aA
Jeigu gyventume planetoje, kur gamtos ištekliai būtų neriboti, o pasaulinis klimato atšilimas būtų negirdėtas reiškinys, visi greičiausiai važinėtume tokiais galiūnais kaip šio žurnalo pradžioje aprašytasis „Nissan Juke-R“. Gaila, tačiau realybė šiandien kitokia ir dažnai vietoj akimirkos malonumo esame priversti rinktis ilgiau trunkantį praktiškumą.
Nissan Qashqai 1.6dCi
Nissan Qashqai 1.6dCi
© Gamintojo nuotr.

Būtent į praktiškus vairuotojus pirmiausia ir orientuotas taupusis „Nissan Qashqai“, turintis naują dyzelinį variklį. Bendrovės teigimu, šis 1,6 litro darbinio tūrio turbininis dyzelinis agregatas yra galingiausias šio litražo variklių klasėje. Palyginti su ankstesniuoju 2 litrų darbinio tūrio varikliu, kurį jis keičia, naujasis variklis turi keliomis dešimtimis arklio galių mažiau, tačiau sukimo momentas išlieka nepakitęs. Vadinasi, padėti įsibėgėti automobiliui jis turėtų lygiai taip pat, kaip ir senesnis modelis.

Kalbant apie šio variklio praktiškąją pusę, vidutinės skelbiamos degalų sąnaudos turėtų siekti vos 4,9 litro 100 km. Gana įspūdinga tokios klasės automobiliui. „Nissan“ teigia nepamiršusi ir klimato atšilimo bei automobilių, turinčių šį variklį, išmetamą anglies dioksido kiekį sumažinusi iki 129 gramų vienam kilometrui. Tai irgi nemažas pasiekimas. Beje, dar ekonomiškesnius važiavimo parametrus turėtų užtikrinti automatinė variklio įjungimo ir išjungimo sistema. Tik ji į naujus „Qashqai“ automobilius bus montuojama 2012 metų pradžioje.

Naujus „Nissan Qashqai“ savininkus turėtų pradžiuginti ir dar viena šio automobilio naujovė – 360 laipsnių kampu veikiančios kameros. Jos automobilyje įrengtame monitoriuje leidžia matyti visą vaizdą aplinkui. Ši funkcija gali būti nepakeičiama stengiantis pralįsti pro siaurą įvažiavimą ar įsprausti savo transporto priemonę į nedidelį plyšį prigrūstoje automobilių stovėjimo aikštelėje.

Tiesa, kai automobilio gamintojas apie savo naują produktą pradeda kalbėti pažerdamas daugybę skaičių, gali įtarti, kad kai jo automobilio ratai prisiliečia prie asfalto, pasigirti nėra kuo. Aišku, „Nissan Qashqai“ nėra tobulumo viršūnė.

Kelyje naujasis dyzelinis variklis elgiasi kiek įnoringai. Šiam varikliui pajusti prireiks laiko. Kadangi didžiausias jo sukimo momentas pasiekiamas esant maždaug 1800 sūkių per minutę, o stovint prie išvažiavimo iš šalutinio kelio ar sankryžos jo sūkiai nukrinta iki 800 per minutę, šį tarpą galima vadinti „mirties zona“. Kad ir iki dugno spustelėjate akceleratorių norėdami greičiau pajudėti, atrodo, kad taip variklį tik pabudinate iš miego būsenos ir kiekvieną kartą jam prireikia kelių sekundžių atsitokėti.

Staigesnį truktelėjimą pajusite tik priartėjus maksimaliam sukimo momentui. Tačiau įgavus greičio ir variklio sūkius išlaikant tarp 2000–3000 per minutę, daugiau sunkumų dėl jo mieguistumo nekyla.
Automobilio pakaba palyginti minkšta ir susidoroja su mažesniais kelio nelygumais. Tačiau nemanykite, kad nė nepastebėję galėsite praskrieti tokias kliūtis kaip gulintis policininkas ar aukštesnis įvažiavimo slenkstis. Minkšta pakaba ir kėbulo aukštis yra tie veiksniai, kuriuos reikėtų įvertinti dideliu greičiu įlekiant į posūkį. Nors į vairo pasukimus automobilis reaguoja paklusniai, posūkiuose jo kėbulas linkęs pasvirti.

Ankstesnė „Nissan Qashqai“ versija pelnė kritikos dėl prastos garso izoliacijos ir salono viduje girdimo kelio triukšmo. Atrodo, kad šį kartą automobilio gamintojams su tuo pavyko susidoroti geriau. Tačiau jeigu jame norėtumėte klausytis muzikos, geriausia tai daryti išjungus variklį, atidarius bagažinę ir atsistojus jo gale. Būtent ten muzikos skambesys maloniausias. Užvestas dyzelinis variklis pradangina dalį žemų garso dažnių, vadinasi, šio variklio izoliacijai reikėjo panaudoti daugiau sluoksnių medžiagos.

„Nissan Qashqai“ – tai daugeliu atžvilgių praktiškas automobilis praktiškiems žmonėms. „Nissan Juke-R“ galėtų išpildyti svajonę, o „Nissan Qashqai“ tiesiog atlieka savo funkciją. Nei daugiau, nei mažiau.

