aA
Jeigu per metus bent dvi dienos yra saulėtos, turėti kabrioletą tikrai verta. Taip juokais mėgsta atsakyti automobilių nudengiamu stogu savininkai, išgirdę eilinę nuomonę, kad mūsų krašto oro sąlygos visiškai netinkamos tokioms mašinoms.
Renault Mégane Coupé-Cabriolet Floride ir legendinis Floride
© Gamintojo nuotr.

Tradiciškai prieš prasidedant šiltajam metų laikui automobilių gamintojai europiečiams pažeria naujienų nudengiamu stogu. „Renault“ savąjį siurprizą pateikė Ženevos automobilių parodoje, kur pademonstravo „Megane Coupé-Cabriolet Floride“.

Gamintojo atstovai pabrėžia, kad šis modelis skirtas įrodyti ir priminti vairuotojams, kad „Renault“ savo gamoje turi ir kabrioletų, ir net labai patrauklių. „Megane Coupé-Cabriolet Floride“ išsiskiria dramblio kaulo spalvos kėbulu ir raudonos spalvos akcentais salone bei daugybe įrangos, užtikrinančios patogesnį važiavimą. Šį ribotos serijos modelį išbandėme Lenkijoje.

Šlovinga „Floride“ praeitis

„Megane Coupé-Cabriolet Floride“ leidžia nostalgiškai grįžti 5 dešimtmečius atgal, kai 1959 m. rugsėjo mėn. Paryžiaus automobilių parodoje debiutavo „Renault Floride“ kabrioletas, greitai tapęs tikru mados klyksmu automobilių pramonėje. Šis modelis buvo vienas pirmųjų, padėjęs suformuoti nedidelių, nebrangių prancūziškų kabrioletų įvaizdį.

Stilingasis „Floride“ iš karto pavergė jaunų žmonių širdis. Anksčiau pristatyti prabangūs kabrioletai turėjo galingus variklius ir buvo itin brangūs, o „Renault“ kabrioletas buvo tik šiek tiek brangesnis už populiarųjį „Dauphine“ ir pirkėjus viliojo išskirtiniu dizainu, puikiomis charakteristikomis bei žadamu vairavimo malonumu.

1959 m. spalį klientams buvo parduoti pirmieji „Floride“ automobiliai ir „Renault“ pradėjo reklaminę kampaniją. Gruodį išskirtiniame „Waldorf-Astoria“ viešbutyje buvo oficialiai pristatyta Amerikos rinkai skirta automobilio versija „Caravelle“. Tuo pat metu naujasis kabrioletas buvo pristatytas septyniolikoje JAV miestų. Amerikoje vykdytos kampanijos šūkis buvo „Svajonių automobilis tapo tikrove“ (angl. A dream car come true). Siūloma „svajonių automobilio“ kaina Niujorke įsikūrusiose „Renault“ atstovybėse tuo metu prasidėjo nuo 2 398 dolerių.

Modelio sėkmė JAV buvo neišvengiama – dar iki oficialios premjeros Prancūzijoje pagamintą kabrioletą užsisakė beveik 13 tūkst. žmonių. „Caravelle“ sudarė didelę dalį 1960 m. JAV parduotų „Renault“ automobilių (tais metais buvo parduotos 62 772 transporto priemonės). Dauguma jų iškeliavo į Kaliforniją ir Floridą. „Floride“ taip pat buvo populiarus Senajame žemyne, automobilį pamėgo klientai iš Šveicarijos, Italijos, Vokietijos Federacinės Respublikos ir netgi iš lietingosios Britanijos.

Neabejotinai prie „Floride“ sėkmės prisidėjo ir reklaminė kampanija, kurioje dalyvavo tuomet jau spėjusi išgarsėti aktorė Brigitte Bardot. Po filmo „Ir Dievas sukūrė moterį“ (1956 m.) pelniusi šlovę B. Bardot žiniasklaidai tapo europietišku Marilyn Monroe atitikmeniu. Aukšta, gracinga ir jausminga aktorė buvo jaunosios kartos garbinimo objektas.

