Juokas juokais, bet madų, parfumerijos ir gastronomijos šedevrais garsėjantys prancūzai sugebėjo taip pakeisti ankstesnį nuobodų „Clio“, kad šis iš močiučių svajonių automobilio pavirto į šokius važiuojančioms studentėms gėdos nepadarysiančiu ratuočiu.

„Clio“ – mažų, B segmento, automobilių senbuvis, debiutavęs dar 1990 m., ir per šį laikotarpį po kelius paplitęs beveik 12 mln. vnt. tiražu. Kasmet jis užima apie 6-8 proc. savo rinkos, kurios pardavimai pernai Europoje siekė 4,2 mln. vnt. (31 proc. visos naujų automobilių rinkos). Nors ankstesnės kartos „Clio“ ir pelnė 2006 m. Europos „Metų automobilio“ titulą, tačiau komercine sėkme nepasižymėjo – pardavimai siekė 2,4 mln. vnt. ir buvo du kartus mažesni nei antros kartos modelio.

Kurdama naująjį „Clio“, „Renault“ siekė suderinti išskirtinumą su kasdieniu universalumu. „Renault“ atsižvelgdama į tai, kad B segmento automobiliai vis dažniau tampa pagrindiniais šeimos automobiliais, nusprendė, kad „Clio“ turėtų pasižymėti universaliomis savybėmis, nes pirkėjai nori privalumų, kurie dažniausiai būdingi aukštesnių segmentų automobiliams.

B segmento pirkėjų analizė rodo, kad 60 proc. tokią mašiną perka pakartotinai, tačiau 40 proc. šio segmento automobilius renkasi pirmą kartą ir dažniausiai „peršoka“ nuo žemesnės (A segmento) ar aukštesnės (C segmento) klasės automobilių. Gamintojai pastebi, kad šiandien dauguma žengia žingsnį žemyn iš C segmento (per dešimt metų tokių klientų padaugėjo 37 proc.).

Todėl naujasis „Clio“ padidėjo ir gavo naujų technologijų. Pagamintas pagal „Renault-Nissan“ aljanso B platformą, automobilis išaugo 35 mm, iki 4 062 mm ilgio, praplatėjo 24 mm, iki 1 732 mm pločio ir turi 2 589 mm važiuoklės bazę (+14 mm). Bene svarbiausias proporcijų pokytis – 45 mm, iki 1 448 mm, sumažėjęs aukštis, o tai leido sukurti veržlesnės išvaizdos automobilį.

Nebeliko 3 durų modelio

Žvelgiant iš priekio, naujasis „Clio“ yra tarsi „DeZir“ koncepcijos kopija. Būtent ši vizija padėjo pagrindus naujo „Renault“ markės dizaino filosofijai, o „Clio“ tapo pirmuoju pagal ją sukurtu automobiliu.

Taigi esminiu dizaino sprendimu tapo priekinė automobilio dalis, kurios dėmesio centre atsidūrė markės logotipas – jis tapo didesnis ir geriau matomas. Šis akcentas atsikartos visuose ateities „Renault“ modeliuose.

„Renault“ dizaino vadovo Laurenso Van der Ackerio teigimu, naujojo „Clio“ dizainas yra pakankamai šviežias, kad pritrauktų naujų pirkėjų, bet kartu ir perėmė užtektinai elementų iš trečios kartos modelio, kad išlaikytų esamus „Clio“ savininkus.

„Mūsų tikslas buvo išlaikyti dabartinio „Clio“ klientus ir pritraukti naujų. Tai masinės gamybos modelis, kuris turėtų įtikti žmonėms nuo Italijos iki Švedijos“, – įsitikinęs L. Van der Ackeris.

Kompanijos teigimu, hečbekai sudaro 75 proc. visų B segmento pardavimų. „Renault“ atskleidė, kad 3 durų versijos paklausa pastaraisiais metais itin smuko – pernai toks modelis nesudarė nė 7 proc. visų Europoje parduotų „Clio“. Atsižvelgdami į tokias tendencijas, gamintojai nusprendė atsisakyti 3 durų versijos ir dabar pirkėjai gali rinktis tik 5 durų hečbeką.

