aA
Mes jau žinome, kad PSA koncernas, valdantis „Peugeot“, „Citroen“ ir DS markes, įsigijo vokiečių „Opel“, kuri iki šio sandorio priklausė „General Motors“ kompanijai. Tačiau intymūs „Peugeot“ ir „Opel“ santykiai yra gerokai senesni ir vienas to pavyzdžių – naujasis miesto visureigis „Opel Crossland X“, mūsų šalyje pasirodęs šią vasarą.
"Opel Crossland X"
© DELFI / Kiril Čachovskij

Jo giminystės ryšiai su sėkmingai Europoje jau beveik ketvertą metų parduodamu „Peugeot 2008“ modeliu buvo suplanuoti gerokai prieš prancūzų apsipirkimą. Vienatūrį „Meriva“ pakeitusiame SUV po kėbulu slypi tie patys varikliai, greičių dėžės, analogiška platforma ir dar galybė smulkesnių sprendimų – net navigacijos įranga tokia pati.

O patys maloniausi dalykai ateina iš „Opel“: tai šios markės arkliukas – itin komfortiškos sėdynės, patogus vairas ir subtiliai, minkščiau nei „Peugeot 2008“ suderinta pakaba – trys dalykai, labai patikę ilgoje kelionėje.

Bet nepatiko garso izoliacijos trūkumas. Vos tik automobilis perkopia 90 km/val. greitį, salone ima ūžti it lėktuve: aiškiai girdima oro srautų kova su kėbulu, o dinamiškiau bėgėjantis smarkėliau triukšmauja ir trijų cilindrų benzininis motoras.

Pasirinkimo laisvė

Bandėme 1.2 litro darbinio tūrio galingesnę 130 AG 230 Nm versiją (galima rinktis 110 AG) – tai „PureTech“ variklis iš „Peugeot“, kuris šiemet buvo pripažintas geriausiu pasaulyje „International Engine of the Year“ rinkimuose, kategorijoje nuo 1 iki 1,4 litro. Tai – jau trečias iš eilės šio motoro laimėjimas. Ir ne už gražius vožtuvus: jis sėkmingai paneigia bet kokius mitus, būdamas labai gyvybingas ir elastingas, o greitkelyje nuolatinė turbinos pagalba leidžia automobiliui be vargo staigiai pagreitėti ir nuo startinio 110 ar 120 km/val. greičio.

"Opel Crossland X"
"Opel Crossland X"
© DELFI / Kiril Čachovskij

Vienintelė bėda, važiuojant azartiškai degalų sąnaudos gerokai skirsis nuo gamintojo nurodomų: mieste nesunkiai pasiekia 8 litrų vidurkį (gamintojo deklaracijoje nurodomas vidurkis mieste 5,9 l), o autostradoje – apie 6,7 l (deklaracija 4,7 l). Tačiau elgiantis apgalvočiau galima nesunkiai tilpti į maždaug 6 litrus bendro vidurkio (5,1 l). Mums per beveik 900 km kelionę sekėsi visaip, tad ir galutines sąnaudas fiksavome 6,3 litro vidurkio.

Bet kokiu atveju, smagu, kad vairuotojui suteikta pasirinkimo laisvė: važiuoti ekonomiškiau ar dinamiškiau, nes pavyksta abu variantai. „Crossland X“ taip pat galima rinktis su to paties motoro silpnesne 110 AG 205 Nm versija, atmosferiniu 1.2 litro 81 AG 118 Nm varikliu ir turbodyzelinėmis 1.6 litro 99 arba 120 AG (254 arba 300 Nm) jėgainėmis. Galia į „Crossland X“ ratus perduodama per penkių arba šešių pavarų mechanines greičių dėžes arba šešių laipsnių „automatą“.

Mūsų bandytame modelyje sumontuota 6 pakopų mechaninė greičių dėžė kiek erzino netiksliu pavarų perjungimo mechanizmu, tačiau pačios pavaros ilgos ir padeda dar geriau atsiskleisti smagiai besisukančiam varikliui.

Kaip ir minėjau teksto pradžioje, „Crossland X“ pakaba minkštesnė nei „Peugeot 2008“, duobes „sugeria“ tyliai, o kėbulas posūkiuose stabilizuojamas be priekaištų. Kaip ir giminaitis iš Prancūzijos, „Crossland X“ bus varomas tik priekine ašimi.

