aA
Suvokti iš pirmo žvilgsnio, ką dengia šis gaiviai žalios spalvos „kiautas“, ne taip jau paprasta. Automobilio išvaizda neįgudusiai akiai gali pasirodyti ypatingai neišsiskirianti, jeigu ne 18 colių specialaus dizaino ratlankiai, sportiniai buferiai ir oro aptakas ant bagažinės dangčio.
„Opel Corsa OPC“ dėmesį patraukia tik geriau įsižiūrėjus
„Opel Corsa OPC“ dėmesį patraukia tik geriau įsižiūrėjus
© DELFI / Karolina Pansevič

Prieiname arčiau ir pamatome raideles OPC. Veriasi pragaro vartai, ratuose pasipila žaibai, vienas vokietis vardu Adamas apsiverčia karste: prieš mus stovi 210 AG galios „Opel Corsa“. Dinamiško miesto gyventojo, grynojo vairavimo pojūčio mylėtojo, savaitgaliais asfalto namo parsinešančiojo transporto priemonė.

Pamėginome ir mes įsijausti į šią rolę.

Apie ką mes čia

1,3 tonos su vairuotoju nesveriančiame „Opel Corsa OPC“ sumontuotas 1,6 litro darbinio tūrio turbokompresorinis variklis išvysto 210 AG galią (prie 5800 aps/min.) ir labai plačiame 1900-5800 aps./min. diapazone pasiekia maksimalų 245 Nm sukimo momentą. Tenka pripažinti, kad važiuojant traukos pojūtis taip ir jaučiasi: žemuose sūkiuose jo gal šiek tiek mažoka, bet kylant apsukoms dinamika auga tolygiai ir nenutrūkstamai: žmogau, tik laikyk tvirtai vairą.

Mieste šie parametrai leidžia gerai jaustis iš esmės pavaras aukštyn naudojant tik iki trečiosios, kitų – nelabai gi ir reikia. Greitkelyje „Corsa OPC“ akceleruoja puikiai nuo bet kokio startinio greičio, o galios padavimas iki beveik 6000 apsukų vairuotojui suteikia plačią paletę emocijų.

Automobilis per 6,8 sekundės įsibėgėja iki 100 km/val. greičio, kurio maksimumas fiksuojamas ties 230 km/val. atžyma.

„Opel Corsa OPC“ - maža galios raketa
„Opel Corsa OPC“ - maža galios raketa
© DELFI (V. Deveikytės nuotr.)

Tiesa, jeigu naudositės visomis šešiomis mechaninės dėžės (kitokie variantai, suprantama, nenumatyti) pavaromis, tuomet gamintojai žada vidutines 7,5 litro benzino sąnaudas šimtui kilometrų. Man per 253 kilometrus bandymų pavyko sutilpti tik į 9,2 litro (koks sutapimas – tas keletą dienų labai visur vėlavau), bet sykį žalios spalvos paveiktas užmiesčio plente važiuodamas 80 km/val. greičiu įjungiau šeštą pavarą ir mačiau išdavikiškai blizgančius 4,8 litro momentinius skaičius.

Viskas įmanoma, bet taupyti prie šios žalios širšės vairo bus labai nelengva. Maloniai rezonuojanti „Remus“ dviguba išmetimo sistema, ypač pristabdant varikliu, kviečia vėl spustelėti akceleratorių, nors pačio motoro garsas – kažkur toli, kažkur giliai. Panašu, kad tampa jau nauja tradicija „karštuose“ hečbekuose variklio triukšmą prislopinti komforto vardan.

Įranga

Atsisėdus į automobilį prie rankų maloniai prilimpa odinis vairas, „nupjauta“ apačia (tiesa, mes jau jį matėme kituose „Opel“ modeliuose, kurie nepretenduoja į sportiškumą), nugara švelniai priglunda prie „Recaro“ odinių sėdynių, kur ne kur užsimiršti neleidžia OPC ženkleliai. Tačiau tiek to išskirtinumo, visa kita paveldėta iš civilinių „Corsa“ versijų.

Tiesa, mūsų bandytas automobilis gana gausiai praturtintas šiuolaikiška įranga: 7 colių skersmens lietimui jautriame displėjuje patogu naudotis multimedijos įranga, kuri gal kukloka, tačiau absoliučiai aiški ir patogi.

Be to, čia sumontuoti parkavimo pagalbininkai, yra galinio vaizdo kamera, eismo juostos palaikymo sistema, greičio ženklų atpažinimo sistema, šildomas vairas bei sėdynės, automatiniai LED šviesų žibintai, adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema – neblogai tokiam mažyliui, ar ne?

