aA
SUV visureigių rinka Europoje pastaraisiais metais pastebimai išaugo ir vis dar stiebiasi aukštyn. „General Motors“ koncernui priklausanti „Opel“ markė padidinto pravažumo automobilių rinkoje neturi stiprių pozicijų, tačiau per artimiausius metus ruošiasi pakeisti esamą situaciją. Reikšmingų pokyčių pradžią žymi „Antara“ atnaujinimas.
Opel Antara
© Gamintojo nuotr.

Atnaujinta „Opel Antara“ buvo viena iš šios markės naujienų, pristatytų Ženevos automobilių parodoje. Šis modelis gaminamas nuo 2006 m. ir nuo tada „Opel“ jam nebuvo atlikęs jokių „kosmetinių operacijų“. Tai pakankamai ilgas laikotarpis, atsižvelgiant į tai, kad dauguma gamintojų modelius atnaujina kas 2-2,5 metų, o per penkmetį sukuria ir naujos kartos atstovą.

„Antara“ dalijasi ta pačia „General Motors“ kompaktinių padidinto pravažumo automobilių platforma kaip „Chevrolet Captiva“, kuris skirtingai nei „Antara“, gali būti ir septynvietis. Paradoksalu, bet du „General Motors“ „kūdikiai“ pagal pardavimus varžosi tarpusavyje, tačiau tikrai ne dėl lyderio pozicijų. Pernai šioje konkurencinėje „dvynių“ kovoje geriau sekėsi „Chevrolet“ atstovui, kuris pernai Europoje buvo gerokai populiaresnis. „JATO Dynamics“ duomenimis, „Captiva“ pardavimai siekė 25 880 vnt., o „Antara“ – 9 147 vnt.

Taigi atsižvelgiant į smunkančius „Antaros“ pardavimus, atnaujinimas šiam modeliui buvo gyvybiškai svarbus. „Opel“ atstovai atviravo, kad ankstesnio modelio vairuotojai skundėsi prasta triukšmo izoliacija bei per „minkšta“ pakaba, todėl svarbiausia buvo ištaisyti šiuos trūkumus.

Dizaino pokyčių nedaug

Patobulintos „Opel Antara“ išorės dizaine pasikeitė priekinės grotelės, visureigis taip pat gavo naujus rūko žibintus, kiek kitokius galinius žibintus.

Salone pokyčių dar mažiau. Neskaitant pakitusių spalvų ir medžiagų bei rankinio stabdžio svirties, kurią dabar pakeitė vienas mygtukas, viskas liko taip pat. Tiesa, pranykusi rankinio stabdžio svirtis atlaisvino vietą puodelių nišoms.

„Antara“ salonas turi tą pačią bėdą kaip ir atnaujinta „Corsa“. Akivaizdu, kad senesni „Opel“ modeliai gerokai nublanksta prieš naujesnius ir kokybės šuoliu pasižyminčius kitus šios markės automobilius („Insignia“, „Astra“ bei „Meriva“). Dirbdami pagal nusistovėjusią tvarką, „Opel“ tik atnaujino ir šį visureigį, o ne pakeitė jį iš pagrindų. Todėl sėdėdamas prie atnaujintos „Antara“ vairo ir žvelgdamas į prietaisų valdymą jautiesi tarsi vairuotum ankstesnės kartos „Astra“.

Nei automobilio priekyje, nei gale keleiviams vietos nestinga, tačiau standartinės bagažinės tūris (420 l) – gana vidutiniškas rezultatas segmente.

„Opel“ giriasi „Antara“ salone 50 proc. pagerinę triukšmo izoliaciją. Su tuo sunku ginčytis, nes visureigio viduje pašaliniai garsai išties nevargina.

Galingesni ir ekonomiškesni varikliai

Jeigu dizaino pokyčiai nėra itin pastebimi, tai inžinieriai tobulindami „Opel“ visureigį pasidarbavo kaip reikiant. 2011 metų modelio „Antara“ turi naują važiuoklę ir naują variklių liniją. Pagal dabar įprastas tendencijas, jėgos agregatai tapo ne tik galingesni, bet ir ekonomiškesni.

Svarbiausi atnaujinto „Opel Antara“ pokyčiai – variklių gamoje, kurią dabar sudaro du dyzeliniai ir vienas benzininis agregatai. Varikliai atitinka „Euro 5“ taršos reikalavimus. Be to, atnaujintos šešių laipsnių mechaninė bei automatinė pavarų dėžės.

Benzininių variklių gerbėjams siūlomas keturių cilindrų 2.4 l agregatas išvysto 167 AG, t.y. 30 AG daugiau už pirmtaką. Šios versijos pirkėjai galės rinktis visureigį su priekinių arba visų varančiųjų ratų sistema.

