aA
Tarsi „Opel“ prekės ženkle įspaustas žaibas naujoji „Ampera“ uždega šviesą kasdienėms reikmėms tinkamų elektrinių automobilių pradžiai Europoje.
Opel Ampera
Opel Ampera
© Gamintojo nuotr.

Ribotas nuvažiuojamas atstumas – viena priežasčių, dažniausiai įvardijamų kalbant apie tai, kas trukdo spartesniam elektromobilių populiarėjimui. Įprastomis mašinomis važinėjantys žmonės įprato nuvažiuojamą atstumą nuo degalinės iki degalinės skaičiuoti šimtais kilometrų, tad dabartinių elektromobilių gamintojų siūlymas persėsti į transporto priemonę, kuri su įkrautomis baterijomis gali nuvažiuoti iki 150 km, neatrodo viliojančiai. Svajojantiems apie ekologišką automobilį, tačiau paniškai bijantiems sustoti vidury civilizacijos nepaliesto kelio, JAV koncernas „General Motors“ pasiūlė alternatyvą – „Opel Ampera“. Tai yra nuo pernai amerikiečiams parduodamam „Chevrolet Volt“ techniškai giminingas modelis.

„Amperoje“ montuojama sistema, kurios svarbiausios dalys yra 16 kW ličio jonų baterija, 111 kW (150 AG) elektrinis motoras „Voltec“ ir 1.4 l, 86 AG benzininis variklis.

Gamintojai nurodo, kad su įkrautomis baterijomis elektriniu režimu galima nuvažiuoti 40–80 km. Baterijoms išsikrovus, į darbą pasitelkiamas benzininis variklis, kuris tiekia energiją generatoriui, o šis suka elektros motorą. Tokiu būdu galima nuvažiuoti dar 500 km.

Tai elektromobilis ar hibridas? Atsakymas į šį klausimą abejonių nekelia tik „General Motors“ atstovams ir jie siaubingai nenori, kad naujoji „Ampera“ būtų vadinama hibridu. Tvirtinama, kad tai automobilis, kurio ratus visą laiką suka elektra. Jie šiam kūriniui net sugalvojo naują terminą – padidinto nuvažiuojamo atstumo automobilis.

Gamintojai pabrėžia, kad pagrindinis „Amperos“ skirtumas nuo hibridų – pastaruosiuose elektros motoras yra pagalbinis, o vidaus degimo – pagrindinis. Be to, hibriduose baterija įkraunama naudojant degalus. „Ampera“ siūlo kitokią filosofiją – automobilį naudoti kaip elektromobilį, o išsekus baterijose sukauptai energijai naudoti benziną tam, kad būtų galima laisvai pasiekti elektros įkrovimo stotelę.

„Opel“ inžinieriai tvirtina, kad „Amperoje“ esančio variklio darbas – tiekia energiją generatoriui. Vis dėlto automobilio pristatyme Nyderlanduose jie kategoriškai nepaneigė, kad benzininis variklis per įvairių sraigtų grandinę yra mechaniškai sujungtas su priekine ašimi, taigi ir jis suka ratus. Svariausiu argumentu „Opel“ atstovai įvardija tai, kad be elektros motoro „Ampera“ nenuvažiuotų nė metro. Po tokių žodžių daug diskusijų apie elektrinę „Amperos“ prigimtį ir nebekyla.

Įdomus dizainas ir salonas

Iki šiol sukurti elektromobiliai pasižymi savitu dizainu, kuris daugumai prie įprastų automobilių įpratusių vairuotojų yra sunkiai suprantamas. Be abejonės, išskirtinėmis linijomis pasižymintis „Ampera“ yra geriausiai atrodantis eko-automobilis.

Žvelgiant iš priekio į akis pirmiausia krinta bumerango formos žibintai – tai naujasis „Opel” akcentas. Tokios formos žibintus turės ir Frankfurte debiutuosiantis naujasis vienatūris „Zafira“. Įdomi ir galinė dalis, suteikianti elektromobiliui sportišką įvaizdį. Iš išorės matyti tik vienas akcentas, išduodantis elektrinę „Ampera“ prigimtį – vairuotojo pusėje, virš priekinio rato arkos yra papildomas dangtelis, po kuriuo slepiasi jungtis elektros laido kištukui.