"Opel Crossland X"
"Opel Crossland X"
© DELFI / Kiril Čachovskij

Daugiau pliusų nei minusų

Bandytame aukščiausio iš trijų siūlomų „Innovation“ įrangos lygio automobilyje buvo standartiškai sumontuota išvažiavimo iš juostos perspėjimo ir pastovaus greičio palaikymo sistemos, LED dienos žibintai, „Onstar“ komunikavimo sistema (automatiškai iškviečia pagalbos tarnybas, patekus į avariją), dviejų zonų klimato kontrolė ir kiti patogumai.

Standartiškai automobilyje montuojama „Opel“ multimedija „IntelliLink 4.0“, su septynių colių įstrižainės centriniu lietimui jautriu ekranu ir „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“ funkcionalumu, tačiau mūsų automobilyje už papildomus 555 eurus buvo įdiegta naujausia 5.0 versija ir 8 colių ekranas. Taip pat už papildomą mokestį sumontuoti 17 colių skersmens ratlankiai (202 eurai), bevielis mobiliųjų įrenginių įkroviklis, automatiški žibintai, stogo bagažinės laikiklių bėgeliai, parkavimo jutikliai, panoraminė galinio vaizdo kamera (beje, visiškai neapsaugota nuo teršimosi) ir įvairūs kiti papildai.

Riebus pliusas gamintojams už didelį ir aiškiai skaitomą pagrindinį ekraną su nesunkiai perprantamu meniu, o papildomus 353 eurus kainuojantis holografinis displėjus vairuotojo akių lygyje rodo ne tik automobilio greitį, leistiną kelyje greitį, bet ir navigacijos rodmenis, kai priartėja posūkis ar pan. – labai patogu.

Salono ergonomika susilaukė daugiau pagyrų nei priekaištų: prietaisai išdėstyti gerai matomose vietose, valdikliais neapkrauta, mygtukų kiekis sumažintas. Po užlenkiamu porankiu esanti dėtuvė mažoka, bet centrinėje konsolėje įrengta patogi vieta laikyti telefonui (su apšvietimu, puiki mintis!), kurį galima įkrauti bevieliu būdu („Android“ įrenginius). Čia pat ir keletas USB jungties lizdų, bet jų nėra gale sėdintiems – ten, deja, tik 12 V rozetė.

"Opel Crossland X"
"Opel Crossland X"
© DELFI / Kiril Čachovskij

Užtat gale sėdintiems yra netikėtai solidi erdvė tiek kojų, tiek galvų lygyje. Tik automobilio salonas siaurokas – priekyje sėdintys vis suskelia tostą alkūnėmis, o gale realiai patogiai galima sėdėti tik dviese. 410 litrų talpos bagažinėje pakanka vietos dviejų žmonių kelionių daiktams.

Kas juo važiuos?

Mano vertinimu, „Crossland X“ turėtų patikti jaunoms šeimoms, kurios dar neturi vaikų (nors į lygiai metro pločio bagažinę mums be vargo šalia kitų daiktų įtilpo sulankstytas sportinis vežimėlis ir paspirtukas), ar aktyvų gyvenimą mėgstantiems vienišiams. Jaunimą turėtų traukti ir žaismingas, šiuolaikiškas automobilio eksterjeras, siūlantis šių dienų mados klyksmą – galimybę rinktis dvigubą dažymą, kaip ir bandytojo automobilio, kuriam melsvas kėbulas ir baltas stogas puikiai tiko vasariškai nuotaikai.

Automobilis savo dydžiu (ilgis – 4212 mm, plotis – 1765 mm, aukštis – 1605 mm, atstumas tarp ašių – 2605 mm) „Opel“ krosoverių gamoje įsispraudžia žemiau „Mokka X“ (nors turi 50 mm ilgesnę ratų bazę nei šis) ir netrukus Frankfurte debiutuosiančio „Grandland X“.

Ispanijoje surenkamo „Crossland X“ kaina Lietuvoje šiuo metu prasideda nuo 15 tūkst. 95 eurų už automobilį su benzininiu 1.2 l 81 AG varikliu, mechanine 5 pavarų dėže ir viduriniu „Enjoy“ įrangos lygiu (bazinio lygio modelis bus siūlomas nuo sausio ir tada taps pigiausiuoju gamoje – nuo 13 tūkst. 935 eurų).

Analogiškos įrangos automobilis su turbobenzininiu 110 AG motoru kainuos nuo 16 tūkst. 506 eurų, pigiausia dyzelinė versija su 1.6 l 99 AG motoru – nuo 16 tūkst. 154 eurų. „Crossland X“ automobiliams „Opel“ siūlo prailgintą 4 metų arba 120 tūkst. km ridos garantiją.

