Tai yra vienas iš atsakymų, kodėl kai kurie masiniai automobilių gamintojai vos kvėpuoja, o prabangių mašinų kompanijos kasmet praneša apie dar vieną pardavimų rekordą. Tą geriausiai iliustruoja „Rolls-Royce Motor Cars“ rodikliai – per pastarąjį penkmetį šios markės metiniai pardavimai išaugo 4 kartus – nuo 1000 vnt. 2009-aisiais iki kiek daugiau nei 4000 vnt. pernai. Kas nulėmė tokią sėkmę? Viena priežastis – kad patys turtingiausi dar labiau pralobo – jau įvardyta, o kita – nauji RR raidėmis pažymėti modeliai, t.y. „Ghost“ ir „Wraith“. Abu jie, kaip ir šios markės širdis „Phantom“, pastarąsias dvi savaites laiką leido Vilniaus senamiestyje ir bandė sužavėti Lietuvos elitą savo privalumais.

Daugiausiai dėmesio iš šios trijulės skyrėme „Ghost“, kurio pavadinime dabar atsirado „Series II” užrašas. Tai nėra pats naujausias „Rolls-Royce“ modelis, tačiau jis praėjusiais metais buvo atnaujintas ir gali pasigirti naujausiomis šioje markėje pritaikytomis technologijomis.

Nuo pirmtako, kuris buvo sukurtas BMW 7-serijos pagrindu ir pasirodė 2009 m., „Series II” versija skiriasi tik keliais akcentais. Ryškiausias iš jų – LED šviesas įgavę priekiniai žibintai ir kiek pakeista variklio grotelių forma. Automobilio šonai ir durelės papuoštos keliais naujais išlinkimais, galinių žibintų apvadams panaudota daugiau chromo, salone pirkėjai gali pritaikyti naujus medžiagų derinius ir atspalvius. Vis dėlto tai – tik detalės, pernelyg nepakeitusios bendros „Ghost“ ir lengvai atpažįstamo „Rolls-Royce“ šeimos atstovo išvaizdos. Gatvėse sulauktas dėmesys geriausiai iliustruoja, kokie išskirtiniai yra šios markės modeliai – vieni į jį bado pirštais, kiti puola fotografuoti, o treti tiesiog smalsiai žiūri į vairuotoją, tarsi bandydami atspėti, koks ponas išriedėjo pasivėžinti.

Sėsdamas į „Rolls-Royce“ automobilio salone tikiesi rasti tik tai, ką geriausio gali pasiūlyti automobilių pramonė. Ir nors tai nėra didysis „Phantom“, mažesnysis jo brolis „Ghost“ surinktas taip, kad nenuviltų net pačių išrankiausių. Nesvarbu, ar sėsite prie vairo, ar išbandysite galinių sėdynių patogumą, malonios emocijos – garantuotos.

Apsukus keletą ratų aplink senamiestį akmenuotu grindiniu, vėliau išlėkus į greitkelį tampa aišku – šis „vaiduoklis“ (taip skamba lietuviškas „Ghost“ vertimas) yra patogus, gana minkštai važiuojantis sedanas, su kuriuo nesinori niekur skubėti. Vis dėlto prireikus spustelėti jis nepalieka abejonių dėl savo galimybių. Po ilgu variklio gaubtu, kur švariau nei kai kurių viešbučių apartamentuose, įtaisytas tradicinis „Rolls-Royce“ V12, 6.6 litro variklis, turintis dvi turbinas. Šiame modelyje jo galia – 570 AG, maksimalus sukimo momentas – net 780 Nm, pasiekiamas esant 1500 aps./min. Tai leidžia beveik 2,4 tonos sveriančiam automobiliui išvystyti sportiškiems automobiliams būdingą pagreitį – iki 100 km/val. jis įsibėgėja per 5 sekundes. Važiuojant „Ghost“ greičio suvokimas tarsi pranyksta, tad tenka kur kas dažniau dairytis į spidometrą – viršijant greitį tokiu išskirtiniu automobiliu išvengti policijos dėmesio vargu ar pavyks. Variklis derinamas su automatine 8 laipsnių pavarų dėže, o jos darbas toks sklandus, kad pavarų perjungimas praktiškai nejuntamas.

Vis dėlto kalbėti apie „Rolls-Royce“ ir vardyti variklio pajėgumo rodiklius – tolygu nepasakyti nieko. Jeigu pirkėjai rinktųsi tik pagal variklio galią, rinkoje galima rasti daugybę pigesnių pasirinkimų. Vis dėlto „Rolls-Royce“ gali pasiūlyti kur kas daugiau, t.y. su niekuo nesupainiojamą stilių ir išskirtinę prabangą. Skeptikai gali sakyti, kad šios markės modeliai, bent iš priekio, pernelyg mažai skiriasi. Tačiau kai provokuodamas šį teiginį pasakiau kompanijos komunikacijos vadovui Frankui Tiemannui, sulaukiau netikėto atsakymo.