Dar įdomiau yra automobilio viduje, kur taip pat matomas novatoriškas požiūris. Svarbiausi akcentai čia – du ekranėliai, esantys už vairaračio ir centrinėje konsolėje. Vietoj įprastų spidometro ir variklio apsukų rodyklių visa vairuotojui pateikiama informacija rodoma elektroniškai: baterijos būklė, degalų bako likutis, greitis ir kt. Be kitų parametrų, grafiniame ekrane yra matomas aukštyn ar žemyn judantis rutuliukas, kuris keičia spalvą priklausomai nuo automobilio greičio, akceleracijos ir stabdymo. Kai jis būna centre, reiškia, kad tuo metu važiuojant sunaudojama mažiausiai energijos.

Dauguma centrinėje konsolėje esančių mygtukų valdomi švelniu prisilietimu, nieko spaudyti nereikia. Čia taip pat įrengtas grafinis ekranas, kuris valdomas centre įtaisytu spalvotu, lietimui jautriu ekranu, kuriame galima reguliuoti informacines ir pramogines sistemas: navigacijos, klimato kontrolės, įkrovimo ir kitas sistemas.

„Ampera“ bagažinėje – 6 metrų ilgio laidas, skirtas įkrauti baterijas. Bateriją galima įkrauti namų sąlygomis per 4 valandas. Be to, galima užprogramuoti krovimo laiką, taip išnaudojant pigesnius energijos (naktinius) tarifus. „Amperoje“ sumontuotas benzininis variklis negali įkrauti baterijos. „Opel“ atstovų teigimu, taip laikomasi filosofijos, kad bateriją įkrauti turi elektra, o ne degalai.

4,5 m ilgio „Ampera“ yra keturvietis automobilis. Dėl apatinėje kėbulo dalyje sumontuotų 200 kg sveriančių baterijų konstrukcijos ant galinės sėdynės trečioji vidurinė vieta nėra įrengta. Gamintojai sako, kad tai tinkamas kasdieniam važinėjimui automobilis. Tai tiesa kalbant apie nuvažiuojamą atstumą ir erdvę salone, tačiau bagažinės talpa siekia tik 310 l, ir tai tikrai nėra pakankamas dydis šeimyniniam automobiliui. Tiesa, nulenkiamos galinės sėdynės praplečia bagažo erdvės tūrį iki 1005 l. Vis dėlto tai tėra mažas trūkumas palyginti su inovatyvia šio modelio prigimtimi.

Elektriniu režimu – ir 90 km

Pradėjus važiuoti negali nesistebėti tuo, kad iš variklio skyriaus negirdėti jokio orkestro. Lėtai sukiojantis automobilių stovėjimo aikštelėje ausis pasiekia tik padangų šlamėjimo garsai. Tačiau netikėkite elektromobilių gamintojų propaganda, kad elektra varomame automobilyje galėsite mėgautis kurtinančia tyla. Tuo galima įsitikinti išriedėjus į gatves. Stabtelėjus prie šviesoforo salone pasigirsta šalia stovinčio automobilio variklio burzgimas, o greitkelyje – dar didesnė tokių garsų įvairovė.

Vis dėlto važiavimas elektriniu režimu glumina. Automobilis rieda labai tyliai net ir tuomet, kai pradeda dirbti benzininis variklis ir šis persijungimo momentas yra vos juntamas. Negirdint variklio garso iš pradžių sunku spręsti, ką gali „Ampera“, tačiau tylus važiavimas greitai tampa malonumu, kurio norisi vis daugiau ir daugiau.

Elektriniu režimu - daugiau nei 90 km
Elektriniu režimu - daugiau nei 90 km
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

O norint su „Ampera“ turėti kuo daugiau „elektrinio malonumo“, su ja reikia elgtis kaip su švelnumą dievinančia moterimi. Gamintojai teigia, kad su įkrautomis baterijomis „Ampera“ gali įveikti 40-80 km, nelygu kokiu režimu važiuosi. Automobilio pristatyme Nyderlanduose įsitikinome, kad baterijose sukauptos energijos gali užtekti ir daugiau nei 90 km. Tačiau dėl tokio rezultato teko gerokai paprakaituoti (tiesiogine šia žodžio prasme) – važiavome išjungę oro kondicionierių, žibintus ir didžiuliam vietos vairuotojų nepasitenkinimui, laikėmės 50-70 km/val. greičio, taip už savęs stabdydami transporto srautą. Tokia taktika padėjo mums laimėti organizatorių surengtą mini ekoralį, o mūsų pasiektas rezultatas padarė įspūdį ir „Opel“ atstovams.

