aA
Nors reklamoje visada pasistengiama pagražinti realybę, tačiau kartais įvyksta ir atvirkščiai: na, koks gamintojas savo automobilio reklamoje rašytų, kad jame „pasijusite tarsi karte“? Pasirodo, „Opel“ tai gali. Bet sportiškas gamintojo mažylis „Adam S“ ne tik pasiekia 150 AG, bet yra tikrai kur kas komfortiškesnis už kartingo bolidą. Kad ir ką reklamoje tvirtintų gamintojas.
"Opel Adam S"
"Opel Adam S"
© Jurgio Paplaičio nuotr.

Tiesa, po pavadinimu „Pasijuskite tarsi karte“ kviečiama „mėgautis puikiomis vairavimo savybėmis ir išskirtiniu važiavimo komfortu“. Atsiprašau, o čia kaip? Tad kokiomis savybėmis turėtų pasižymėti „Opel“ mažylis taip ir liko neaišku, tad sėdau prie vairo ir aiškinausi, kaip dera važiavimas „tarsi karte“ ir „išskirtinis komfortas“...

Vienintelis toks rinkoje

Automobilis unikalus – tą sakau nė kiek nepagražindamas. Nes Lietuvoje daugiau nė vienas gamintojas nesiūlo mažiausio, A segmento, klasės automobilio su tokia įspūdinga 150 arklių kaimene. Arčiausiai esantį konkurentą galima rasti Lenkijoje, kur parduodami sportiškojo „Fiat“ padalinio „Abarth“ modeliai – toks smarkuolis „Abarth 595“ su 145 AG kainuoja labai panašiai kaip ir „Opel Adam S“ – 75 tūkst. 900 zlotų pavertus europietiškais pinigais, jis atsieis 16 tūkst. 835 eurus, o „Opel Adam S“ Lietuvoje kainuoja nuo 17 tūkst. 142 eurų.

Tiesa, reikia nepamiršti palankaus zloto ir euro kurso – Adamas iš Lenkijos eurais kainuoja maždaug nuo 15 tūkst., o tai jau daugiau kaip 2 tūkst. eurų mažiau nei sportininkas iš Lietuvos Adomas.

Tokį „Abarth 595“ teko išbandyti šią vasarą Lenkijos žurnalistų surengtose varžybose. Italas išties vikrus, bet visgi įprasto „Fiat 500“ platforma jame neleidžia nei itin patogiai atsisėsti, nei tinkamai nustatyti vairo padėtį, kadangi reguliuojamas tik jo aukštis ir tenka pūpsoti su aukštai iškeltomis rankomis ir nepatogiai sulenktomis kojomis.

"Opel Adam S" Lietuvoje alternatyvų iš esmės neturi
"Opel Adam S" Lietuvoje alternatyvų iš esmės neturi
© Jurgio Paplaičio nuotr.

O „Adam S“ (galima ir jo „bekelės“ versija „Adam Rock S“, kainuojanti nuo 19 tūkst. 461 euro) kitoks – tiek ir vairas čia reguliuojamas abiem kryptimis, tiek ir sėdėjimo padėtis itin sportiškose „Recaro“ sėdynėse nuteikia kur kas rimčiau. Tiesa, pats vairas galėtų būti mažesnio diametro – gal ir ne toks ekstremaliai miniatiūrinis kaip „Peugeot 208 GTI“, bet jį būtų kur kas patogiau sukioti mieste, kadangi dabar, sukant vairą dideliu kampu, rankos nepatogiai remiasi į šiaip jau ypatingai gerą kūno prilaikymą turinčios sėdynės kraštus.

Bet ką čia tokie nepatogumai – yra ir kur kas didesnių! Štai, pavyzdžiui, tose pačiose kietose odinėse „Recaro“ sėdynėse posūkiuose ant nelygumų dėl trumpo atstumo tarp ašių jautiesi kaip virtuviniame kombaine mėsos sultiniui malami kaulai, o skersiniuose nelygumuose tiesiojoje – kaip ant vibratoriaus jojantis skeletas.

Tokiais atvejais išties gali kilti asociacijos su kartu, gerai bent tiek, kad yra stogas virš galvos. Bet jei dažniausiai važinėjama gerais keliais, didesnių nepatogumų nebus – ne žadamas „išskirtinis važiavimo komfortas“, bet pakankamai neblogas balansas tarp sportiškumo ir pakenčiamos amortizacijos.

