aA
Vienatūriais važinėjantys žmonės man visada atrodė šiek tiek nelaimingi. Tai – tarsi vestuvės iš reikalo. Nėra meilės, nėra romantikos, tiesiog nėra kito pasirinkimo. Vienatūrių šeimininkai teisinasi, esą kiekvieną ilgąjį savaitgalį į užmiesčio sodybą ar prie jūros reikia vežtis tris vaikus, uošvę, dviratuką, triratuką, vežimą, riedlentę, šunį, šinšilą ir jos narvą, septynis „Maximos“ maišus maisto ir dar kalną kitokių daiktų.
Opel Zafira Tourer
© Gamintojo nuotr.

Argumentas, kad keliauti vienatūriu yra patogu, dažniausiai skamba tik kaip saviguoda. Viena aišku - vienatūriai yra nuobodybės sinonimas automobilių pasaulyje. Ir jeigu mane gyvenimas prispirtų kiekvieną savaitgalį iš buto mieste į sodybą kaime pirmyn atgal gabenti pusę turto, tikrai nepirkčiau vienatūrio. Verčiau susirasčiau amerikietišką visais keturiais ratais varomą mikroautobusą a laChevrolet Express", kokiais Holivudo filmuose nusikaltėlių gaujos važiuoja plėšti bankų. Būtų šimtą kartų patogiau ir atrodyčiau kietai.

Jei kas dar gali išgelbėti šį pilką pragmatišką vienatūrių pasaulį, tai - grožis. O vienatūriams automobilizmo pasaulyje iki šiol teko Šreko vaidmuo. Jie - tarsi didelės bjaurios dėžės su ratais. Tokios bjaurios, kad net žalia spalva jiems nebegali pakenkti. Laimė, viskas keičiasi. Automobilių gamintojai pagaliau suvokė, jog žmonės, kuriuos likimas nuskriaudė važinėti vienatūriais, bent jau nusipelno, kad tos dėžės su ratais turėtų šiek tiek žavesio. Kad važiuojant mieste pėstieji nesuktų žvilgsnių į šalį. Kad sustojus prie perėjos ne tik augaloti vyrai, bet ir moterys, ir vaikai eitų per gatvę, o ne spruktų už kampo. ford">„Ford S Max" turbūt tapo pirmuoju vienatūriu, į kurį galima žiūrėti. Naujasis „Opel Zafira Tourer" atrodo netgi gražus. Palyginti su pirmtaku, jis iš bjauriojo ančiuko virto tikra gulbe.

Pažvelgę į „Zafirą Tourer" nesunkiai atpažinsite naująsias „Opel" dizaino tendencijas. Žibintai kartu su rūko lempomis automobilio priekyje brėžia bumerango siluetą. Automobilio šonuose atsisakyta vienatūriams įprastų apsaugos juostų, vietoj to ryžtingais dizainerio mostais buvo nubrėžtos dinamiškumo suteikiančios linijos. Dėl grožio paaukotas pragmatizmas duoda dividendų - „Opel" dizaineriai sako, kad dabar „Zafira" primena skriejantį greitąjį traukinį (ne krovininį šilumvežį!), ir tu negali jiems prieštarauti.

Bet, kad ir kaip būtų, vienatūriai yra pragmatikų automobiliai. Tad šalin emocijas, greitį ir stilių. Tiesiog šalta matematika. „Zafirą Tourer" galima rinktis su penkiomis arba septyniomis vietomis. Jei jums pakanka penkių sėdynių, į bagažinę galėsite sugrūsti 710 litrų krovinį, o sulanksčius ir antrą sėdynių eilę bagažinės tūris padidėja iki 1860 litrų.

Automobilyje įrengta 30 (tris-de-šimt!!!) įvairiausių daiktadėžių, kurios tarsi rusiškos matrioškos slepiasi viena kitoje, o stumdomos ant bėgelių visaip maskuojasi ar transformuojasi. Ilgai galvojau, kokios iš viso to galime gauti praktinės naudos? Ir sugalvojau! Jeigu su žmona norite nueiti į kiną ir neturite, kam palikti vaikų, paslėpkite stiklo rutuliuką vienoje iš daiktadėžių. Gera žinia - pasibaigus filmui savo vaikus, pasinėrusius į azartiškas paieškas, teberasite automobilyje. Bloga žinia - stiklo kamuoliuko neberasite ir jūs pats.