Įdomu tai, kad „Ampera“ turi kelis važiavimo režimus. „Opel“ manymu, 90 proc. viso važiavimo laiko vairuotojai naudosis vienu iš dviejų pagrindinių režimų – „Normal“ arba „Sport“. Du papildomi režimai naudingesni kitose situacijose. Kalnų režimas („Mountain“) garantuoja pakankamą energijos tiekimą važiuojant kalvotose vietovėse. O energijos taupymo režimas („Hold“) išsaugo baterijos energiją įjungdamas benzininį variklį. Tai išties naudinga funkcija, padedanti išnaudoti visas teigiamas „Ampera” elektromobilio puses ir panaudoti elektros energiją ten, kur elektriniu režimu galima važiuoti ekonomiškiausiai, pavyzdžiui, miesto sąlygomis, ar įstrigus spūstyse.

„Voltec“ elektrinis agregatas išvysto 370 Nm sukamąjį momentą, automobilis įsibėgėja sklandžiai, jokių taupymo kompromisų šiuo atžvilgiu nereikia daryti – iš vietos iki 100 km/val. „Ampera“ gali įsibėgėti per 9 sek. ir pasiekti maksimalų 161 km/val. greitį. „Opel“ nurodo, kad veikiant benzininiam varikliui, „Ampera“ vidutiniškai sunaudoja 1,6 l/100 km degalų, o į aplinką išmeta mažiau nei 40 g/km CO2. Tačiau realybėje šie skaičiai yra kiek kitokie. Mūsų bandyta „Ampera“ jau buvo nuvažiavusi daugiau nei 4 tūkst. km ir informacinis kompiuteris rodė, kad viso kilometražo vidutinės degalų sąnaudos yra 3,2 l/100 km.

Lietuvoje – dar negreit

„Ampera“ kūrėjai įsitikinę, kad šis revoliucinis modelis padės jiems atitrūkti nuo konkurentų bent porai metų. Iš tiesų, šiuo metu rinkoje nieko panašaus nerasite – arba vien tik elektrinius automobilius, kurie gali nuvažiuoti daugiausiai 140 km ir tuomet yra priversti stoti elektros įkrovimo stotelėje, arba hibridai, kuriuose elektrinis režimas yra tik priedas prie benzininio variklio.

Be abejonės, „Opel Ampera“ – vienas įdomiausių naujų modelių, šiemet debiutuojančių Europos rinkoje, tačiau kada šis automobilis pasieks Lietuvos kelius – kol kas nėra patvirtinta.

JAV, Mičigano valstijoje, kartu su „Chevrolet Volt“ gaminama „Ampera“ Europoje bus parduodama nuo šio rudens, pirmiausia Vokietijoje, Nyderlanduose, Belgijoje, Liuksemburge, Prancūzijoje ir Šveicarijoje, kur kainuos nuo 42 900 eurų (148 125 Lt). Kaina nurodyta su mokesčiais, tačiau dėl skirtingų įrangos komplektų, skirtingose rinkose kainos gali skirtis.

Lietuvoje ši naujiena pasirodys ne anksčiau nei 2012 m. vasarą. Iki kitų metų birželio gamintojai jau yra suplanavę šį modelį tiekti į daugiau nei 20 Europos šalių, kuriose ekologiškų automobilių paklausa yra didesnė nei mūsų šalyje.

Pasak „Opel“ atstovų, „Ampera“ turės „viso gyvenimo garantiją“. Tiesa, šiame reklaminiame šūkyje reikia ieškoti paslėptos žvaigždutės: automobilio garantija galios 160 tūkst. km ridai, o baterijos sistemai suteikiama 8 metų arba 160 tūkst. km garantija.

„Opel“ teigia, kad jau dabar sulaukė 7 tūkst. „Ampera“ užsakymų. Kitąmet tikimasi, kad jų bus apie 10 tūkst. vnt. Gamintojo atstovai pabrėžia, kad be valstybių paramos elektromobiliams skintis kelią į populiarumą bus labai sunku.