Minkštas plastikas – netikėtumas šioje klasėje

Salone nustebina minkštas prietaisų skydelio apdailos plastikas – tai reta ir maloni išimtis šios klasės automobiliuose. Bet netrūksta ir ergonomikos trūkumų – žemai sumontuotu lietimui jautriu ekranu nepatogu naudotis, dar žemiau esančiose mažose klimato valdymo rankenėlėse nė velnio nesimato pasirinkto režimo.

"Opel Adam S" salone nustebina minkštas prietaisų skydelio apdailos plastikas
"Opel Adam S" salone nustebina minkštas prietaisų skydelio apdailos plastikas
© Jurgio Paplaičio nuotr.

Tridurio automobilio durelės atsidaro plačiai ir nepatogios naudotis mieste, ypatingai ankštose statymo vietose – būtent todėl prieš pusantrų metų, kai šeimai ieškojome mažo miesto automobilio, vietoje jo pasirinkome tos pačios klasės, bet penkiadurį „Renault Twingo“ – papildomos durelės ne tik kur kas patogesnės, kai reikia įstatyti vaikišką kėdutę ir įsodinti mažąjį keleivį, bet ir salonas nepalyginamai erdvesnis – nei salono erdve, nei bagažinės talpa „Adam“ tikrai negali pasigirti.

Tad gale keleiviams čia tikrai nebus patogu, jie paprasčiausiai neturės kur kišti kojų – tą pastebėjau dar prieš kelerius metus darytoje „Opel Adam Rocksapžvalgoje. Situaciją dar labiau pablogina nepatogiai atlenkiama priekinė sėdynė, kai reikia sėsti į galą. O ją atlenkus atgal, vėl teks gaišti laiką, norint nustatyti buvusį atstumą iki vairo.

Tiesa, pats vairas yra malonus paimti, nors ir dėl standžiai suderinto vairo stiprintuvo darbo, taip pat didelio diametro ratlankių su plačiomis padangomis, nėra itin lengvai pasukamas – ne kartą save pagavau, kad vairą suku, paėmęs už jo vidinės dalies. Reakcija į jo pasukimą greita, bet visgi nėra itin skaidri – sukant jaučiasi elektrinio stiprintuvo perduodami impulsai.

Dar pastebiu, kad pavarų perjungimo svirtis automobilyje su 30 tūkst. km rida atrodo gerai išmalta – tiek iš pirmos į antrą, tiek iš pastarosios į trečią ne visada pavyksta greitai ir tiksliai perjungti pavarą, o veiksmas palydimas už širdies griebiančiu džeržgesiu ir gaištamomis sekundės dalimis bėgėjantis.

Nepraktiškas, bet viliojantis

1.4 l turbobenzininis motoras pradeda itin smagiai suktis nuo 3000 aps./min, tik štai dinamiką iki 100 km/val. gadina itin „ilga“ pirma pavara, ką liudija ir gamintojo nurodomas sprinto laikas – 8,5 sek. iki 100 km/val., nors galėtų būti ir greičiau.

Bet jau nuo 50 km/val. galima jungti 6 pavarą, todėl užmiestyje degalų sąnaudos neviršija 7 l, mieste – 9 l/100 km. Tad grąžinant automobilį po smagiai praleisto savaitgalio ir atsiimant savąjį „Twingo“, apima dvejopi jausmai – iš vienos pusės, būtų smagu kasdien važinėti šia šauniai atrodančia ir smagiai skriejančia kišenine miesto raketa, iš kitos – penkiaduris „Twingo“ yra nepalyginamai praktiškesnis, atrodo ne mažiau smagiai, galiniai varantys ratai lemia itin mažą apsisukimo spindulį (be to, čia ir variklis sumontuotas gale), o į priekį nulenkiama priekinio keleivio sėdynė leidžia pervežti ilgus daiktus.

Žinoma, trijų cilindrų, vos 0,9 l turbobenzininis 90 AG motoras ne iš tolo neprilygsta 1,4 l 150 AG varikliui – na, bet ir bazinių versijų automobilių kaina skiriasi lygiai 1,5 karto „Renault“ naudai.

Bet kokiu atveju, „Adam S“ paliko pačius šilčiausius jausmus, kurių nesugadino visi nepraktiški sprendimai – galiausiai, šią mašiną rinksis vedami kitų tikslų. Tad mažą miesto smarkuolį galiu drąsiai rekomenduoti tiems, kas ieško pačios mažiausios klasės automobilio pramogai, kadangi tai yra vienintelis pasiūlymas rinkoje, o panašiai kainuoja tik pačios paprasčiausios komplektacijos „Mini“ su 102 AG varikliu.