„Zafiros" dizaineris greičiausiai kilęs iš stiklių šeimos arba stiklo fabrike gavo kyšį. Matomumas tikrai puikus, tačiau galėtų būti dar geriau. Kilstelėjus ranką prie automobilio stogo ir patraukus ten įrengtą rankeną, automobilio lubos pasislenka atgal ir prieš jus atsiveria dangus. Apima malonus jausmas, kai vairuojant niekas netrukdo žvilgsnio - priekinis stiklas atrodo, lyg neturėtų rėmų. Šis „panoraminis stiklas" yra papildomos įrangos sąraše ir atsieis 4000 litų. Nepagailėkite ir nesigailėsite.

Išlaidų vertas ir specialus įrenginys dviračiams vežti. Jis tarsi stalčius ištraukiamas automobilio gale, galima vežti net keturis dviračius ir jų nebūtina nuimti, kad patektumėte į bagažinę. Kaina - apie 2700 litų. Puiki investicija.

„Opel" nuoširdžiai stengėsi, kad naujoji „Zafira" būtų daugiau nei talpi dėžė su ratais. Papildomos ir saugumo įrangos sąraše aptiksite įrenginių, paprastai būdingų aukštesnės klasės sedanams: įvairios saugumo sistemos, įspėjančios ir net įsikišančios gresiant susidurti, vaizdo kameros ir jutikliai, padedantys pastatyti automobilį ir siunčiantys nurodymus vairuotojui į monitorių. Taip pat siūloma sistema, kurios kamera stebi ir atpažįsta kelio ženklus. „Zafiros" priekiniai žibintai keičia šviesos kampą taip, kad geriau apšviestų kelią, tačiau neakintų ta pačia ar priešinga kryptimi važiuojančių vairuotojų.

Automobilis „Zafira Tourer" bus siūlomas su trimis benzininiais ir vienu dyzeliniu varikliu. 2 litrų darbinio tūrio turbodyzelinis variklis yra trijų modifikacijų, pasiekiančių 110, 130 ir 165 AG. Taip pat siūlomi du 1,4 litro turbobenzininiai (120 ir 140 AG) bei 1,8 litro benzininis (115 AG) variklis.

Didžiausio dėmesio vertas dyzelinis 165 AG variklis, kurio standartinės įrangos sąraše yra „Start/Stop" sistema. Šiuo varikliu apginkluota „Zafira" yra žvitriausia (iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,8 sekundės, didžiausias greitis - 208 km/val.), o vidutinės degalų sąnaudos (5,2 l/100 km) ir CO2 emisija (137 g/km) yra tokios pat kaip silpnesnių dyzelinių motorų. Benzininių variklių duomenys prastesni. Galingiausias dyzelinis motoras derinamas su 6 laipsnių mechanine arba 6 laipsnių automatine pavarų dėže. Su automatine pavarų dėže galima rinktis ir galingiausią benzininį variklį. Visi kiti - tik su mechaninėmis.

Naujasis „Opel Zafira Tourer" yra trečios kartos modelis. Oficialus jo pavadinimas būtent „Zafira Tourer", nes jos pirmtakė - tiesiog „Zafira" - taip pat bus toliau gaminama. „Opel" tikisi, kad pigesnis senasis modelis taip pat turės savo pirkėją. Bet jei gyvenimas priverčia važiuoti vienatūriu, geriau jau rinktis „Zafirą Tourer".

Opel Zafira Tourer" 2.0 CDTI specifikacija

SKAIČIAI

1956 cm3, 4 cilindrai, dyzelinas, priekiniai varantieji ratai, 165 AG, 350 Nm, 5,2 l/100 km, 137 g/km CO2, nuo 0 iki 100 km/val. per 9,8 sekundės, 208 km/val., 1571 kg

KAINA

83 660 litų

NUOSPRENDIS - 8

Vienatūris, turintis sielą. Puikaus dizaino, gausi komforto ir saugumo įranga, ekonomiškas, patogus. Geriausias su dyzeliniu varikliu. Pretenduoja į klasės lyderius.

