„Opel“ per savo istoriją ne kartą rodė išskirtinį dėmesį kabrioletų mėgėjams, vien ko vertas bendradarbiavimas su italų dizaineriais iš „Bertone“ kompanijos, kuri pagal užsakymą gamino „Kadett E Cabrio“ ir „Astra Cabrio“.

Tačiau dabar „Opel” vėl grįžta į senų tradicijų, gana retą vidutinio dydžio minkšto audinio stogus turinčių keturviečių kabrioletų segmentą. Nors prieš tai „Opel“ siūlė kompaktinius „Kadett” ir „Astra” kabrioletus, vidutinėje klasėje ši markė nebus naujokė – šeštajame ir septintajame dešimtmečiuose „Opel“ gamino tokius modelius kaip „Kapitan“ ir „Rekord“.

Vis dėlto tai yra praeitis, o apie esamą situaciją kabrioletų rinkoje „Opel“ atstovai kalba taip: kompaktinių modelių klasėje varžosi „Renault Megane“, „Peugeot 308“, „Volkswagen Golf“ ir „Beetle“ versijos nudengiamu stogu, taip pat „Volkswagen Eos“. Prestižinės markės siūlo kompaktinius BMW „pirmuką“ ir „Audi A3“ ir vidutinės klasės BMW 3, „Audi A5“ ir „Mercedes-Benz“ E-klasės kabrioletus. Kur „Opel“ taiko? Ogi į masinės gamybos vidutinės klasės kabrioletų rinką, kurioje, kaip sako „Opel“, yra tuštuma. Tiksliau – buvo, nes nuo šiol vėją galvose norintys pajusti vairuotojai gali rinktis „Cascada“.

Vokiškos gudrybės

Iš tiesų, „Opel“ su „Cascada“ kiek pagudravo. Oficialiai tai pristatomas kaip naujas modelis, kuris lyg ir turėjo užimti kabrioleto versijos vietą „Astra“ šeimoje. Tačiau dar pernai gamintojai pranešė, kad kuria visiškai naują automobilį nudengiamu stogu ir tai esą nebus „Astra“. Taigi, kovo mėnesį Ženevos automobilių parodoje debiutavo „Cascada“. 4,7 m ilgio modelis netelpa į kompaktinės klasės rėmus – už „Astra“ jis yra apie 28 cm ilgesnis, tačiau už tikrą vidutinės klasės atstovą „Insignia“ jis yra 13 cm trumpesnis, o važiuoklės bazė skiriasi tik 4 cm. Taigi, gali atrodyti, kad „Opel“ kiek prailgino „Astra“, nurėžė jai stogą ir dabar „Astra“ kabrioletą pardavinės kaip „Cascada“. Iš dalies su tuo galima sutikti, tačiau ne visiškai.

Kad ir iš kurios pusės žiūrėsi į „Cascada“, jos ryšių su „Astra“ sedanu ilgai ieškoti nereikės, pirmiausia dėl identiškų priekinių ir galinių žibintų. Kiek skiriasi variklio grotelės, variklio dangčio išlinkimai, rūko žibintai. Kalbant apie „Cascada“ išvaizdą, reikia sutikti su „Opel“ vyriausiojo dizainerio Malcolmo Wardo žodžiais, kad šis modelis atrodo vienodai gerai tiek su pakeltu, tiek su nuleistu stogu.

„Su sulankstytų stogu dauguma kabrioletų žiūrisi puikiai, tačiau su pakeltu šie atrodo grubiai. „Cascada“, nesvarbu ar jos stogas sulankstytas ar ne, subtilus siluetas visuomet atrodo vientisas“, – teigė jis.