"Opel Adam S" ir "Renault Twingo"
"Opel Adam S" ir "Renault Twingo"
© Jurgio Paplaičio nuotr.

Įvertinimas 8/10

„Opel Adam S“ techniniai duomenys
Variklio darbinis tūris: 1364 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 110 kW/150 AG/4900-5500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 220 Nm/2750-4500 aps./min.
Pavarų dėžė : 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3698 mm
Plotis: 1720 mm
Aukštis: 1493 mm
Važiuoklės bazė: 2311 mm
Svoris: 1178 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,5 sek.
Maksimalus greitis: 210 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,9 l/100 km
CO2 emisija: 139 g/km
Bagažinės tūris: 170/663 litrų
Kaina: 23 tūkst. 290 eurų (bazinė kaina – nuo 17 tūkst. 142 eurų)

„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naujo C klasės „Mercedes“ universalo testas: kuo jis geresnis už kitus?

Metų pabaigoje kasmetiniame Lietuvoje organizuojamo Metų automobilio konkurso finale šiųmečiu...

Atnaujinto „Volkswagen Allspace“ testas: kuo jis geresnis už „Tiguan“?

Atnaujintas „Volkswagen Allspace“ yra erdvesnė „Tiguan“ versija tiems, kurie ieško talpesnio...

Naudoto „Renault Talisman Grandtour“ testas: geras, bet nebemadingas (2)

„ Renault “ gamintojo flagmanas „Talisman“ tapo pirmuoju po daug metų pristatytu modeliu,...

Naujo „Kia Sportage“ testas: ko tikėtis iš bestselerio? (5)

Žinant, kad „ Kia Sportage “ yra populiariausias gamintojo modelis Europoje ir matant toliau...

Naudoto „Nissan Qashqai“ testas: kuo jis papirko vairuotojus? (14)

Nuo 2013 metų gaminamas antros kartos „ Nissan Qashqai “ nuo konvejerio riedėjo net aštuonerius...

Top naujienos

D+ Lauryna Vireliūnaitė

Ko siekia Rusija? Visi tarsi nemato vieno dalyko

Rusija turi ekonominį interesą žvanginanti ginklais Ukrainos pasienyje, sako konservatorius...

Paaiškino, kaip elgtis susirgus COVID-19: nuo kada skaičiuoti izoliaciją ir kaip gauti nedarbingumą? (9)

Vilnietė Greta praėjusį trečiadienį susirgo COVID-19 liga: užgulė nosį, pradėjo skaudėti...

Nausėda atšaukė susitikimą su Dobrovolska: neįvyks ir skambutis su Zelenskiu (7)

Prezidento Gitano Nausėdos planuose – pasikeitimai. Atšauktas susitikimas su teisingumo ministre...

Rusija savo karo kainą jau paskaičiavo: kalba yra ne apie Ukrainą, o daug didesnius dalykus (164)

Buvęs užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius , vertindamas vis labiau besieskaluojančią...

„Bloomberg“ šaltinis informavo, kokį atsakymą JAV pateiks Rusijai (20)

Vašingtonas neketina pateikti konkretaus raštiško atsakymo į kiekvieną Rusijos saugumui keliamą...

Pulkininkas: NATO priešakinės pajėgos ginti Lietuvą būtų pasiruošusios per kelias valandas

Rukloje dislokuotos NATO priešakinės pajėgos Lietuvą nuo užpuolimo būtų pasiruošusios ginti...

Putinas dar nežino, kas iš tikrųjų jo laukia: atsakas gali būti labai asmeniškas (100)

Vakarų šalys svarsto įvairias galimybes nubausti Rusijos prezidentą Vladimirą Putiną , jeigu...

ES atnaujino rekomendaciją dėl judėjimo apribojimo priemonių

Europos Sąjunga ( ES ) patvirtino atnaujintą rekomendaciją dėl su laisvo judėjimo ribojimu...

Lėktuvas, kuriuo skrido Aušra Maldeikienė, patyrė gedimą ir turėjo leistis avariniu būdu: nenorėčiau pakartoti (26)

Pirmadienį iš Lenkijos skridusi europarlamentarė Aušra Maldeikienė bei kiti keleiviai...

Linas Kojala. Sunkiai pakeičiama lyderystė (4)

Kai JAV Valstybės sekretoriaus Anthony Blinkeno žurnalistai paklausė, ar Europos saugumas...