aA
Švediškais bombonešiais pravardžiuotos „Saab“ mašinos po to, kai nusileido finansų pelkėje, liovėsi bauginti kitus premium sektoriaus žaidėjus. Ar naujasis 9-5 padės sugrįžti į čempionų lygą?
Saab 9-5
© "TopGear Lietuva"

Kaimynų vaikėzai „Saab 9-5“ apspito, vos sustojau prie kiemo vartų. Galima spėlioti, kodėl, kas pažadino bamblių smalsumą, bet jų vietoje būčiau daręs lygiai tą patį. Pačiupinėti naujam gyvenimui prisikelti bandančios švediškų automobilių bendrovės simbolį beveik tas pats, kas paspausti dešinę iš kapo rūsio išėjusiam Lozoriui.

Iš tiesų pastaruosius du dešimtmečius „Saab“ galėdavo pasigirti tik dideliais arba labai dideliais nuostoliais. Kontrolinį šios bendrovės akcijų paketą valdę „General Motors“ strategai švedus laikė nei pakartus, nei paleistus. Naujiems modeliams konstruoti ar kokioms nors prekybą išjudinti galinčioms rinkodaros akcijoms amerikiečiai neskirdavo reikiamų lėšų. Todėl po 1997-aisiais įvykusios „Saab 9-5“ premjeros net 13 metų šios markės gerbėjai buvo penimi pažadais, kad tuoj tuoj sulauks kažko naujo ir, žinoma, verčiančio iš klumpių.

„Tai iš tiesų buvo nemaža bėda. Labai sunku rasti kitą gamintoją, taip ilgai delsusį atnaujinti svarbiausią gaminamą modelį. Verslo klasės automobilių sektoriuje įprasta rokiruotes daryti kas 3–5 metus. Todėl kai po tokios pertraukos atėjusiam klientui galėdavome pasiūlyti viso labo naują spalvą ar kokį kitą niekutį, patys jausdavomės nelabai jaukiai“, – pripažino „Saab“ interesams atstovaujančios bendrovės „Žaibo ratas“ pardavimo vadovas Artūras Levickas.

Kadangi tokia padėtis užtruko nesuvokiamai ilgai, „Saab“ vietininkai visose rinkose pamažu prarado net pačius ištikimiausius klientus. Pirmosios kartos 9-5 modelį drąsiai buvo galima lyginti su „Audi A6“ ar penktos serijos BMW (kai kuriais parametrais – variklio specifikacija, pasyvaus saugumo ir pan., „Saab“ vokiečius netgi lenkė), tačiau iki vėlesniais metais pristatytų versijų šiam aparatui buvo toli, kaip iki Mėnulio pėsčiomis. „Audi“ per tą laiką pristatė, rodos, trijų naujų kartų A6...

„General Motors“ europietiška savo atžala iš esmės nesirūpino ir daugiausia, ką leisdavo daryti „Saab“ inžinieriams, sutikdavo, kad šie adaptuotų kokį nors „Opel“ agregatą. Todėl ilgainiui iš „Saab“ liko tik legenda apie sąsajas su aviacija. Visa kita – pigios vokiškos detalės už solidžią švedišką kainą. Todėl visiškai nenuostabu, kad prakutę verslo žmonės kelius į „Saab“ salonus užmiršo.

Ar naujas 9-5 gali iškuopti amerikietiškos politikos arklides ir sugrąžinti „Saab“ kadaise turėtą šlovę? Teoriškai gali. Šitas ratuotis pagaliau užaugo iki pagrindinių konkurentų gabaritų (bendras sedano ilgis – 5008 mm – didesnis nei „Audi A6“; ratų bazė liko šiek tiek mažesnė ir dabar siekia 2837 mm). Automobilio viduje yra beveik visos razinos, prie kurių įpratę vairuojantys brangesnės komplektacijos mašinas. Čia yra ir ventiliuojamos sėdynės, beraktė atrakinimo ir užvedimo sistema, erdviniai spidometro rodmenys ant priekinio stiklo. Jei naujuoju 9-5 naudojasi keletas skirtingos kompleksijos žmonių, turinčių atskirus raktelius, kiekvienas jų pasiūlo šeimininkui tokį sėdynių, vairaračio ir veidrodėlių reguliavimo paketą, koks būna įrašytas į atmintį. Smulkmena, bet maloni.