Automobilio salone nėra jokių netikėtumų (neskaitant to, kad nėra stogo), jei lyginsime su dabartiniais „Opel“ modeliais. Tiesa, interjero kokybės peikti nederėtų, nes „Opel“ nutarė naująjį kabrioletą siūlyti su aukščiausio lygio įranga ir odiniu salonu. Pavyzdžiui, sėdynės yra ne tik šildomos, bet ir ventiliuojamos, „Cascada“ turi ir šildomą vairaratį, autonominį salono šildytuvą, greitai orą salone įšildančią sistemą. Pastarosios funkcijos priverčia susimastyti, kad „Cascada” galėtų būti kabrioletas, kuriuo galima važiuoti bet kokiu oru ir bet kokiu metų laiku.

Kad ir kaip „Opel“ stengtųsi įtikinti, kad „Cascada“ galėtų atlikti vienintelio šeimos automobilio funkciją, tuo vis tiek sunku patikėti. Nuleidus stogą gale sėdintys keleiviai jaučiasi erdviau, tačiau bagažui skirta talpa susitraukia iki 280 l ir dėl stogo konstrukcijos čia telpa keli neaukšti krepšiai. Pakėlus stogą bagažinės erdvė padidėja iki 380 l, tačiau salone jau nebesijauti taip laisvai.

Tiesa, vertinant kabrioletus, vis vien tai yra vienas talpiausių šio segmento automobilių. Universalumo jam suteikia ir elektra valdoma „FlexFold“ sistema, galines sėdynes sulankstanti santykiu 50:50. Tai praverčia norint gabenti ilgus krovinius (pavyzdžiui, snieglentę ar slides). Tokiu būdu galima padidinti bagažo skyrių iki 750 l ir vežti 1,8 m ilgio krovinį – to negali pasiūlyti joks kitas kabrioletas.

Stogo spalva – pagal poreikį

„Opel Cascada” minkšto audinio sulankstomas stogas sukonstruotas panaudojus mažo svorio magnio liejinio detales, todėl jo svoris – 50 kg, t.y. 65 proc. mažiau lyginant su ankstesniais „Opel“ kabrioletais. Galinis stiklas įsilieja į stogo audinį, tai būdinga prabangiems kabrioletams.

Sulankstomo stogo spalvą galima rinktis iš trijų galimų: juodos, vyno raudonumo ir saldintos kavos. Vėliau stogo spalvą bus galima derinti prie dešimties kėbulo spalvų tonų – nuo mėlynos ar pilkos iki prabangiai atrodančio tamsaus raudonmedžio.

Automobilio stogas vieno mygtuko paspaudimu susilanksto per 17 sek., net jei važiuojama 50 km/val. greičiu. Stogo sulankstymo mechanizmas valdomas ir nuotoliniu būdu. Keleivių saugumui „Cascada“ turi elektra valdomus saugos diržų įtempiklius bei šūsnį kitų elektroninių pagalbininkų. Papildomoje įrangoje bus AFL+ adaptyvinė priekinių žibintų sistema, kelio ženklus atpažįstanti antros kartos „Opel Eye“ priekinio vaizdo kamera, galinio vaizdo kamera, automobilio statymo pagalbinė sistema, „Side Blind Spot“ sistema, įspėjanti vairuotoją apie nematomą kliūtį šone bei pajudėjimo įkalnėje sistemą.

Džiaugsmas ausų būgneliams

Monake išbandėme „Cascada“ su šviežiausia „Opel“ naujiena variklių srityje – 1.6 l jėgos agregatu, kuris yra penktadaliu ekonomiškesnis už ankstesnį 1.6 l variantą. Šiuo metu tai yra galingiausias pasirinkimas modelio gamoje, tačiau vėliau jam teks perleisti šį titulą „BiTurbo“ varikliui.

1.6 l „SIDI Turbo ECOTEC“ galia siekia 170 „arklių“ (esant 4250 ir 6000 aps./min.), o maksimalus sukamasis momentas yra 280 Nm. Variklis siūlomas su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže ir „Start/Stop“ funkcija arba su naujos kartos automatine 6 laipsnių transmisija. Jis nėra vangus ir trumpus atstumus leidžia įveikti pakankamai dinamiškai, o įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka 9,6 sek.

