aA
Mažų automobilių segmentas dar niekada nepasižymėjo tokia aršia konkurencija ir nebuvo toks svarbus gamintojams, koks yra dabar. Siekdamas priminti apie save mažų automobilių pirkėjams „Opel“ pastaruoju metu neriasi iš kailio. Pernai atnaujinę „Corsa“ variklius, 2011-uosius vokiečiai pasitiko pristatydami pakeistą šio modelio dizainą.
Opel Corsa
Opel Corsa
© Gamintojo nuotr.

„Opel“ duomenimis, per paskutinius metus Europos mažų automobilių segmentas paaugo nuo 7,3 proc. iki 8,1 proc. Be abejonės, prie to nemažai prisidėjo sunkmečiu įvairiose Vakarų Europos šalyse taikytos ekonomiškų automobilių pirkimo skatinimo programos. Ir nors vyriausybių paramos jau išdalintos, gamintojais tikisi, kad artimiausiais metais šios rinkos dalis turėtų dar labiau išaugti. Teigiama, kad Baltijos šalyse maži automobiliai sudaro 7,9 proc. visų pardavimų.

„Corsa“ – viena iš mažų automobilių segmento lyderių Europoje, gaminama nuo 1982 m. „Opel“ per beveik 3 dešimtmečius pardavė 11 mln. šių automobilių, iš kurių apie 2 mln. sudaro dabartinės ketvirtos kartos „Corsa“ pardavimai. Šis nedidelis automobilis labai populiarus visoje Europoje, jam tenka apie 27 proc. visų „Opel” markės automobilių pardavimų. Per praėjusius trejus metus kasmet vidutiniškai buvo parduota daugiau kaip 400 tūkst. „Corsa“, didžiąją jų dalį nupirko moterys.

Išklausę priekaištų, kad pastaraisiais metais per mažai dėmesio skyrė modelių atnaujinimui, „Opel“ strategai nusprendė padirbėti iš peties. Pernai susidarė įspūdis, kad su „Corsa“ nuolat kažkas vyksta – įdiegiami nauji varikliai, gerinamas jų ekonomiškumas, tobulinama važiuoklė, pavarų dėžė ir kt. Maža to, žadama, kad per artimiausius 3 metus (kol pasirodys naujos kartos modelis), kas pusmetį sulauksime tam tikrų „Corsa“ patobulinimų ar atnaujinimų.

2011-ųjų „Opel Corsa“ atnaujinimas nėra itin pastebimas išoriškai, tačiau nauji varikliai, kėbulo spalvos ir keletas naujų akcentų turėtų padidinti šio modelio gerbėjų būrį.

Patrauklesnė išorė, bet ne vidus

Vertinant objektyviai, 2011-ųjų metų modelio „Corsa“ yra švelniai atnaujintas, vis tik vieną šalia kito sustačius ankstesnį ir naująjį modelius, „šviežesnis“ atrodo sportiškiau ir šiuolaikiškiau. Tokį įspūdį sukuria pakeistas automobilio priekis ir galas. Kiek pakito priekinių žibintų forma, viršutinės ir apatinės radiatoriaus grotelės buvo išlenktos suformuojant „šypseną“, o rūko žibintai įgavo chromo spalvos akcentus. „Dabar „Corsa“ – seksualesnė nei bet kada anksčiau“, – nebijodami skambių epitetų automobilio pristatyme Austrijoje sakė gamintojo atstovai.

Sėdėdami prie vairo jokių didelių netikėtumų nesitikėkite. Vairuotojo vieta patogi, sėdynė ir vairo kolonėlė reguliuojasi pagal įvairių matmenų ir apimčių vairuotojų poreikius. Ir nors salone keletas akcentų pasikeitė, vaizdas kiek nuviliantis. Visų pirma dėl to, kad „Opel“ jau bent porą metų įrodinėja, kad pirkėjams gali pasiūlyti išties kokybišku salonu pasižymintį automobilį. Tai padaryta su „Insignia“, naujos kartos „Astra“ ir „Meriva“. Tačiau dabartinė „Corsa“ – viso labo atnaujintas modelis, tad kokybinio šuolio galima tikėtis po kelių metų, kai pamatysime naujos kartos modelį.

„Corsa“ modelyje pirmą kartą montuojama nauja daugiafunkcė informacinė ir pramoginė „Touch&Connect“ sistema su septyniais garsiakalbiais. Ši universali įranga turi penkių colių įstrižainės spalvotą lietimu valdomą ekraną, 28-ias šalis aprėpiančią navigacinę sistemą, „Bluetooth”, „iPod” ir USB prieigas bei jungtis. Vis dėlto navigacijos ekranas – labai netinkamoje vietoje. Jis yra per mažas ir įmontuotas per žemai, ties pavarų perjungimo svirtimi, tad norint užmesti akį kur toliau sukti, tenka atitraukti dėmesį nuo kelio. O ir navigacijos valdymas dėl mažų mygtukų nėra patogus. Tad prieš renkantis šią papildomą įrangą, reikėtų įvertinti jos praktiškumą ir funkcionalumą. Turbūt nešiojamas navigacijos prietaisas būtų ir pigesnis, ir praktiškesnis sprendimas.