Mūsų bandytojo modelio startinė kaina – 18 tūkst. 503 eurų, o su papildoma įranga – 23 tūkst. 53 eurai.

Europoje, panašu, kad šis modelis jau kelia nemenką susidomėjimą, mat vien per pirmus kelis mėnesius nuo jo pristatymo „Opel“ (kartu su Didžiosios Britanijos analogu „Vauxhall“) sugebėjo gauti virš 50 tūkst. automobilių užsakymų. Kaip jam seksis Lietuvoje, pamatysime ateityje.

Kas labiausiai patiko: Azartiškas variklis, puikios sėdynės.

Kas labiausiai nepatiko: Nepakankama garso izoliacija.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Išbandė: „Fiat 500L“ toli gražu nėra tobulas, tiesą sakant, jis net nėra geras (53)

Kokiu sociopatu reikia būti, kad nenusišypsotum pamatęs keliuku burzgiantį „Mini Cooper“ ar...

„Kia Ceed SW“ universalo testas: nebemadingas tipas su daug privalumų specialiai „Motorams“ iš Ženevos (11)

Naujasis „ Kia Ceed “ ir jo universalo versija „Sportswagon“ yra ne tik išvaizdesnis už...

„Volkswagen T-Cross“ testas: geriausiai miestui pritaikytas vokiškas SUV specialiai „Motorams“ iš Maljorkos (13)

Kas yra mažas, bet aukštas, ekstravagantiškas, bet praktiškas? Šiandien tai – miesto SUV...

Naujo „Lexus UX“ testas: aukščiausia klasė japonų supratimu specialiai „Motorams“ iš Barselonos (39)

Kai pristatymo metu „ Lexus UX “ kūrusiems inžinieriams užsiminiau, kad šiuolaikiniame...

Naujo „Porsche Macan“ testas: kodėl elektrinis variklis jam tik į naudą (5)

Vos tik „Porsche“ atnaujino vieną populiariausių savo krosoverių – „Macan“ modelį,...

Top naujienos

Didžiųjų korporacijų siaubu vadinama eurokomisarė turi žinutę Lietuvai: tai bus aiški misija jums specialiai DELFI iš Briuselio (28)

Gegužės 15-ąją Briuselyje vyko debatai dėl būsimojo Europos Komisijos prezidento pareigų....

Pasiimkite 10 eurų ir keliaukite į Ukrainos kaimo turgų: galėsite nupirkti viską (7)

Nedideliame Ukrainos kaime Medenyči, prie Lvovo – pirmadienis yra turgaus diena. Čia suvažiuoja...

Po ilgai laukto Madonnos pasirodymo – nusivylimo banga feisbuke: ji nepatektų net į finalą (56)

Jokia paslaptis, kad dalis „Eurovizijos“ finalo žiūrovų su nekantrumu laukė ne tik dainų...

Lietuvos balsai „Eurovizijoje“ pasiskirstė nevieningai: komisijos nuomonė stipriai prasilenkė su žiūrovų (281)

Kaip ir kasmet praūžus didžiajai „ Eurovizijai “ Europa pradeda skaičiuoti balus. Lietuva...

„Eurovizijos“ eteryje – Islandijos atstovų akibrokštas: lemiamą akimirką pasiuntė politinę žinutę (81)

Islandijos atstovai „Eurovizijos“ dainų konkurse pasinaudojo viešumu, norėdami išreikšti...

Jauna vilniečių pora gyvenimą mieste išmainė į kaimą: daug kas prastai į mus žiūrėjo ir juokėsi išgyventi galima ir už 100 eurų per mėnesį (171)

Jauna vilniečių pora prieš beveik metus pabėgo iš miesto šurmulio ir vidinę ramybę atrado...

Mokslininkai išsiaiškino, kokie pavojai slypi vėlyvame nėštume: išvada nustebino juos pačius

Mokslo ir medicinos pasiekimai sulig kiekvienais metais moterų gimdymo amžių stumia tolyn ir tolyn....

Ruso vairuotojo dukra griebėsi stulbinamų triukų Niujorko turtingiausiems apmauti: nesigailiu (163)

Prisiekusieji nusprendė, kad Anna Sorokin kalta – ji apgaule išviliojo iš viešbučių,...

Ženklai, kad vyras jus vis dar myli

Laikui bėgant visos santuokos keičiasi ir pirminė kibirkštėlė virsta maloniu patogumu. Vis...

Šių metų „Eurovizijos“ nugalėtojas Duncanas Laurence – apie seksualinę orientaciją, svarbią žinutę ir svajones (700)

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį Tel Avive (Izraelis) „Eurovizijos“ estafetė perduota...