Žinoma, be šypsenos vertinti gamintojo ambicijas šį B segmento, trijų durelių ir vos 3,75 metro ilgio mažių pristatyti kaip SUV automobilį (arba kalbininkų neteiktinu krosoverio vardu), kelia tik atlaidžią šypseną. Bet negali nepripažinti, kad „Opel Adam“ automobiliui tikrai netrūksta taip šiais laikais vertinamo išskirtinumo ir daug išvaizdos pasirinkimo galimybių. O su naująja „Rocks“ versija gamintojas siūlo dar platesnį originalių modelių spektrą.

Ar tai tikrasis miesto visureigis?

Taigi, palyginti su įprastu „Adam“, „Rocks“ turi 15 mm didesnę prošvaisą (turbūt neatsitiktinai tiek pat didesnė yra ir „Volkswagen Up“ „bekelės“ versija „Cross Up“ ) – dabar modelis su bazinėje komplektacijoje montuojamais 17 colių ratlankiais (papildomai galima užsisakyti 18 colių ratus) turi 14 cm atstumą nuo žemės. Tai prilygsta ar vos centimetru-dvejais nusileidžia gerokai didesniems hečbekams su aukštesne prošvaisa – šiuo metu itin populiariems SUV automobiliams.

Dažnai mėgstamas naudoti „miesto visureigio“ terminas išties tinka šiam automobiliui. Sakau tai be ironijos. Pasvarstykite – į rimtesnę bekelę nei šiuo, nei didesniu C segmento SUV automobiliu vis tiek nenuvažiuosi, o itin mažas dydis, bet gana padori prošvaisa ir plastikinės kėbulo apsaugos pravers miesto kovoje už būvį.

Standartinėje automobilio komplektacijoje yra ne tik dideli, lieti ratlankiai, bet ir trijų sluoksnių brezentinis stoglangis. Jis šiam simpatiškam mažyliui suteikia dar daugiau šarmo, o stoglangį galima atidaryti ir uždaryti vos per 5 sekundes, važiuojant net iki 140 km/val. siekiančiu greičiu. Beje, jis yra iš trijų specialių sluoksnių, tad salone didesnio triukšmo dėl to nėra – tuo įsitikinau važiuodamas greitkeliu.

Pasirengimą miesto džiunglėms simbolizuoja ir antracito spalva dažytos plastikinės ratų arkų, slenksčių ir buferių apsaugos, taip pat priekyje ir gale esančios sidabrinės spalvos dugno apsaugos. Automobilis gali būti nudažytas viena iš 17 (!) spalvų ir viena iš 6 stogo spalvų, taip pat turėti viena iš trijų stoglangio spalvų ir 6 skirtingo dizaino ir spalvų ratlankių komplektus. Matant šiuos skaičius supranti, kad gatvėje išvysti du tokius pačius „Adam Rocks“ automobilius yra mažesnė tikimybė nei loterijoje laimėti aukso puodą.

Kokybiškas salonas ir nauji varikliai

Kokybiškame automobilio salone skirtumų mažiau. Čia sumontuotas 7 colių dydžio lietimui jautrus ekranas su „IntelliLink“ sistema (papildomai kainuoja 1035 Lt), kuria galima automobilio informacinę-pramoginę sistemą sujungti su „Android“ ar „iOS“ operacines sistemas naudojančiais išmaniaisiais telefonais. Suporavus įrenginius galima naudotis navigacija, groti muziką, išklausyti ir balsu siųsti trumpąsias žinutes, taip pat elektroninius laiškus.

„Opel Adam“ šeimoje siūlytų benzininių 1,2 l ir 1,4 l keturių cilindrų atmosferinių variklių (atitinkamai pasiekiančių 70 AG ir 100 AG) šeima pagausėjo visiškai nauju trijų cilindrų tiesioginio įpurškimo 1.0 l „Ecotec“ motoru (90 arba 115 AG). Senieji varikliai komplektuojami su penkių, naujieji – su nauja, mažiau nei 40 kilogramų (!) sveriančia šešių pavarų mechanine greičių dėže.

Naujasis motoras bazinėje komplektacijoje turi „Start-Stop“ sistemą, 90 AG versija vidutiniškai sudegina 4,5 l/100 km benzino, 115 AG – 5,1 l/100 km. Dinamikos parametrai tikrai neblogi – atitinkamai 11,9 ir 9,9 sekundės iki 100 km/val. ir 180 arba 196 km/val. siekiantis maksimalus greitis. Abiejų versijų sukimo momentas vienodas – 170 Nm prie 1800-4500 aps./min. – toks prilygsta atmosferiniam 1,6 l darbinio tūrio motorui.

Mažiau triukšmo ir vibracijų

Naujasis variklis turi lietą aliuminio bloką, kuris ne tik sumažina svorį, bet ir pasižymi geresne garso izoliacija. Slopinti triukšmą padeda ir speciali tarp variklio bloko ir tiesioginio įpurškimo sistemos sumontuota tarpinė, taip pat tylesnį darbą užtikrina specialios konstrukcijos įsiurbimo kolektorius. Prie mažesnio keliamo triukšmo prisidėjo ir patobulintos paskirstymo velenėlio bei alkūninio veleno įvorės.

Ir, žinoma, nebuvo pamiršta bene didžiausia trijų cilindrų motorų problema – didelė tokios konstrukcijos variklio keliama vibracija. Siekiant ją sumažinti, variklio karteryje buvo sumontuotas balansinis velenas, besisukantis tuo pačiu greičiu kaip alkūninis velenas, bet priešinga kryptimi. Taip pat vibraciją mažina ir dviejų masių smagratis.