Praeityje „Renault“ automobiliai dažnai buvo fotografuojami Paryžiaus gatvėse, tačiau didelio miesto šurmulys ir transporto spūstys netiko prie smagaus „Floride“ įvaizdžio. O Brigitte dažnai lankėsi Pietų Prancūzijos kurortuose Saint Tropeze, Kanuose, Nicoje, kur dažnai buvo galima sutikti įžymybes iš viso pasaulio. Būti matomam Žydrojoje pakrantėje buvo madinga. Kompanija fotosesijai pasirinko Saint Tropezą ir vaizdingas jo apylinkes. Ši vieta tiko „Floride“, kuris buvo sukurtas žmonėms, besimėgaujantiems nerūpestingu gyvenimu ir leidžiantiems laiką flirtuojat bei besilinksminant.

Žymioji fotosesija įvyko 1960 m. vasarą. Brigitte prieš kamerą buvo ypač natūrali, nesusikausčiusi ir džiaugsminga, tarsi būtų gimusi vairuoti madingąjį kabrioletą. Fotografijas išspausdino „Elle“ žurnalas. Vėliau kai kurios iš nuotraukų buvo perspausdintos žurnaluose visame pasaulyje. Po šios fotosesijos „Floride“ paklausa gerokai šoktelėjo. B. Bardot puikiai atliko prekės ženklo ambasadorės vaidmenį, o dar vienu privalumu buvo faktas, kad prieš keletą metų ji važinėjo kitu „Renault“ automobiliu – „Dauphine“.

„Renault Floride“ gamyba buvo nutraukta 1966 m. spalį. „Caravelle“ dar buvo surinkinėjama keletą mėnesių. Iš viso buvo pagaminta 117 118 „Renault Floride“ ir „Caravelle“ vienetų.

Vertybės per 50 m. nepakito

Kaip ir prieš pusę amžiaus, panašių automobilių į „Floride“ savininkai nori išsiskirti iš minios ir mėgautis patrauklaus bei išskirtinio modelio teikiamais malonumais. Atsižvelgdama į tai, „Renault“ sukūrė šiuolaikinę legendinio modelio kopiją.

Apie automobilio technines charakteristikas daug kalbėti neverta – tokie modeliai kaip „Megane Coupé-Cabriolet Floride“ perkami dėl išskirtinių dizaino akcentų. Prancūziškai žavus „Megane Coupé-Cabriolet Floride“ kėbulas išsiskiria nauja dramblio kaulo spalva, automobilis turi 17 colių šviesius aliuminio lydinio ratlankius, kurių spalva primena baltas padangų sieneles, montuotas automobiliuose šeštajame dešimtmetyje.

Salonui būdingi ryškiai raudoni – klasikinės kabrioleto spalvos – akcentai, o keli dramblio kaulo atspalvio elementai išlaiko modelio pirmtako dvasią.

Retro stiliaus „Floride“ ženkliukas puikuojasi ir virš priekinių ir galinių ratų arkų, taip pat pavadinimą galima rasti ir kėbulo apačioje. Prietaisų skydelyje matomas visas „Floride“ modelio pavadinimas, o ant pavarų perjungimo svirties esančio metalinio rutulio galvutės įtaisytas juvelyrinio stiliaus „f“ formos įspaudas. „f“ raidės monograma puošia ir grindų kilimėlius.

Unikalumą vertinantiems pirkėjams bus svarbi dar viena detalė – prie pavarų perjungimo svirties yra įtaisyta lentelė su unikaliu automobilio numeriu.

„Renault“ pagamins tik 1 200 išskirtinių „Megane Coupé-Cabriolet Floride“ automobilių. Trečdalis jų (450 vnt.) bus skirti Prancūzijos rinkai. Šios markės automobilius į Baltijos šalis tiekiančio Lenkijos „Renault“ padalinio atstovai neslėpė džiaugsmo, kad jiems skirta parduoti 14 šių kabrioletų, iš kurių 2 buvo rezervuoti dar nepradėjus oficialios prekybos.

„Megane Coupé-Cabriolet Floride“ kaina Prancūzijoje yra 31 500 eurų (108,7 tūkst. Lt). Automobilis siūlomas su „Privilège“ įrangos lygiu, kuris išsiskiria šiomis savybėmis: elektroniniu stovėjimo stabdžiu, padangų slėgio stebėjimo sistema, automobilio priekyje ir gale įmontuotais atstumo jutikliais ir elektroniniu būdu valdomais, nulenkiamais šoninio vaizdo veidrodėliais, „Carminat TomTom Live“ navigacijos sistema, dviejų zonų klimato kontrole ir kt.