Frank Tiemann
„Mūsų klientai nenori, kad „Rolls-Royce“ dizainas keistųsi – jie mūsų automobilius vertina už tai, kokie jie yra. O jie yra tikrai išskirtiniai. Kaip mūsų modeliai atrodys po 5 ar 10 metų? Greičiausiai labai panašiai, ką matome dabar. Automobilių pramonė nuolat atnaujina modelius, įdiegdami naujas technologijas, tačiau mes nelenktyniaujame su jais ir į „Rolls-Royce“ perkeliame tik tai, kas yra reikalinga mūsų klientams“, – DELFI sakė Frankas Tiemannas.
Atsižvelgiant į tai, kas perka „Rolls-Royce“ automobilius, nestebina čia randama aplinka. Atvėrus priešinga judėjimui kryptimi atsidarančias galines dureles ir klestelėjus ant sėdynės galima tiesiog atsipalaiduoti – erdvės čia daugiau nei galėtum įsivaizduoti prieš lipdamas į vidų, o kilimėliai tokie minkšti, kad rodos ant jų norėtum stotis kasryt lipdamas iš lovos. Puiki triukšmo izoliacija tiesiog atskiria nuo likusio pasaulio ir tarsi sukuria ramybės oazę. Iš priekinių sėdynių nugarėlių išsilanksto staliukai su ekranais, o viduryje sėdynės įtaisytas atverčiamas pultas, kuriuo galima reguliuoti informacinę-pramoginę sistemą taip pat, kaip tą gali daryti ir vairuotojas. Keleiviai čia gali individualiai nusistatyti ir norimą temperatūrą, turimus įrenginius prijungti prie bevielio interneto prieigos, ant improvizuoto stalo imtis darbo arba į specialius laikiklius įstatyti šampano taures ir pradėti kelionę. „Rolls-Royce“ didžiuojasi ir tuo, kad jų galinė sėdynė turi išgaubtus galus, t.y. keleiviai gali pusiau atsisukti vienas į kitą. Šis sprendimas perimtas iš to, ką matome pirmos klasės lėktuvų salonuose – ten keleiviai irgi turi savo atskiras sėdynes, tačiau jos į vieną kitą pasuktos taip, kad būtų daugiau erdvės rankoms, o žmonėms nereikėtų varginančiai sukioti galvos į šalia sėdintį kaimyną.
Rolls-Royce Ghost
5,4 metro ilgio „Ghost“ yra pastebimai mažesnis už beveik pusmetriu ilgesnį „Phantom“. Tiesa, važiuoklės bazės, nulemiančio ervdvę salone, skirtumas tėra 27 cm, štai kodėl viduje „Phantom“ neatrodo tiek didesnis už „Ghost“. Nors šie modeliai labai panašūs savo galimybėmis ir prietaisų valdymu salone, tačiau gamintojai žino, kas perka vieną, o kas – kitą modelį. Esminis skirtumas tarp „Ghost“ ir „Phantom“ pirkėjų – amžius. Teigiama, kad „Ghost“ klientai yra maždaug 10 metų jaunesni, tarp pirkėjų yra ir moterų, ko nepasitaiko „Phantom“ savininkų gretose. Palyginus abiejų automobilių salonus akivaizdu, kuris iš jų taikosi į solidesnį skonį. „Phantom“ viduje dominuoja medžio dekoracijos, viskas švyti, o bagažinė kvepia kaip gerų kilimų parduotuvė. Ne toks formalus „Ghost“ sudaro kiek kuklesnį įvaizdį – čia vyrauja odos ir metalo deriniai, medžiagos tokios pat kokybiškos, bet paviršiai ne taip rėžia akį.
Rolls-Royce Ghost

„Ghost“, priešingai nei nuo 2012 m. neatnaujintas „Phantom“, turi naujausias BMW koncerno, kuriam ir priklauso „Rolls-Royce“, technologijas. Pavyzdžiui, navigacijos sistema suderinta su važiuokle taip, kad pagal maršrute numatomus kelio vingius ir įkalnes keičiasi ir amortizatorių jautrumas. Vairuotojo patogumui taip pat siūloma naktinio matymo sistema, virš prietaisų skydo priekiniame lange projektuojamas ekranėlis su svarbiausia kelionės kompiuterio informacija. Verta paminėti, kad ir informacinio kompiuterio valdymas dabar kur kas paprastesnis ir aiškesnis, o balso atpažinimo sistema veikia gerokai tiksliau.

Apibendrinant, „Ghost“ yra greitas kaip kulka, galingas kaip tankas ir tylus kaip vaiduoklis. Gamintojai nurodo, kad „Rolls-Royce Ghost Series II“ kaina prasideda nuo 180 720 svarų sterlingų (apie 256 tūkst. eurų), o mūsų išbandyta versija su visa papildoma įranga buvo įkainota 256 390 svarų (apie 364 tūkst. eurų). Ar šis automobilis vertas tokių pinigų? Jeigu kyla toks klausimas – tuomet tikrai nevertas. Vis dėlto šį, kaip ir kitus „Rolls-Royce“, renkasi tie, kas nesuka sau galvos svarstydami, kas nutiks, kai sąskaitoje nebeliks 300 tūkst. eurų. Turėdamas jachtą Viduržemio jūroje ir sraigtasparnį ant savo biuro stogo negali sau leisti, kad asmeninis vairuotojas tave vežiotų kažkuo kitu, nei „Spirit of Ecstasy“ statulėlę turinčiu limuzinu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)