Tiesa, tokios komplektacijos (sudėta beveik viskas, kas galima) jo kaina siekia 27 tūkst. 400 eurų. Bet tai yra konkurencinga kaina lyginant su panašių komplektacijų kitais „karštaisiais“ hečbekais.

Galbūt ir dėl to šiek tiek liūdina vietomis paliktos grubios plastmasės, bet bala jų nematė – iš esmės tai smulkmena, paskęstanti tarp kitų detalių. O garso sistema verta pagyrimo – būtų liūdna tokiame automobilyje be kokybiško, švaraus muzikos skambesio, ar ne?

Nustebino vairuotojo padėtis: kaip nereguliuok, tokio tipo automobilyje sėdėsena atrodo kiek aukštoka, tad reikia šiek tiek laiko priprasti. Bet pačios sėdynės yra puikaus profilio: plona perforuota oda dengti krėslai sukuria tvirtumo ir užtikrintumo įspūdį. Vėliau paaiškėjo, kad įspūdį kuria ne tik vizualiai, bet ir fiziškai, mat posūkiuose laiko tvirtai.

Uoga ant torto

Uoga ant torto – šio automobilio pakaba. Kiek man pavyko suprasti per tuos 253 kilometrus, ji sureguliuota idealiai – neperkietinta, tad įmanoma pakankamai komfortiškai važiuoti greitkeliais (su šiuo automobiliu jau drąsiai leisčiausi nors ir į ilgą kelionę) ir nugara nepaskausta važiuojant Vilniaus Antakalnio gatve, tačiau ir sportiškai tvirtai sureguliuota, kad greituose posūkiuose baimės jausmas neaplankytų.

Posūkiuose taip pat praverčia adaptyvūs amortizatoriai, o greitkelyje oro aptakų papildoma prispaudžiamoji jėga.

Apskritai šio automobilio valdymo savybės turėtų patikti vairavimo gurmanams – jis itin tikslus, reakcijos – žaibiškos (na, jeigu nepamiršite žaisti sankaba ir variklį sukti visą laiką virš 1,9 tūkst. apsukų, kur efektyviausiai pučia turbina), „Brembo“ stabdžiai – puikūs ir nepavedantys, „Recaro“ sėdynės laiko „apkabinusios“ kaip jaunoji pirmą naktį – švelniai, bet niekur nepabėgsi, o sukibimas (215/40 R18 padangos) leidžia gerokai daugiau smagių dalykų nei bet kuris kitas automobilis.

Tiesa, ant šlapio asfalto „Corsa OPC“ gali pasiduoti provokacijoms net priekiniais ratais, bet teks labai pasistengti. Vis dėlto net ir kritiškesnėje situacijoje automobilis nesukuria jokios įtampos jausmo, nes koreguojasi labai lengvai, švelniais veiksmais, o vairo stiprintuvo sistema sureguliuota pagirtinai, suteikianti užtikrintą atoveiksmį.

Ką rinktis ir kodėl

„Opel Corsa OPC“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 20 tūkst. 600 eurų. Standartinėje įrangoje siūlomi bi-ksenoniniai priekiniai žibintai, dienos šviesos – LED (automatinis šviesų perjungimas kainuoja papildomus 151 eur).

Tačiau vien šios sumos nepakaks – tiesiog būtina rinktis paketą „Performance Super Sport“, kuriame: „Brembo“ ABS stabdžiai (priekiniai – net 330 mm diskiniai), riboto slydimo priekinės ašies diferencialas bei 18 colių skersmens ratlankiai (standartinėje įrangoje jie 17 colių).

Paketas kainuos papildomus 2420 eurų, tačiau be jo automobilis – kaip vokiečiai baudinių serijoje be vartininko Manuelio Neuerio. Atrodys neblogai, bet gali nesunkiai paslysti.

„Opel Corsa OPC“ automobilis
„Opel Corsa OPC“ automobilis
© DELFI (V. Deveikytės nuotr.)

Visi kiti priedai – smulkesni, į komfortą arba saugumą orientuoti dalykai, kurie yra skonio ir poreikio reikalas. Pavyzdžiui, paketas, kuriame bus priekinio vaizdo kamera, įspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos sistema, eismo ženklų atpažinimo funkcija, apsaugos nuo priekinio susidūrimo sistema, atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio indikatorius, vidaus šviesai jautrus veidrodėlis ir patobulintas prietaisų skydelis kainuos papildomus 655 eurus.

Kas labiausiai patiko: Pakabos sureguliavimas – jis puikus kasdienai net ir prastesnės kokybės keliais.