Pagerino ekonomiškumą

Naujųjų „Corsa” variklių gama, kurią sudaro nuo 65 AG iki 192 AG pasiekiantys agregatai, buvo atnaujinta 2010 metais. Benzininių pasirinkimų sąraše – 1.0 l, 60 AG; 1.2 l, 80 AG; 1.4 l, 90 AG; 1.6 l, 150 AG ir OPC versija su 1.6 l, 192 AG varikliu. Dyzelinių automobilių gerbėjams siūloma rinktis iš 1.3 l (75 arba 90 AG) arba 1.7 l, 125 AG variklių.

Gamintojų teigimu, variklių galia padidėjo, o tarša sumažėjo 13 proc. Svarbiausia ekonomiškumą gerinančiu faktoriumi tapo „Start/Stop” sistema. Austrijoje išbandėme dvi atnaujintos „Opel Corsa“ versijas – benzininę 1.2 l ir dyzelinę 1.3 l.

Benzininis 1.2 l variklis pasiekia 80 AG, tai tikrai nemažai šiam mažalitražiam agregatui, tačiau jo degalų sąnaudos nėra itin džiuginančios – mums pavyko pasiekti 6 l/100 km vidurkį, t.y. beveik tiek pat, kiek sako ir gamintojai (5,7 l/100 km). Šis variklis yra vienintelis tarp benzininių, komplektuojamas su „Easytronic“ transmisija. Tai – mechaninės ir automatinės pavarų dėžės „mišrūnas“, kuris dirba nepaaiškinamai keistai. Norint pagreitėti, tą akimirką, kai perjungiama pavara, atrodo tarsi automobilis būtų stabdomas. Žodžiu, šiai versijai tinkamesnė būtų mechaninė transmisija.

Bene įdomiausias variklis – 1.3 l dyzelinis „ecoFLEX“. 95 AG pasiekiantis agregatas išvysto maksimalų 190 Nm sukamąjį momentą esant 1750-3250 aps./min. Gamintojai giriasi, kad „Corsa ecoFLEX“ versijos vidutinės degalų sąnaudos nuo 2008 m. sumažėjo nuo 4,5 l/100 km iki 3,5 l/100 km. Sėdus prie automobilio vairo ir pradėjus važiuoti net sunku tuo patikėti – informacinis kompiuteris rodo 8 l/100 km vidurkį. Tačiau įveikus keliasdešimt kilometrų taupymo režimu pavyko pasiekti 4,2 l/100 km sąnaudas. Nuobodžiai lėtai važiuojant turbūt galima pasiekti ir gamintojo deklaruojamą vidurkį, tačiau tuomet vairavimas neteiktų jokio malonumo.

Važiavimo savybės yra pakankamai geros, automobilis skirtas ramiam kasdieniam važiavimui, o aštresnių pojūčių gali pasiūlyti tik OPC versija. Apskritai riedėti „Corsa“ yra patogu, tačiau ieškantys atskiromis savybėmis (dinamiškumu, valdymu ir kt.) išsiskiriančio pirkinio šiame segmente gali rasti ir pranašesnių modelių.

Smunka konkurentų pardavimai

„Corsa“ pirkėjai gali rinktis iš trijų kėbulo variantų – 3 arba 5 durų hečbeko ir komercinės paskirties „Corsavan“. Populiariausios yra 3 durų ir „Corsavan“ versijos, kurių pardavimai sudaro apie 80 proc.

Automobilio spalvų pasirinkimą sudaro 15-a variantų, taip pat siūlomi išraiškingais spalvų ir kėbulų papuošimais pasižymintys „Color Edition“ modeliai. Sportiškos išvaizdos seriją „Color Line” galima užsisakyti su papildomu įrangos komplektu „Linea”. Jis bus atpažįstamas iš dviejų plačių juostų, nusidriekiančių per visą kėbulo ilgį, su atitinkamos spalvos 17 colių skersmens ratlankiais ir šoninių veidrodėlių gaubtais.

Siūlomi įrangos lygiai – „Essentia“, „Enjoy“, „Cosmo“ ir „Sport“. Lygindami su konkurentais, „Opel“ atstovai „Corsa“ pranašumu įvardija platų papildomos įrangos pasirinkimą, kuriame yra šildomas vairaratis ar „FlexFix” integruotas dviračių laikiklis, kurių neturi rinkos varžovai. Vis dėlto mažų automobilių pirkėjai retai nori išlaidauti ne pirmo būtinumo įrangai.

Atnaujintos „Corsa“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 36,8 tūkst. Lt. Už tokią kainą gausite 3 durų versiją su 1.0 l benzininiu varikliu.