„Opel Ampera“ vizitinė kortelė

Elektrinio motoro galia: 111 kW/150 AG
Maksimalus sukimo momentas: 370 Nm
Ličio-jonų baterija: 16 kWh
Benzininio variklio darbinis tūris: 1398 cm3
Galia: 63 kW/86 AG/4800 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 130 Nm/4250 aps./min.
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4498 mm
Plotis: 1787 mm
Aukštis: 1439 mm
Važiuoklės bazė: 2685 mm
Svoris: 1732 kg
Elektriniu režimu nuvažiuojamas atstumas: 40-80 km
Padidintas nuvažiuojamas atstumas: 500 km
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9 sek.
Maksimalus greitis: 161 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 1,6 l/100 km
CO2 emisija: 40 g/km
Bagažinės tūris: 301/1005 l
Kaina: nuo 42,9 tūkst. eurų (148 125 Lt)

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Išbandėme geidžiamiausią pasaulio elektromobilį: naujo „Volkswagen ID.3“ testas Specialiai Delfi iš Vokietijos (46)

„Volkswagen“ , pasiryžusi atitaisyti praeities nuodėmes ir pasukti kardinaliai skirtingu keliu...

Naujojo „Peugeot e-208“ testas: šeimos pagrandukas, kuris gali nustebinti (31)

Nors elektromobiliai vis dar nėra pripažįstami taip, kaip įprastais degalais varomi automobiliai,...

Naujo „Škoda Octavia“ testas: praktiškas pasirinkimas (57)

Lietuvoje „ Škoda Octavia “ yra vienas segmento lyderių, šia vieta besidalijantis su „ Toyota...

„Indian FTR 1200 S“ testas: amerikietiška legenda (9)

Rašydamas „legenda“ galvoje turiu amerikietišką motociklų markę „Indian Motorcycles“,...

Naujo „Volkswagen Golf“ testas: kiti atrodo beviltiškai pasenę (140)

Pasivažinėjus naujuoju, aštuntos kartos „Volkswagen Golf “, kiti šio gamintojo modeliai,...

Top naujienos

Paruošė naujų Palangos vietų apžvalgą ir nustebo: karbonadų gerbėjams darosi liūdna, kurorte naujos mados (93)

Kur po pliažo jaukiai pasėdėti ir skaniai pavalgyti? – pagrindinis poilsiautojų klausimas...

Sinoptikai pateikė savaitgalio prognozę: grįžta kone tropinis karštis (13)

Artimiausiomis dienomis anticiklonas lems saulėtus ir daugiausia sausus orus.

Iš buvusio ministro Biržiškio lūpų: apie vodką rusų kareiviams, iškirstas duris Saboniui ir paskutinį pokalbį su Lubiu (56)

Kalbėtis su pirmosios Vyriausybės susisiekimo ministru Jonu Biržiškiu vienas malonumas. 88-erių...

Baisi avarija Vilniuje: po stipraus smūgio į „Opel“ motociklininkas skubiai išgabentas į ligoninę (173)

Vėlų ketvirtadienio vakarą Vilniuje įvyko rimtas eismo įvykis. Pranešama, kad susidūrė...

Lazdijų rajone – ambulatorijos gydytojo išpuolis prieš policijos pareigūnus (216)

Antradienio rytą į Veisiejų ambulatoriją (Lazdijų raj.) susirinkę pacientai ir medikai tapo...

Apatinio trikotažo ekspertė: kiek normalu mokėti už liemenėlę ir kas išduoda, kad prašovėte su dydžiu (56)

Profesionali apatinio trikotažo ekspertė Vaiva Tylienė ne vienerius metus moteris moko vienos...

Chemikas papasakojo apie tragišką sprogimą Beirute sukėlusias trąšas: turi perspėjimą ūkininkams (170)

Antradienį Beiruto uoste nugriaudėjęs sprogimas šokiravo pasaulį. Kol kas skelbiama, kad...

Intymią operaciją patyrusi Rita: nesuprantu, kodėl kalbėti apie moteriškas bėdas vis dar yra tabu (110)

„Pagaliau galiu džiaugtis gyvenimu“, – taip savo pasakojimą pradeda kaunietė Rita. Prieš...

Princesių Di Bourbon gyvenimas primena pasaką: formalių įsipareigojimų neturi, bet nesikuklina taškyti pinigų karališkai prabangai (15)

Karališkųjų šeimų gerbėjai paprastai gali tik žvilgtelėti, kaip jų numylėtiniai atrodo per...

Šiurpi karo dilema: ką aukoti – vedusius ar viengungius? (62)

Turbūt jau su pirmuoju sąmoningu Homo sapiens žingsniu atsirado toks reiškinys kaip karas ....

|Maža didelių žinių kaina