Nors 3 durų versijų pirkėjų mažėja, „Renault“ dizaineriai stengėsi nenuskriausti šių klientų ir pabandė sukurti penkių durų versiją, kuri vizualiai atrodytų kaip 3 durų modelis, bet kartu galėtų pasiūlyti penkiadurio praktiškumą. Tą pasiekti padėjo „paslėptos“ galinių durų rankenėlės. Vis dėlto pasigendantys įvairovės kitąmet taip pat galės rinktis iš „Clio“ universalo bei sportiško „Clio R.S.“.

Planšetinio kompiuterio imitacija

Matyti, kad naujojo „Clio“ kūrėjai stengėsi įtikti nešiojamus muzikos grotuvus ir išmaniuosius telefonus naudojantiems vairuotojams. Aukštesnės įrangos modeliuose galima centrinė konsolė yra tarsi planšetinio kompiuterio imitacija. Be to, šiame modelyje pracūzai pirmą kartą įdiegė informacinę-pramoginę sistemą „R-Link“, kuri turi „Bluetooth“, garso ir telefono laisvų rankų įrangos jungtis, USB jungtį ir elektros lizdą. Tai paprastu kaip trys kapeikos valdymu pasižyminti sistema, o tai išties džiugina. 7 colių lietimui jautriame ekrane matomas aiškus šešių pagrindinių funkcijų meniu, kurių perjungimas pakankamai spartus.

Gamintojai tvirtina, kad vairuotojo sėdynę dabar galima pakelti ar nuleisti 70 mm. Iš tiesų, šiek tiek pasikrapščius, patogią sėdėjimo poziciją rasti nesunku. Nors automobilio bagažinės talpa išaugo iki solidžių 300 l (+ 12 l), tačiau ant galinės sėdynės kiek ankštoka.

„Clio“ taip pat atspindi naujausias „mažylių“ tendencijas – vis daugiau gamintojų rinkai pateikia modelius, kurie pasižymi itin plačiomis galimybėmis individualizuoti automobilį.

Pasirinkdami įvairių spalvų medžiagas, vairuotojai gali pagal savo poreikius pakeisti detales nuo vairo iki šoninių durelių apsauginių skydų. Pirkėjai galės rinktis iš daugybės kombinacijų ir pasirinkti savo automobilio charakterį pagal dizainerių sugalvotas tris temas – „Madingas“, „Sportiškas“ arba „Elegantiškas“. Šie variantai skiriasi spalvų deriniais, ratlankių dizainu, stogo piešiniais, salono medžiagomis ir kt.

Ekonomiškumo testas

Itin svarbu tai, kad „Renault“ inžinieriai sukūrė dietos programą, pagal kurią naujos kartos „Clio“ atsikratė 100 kg. Prie to daugiausiai prisidėjo lengvesnės gamybai naudojamos medžiagos bei dalys, o degalų bakas sumažėjo nuo 55 iki 45 litrų. Vis dėlto gamintojai pabrėžia, kad mažesnė talpa nereiškia, jog degalai baigsis greičiau, nes buvo pagerintos ekonomiškumo savybės.

Ketvirtos kartos „Clio“ pristatyme Florencijoje išbandėme dyzelinę versiją su „Energy dCi 90“ varikliu. Tai yra naujų „Renault“ jėgos agregatų „Energy“ šeimos atstovas. Keturių cilindrų 1.5 l darbinio tūrio variklis pasiekia 90 AG (esant 4 000 aps./min.), o maksimalus 220 Nm sukimo momentas išvystomas esant 1750 apsukų per minutę (20 Nm daugiau negu dabartinio „dCi 90“).

Kaip ir anksčiau, naujojo „Clio“ pakaba bando suderinti keletą savybių, todėl iš esmės ji nei kieta, nei itin patogi, tarsi tarpinis variantas. O automobilio valdymas pagerėjo dėl kelių priežasčių. Pirma, priekinė ir galinė ašys yra platesnės nei „Clio III“ atitinkamai 34 ir 35 mm, antra – svorio centras dabar žemesnis, tad posūkiuose automobilis stabilesnis.

Važinėjant mieste dyzelinis variklis pakankamai žvitrus, tačiau užmiesčio kelyje norėtųsi daugiau gyvybingumo. Važiuojant iki 2500 aps./min. režimu, variklis pakankamai tylus. Automobilio triukšmo izoliaciją galima būtų pavadinti gera, jeigu ignoruosime garsus iš po ratų.