Visureigis taip pat bus siūlomas su patobulintu dyzeliniu 2.2 CDTI turbininiu varikliu (163 arba 184 AG). Lyginant su ankstesniu modeliu, silpnesnioji versija turės 36 AG daugiau, o galingesnė – 34 AG daugiau. Varikliai galės būti derinami su 6 laipsnių mechanine arba automatine transmisija. 2.2 CDTI, 184 AG versijos standartinėje įrangoje yra visų varančiųjų ratų sistema, kurią taip pat papildomai gali užsisakyti ir silpnesnės versijos pirkėjai.

Dyzelinis 2.2 CDTI 163 AG variantas išvysto maksimalų 350 Nm sukamąjį momentą. Gamintojas nurodo, kad šios versijos degalų sąnaudos yra 6,3 l/100 km (CO2 – 167 g/km), o 100 km/val. greitį jis išvysto per 9,9 sek., maksimalus greitis siekia 189 km/val. (variantas su visais varančiaisiais ratais ir mechanine pavarų dėže).

Galingesnė 184 AG dyzelinė versija (sukamasis momentas 400 Nm) komplektuojama su visų varomųjų ratų sistema, 100 km/val. greitį išvysto per 9,6 sek., o maksimalus greitis – 200 km/val., vidutinės degalų sąnaudos – 6,6 l/100 km, o CO2 tarša – 175 g/km.

Elektroniškai valdoma „Opel Antara“ visų varančiųjų ratų sistema nuolat varo tik priekinius ratus, tačiau elektroninė kontrolės sistema nuolat analizuoja besikeičiančias kelio sąlygas. Jei prastas sukibimas su kelio danga priekinei ašiai kelia praslydimo grėsmę, sistema gali perskirstyti galią priekiniai bei galiniai ašims santykiu 50:50.

Kartu su nauja variklių gama, atnaujinta „Opel Antara“ nuo šiol turi patobulintą važiuoklę, kuri sumažino automobilio svyravimus. Galima pastebėti ir tai, kad vairaratis nebėra toks „lengvas“, tad dabar „Antara“ važiuoja kiek sportiškiau.

Gamintojų teigimu, dyzeliniai varikliai yra sukurti specialiai „Antarai“. Abi dyzelines versijas išbandėme atnaujinto modelio pristatyme Austrijoje. Galima teigti, kad galingesnis (ir brangesnis) motoras neturi akivaizdžių pranašumų – silpnesnė variklio versija yra tiesiog optimalus galios ir ekonomijos derinys šiam modeliui. Gamintojai įsitikinę, kad būtent 163 AG dyzelinis variantas bus populiariausias tarp pirkėjų ir sudarys apie 75 proc. visų pardavimų.

Konkurentai - pigesni

15 tūkst. vienetų – tiek planuojama parduoti „Antara“ automobilių Europoje šiais metais. Vėliau kasmet tikimasi parduoti po 20 tūkst. vnt. kasmet. „Opel“ planuoja, kad iki 80 proc. visų „Antaros“ paradavimų sudarys Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Italijos ir Rusijos rinkos.

Atnaujinta „Opel Antara“ Lietuvoje kainuoja nuo 78 518 Lt. Už tokią kainą bus siūlomas priekiniais ratais varomas automobilis su benzininiu 2.4 l ECOTEC varikliu, pasiekiančiu 167 AG.

Ar mažai pastebimo atnaujinimo užteks sugrįžti į kovą su varžovais? Vargu. Reikia pripažinti, kad „Antaros“ kaina nėra konkurencinga kitų šio segmento modelių atžvilgiu. „Nissan Qashqai“, „Škoda Yeti“, „Ford Kuga“, „Volkswagen Tiguan“ ar „korėjiečiai“ „Kia Sportage“, „Hyundai ix35“ turbūt niekuo nenusileidžia šiam vokiškam SUV visureigiui, o ir yra pigesni.

Mintyse – jau naujos kartos modelis

Nors „Opel“ dar tik pristatė atnaujintą „Antarą“, šios markės vadovai neslepia, kad jų mintyse jau yra ir naujos kartos modelis, kuris esą bus gerokai pranašesnis už dabartinį.

Jau žinoma, kad naujos kartos „Opel Antara“ kūrimas bus perkeltas iš Pietų Korėjos į Vokietiją, į šios markės „širdį“ Russelsheimo padalinyje. Neoficialiai kalbama, kad vokiečiams bus patikėta ir šio SUV klasės visureigio gamyba. Šiuo metu šis modelis nuo konvejerio rieda „GM Daewoo Auto & Technology“ padalinyje.

„Antara“ įpėdinis turėtų pasirodyti 2014-2015 m. ir jis bus sukurtas pagal naują globalinę strategiją.