Kaip bebūtų keista, įprastos „Opel Adam“ versijos net nebuvau bandęs – šiuos automobilius dažniausiai testuodavo apie gyvenimo būdą rašantys žurnalistai, tad mano keliai su mažyliu iki šiol nebuvo susikirtę. „Rocks“ atveju viskas kitaip – pats laikas išbandyti kaip sausa teorija atrodo realiame gyvenime.
Opel Adam Rocks

Kaip jis važiuoja ir kiek kainuoja?

Automobilio priekinėje pakaboje sumontuotos „McPherson“ tipo svirtys, gale – įprasta „Opel“ automobiliuose torsioninė svirtis. Padidinus automobilio prošvaisą ir siekiant išsaugoti tikslų valdymą, buvo patobulinti amortizatoriai ir spyruoklės, pakeistas vairo sistemos darbas. Nustebino tai, kad net važiuojant žvyrkeliu, automobilis išliko gana komfortiškas ir tik didesnės duobės triukšmingai apie save pranešdavo, siųsdamos žinią į saloną per milžiniškus 18 colių dydžio ratlankius su žemo profilio padangomis.

Deja, bet elektroninio vairo stiprintuvo darbas ne be priekaištų. Nors papildomai čia atsirado miesto režimas, leidžiantis itin lengvai sukti vairą, visgi norėtųsi tikslesnio ir aiškesnio vairo sistemos darbo. Jei mieste vairo stiprintuvo darbui priekaištų nėra, važiuojant didesniu greičiu tekdavo nuolatos koreguoti važiavimo kryptį. Vis dėlto tikslinei auditorijai tai kur kas mažiau svarbu nei tai, kad tai pirmasis savo klasėje automobilis, kurio vairas šildomas.

Beje, priekyje gali būti sumontuotos ir šildomos sėdynės. Tik štai ant galinių sėdynių keleiviams nėra ką veikti – net ir nedaug atstūmus vairuotojo ar priekinio keleivio sėdynę, už jos vietos tiesiog nelieka. Šį automobilį galima drąsiai vadinti dviviečiu, o galinės sėdynės tinkamos nebent ne pačiam didžiausiam mylimam gyvūnėliui ar pirkinių krepšiui pervežti. Žinoma, tilps čia ir vaikiška kėdutė.

Didžiausias atradimas – naujasis turbobenzininis motoras! Pamirškite garsiai birbiančius konkurentų variklius – tik geriau įsiklausius gali pasakyti, kad čia darbuojasi ne keturi, o tik trys cilindrai. Kaip ir žadėta, motoras ne tik tylus, bet ir pasižymi maža vibracija. Vos 999 cm³ darbinio tūrio 115 AG ir 170 Nm variklio traukos užtenka visame sūkių diapazone ir net važiuojant 60 km/val. greičiu, pavaros perjungimo sufleris siūlo jungti aukščiausią, šeštą pavarą.

Tad net ir bandant automobilį skirtingais režimais, benzino sąnaudos buvo apie 6l/100 km – tikrai šaunus rezultatas! Nustebsiu, jei šis motoras netaps geriausiu (bent jau savo kategorijoje) Metų variklio rinkimuose.

Nors ir mažas, bet „Opel Adam Rocks“ nėra pigus. Paprasčiausias modelis su 1,2 l/70 AG motoru Lietuvoje kainuos nuo 51 480 Lt, su 1,4 l/87 AG – nuo 53 035 Lt (įprastas „Opel Adam“ kainuoja nuo 43 100 Lt). Su naujuoju 1,0 l/ 90 AG varikliu – nuo 58 970 Lt, su bandytu 1,0 l/115 AG motoru – nuo 60 350 Lt. Reikia pripažinti, kad tai tikrai didelė šio, nors ir išvaizdaus bei geros komplektacijos, tačiau ne itin praktiško mažo automobilio kaina.

Išvada

Šiam „Opel Adam Rocks“ tikrai netrūksta originalumo, jis gerai sukomplektuotas, o spalvų gamos pasirinkimo galimybės tiesiog milžiniškos. Tačiau itin mažai vietos ant galinių sėdynių ir didelė kaina yra didžiausi šio automobilio trūkumai. Ir nors originalūs dalykai nėra pigūs, negaliu nepaminėti, kad šiais metais atnaujinto ir taip pat išskirtinės išvaizdos „Nissan Juke“ (nors visgi tai ir skirtingų klasių automobiliai, o japono bazinė komplektacija skurdesnė) kainuoja beveik tiek pat – nuo 51 400 Lt. Be to, „Juke“ gali turėti automatinę pavarų dėžę, kurios mažyliui „Adam Rocks“ neužsisakysi net už papildomą kainą. O šiame segmente tai itin svarbu.

Įvertinimas 7/10

„Opel Adam Rocks“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 999 cm³
Degalai: benzinas
Galia: 85 kW/115 AG/5200 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 170 Nm/1800-4500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3747 mm
Plotis: 1966 mm
Aukštis: 1493 mm
Važiuoklės bazė: 2311 mm
Svoris: 1156 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,9 sek.
Maksimalus greitis: 196 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,1 l/100 km
CO2 emisija: 119 g/km
Bagažinės tūris: 170/663 l
Kaina: nuo 60 350 Lt (bazinė versija – 51 480 Lt)