Apskritai atsisėdęs prie „Saab 9-5“ vairo nesunkiai atrandi viską, ko reikia automobiliui valdyti ir patogiai kelionei. Ergonomika beveik nepriekaištinga, savitas interjero stilius primena šios švedų bendrovės klestėjimo laikus, apdailos medžiagų kokybė – tinkama.

Važiavimo bandymams paskirtu modeliu dinamika iš esmės tokia, kokios ir galima tikėtis iš 300 AG ir 400 Nm motorą turinčio aparato. 2,8 litro darbinio tūrio jėgos agregatas neerzina turbo duobėmis, o 6 laipsnių automatas dirba nepastebimai. Iki 100 km/val. rubensiškų formų sedanas įsibėgėti užtrunka tiek pat, kiek ir „Golf GTI“ – per 6,9 sekundės. Skirtumas tik tas, kad „Volkswagen“ turi 100 arklių mažesnę kaimenę, o „Saab“ sveria gerais 500 kilogramų daugiau ir turi visų varančiųjų ratų transmisiją.

Apskritai šiam modeliui buvau pasirengęs suraityti riebų aštuonetą dešimtbale sistema, bet nutiko nemalonus dalykas. Trumpindamas kelią namo pasukau per asfalto lopais, – vajėzaumarija, kaip tai netikėta Lietuvos sostinėje, – nusėtą priemiesčio skersgatvį. 9-5 tai akivaizdžiai priėmė kaip asmeninį įžeidimą ir pradėjo piktintis. Tiksliau, taip tarškėti pakaba, kad susirūpinau, ar iš krūminių dantų neiškris plombos. Verslo klasės aparatas taip elgtis neturėtų, net ir labai įsikarščiavęs.

Antrasis dalykas, privertęs į „Saab 9-5“ žiūrėti labiau rezervuotai, nei šis automobilis vertas, – keistos akcininkų gūžynės. Pernai „General Motors“ galų gale apsisprendė parduoti nuostoliuose besimurkdančią antrinę įmonę. Po derybų maratono su Kinijos investuotojais vis dėlto buvo apsispręsta „Saab“ parduoti Nyderlandų bendrovei „Spyker Cars NV“. Su sąlyga, kad šios įmonės akcininkų sąrašuose neliks beveik trečdalį paketo valdančio rusų verslininko Vladimiro Antonovo pavardės.

Tačiau įvykdžius šią sąlygą pasirodė, kad pinigų nuo to nepadaugėjo. Todėl nežinia kuo grįstas jankių principingumas netruko išgaruoti. Niujorke reziduojanti rizikos konsultavimo bendrovė „Kroll“ netgi parūpino indulgenciją. Joje rašoma, esą tikrinant V. Antonovo biografiją neaptikta nieko, kas būtų leidę manyti, kad jis yra netinkamas akcininkas...

Kad ir kaip būtų, visi tokie žaidimai trukdo tiek normaliam „Saab“ fabriko darbui, tiek šios bendrovės atstovams. Juk „blogas“ žinias žmonės visuomet prisimena net tada, kai jos būna senos ir neteisingos.

SAAB 9-5 AERO 2.8 Turbo XWD specifikacija

MUMS PATIKO
Tai, kad „Saab“ sugebėjo išgyventi; savita dizaino filosofija; ergonomiškas salonas; solidi bazinio modelio komplektacija

MUMS NEPATIKO
Pakaba, alergiška prastiems keliams; vis dar neaiškios bendrovės perspektyvos

NUOSPRENDIS 14/20
Dėti lygybės ženklą tarp „Saab 9-5“ ir „Audi A6“ ar bavarų „penketuko“ būtų drąsu. Kita vertus, kaina švedas varžovus tiesiog nokautuoja. Nuolaidomis paskanintą „Saab“ galima išsiderėti už 153 000 litų.