Pabaigai – apie esamą situaciją naujų automobilių rinkoje. Nors gamintojai ir pabrėžia, kad pirkėjai vis labiau linksta prie mažų automobilių, statistika rodo, kad bent jau metų pradžioje šio segmento paklausa mažėja. Remiantis vasario mėnesio statistika, Europoje buvo parduota 21,5 tūkst. „Opel Corsa“ automobilių (7-as rezultatas tarp geriausiai parduodamų automobilių). Nors šis rezultatas yra tik 2 proc. geresnis nei prieš metus, svarbiausių šio modelio konkurentų pardavimai ne tik nekyla, bet ir mažėja. Pavyzdžiui, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, „Volkswagen Polo“ paklausa vasarį smuko 0,9 proc., „Renault Clio“ – 0,3 proc., „Peugeot 207“ – 14,9 proc., „Ford Fiesta“ – 25,4 proc., o „Fiat Punto“ – net 31,1 proc.

„Opel Corsa“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1248 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 70 kW/95 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 190 Nm/1750-3250 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3999 mm
Plotis: 1944 mm
Aukštis: 1488 mm
Važiuoklės bazė: 2511 mm
Svoris: 1130 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 12,3 sek.
Maksimalus greitis: 177 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 3,5 l/100 km
CO2 emisija: 94 g/km
Bagažinės tūris: 285/1050 l
Kaina: bazinė versija – nuo 36,8 tūkst. Lt

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Yamaha Niken“ testas: tokio motociklo dar nebuvo (11)

Jei jau taip sutapo, kad mėgstate keliauti motociklu ir esate neabejingas mokslinei fantastikai,...

„Volkswagen Tiguan R-Line Black Style“ testas: sukurtas autobanams, bet patiks ir lietuviams specialiai „Motorams“ iš Frankfurto (31)

Dar prieš kelis mėnesius Europa atrodė saulėta ir graži, kai staiga viskas griuvo lyg kortų...

Naujo „BMW R 1250 R“ testas: beveik svajonių motociklas (5)

Pernai „ BMW Motorrad“ padalinys pristatė tris naujus modelius – „BMW R 1250 R“, „R 1250...

Naujo MAN TG pristatymas: alternatyvų dyzeliui nėra specialiai „Motorams“ iš Ispanijos (28)

Jeigu būčiau sunkvežimio vairuotojas, iš darbdavio reikalaučiau, kad mano transporto priemonė...

Pirmasis prisilietimas prie „Porsche Taycan“: įspūdingi skaičiai ir dėmesį patraukę sprendimai specialiai „Delfi“ iš Prahos (8)

Automobilių ir technikos pažangą ilgus metus daugelis siejo su degimo varikliais, kiek vėliau...

Top naujienos

Kas iš tiesų slypi už Rusijos „pagalbos“ Italijai? Kremliaus kėslai daug tamsesni Kinija taip pat nesnaudžia (405)

Kinija ir Rusija siunčia medicininę pagalbą Italijai ir kitoms nuo koronaviruso...

Prognozuojamas gilus ekonomikos nuosmukis: kokie galimi atsigavimo scenarijai (100)

Ekonomistai verda raidelių sriubą, bandydami nuspėti pasaulio ekonomikos atsigavimą po nuosmukio,...

Patvirtintas 11 mirties nuo koronavirusinės infekcijos atvejis (489)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad šiandien Lietuvoje patvirtinta vienuolikta...

Klaipėdoje mirusios moters dukra siunčia žinutę Verygai: nemeluokite – pasakykite žmonėms karčią tiesą (379)

Sveikatos apsaugos ministerija ( SAM ) pranešė, kad šeštadienį Lietuvoje patvirtintas dar...

Į šalį ims plūsti šiltas oras: džiugins 19 laipsnių šiluma (8)

Sekmadienio dieną šalies orus lems anticiklono šiaurinė dalis. Rytas daugelyje rajonų išauš...

Klaipėdos universitetinės ligoninės medikai papasakojo visą tiesą, kaip įstaiga tapo koronaviruso židiniu (348)

Šeštadienį su Delfi susisiekė Klaipėdos universitetinės ligoninės medikai , kurie tikina, kad...

Širvintų merė kaltinama savivaliavimu: tikina, kad koronavirusu užsikrėtusią moterį į ligoninę vežė per prievartą (475)

Šeštadienį socialiniuose tinkluose pasirodė Lauros, kurios mama užsikrėtė koronavirusu,...

„Agurkinių“ lyderiui – valstybės kompensacija už tai, kad tualete nebuvo nei durų, nei užuolaidos (215)

Kauno nusikalstamos „Agurkinių“ grupuotės lyderis Saulius Velečka , pravarde Agurkas, kuris...

Artėjantis pikas pranašauja katastrofą Ukrainoje: šalis pandemijai itin pažeidžiama (487)

Koronavirusas Ukrainai žada didelių problemų: dauguma prognozių numato recesiją, o...

Sudervėje girta porelė su „Audi“ rėžėsi į atitvarą – kas vairavo, neprisipažįsta (12)

Vėlų vakarą, apie 22.30 val., Vilniaus r., Sudervėje , šalia viešbučio „Vilnoja“, dideliu...

|Maža didelių žinių kaina