Kuršių nerijoje knibžda daugybė prabangių automobilių, tačiau naujoji „Opel Insignia“ ir čia laikosi išdidžiai.
Opel Insignia
© A.Venskaus nuotr.

Jei reikėtų išrinkti Lietuvos vietovę, kurioje sukiojasi daugiausia prabangių automobilių, ja greičiausiai taptų Neringa. Nida ir Juodkrantė vilioja pasiturinčius veikėjus iš Kauno ir Vilniaus pirkti čia antrus namus ir kartu įgyti progą pasipuikuoti prieš aplinkinius kiekvieną kartą be eilės įvažiuojant į keltą ar nemokant ekologinio mokesčio. Pamojuoji leidimu ir iš karto gali jaustis pakilęs ant aukščiausio visuomenės laiptelio.

Atrodo, kad jūros kvapas tokiems veikėjams plūsteli testosterono į kraują ir aviacinių degalų į automobilių bakus. Štai žiniasklaidos magnatas naujutėliu „Range Rover" aplenkia prie šviesoforo laukiančius vairuotojus ir šauna į kairę degant raudonam signalui... Dar yra Kaliningrado srities naujieji rusai, galingais „Porsche", BMW ir „Mercedes" zujantys vieninteliu Kuršių nerijos keliu, kuris šią Rusijos provinciją jungia su ES.

Likusias vietas kelte užima stintų žvejų automobiliai (gerokai aprūdiję „Renault Espace" ir panašūs), kuriems tiek metų, kad jau galėtų pretenduoti į antikvarinių kategoriją. Mūsų naujoji „Opel Insignia" šioje kompanijoje atrodo tikrai padoriai ir, jei šis keltas būtų Nojaus laivas, neabejotinai patektume tarp tų, kurie pasiektų kitą krantą.

2008-aisiais pasirodęs prabangiausias „Opel" tapo pigesne alternatyva premium klasės automobiliams. Šeštais gamybos metais jau lauktume naujos kartos atstovo, tačiau praėjusių metų pabaigoje pasirodė tik atnaujinta „Insignios" versija. Gerokai pakeistas mašinos interjeras, o naujoves išorėje tikrai pastebės automobilių entuziastai ir senųjų „Insignių" savininkai. Daugiau chromuotų detalių, nauji dinamiškumą pabrėžiantys galiniai ir priekiniai žibintai.

Viduje įmontuoti net du skystųjų kristalų ekranai. Vienas užėmė mechaniniam spidometrui skirtą vietą ir dabar pateikia gerokai daugiau informacijos: be greičio ir įveikto atstumo, atvaizduojami kameros užfiksuoti draudžiamieji kelio ženklai, o spaudant ant vairaračio įrengtus mygtukus galima gauti įvairiausios papildomos informacijos nuo radijo stočių sąrašo iki degalų sąnaudų ar padangų oro slėgio. Nieko naujo, bet taip pat galima pasirinkti norimą duomenų atvaizdavimo temą - spalvą, skaitmeninį ar analoginį spidometrą.

Antrasis ekranas jutiklinis, taip pat įrengta prietaisams valdyti skirta „pelė", tik ne pati geriausia iš daugybės bandytų kituose automobiliuose. Jutiklinis ekranas irgi pasirodė tingokas, lėtokai reaguojantis į komandas. Tačiau pastovaus greičio palaikymo ir atstumo iki priešais važiuojančios mašinos matavimo sistema veikė be priekaištų - visus 300 kilometrų nuo Vilniaus iki Klaipėdos įveikiau neliesdamas pedalų, automobilis skriejo nustatytu greičiu arba prisitaikydamas prie eismo srauto.

Žvelgdamas į naujosios „Insignios" prietaisų skydelį svarstau, ar tikrai vairuotojui reikia tų dviejų ekranų? Tarsi namie nebūtų televizoriaus, kišenėje - išmaniojo telefono, krepšyje - „iPad" ir nešiojamojo kompiuterio ant darbo stalo. „Opel" ne išimtis - „Volvo", „Lexus" ir daugybė kitų daro tą patį. Informacijos perteklius erzina. Štai duomenys apie automobilio būklę tarsi turėtų nuteikti raminamai, tačiau save pagaunu ekrane nuolat tikrinantį padangų slėgio rodmenis. Tai, kas turėtų suteikti ramybę, iš tiesų kelia nerimą, nes slėgis dešiniajame galiniame rate 4 proc. didesnis už kairiajame galiniame. Svarstau, ką apie mane pamanytų žmonės, jei kas 20 kilometrų sustočiau, ratu apeičiau automobilį ir paspardyčiau kiekvieną padangą.

Informacijos perteklius žmones verčia agresyviais ir sukelia paniką. Viešbučio Preiloje administratorę užsipuolu kambaryje neradęs televizoriaus ir visiškai sužvėrėju sužinojęs, kad neveikia WiFi ryšys. Jei visi automobiliai turėtų interneto ryšį, o viešbučiai - ne, pastarieji tuoj pat bankrutuotų, nes žmonės gyventų mašinose.

Per beveik dvi savaites, praleistas su „Opel Insignia", išbandžiau įvairiausius kelius ir skirtingomis oro sąlygomis: žinote, negaliu rasti nė mažiausio priekaišto. Net įveikdamas remontuojamą kelio ruožą tarp Nidos ir Preilos neišgirdau jokio erzinančio garso. Vienintelis rūpestis buvo, kur Nidoje nuplauti automobilį (čia nėra plovyklos), kad šiose nuotraukose matytumėte naująją „Insignią", o ne purvo dėmę. Nuplovęs mašiną Klaipėdoje, Kuršių nerijos keliu važiavau lyg bagažinėje paslėpęs padėklą Fabergé kiaušinių. Tačiau visas pastangas perniek vertė pro šalį skriejantys naujųjų rusų BMW.