„Renault Megane Coupé-Cabriolet Floride“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1397 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 96 kW/130 AG/5500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 190 Nm/2250 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4485 mm
Plotis: 1811 mm
Aukštis: 1434 mm
Važiuoklės bazė: 2609 mm
Bagažinės tūris: 417 (kupė)/211 (kabrioletas) l
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,7 sek.
Maksimalus greitis: 200 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7,3 l/100 km
CO2 emisija: 169 g/km
Kaina: 31 500 eurų (108,7 tūkst. Lt).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Miškui sukurto „Subaru Forester“ testas: naujiena po kapotu ir nuodėmė važiuoti asfaltu (24)

„Subaru“ garsėja kaip didelį pravažumą turinčių automobilių gamintojas. Ne vienas bekelę...

Benzininio „Dacia Duster“ 7000 km testas: ar jis pranašesnis už „dyzelį“? specialiai „Motorams“ iš Korsikos ir Sardinijos (77)

Važiuojantys tolimus atstumus vairuotojai lyg aksiomą kartoja – tolimose kelionėse geriausias yra...

Hibridinio „Toyota Camry“ testas: sudie, dyzeli – labas, hibride! specialiai „Motorams“ iš Kroatijos (58)

Kai prieš metus buvo oficialiai paskelbta, kad stabdoma „ Toyota Avensis “ gamyba, pasitvirtino...

Palygino dvi legendas: „Subaru Outback“ prieš „Volkswagen Passat Alltrck“ (5)

1,5 mln. – skaičius, leidžiantis susidaryti SUV automobilių populiarumo mastą Europoje. Šis...

Atnaujinto „Renault Kadjar“ testas: rado būdą konkuruoti – tapo švelnesnis ir ne toks reiklus (13)

Drąsiai galima sakyti, kad gyvename krosoverių ir SUV eroje. Kiekvienas gamintojas gali...

Top naujienos

Teisėjavimu nusistebėjęs Adomaitis po pergalės laukia žinių iš ligoninės specialiai Krepšinis.lt iš Seulo (25)

Lietuvos rinktinės treneris Dainius Adomaitis su visu komandos trenerių štabu po pergalės prieš...

„Brexit“ gali privesti prie Jungtinės Karalystės subyrėjimo (59)

Vienas iš pirmųjų darbų, kuriuos tapęs ministru pirmininku nuveikė Borisas Johnsonas , buvo...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Už Lietuvą internete kaunasi ne valstybės institucijos, o „elfai“ (4)

Baltijos kelio sukakties išvakarėse Kremliaus propagandos kanalai suaktyvino prieš mūsų...

Priminė vairuotojams, kada ir kur reikia „žaliosios kortelės“ (1)

Sėdant prie automobilio vairo užsienio šalyje ar savarankiškai keliaujant po Europą būtina...

Pirmas Azijos skonis: miego stygius, publikos aikčiojimai ir užtarnautos Seibučio minutės specialiai Krepšinis.lt iš Seulo (2)

Lietuvos rinktinė snūduriavo ne vien perkeltine prasme. Pustrečio kėlinio turėję vargo su kuklia...

Kelis dešimtmečius vežiojo Lietuvos svarbiausius politikus: turėjo vieną nerašytą taisyklę

Su Robertu Šukšta susipažinome maždaug prieš penkerius metus aplinkosaugos renginyje. Ilgai...

Kaliningrade apsilankęs lietuvis norėjo sprukti: daugiau niekada ten nevažiuosiu (1215)

„Daugiau tikrai niekada ten nevažiuosiu“, – tikino savaitgalį Kaliningrade praleidęs...

Gyvai / „Laisvės piknikas 2019“. Tiesioginė transliacija iš Kauno Nemuno salos (20)

„Mūsų valstybė DELFI | Laisvės Piknikas 2019 | Diskusijos 10:30 Valstybė 2020: naujos...

Gyvūnai kenčia dėl valstybinių institucijų nekompetencijos: ar eilinį kartą tai pamiršime?

Praeitą sekmadienį buvo paviešintas žiauriausias gyvūnų eksporto atvejis Lietuvoje . Lenkijoje...

Prieš 30 metų Baltijos šalys ryžosi prabilti: tai buvo viena didžiųjų SSRS paslapčių (124)

Lietuva ir kitos Baltijos šalys iškilmingai mini Baltijos kelio 30-metį, tačiau dažnai į...