Konkurentas

FORD S MAX

Puiki „Ford" važiuoklė, nebloga išvaizda. Bet „Zafira Tourer" niekuo nenusileidžia.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Peugeot 508 SW“ testas: charizmatiškas universalas, prikaustantis žvilgsnius (95)

Dar prieš „ Peugeot 508 “ modeliui tampant metų automobiliu, Prancūzijos automobilių...

Atnaujinto „Volkswagen Passat“ testas: ar atsiras alternatyva? specialiai „Motorams“ iš Vokietijos (50)

Nuo 2014 metų gaminamas paskutinės kartos „Passat“ savo antrąją gamybos ciklo dalį pasitinka...

„Renault Clio“ testas: naujas mažas hibridas specialiai „Motorams“ iš Portugalijos (5)

Debiutavęs dar 1990 metais B segmento atstovas „ Renault Clio “ per tą laiką tapo tiek pačiu...

Miškui sukurto „Subaru Forester“ testas: naujiena po kapotu ir nuodėmė važiuoti asfaltu (27)

„Subaru“ garsėja kaip didelį pravažumą turinčių automobilių gamintojas. Ne vienas bekelę...

Benzininio „Dacia Duster“ 7000 km testas: ar jis pranašesnis už „dyzelį“? specialiai „Motorams“ iš Korsikos ir Sardinijos (79)

Važiuojantys tolimus atstumus vairuotojai lyg aksiomą kartoja – tolimose kelionėse geriausias yra...

Top naujienos

Studente, pasitikrink, ką dirba tavo pasirinktas studijas baigę absolventai: viltys gali dužti (48)

Praėjus metams po studijų daugiausia absolventų įsidarbina reklamos ir rinkodaros specialistais,...

Rūkantiesiems – nerimo dienos: įsibėgėję draudimai ir apribojimai net nežada sustoti (150)

Draudimas rūkyti balkonuose ir tabako gaminių „slėpimas“ po prekystaliais – štai pagal...

JAV rinktinės vadovas rėžė: jei ne traumos, būtume laimėję pasaulio čempionatą (3)

Fiasko pasaulio čempionate Kinijoje patyrusios JAV rinktinės vadovas Jerry Colangelo tvirtino, kad...

Baisūs ir drąsūs Europos eksperimentai: kameros su veido atpažinimo technologija – ant kiekvieno kampo (125)

Veido atpažinimas Europoje turi daug draugų. Tiesioginiai bandymai sekti veidą esamuoju laiku per...

Subalansuoto maisto ekspertė Šilenskienė: gydomąjį poveikį vaisiai turės tik laikantis vienos taisyklės (9)

Ruduo – derliaus metas, kai soduose medžių šakos linksta nuo vaisių, tačiau nemaža dalis...

Netylant kalboms apie skyrybas Skambinas paaiškino, kodėl jo nebesimato su žmona: nulenki galvą ir supranti, kad taip reikia (51)

To, kas vyksta už uždarų durų, nedera pasakoti viešai – tokia taisykle savo šeimoje...

Vis blogiau ir blogiau: iš pradžių žadamos ledo kruopos, po to temperatūra jau kris žemiau 0 (5)

Šiandien Lietuvos orus lems tolstančio vakarykščio ciklono vakarinis pakraštys. Bus debesuota...

Kaip laikyti žalius pomidorus, kad jie greičiau sunoktų (1)

Atėjus rudeniui kiekvienam daržininkui dažniausiai lieka krepšys žalių pomidorų.

Lenkai dairosi į Ukrainą: laukia derlingų žemių pardavimo (38)

Lenkijos „Rzeczpospolita“ laikraščio teigimu, Ukrainoje atsiradus žemės rinkai, į ją ims...

Ušackas gina Rusijoje pralobusį Žiemelį: žmonės padarė biznį ir išėjo, kas čia tokio? (398)

„Buvo padarytas biznis, greičiausiai iki Krymo, Ukrainos krizės ir karo. Aš tų detalių...