – skambi frazė, apibūdinanti daugelio vairuojamus automobilius. Tai paprasta,...

Naujo „Audi A6“ testas: ar tai – lietuvio svajonių automobilis? (72)

Na, pasakykite man, koks žmogus nenorėtų išbandyti naujausio „ Audi A6 “? Jau aštuntą kartą...

Top naujienos

Lemiamos „Žalgirio“ atakos rebusas: kodėl viskas baigėsi plyta, o ne laisvutėlio Milaknio šūviu? pažymiai žaidėjams (53)

„Mes esame tikrai toli nuo savo potencialo, bet žaidžiame dėl pergalių su „Barcelona“,...

Dėl sulaužyto gyvenimo dabar nebežino, kur kreiptis: gailiuosi, kad nuvedusi dukterį pas gydytojus, paklausiau jų patarimo (200)

Prieš daugelį metų globėjų į užsienį kartu su seserimi išvežta lietuvaitė po dešimties ten...

Prieš 23 metus duotam interviu Samas papasakojo apie išbyrėjusius dantis, o savo ateitį „numatė“ Rusijoje (22)

Internete pasirodė prie 23 metus kurta laida „X klanas“ (aut.Ligita Juknevičiūtė ir Remigijus...

Gabrielius Landsbergis: siūlome stabdyti mokesčių pertvarką (33)

Šiandien vykstančiame Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) Tarybos...

Konservatoriai kandidate į prezidentus patvirtino Šimonytę (276)

Opozicinė Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai ( TS-LKD ) šeštadienį tarybos...

Stulbinantis atsitiktinumas: lietuviai sutrumpino darbo laiką – pelnas išaugo kartais (153)

Dvi Lietuvos įmonės „Engineer“ ir „Valandinis“, veikiančios statybų srityje, nuo rugsėjo...

Neįtikėtina sėkmė: gaisras nusiaubė viską aplink, išskyrus garsaus aktoriaus namus (11)

Kalifornijos miškus nusiaubę gaisrai visiškai nepakenkė jų kelyje buvusiems aktoriaus Anthony...

Žiniasklaida: CŽV nustatė, kad Saudo Arabijos princas suorganizavo Khashoggi nužudymą (25)

Jungtinių Valstijų Centrinė žvalgybos valdyba ( CŽV ) padarė išvadą, kad įtakingas Saudo...

Naminiai kukuliai: kam eiti į „Ikea“, jei gali paruošti namuose (50)

Tradicinis švedų patiekalas yra beveik tokia pat legenda, kaip cepelinai Lietuvoje, tik labiau...