Tai nebus ekonomiškas pasirinkimas – net gamintojai nežada stebuklų ir teigia, kad vidutinės sąnaudos turėtų siekti 6,3 l/100km, tačiau automobilio su mechanine pavarų dėže bandymai Monako ir Nicos apylinkėse parodė, kad „išlipti“ iš 10 l/100 km vidurkio nėra paprasta.

Vėliau 1.6 l „SIDI Turbo ECOTEC“ bus montuojamas ir kitus „Opel“ modelius. Taip pat „Cascada“ pirkėjams siūloma rinktis iš 1.4 l (120 arba 140 AG), 220 Nm turbininio benzininio variklio arba dviejų dyzelinių: 2.0 l CDTI (165 AG, 380 Nm), o iki vasaros debiutuos ir 2.0 l „CDTI BiTurbo” „dyzelis“, kurio galia – 195 AG, sukamasis momentas – 400 Nm.

Triukšmo izoliacija yra tai, už ką norisi pagirti „Opel“ inžinierius. Atrodytų, kad tylos salone iš kabrioleto medžiaginiu stogu tikrai nebūtų galima tikėtis, tačiau „Cascada“ su šiuo iššūkiu susitvarko pavydėtinai gerai net ir važiuojant greitkeliu. Gamintojai sako, kad decibelų skaičius kabrioleto salone sumažintas 33 proc.

„Opel“ pabrėžia, kad kėbulo standumas turi didelę įtaką ne tik važiavimo dinamikai, vairavimo tikslumui, akustikai, saugai, komfortui, bet ir perteikia kokybės ir solidumo jausmą. Dėl to sunku ginčytis, tačiau daugumai masinės gamybos markių kabrioletų trūksta kėbulo standumo ir posūkiuose jie „plaukioja“. Šiuo atžvilgiu „Cascada“ tampa malonia išimtimi iš šios taisyklės. Nors minėtos ydos jam visiškai atsikratyti nepavyko, tačiau tai, kaip automobilis važiuoja per kelio nelygumus ir kaip įveikia posūkius, išties džiugina.

Prie to nemaža dalimi prisidėjo keletas specialių priemonių, tokių kaip automobilio dugne esantys plieniniai strypai - ši konstrukcija suteikia tvirtą pagrindą pakabai, sumažina triukšmą ir vibraciją.

Be to, galima pastebėti, kad baigdamas atnaujinti savo modelių gamą, „Opel“ į „Cascada“ sudėjo tai, ką turi geriausio, pradedant pakaba ir baigiant kokybiškomis salono medžiagomis. Kažkada priekyje montuojama „HiPerStrut” pakaba buvo išimtinai tik „Insignia OPC“ bruožas, tačiau laikui bėgant ši technologija paplito ir tarp kitų šios markės modelių, tarp kurių yra ir „Cascada“. Automobilis taip pat turi adaptyvinę „FlexRide“ važiuoklės sistemą, kuri, priklausomai nuo nuotaikos, padeda važiuoti azartiškiau arba patogiau.

„Opel“ jau žino, kad „Cascada“ Baltijos šalyse siūlys nuo 22 197 eurų (76,6 tūkst. Lt). Už pradinę kainą bus siūloma versija su benzininiu 1.4 l varikliu. Gamintojų teigimu, Lenkijoje, Glivicės mieste gaminama „Cascada“ yra apie 15 proc. pigesnė už kompaktinius prestižinio segmento kabrioletus ir kainuoja 30 proc. mažiau už vidutinės klasės varžovus.

„Opel Cascada“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1598 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 125 kW/170 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 280 Nm/1650-3200 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4696 mm
Plotis: 1839 mm
Aukštis: 1443 mm
Važiuoklės bazė: 2695 mm
Svoris: 1733 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,6 sek.
Maksimalus greitis: 222 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,3 l/100 km
CO2 emisija: 148 g/km
Bagažinės tūris: 280/380 l
Kaina: nuo 76 600 Lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (33)