Turėjau jiems trauktis iš kelio, nors 170 AG benzininis 1,6 litro „Insignios" variklis pakankamas kovoti už savo teritoriją. Suderintas su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže jis suteikia tai, ko reikia kiekvienam vairuotojui, - pakankamai jėgos bet kuriame kelyje aplenkti priešais važiuojantį traktorių ar kitą lėtai judantį objektą. Gamintojų deklaruojamos 5,9 l/100 km degalų sąnaudos vargu ar pasiekiamos realiame gyvenime - mūsiškiai rezultatai viršijo 8 litrus.

„Insignios" pirkėjai gali pasirinkti iš daugybės kitų variklių - ir taupesnių dyzelinių, ir galingesnių benzininių. Tačiau „1.6 Turbo ECOTEC" variklis yra naujasis „Opel" gaminys. Kaip įprasta, derinamas ir su mechanine, ir su automatine pavarų dėže. Mūsų išbandyto modelio kaina prasideda nuo beveik 76 tūkst., o prikimštas saugumo ir komforto įrangos atsieina daugiau nei 117 tūkst. litų. Su tokia krūva pinigų galima pasidairyti po daugelį automobilių salonų, bet nėra nė vienos rimtos priežasties blaškytis ir nesirinkti šio „Opel".

OPEL INSIGNIA 1.6 TURBO ECOTEC COSMO

Kaina: nuo 75 823 litų
Variklis: 1598 cm3, 4 cilindrų turbininis benzininis, 170 AG, 260 Nm
Dinamika: 0–100 km/val. per 9,2 sekundės, 220 km/val.
Transmisija: 6 pavarų mechaninė
Sąnaudos: 5,9 l/100 km, 139 g/km CO2
Masė: 1513 kg

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujasis „Volkswagen Touareg“: yra tik vienas „bet“ specialiai „Motorams“ iš Zalcburgo (5)

„ Audi Q7 “, „ Porsche Cayenne “, „ Bentley Bentayga “ ir „ Lamborghini Urus “ –...

„Mitsubishi Eclipse Cross“ testas: užtemimas? Anaiptol (4)

Išvydus šį visiškai naujo „Mitsubishi“ kūrinio pavadinimą pirma į galvą šovusi mintis...

„Audi A7 Sportback” testas: neatsiejamas nuo trijų dalykų (21)

Penkerių durelių prabangus kupė automobilis – neatsiejama didžiosios vokiečių „premium“...

„Opel Insignia GSi“ testas: ar prisimenate šį vardą? specialiai „Motorams“ iš Marselio (27)

1984-ieji. Vakarų Europoje dominuoja hečbekai, o karščiausias jų – „Volkswagen Golf GTI“....

„SsangYong Rexton“ testas: visureigis be kabučių (20)

Jei seniai domėjotės naujo automobilio pirkimu, galite nemaloniai nustebti – gerai sukomplektuoto...

Top naujienos

Susirgę reta liga, turėsite mažai galimybių gauti vaistų: šiauliečiui valstybė atsuko nugarą

„Gyvenome įprastą gyvenimą, abu dirbome, auginome dukras. Vyras buvo stiprus, sveikas žmogus,...

Putino kritikai teigia pamatę, ko iš tiesų bijo Kremlius (99)

Baigėsi penktasis Vilniaus Rusijos forumas. Nuo ketvirtadienio vykusiame renginyje dalyvavo garsūs...

Buvusį tituluotos gražuolės sutuoktinį klampina dovanoti turtai ir „varguolių svaigalai“ (13)

Iš prekybos narkotinėmis ir psichotropinėmis medžiagomis, įtariama, didelius turtus susikrovęs,...

Keičia poziciją: susitikimas su Kim Jong Unu vis dar gali įvykti (26)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas penktadienį pareiškė, kad jo istorinis susitikimas su Šiaurės...

Lenkijos Senato maršalkos atsakas prieš Lietuvą užsimojusiai Cytackai: ponia, to nebus (286)

Balandį Torūnėje (Lenkija) vykusiame „Polonijos suvažiavime“ Vilniaus tarybos narei Renatai...

Britų spauda: oficialioje Skripalių apnuodijimo versijoje nesueina galai (5)

Laikraštis „i“ publikuoja apžvalgininkės Mary Dejevsky straipsnį apie neseniai paviešintą...

Apie emigrantus romaną parašęs ukrainietis turi patarimą išvažiuojantiems iš Lietuvos (42)

Asimiliuotis taip, kad niekas nesuprastų tavo kilmės, ar integruotis išliekant lietuviu? Užsienyje...

Strasbūro teismas kitą savaitę skelbs sprendimą dėl spėjamo CŽA kalėjimo Lietuvoje (1)

Europos Žmogaus Teisių Teismas kitą savaitę skelbs sprendimą dėl įtarimų, kad Lietuvoje...

Streikus išprovokavusios žydų reformos: ar tai gresia visos Europos krepšiniui? (25)

„Eurolyga virsta monstru“, – Krepšinis.lt pareiškė Nikola Vujčičius. Tokiais žodžiais...

Antstoliams perduotos skolos skandina tiek žmonių, kiek gyvena Kaune (137)

Vienas iš dešimties Lietuvos gyventojų turi skolų, perduotų antstoliams. Tai 250 tūkst....