Įprasta šio variklio versija teoriškai turėtų sudeginti 3,4 l, o ekonomiškesnė „Eco“ dar mažiau – 3,2 l/100 km. Tokie skaičiai popieriuje atrodo labai gražiai, tačiau kaip yra iš tiesų? Po pirmos bandymų dienos pasiekti rezultatai buvo kur kas prastesni – informacinis kompiuteris rodė 5 l/100 km vidurkį, tiesa, reikia pripažinti, kad ir važiavimas nebuvo taupus: serpantinuose cypė padangos, įkalnėse greičio pedalas buvo išminamas iki dugno, o greitkeliuose spidometro rodyklė įprastai žemiau 130 km/val. ribos nenusileisdavo.

„Renault“ atstovai, gindami ekonomišką „Clio“ prigimtį, aiškino, kad degalų taupymo technologijų nepakanka – itin svarbu ir tai, kaip nusiteikęs vairuotojas. Su tuo sunku ginčytis, o antros dienos rezultatai šią banalią tiesą tik patvirtino. Ėmus važiuoti daug atsakingiau, greičio pedalą spaudžiant ne taip įsikarščiavus, tą patį 200 km maršrutą kaip ir pirmą dieną pavyko įveikti sudeginus vidutiniškai 3,8 l/100 km degalų. O tai yra labai arti nuo 3,4 l/100 km teorinio vidurkio.

Pirkėjams automobilis taip pat siūlomas su vienu iš šių variklių: trijų cilindrų benzininiu 0.9 l, 90 AG su turbokompresoriumi, keturių cilindrų benzininiu atmosferiniu 1.2 l 75 AG bei dyzeliniu 1.5 l 75 AG. Kol kas varikliai derinami tik su 5 laipsnių mechanine pavarų dėže, tačiau nuo 2013 metų pradžios pasirinkimą išplės automatinė 6 laipsnių EDC transmisija su dviguba sankaba.

Pakeliui į Lietuvą

Euro NCAP” saugumo bandymuose 5 žvaigždutes surinkęs naujasis „Clio“ bus gaminamas Flinso mieste Prancūzijoje ir Bursoje, Turkijoje.

Naująjį „Clio“ bus galima įsigyti aštuonių skirtingų spalvų, keturios jų – visiškai naujos, tarp jų yra ir efektingai atrodanti liepsnojanti raudona (angl. flame red), tokia pat, kaip ir koncepcinio „DeZir“ automobilio.

„Renault” atstovai Lietuvoje jau priima naujojo „Renault Clio” užsakymus – nuo 34 760 Lt kainuojantis automobilis jau pakeliui į mūsų šalį.

Standartinėje „Authentique” įrangoje bus keturios saugos oro pagalvės (dvi priekyje ir dvi šonuose), elektroninė stabilumo kontrolė ESC, ABS stabdžiai su pagalbinio avarinio stabdžio sistema AFU, pajudėjimo įkalnėje pagalba HSA, horizontaliai ir vertikaliai reguliuojama vairo kolonėlė, reguliuojamo aukščio vairuotojo sėdynė, elektra valdomi priekiniai langai ir šoninio vaizdo veidrodėliai, „Renault” kortelė (vietoje standartinio rakto), LED dienos žibintai ir greičio ribotuvas. Bazinis modelis siūlomas su 1.2 l 75 AG varikliu.

Pigiausia dyzelinė versija su dCi 75 varikliu kainuos nuo 42 325 Lt. Brangiausiai – nuo 51 995 Lt – kainuos aukščiausio lygio „Dynamique” įrangos „Clio“ su dyzeliniu „Energy“ dCi 90 varikliu.

„Renault Clio“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1461 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 66 kW/90 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 220 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4062 mm
Plotis: 1731 mm
Aukštis: 1448 mm
Važiuoklės bazė: 2589 mm
Svoris: 1071 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 12,1 sek.
Maksimalus greitis: 180 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 3,4 l/100 km
CO2 emisija: 90 g/km
Bagažinės tūris: 300/1146 l
Kaina: nuo 34 760 Lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (74)