„Nissan Qashqai 1.6 dCI N-TEC 360°“ specifikacijos

MUMS PATIKO
Variklio įjungimo sistema, galimybė matyti vaizdą aplink automobilį
MUMS NEPATIKO
Dyzelinio variklio skleidžiami virpesiai, užgožiantys muziką
NUOSPRENDIS 6/10
Sėkmingai nuvešite vaikus į mokyklą ar parsivešite žmoną su pirkiniais iš parduotuvės. Važiuodami gatve nekrisite į akis, nes sėdėsite eilinėje, nuobodokoje, praktiškoje transporto priemonėje.
EKSPLOATACINĖS YPATYBĖS:
nuo 0 iki 100 km/val. per 10,3 sekundės, didžiausias greitis 190 km/val., apytikrės degalų sąnaudos 4,9 l/100 km
TECHNINIAI DUOMENYS:
1598 cm3, 4 cilindrai, priekiniai varantieji ratai, 130 AG, 320 Nm, 2085 kg, CO2 emisija 119 g/km
PAPILDOMOS ĮRANGOS SĄRAŠE PASIRINKITE:
priekinio ir galinio buferių apsaugas, šoninės puošybos juostas „Protection Pack“, 1200 litų
VENKITE ŠITO:
odinės priekinių sėdynių apdailos
KAINA: 79 900 litų

„TopGear Lietuva“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Atnaujinto „Lexus RX” testas: kai nesinori BMW arba „Mercedes-Benz“ specialiai „Motorams“ iš Ispanijos (142)

Ieškote pačio greičiausio SUV ? Tada jums – ‚ Lamborghini Urus “. Kažko pigiau? Tada „...

Atnaujinto „Toyota C-HR“ testas: spjūvis į praktiškus automobilius specialiai „Motorams“ iš Portugalijos (148)

Kai 2016 metais debiutavo mažiausias „Toyota“ gamos SUV „C-HR“, praktiškų automobilių...

Naujas „Subaru Forester“: ar mylėsi dar mane, lietuvi? specialiai „Motorams“ iš Latvijos (81)

Gerai pamenu, kada prieš 15 metų Lietuvoje „ Subaru Forester “ buvo vienas populiariausių...

Naujo „Renault Captur“ testas: kaip Lietuvos metų automobilis, tik geresnis specialiai „Motorams“ iš Graikijos (81)

Neseniai naują „ Renault Clio “ Lietuvos autožurnalistų komisija išrinko Metų automobiliu...

Naujo „Peugeot 208“ testas: pamatysite – visi tokiais važinėsime specialiai DELFI iš Portugalijos (3)

Dažnai sportuodama pro sporto klubo langus stebiu stovėjimo aikštelę ir įvairias joje kylančias...

Top naujienos

Sporto klubo, kuriame buvo sumuštas 12-metis, versija: jam sportuoti patiko, o skriaudikas nubaustas (113)

„Pasak mamos, vaikui pati treniruotė patiko ir pasveikęs žada atvykti sportuoti į mūsų...

Suskaičiavo vėlavusius „Eurovizijos“ žiūrovų balsus: tapo aišku, ar jie keičia laimėtoją (174)

Vasario 17 d. LRT kartu su audito įmone „ Grant Thornton Baltic “ perskaičiavo nacionalinės...

Vainienė: turime leisti verslui klysti, bet verslas turi žinoti kiekvienos klaidos kainą (84)

Pastaruoju metu verslo įmonės įsivelia į labai skandalingus įvykius: nuotekos Kuršių mariose,...

Sukrečianti šeimos drama detaliai mėsinėjama Sobčak pokalbių laidoje: dalyviai gūžiasi (57)

Nuo 2018-ųjų liepos Aurelija Dunduk dažnai sėdėjo nutvieksta ryškių Rusijos televizijų...

Orai: vėjas pamažu rims, temperatūra nemažės (2)

Artimiausią naktį dangų dengs nepastovus debesuotumas. Kai kur, daugiausia šiaurės vakariniuose...

Virgilijus Čepaitis

Trečdalis gyvenimo: nuo 1991-ųjų lapkričio iki dabar

Likimas lėmė , kad esu tarp tų, kurie balsavo už valstybės, leidžiančios žmonėms gimti...

Nė cento iš „Ryto“ neėmęs Kleiza kitur nesidairo: čia prakariauta daug karų – gaila, kad taip pasibaigė laida „Krepšinio zona“ (30)

„Ryto“ krepšininkams nepavyko išlaikyti Karaliaus Mindaugo taurės Vilniuje, tačiau net ir...

Vairuotoja tiek prisigėrė, kad neišsiteko plačiame Savanorių prospekte (34)

Pirmadienio vakarą, apie 20.30 val., Vilniuje, Savanorių pr., girta moteris, vairavusi automobilį...

Pigesni skrydžiai lietuvius vilioja į Austriją: įdomiausių Vienos muziejų apžvalga (16)

Austrijos sostinė išpuoselėta, imperatoriškai papuošta, o pasivaikščiojimas po Vieną...

Jurbarke, liūdnai pagarsėjusiame sporto klube, žiauriai sumuštas 12-metis (292)

Jurbarke , kovos menų klube „Pantera“ , žiauriai sumuštas dvylikos metų berniukas. Tai tas...

|Maža didelių žinių kaina