EKSPLOATACINĖS YPATYBĖS:
nuo 0 iki 100 km/val. per 6,9 sekundės, didžiausias greitis 250 km/val., vidutinės degalų sąnaudos – 10,6 l/100 km

TECHNINIAI DUOMENYS:
V6 tipo, 2792 cm3 darbinio tūrio, turbinis motoras generuoja 300 AG ir 400 Nm, visi varantieji ratai, bendroji masė 2375 kg, CO2 emisija 244 g/km

PAPILDOMOS ĮRANGOS SĄRAŠE PASIRINKITE:
ventiliuojamas priekines sėdynes; R17 dydžio atsarginį ratą

VENKITE ŠITO:
žvyrkelių ir asfalto kompresais nusėtų vieškelių

KAINA: nuo 95 296 litų

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Išbandė: „Fiat 500L“ toli gražu nėra tobulas, tiesą sakant, jis net nėra geras (53)

Kokiu sociopatu reikia būti, kad nenusišypsotum pamatęs keliuku burzgiantį „Mini Cooper“ ar...

„Kia Ceed SW“ universalo testas: nebemadingas tipas su daug privalumų specialiai „Motorams“ iš Ženevos (11)

Naujasis „ Kia Ceed “ ir jo universalo versija „Sportswagon“ yra ne tik išvaizdesnis už...

„Volkswagen T-Cross“ testas: geriausiai miestui pritaikytas vokiškas SUV specialiai „Motorams“ iš Maljorkos (13)

Kas yra mažas, bet aukštas, ekstravagantiškas, bet praktiškas? Šiandien tai – miesto SUV...

Naujo „Lexus UX“ testas: aukščiausia klasė japonų supratimu specialiai „Motorams“ iš Barselonos (39)

Kai pristatymo metu „ Lexus UX “ kūrusiems inžinieriams užsiminiau, kad šiuolaikiniame...

Naujo „Porsche Macan“ testas: kodėl elektrinis variklis jam tik į naudą (5)

Vos tik „Porsche“ atnaujino vieną populiariausių savo krosoverių – „Macan“ modelį,...

Top naujienos

Jauna vilniečių pora gyvenimą mieste išmainė į kaimą: daug kas prastai į mus žiūrėjo ir juokėsi (101)

Jauna vilniečių pora prieš beveik metus pabėgo iš miesto šurmulio ir vidinę ramybę atrado...

Ruso vairuotojo dukra griebėsi stulbinamų triukų Niujorko turtingiausiems apmauti: nesigailiu (129)

Prisiekusieji nusprendė, kad Anna Sorokin kalta – ji apgaule išviliojo iš viešbučių,...

Šių metų „Eurovizijos“ nugalėtojas Duncanas Laurence – apie seksualinę orientaciją, svarbią žinutę ir svajones (506)

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį Tel Avive (Izraelis) „Eurovizijos“ estafetė perduota...

Lietuvos balsai „Eurovizijoje“ pasiskirstė nevieningai: komisijos nuomonė stipriai prasilenkė su žiūrovų (92)

Kaip ir kasmet praūžus didžiajai „ Eurovizijai “ Europa pradeda skaičiuoti balus. Lietuva...

Paviešinti „Eurovizijos“ balsavimo rezultatai: Jurijų Veklenko nuo finalo skyrė tik vienas balas (131)

Šeštadienio vakarą paaiškėjo, jog kitąmet „Eurovizija“ vyks Olandijoje. Tel Avivo...

„Eurovizijos“ eteryje – Islandijos atstovų akibrokštas: lemiamą akimirką pasiuntė politinę žinutę

Islandijos atstovai „Eurovizijos“ dainų konkurse pasinaudojo viešumu, norėdami išreikšti...

Maniakas, dėl kurio gyvenimas Panevėžyje sustojo: žmonės bijojo išeiti į darbą, mokyklos nutraukė pamokas (23)

Kai žudikas maniakas Edmundas Svotas teismo salėje išgirdo griežčiausią teismo nuosprendį, jam...

„Eurovizijos“ estafetė perduota Olandijai (985)

Šeštadienio, gegužės 18-osios, vakaras tapo lemtingu Olandijos atstovui Duncanui Laurence. Dainą...

Per žingsnį nuo finalo: „Warriors“ pastatė „Blazers“ ties prarajos riba (1)

Stephenas Curry pelnė 36 taškus, Draymondas Greenas pridėjo septintąjį karjeros trigubą...

Košmaras Ukmergėje: kaimynų tualeto turinys atsiduria bendruose šiukšlių konteineriuose (2)

Nuolatos girtaujantys, triukšmaujantys, landyne savo namus bei kiemą pavertę kaimynai – kai...