Kas labiausiai nepatiko: Vairuotojo sėdėsena galėtų būti šiek tiek žemesnė. Dabartinis variantas tinkamesnis mažesnio nei vidutinis ūgis žmonėms.

Papildomos pastabos:

1. „Corsa OPC“ nėra mažiausias savo klasės atstovas (ilgis – 4021 mm), bet apsisukimo spindulys vis tiek galėtų būti mažesnis. 11 metrų poreikis apsisukimui siaurose gatvėse nepadės.

2. Ant galinių sėdynių – kaip ir įprastoje tridurės „Corsa“ versijoje: patogiau įsitaisys tik smulkesni keleiviai. Bet vaiko kėdutė įsitaiso patogiai. Bagažinės talpa – 285 litrai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naujo „Hyundai Bayon“ testas: kas slepiasi už šio vardo? (35)

Pastaraisiais metais „Hyundai“ kompanija yra kaip niekada aktyvi ir pristatė ne vieną naują...

Naujo „Dacia Spring“ testas: 12 000 eurų už naują elektromobilį (260)

33 kilovatai arba 44 arklio galios – iš pirmo žvilgsnio, tokio pajėgumo elektromobilį sunku...

Naujo „Nissan Qashqai“ testas: pozicijų neužleidžiantis bestseleris (72)

Neįtikėtina – nors antros kartos „ Nissan Qashqai “ gaminamas net nuo 2013 metų, tiek...

Pirmoji pažintis su nauju „Renault Mégane“: bus varomas tik elektra (68)

Labas, rytojau. Pristatytas naujas „Mégane E-TECH Electric“ bus gaminamas naudojant naują...

Naujo „Hyundai Ioniq 5“ testas: stebinančios elektromobilio galimybės (82)

Konkurentai turėtų įsitempti – „Hyundai“ pristatė įspūdingų galimybių elektromobilį...

Top naujienos

Iš Baltarusijos į Lietuvą atėjo neįprastas nelegalas su lagaminu: bijojau, kad būsiu sumuštas (298)

Lietuvos pasieniečiams akylai saugant valstybės sieną su Baltarusija , vienas nelegalų teigia,...

Anykštėnas koronavirusu susirgo net tris kartus: medikai paaiškino, kaip tai įmanoma (403)

Praėjusią savaitę portalas anyksta.lt išplatino žinutę, jog Anykščių rajono vicemeras,...

Kalbino Vytautas Bruveris, parengė Laura Tarandaitė | D+

Vokietijoje ryškėja tik du scenarijai: prabilo apie polinkį į kompromisus su Rusija (5)

Paskutinė rugsėjo savaitė Vokietijoje prasidėjo su intriga: bandoma nuspėti, kas sudarys...

15 įmonių išmokėjo daugiau nei 10 tūkst. eurų: didžiausi atlyginimai siekia beveik 23 tūkst. eurų (209)

Daugiau nei 10 tūkst. eurų siekiančius vidutinius atlyginimu s rugpjūtį išmokėjo 15 Lietuvos...

Edmundas Jakilaitis | D+

Apie ginklus: nutrūktgalviškas Jakilaičio eksperimentas su šarvinėmis liemenėmis – kas po galingų šūvių lieka iš apsaugos (1)

Jūs tikrai nenorėtumėte būti užsivilkęs šias šarvines liemenes – šįkart Edmundas...

Tai – mažiausias skraidantis prietaisas pasaulyje: neturi variklio, o nukritęs – suyra (22)

Northwestern universiteto Ilinojuje, JAV, inžinieriai pažvelgė į vėjo nešiojamas sėklas ir...

Mini sijonėlis atidengė išpuoselėtas kunigaikštienės Kate Middleton kojas: trijų vaikų mama nustebino fizine jėga (26)

Atvejai, kai Kate Middleton dėvi kažką, kas neatitinka jos įprasto karališkojo stiliaus...

Kieno didesni? Užstumk automobilį | 3 serija

Intrigų ir adrenalino čia netrūksta! Trečiojoje serijoje „UBR Team“ dalyviams įsteigė prizą...

Ekspertai pasakė, kaip dažnai turėtų mylėtis poros: kada per retai, o kada – jau per dažnai? (65)

Seksas – viena iš fizinio ir emocinio intymumo išraiškų tarp partnerių. Jis turi ir daugiau...

Stereotipus savo pavyzdžiu laužanti Monika: visos moterys čia yra labai laukiamos

Nors kiekvienas mūsų kasdien aplankome daugybę tinklalapių, retai kada susimąstome, kas iš...