„Opel“ atstovai atnaujintų „Antara“ ir „Corsa“ pristatyme Austrijoje patvirtino ir tai, kad 2012 m. turėtų pasirodyti naujas „Opel“ SUV visureigis, kuris bus mažesnis už „Antarą“. Kompanijos strategų teigimu, tai bus „tikras opelis“. Šie žodžiai nuskambėjo dėl to, kad naujasis modelis bus kuriamas ne Detroite ar Seule, o Russelsheime. Kompanija tikisi, kad šis modelis padės „Opel“ įsitvirtinti SUV visureigių segmente, o 2015 m. tokių šios markės automobilių pardavimai sieks 100 tūkst. vnt. per metus.

„Opel Antara“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2231 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 120 kW/163 AG/3800 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm/1750-2750 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4596 mm
Plotis: 1850 mm
Aukštis: 1761 mm
Važiuoklės bazė: 2707 mm
Prošvaisa: 176 mm
Svoris: 1750 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,9 sek.
Maksimalus greitis: 189 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,3 l/100 km
CO2 emisija: 167 g/km
Bagažinės tūris: 420/1350 l
Kaina: bazinė versija – nuo 78,5 tūkst. Lt

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Peugeot 508 SW“ testas: charizmatiškas universalas, prikaustantis žvilgsnius (69)

Dar prieš „ Peugeot 508 “ modeliui tampant metų automobiliu, Prancūzijos automobilių...

Atnaujinto „Volkswagen Passat“ testas: ar atsiras alternatyva? specialiai „Motorams“ iš Vokietijos (26)

Nuo 2014 metų gaminamas paskutinės kartos „Passat“ savo antrąją gamybos ciklo dalį pasitinka...

„Renault Clio“ testas: naujas mažas hibridas specialiai „Motorams“ iš Portugalijos (5)

Debiutavęs dar 1990 metais B segmento atstovas „ Renault Clio “ per tą laiką tapo tiek pačiu...

Miškui sukurto „Subaru Forester“ testas: naujiena po kapotu ir nuodėmė važiuoti asfaltu (27)

„Subaru“ garsėja kaip didelį pravažumą turinčių automobilių gamintojas. Ne vienas bekelę...

Benzininio „Dacia Duster“ 7000 km testas: ar jis pranašesnis už „dyzelį“? specialiai „Motorams“ iš Korsikos ir Sardinijos (79)

Važiuojantys tolimus atstumus vairuotojai lyg aksiomą kartoja – tolimose kelionėse geriausias yra...

Top naujienos

Judėjimas, jau dabar vadinamas slaptu Nausėdos planu: ne, mūsų taikinys tikrai ne konservatoriai (291)

Krikščioniškosios demokratijos vertybėmis savo kelią į kitų metų Seimo rinkimus grindžianti...

Australijos puolimą supančioję prancūzai atkakliame trileryje iškovojo bronzos medalius (78)

Daugiau nei du kėlinius gynybos gniaužtuose prancūzus dusinę australai galiausiai užduso patys...

Didžiulis gaisras Lentvaryje – liepsnoja sandėliai, užsidegė ir gyvenamasis namas papildyta (28)

Sekmadienį, apie 11 val., Lentvaryje užsiliepsnojo angaras, kuriame sandėliuojamos statybinės...

Teisėjavimas FIBA bosui atrodo „labai geras“, Eurolygos arbitrai – nereikalingi specialiai Krepšinis.lt iš Pekino (49)

Dėl „švilpukų“ ir teisėjų paskyrimų pasaulio čempionate Kinijoje garsiai dejavo net...

Lietuvoje viešėjęs Cristiano Ronaldo slepia ne vieną niūrią paslaptį: nutylėta tiesa apie futbolo žvaigždę (26)

Cristiano Ronaldo , ko gero, yra garsiausias planetos futbolininkas. Ši žvaigždė, neseniai...

Prakalbo apie problemą, kuri jau seniai bado akis: pikta, kai taip primetama nuomonė

Šiais laikais visi mus moko – moko ką mylėti, o ko nekęsti, kas yra gražu, o kas priešingai,...

Norite padailinti figūrą? Štai, ką turėtumėte žinoti apie protarpinį badavimą ir lieknėjimą (3)

Protarpinis badavimas – tai labai greitai išpopuliarėjęs mitybos būdas, kuomet valgoma...

Traukite striukes ir skėčius: vilties teikia nebent kitas savaitgalis (13)

Sekmadienį ir visą artėjančią savaitę turėtų išsilaikyti lietingi, vėsūs ir vėjuoti orai,...

Reguliuoja svorį, mažina uždegimus, saugo smegenis: tai dar ne viskas, ką gali avietėse slypintys ketonai (7)

Aviečių ketonai – organiniai junginiai, šioms uogoms suteikiantys išskirtinį kvapą. Yra...

Lietuvių įpročiai stebina: du iš trijų apie Kelių eismo taisykles primintų garso signalu (32)

Neišvengiamai trumpėjančios dienos netrukdo dviračių entuziastams ir toliau mėgautis pedalų...