aA
Prieš porą metų debiutavusio „Nissan Qashqai“ modelio pavadinimas dažnam vairuotojui tebėra liežuvį laužanti mįslė. Automobilio pavadinimas pasiskolintas iš Zagros kalnų, pietryčių Irano dykumos kalnuose gyvenančios klajoklių genties, ir reiškia „miesto klajoklis“. Prieš metus „Nissan“ strategai uždavė dar vieną galvosūkį ir prie naujos „Qashqai“ versijos pavadinimo priklijavo +2. To rezultatas – SUV klasės visureigių rinkoje pasirodė didesnis „miesto klajoklis“.
Nissan Qashqai +2
© A.Didžgalvio nuotr.

„Į mūsų saloną užsukę klientai dažniausiai būna įsitikinę, kad šie du automobiliai niekuo nesiskiria“, – atvirauja „Nissan“ markės atstovai, „Fakto“ autocentro darbuotojai.

Ar tikrai šie automobiliai taip skiriasi? Kokie +2 versijos privalumai ir trūkumai? Atsakymų į šiuos klausimus ieškojo portalas „DELFI Auto“, į „Bandymų trasą“ išvairavęs „Qashqai +2“ automobilį.

Ribota papildomų sėdynių funkcija

„Nissan“ atstovai, pristatydami „Qashqai“, teigė, kad norėjo sukurti maksimaliai patogią transporto priemonę. Šis modelis turėjo tapti tarpine jungtimi tarp įprastų hečbekų ir 5-7 vietų vienatūrių bei „parketinių“ visureigių. Reikia pripažinti, kad aprėpti tokį platų modelių spektrą išties sunkus uždavinys, todėl net ir turėdamas daugybę gerų savybių, penkių vietų „Qashqai“ buvo sunku užkariauti dar didesnę rinkos dalį. Todėl „Nissan“ kaip atsaką „Renault Grand Scenic“ ir panašaus tipo modeliams pristatė septynvietę versiją.

Jei žvelgtume į abi „Qashqai“ versijas iš priekio, jos tikrai atrodo labai panašiai, tačiau esminiai skirtumai prasideda nuo priekinių veidrodėlių. Visų pirma, važiuoklės bazė +2 versijoje yra 135 mm didesnė, automobilio galas ilgesnis 76 mm, o stogo linija kilstelėta 38 mm. Taip pat „Qashqai 2“ sunkesnis už savo pirmtaką 100 kg. Tačiau tai tik skaičiai, kurie nieko nesakytų, jei nepatikrintume, kaip „Nissan“ inžinieriams pavyko išnaudoti sukurtą papildomą erdvę.

Bene svarbiausias skirtumas tarp „Qashqai“ ir +2 versijos – pastarasis modelis yra septynvietis. Tiesa, gamintojai pabrėžia, kad iš bagažinės transformuojamos papildomos dvi galinės sėdimos vietos yra nekasdienio naudojimo ir skirtos keleiviams iki 1,6 m ūgio. Mūsų bandymai įrodė, kad esant reikalui čia gali tilpti ir aukštesni žmonės, tačiau apie komfortą kalbėti neverta.

Apibendrinant, „Nissan Qashqai +2“ būtų galima pavadinti nekasdieniu septynviečiu automobiliu - trečioji sėdynių eilė dėl ribotų jos pritaikymo galimybių mašinos šeimininkams turbūt mažiau reikalinga nei erdvi bagažinė. Be to, kiek netikėtai užkliuvo ir sėdynių sulankstymo sistema: kai reikėjo jas užlenkti, ne iš karto pavyko perprasti, kad jos užlenkiamos patraukus sėdynių nugarėlėje esančias virvutes. Kai tą supranti, belieka tik nusišypsoti, kad sprendimas išties paprastas.

Kalbant apie tai, kaip inžinieriams pavyko išnaudoti papildomą erdvę lyginant su penkiaviečiu „Qashqai“, verta paminėti, kad slankiojanti vidurinė sėdynių eilė suteikia galimybę pagal poreikį varijuoti bagažo skyriaus erdve, o anga bagažui po grindimis taip pat praverčia. Be to, dėl ilgesnės ratų bazės pastebimai padidėja erdvė ir sėdintiems už vairuotojo vidurinėje eilėje.

Stebina panoraminis stogas

Mūsų išbandytas automobilis buvo varomas 2.0 l, 150 AG dyzeliniu varikliu. Motoras dirbo triukšmingai, tačiau šį trūkumą kompensavo jo veržlumas. Mechaninė 6 laipsnių pavarų dėžė dirbo sklandžiai, o besisukiojant miesto gatvėse kartais net užsimiršdavo, kad sėdžiu prie išties nemažo automobilio vairo. Maksimalus sukimo momentas yra 320 Nm, kuris pasiekiamas jau esant 2000 aps./min., tad nieko keisto, kad vairuojant šį SUV klasės visureigį, atrodo, jog jis yra pasirengęs bet kada lengvai pagreitėti.

Degalų matuoklio rodmenys taip pat nenuvylė – per kelių dienų bandymus vidutinės sąnaudos buvo 6,7 l/100 km, tai išties neblogas rezultatas tokių gabaritų dviem ratais varomai mašinai.

Kalbant apie automobilio trūkumus, „Qashqai +2“ patvirtina SUV klasės automobiliams klijuojamą „parketinių“ visureigių etiketę. Šiuo automobiliu, kurio pakaba kietoka, lėkti žvyrkeliais tikrai nepatariama, nes kratymasis per duobėtą kelią jokio malonumo nesuteikia.

Standartinė „Qashqai +2“ įranga panaši kaip ir įprasto „Qashqai“, tačiau verta išskirti 3 standartinės įrangos akcentus, kurie pamalonins automobilio pirkėjus: 17 colių lieti ratlankiai, stogo bagažinės laikikliai ir panoraminis stiklinis stogas. Pastarasis elementas stebina visus be išimties į automobilį įsėdančius keleivius – dėl milžiniško stiklinio ploto virš galvos atsirandantis šviesos ir erdvės pojūtis nuteikia išties pozityviai.

Kitąmet bus atnaujintas

„Nissan Qashqai +2“ yra erdvesnis, įvairiapusiškesnis ir funkcionalesnis nei jo pirmtakas. Nors ir didesnis, tačiau valdymo savybėmis tikrai nenusileidžia. „Qashqai +2“ yra gausios šeimos automobilis. Net jei ir neturite 5 vaikų, iš kurių bent du būtų iki 160 cm ūgio, erdvus ir paslankiai keičiamas bagažo skyrius patenkins keliauti mėgstančių žmonių poreikius. O standartinė komplektacija nustebins jau minėtais elementais. Tad galima teigti, kad penkių vietų „Qashqai“ patobulinimas išties vykęs ir suteikia pranašumą prieš kitus šios klasės varžovus.

Tiesa, išbandyto automobilio su „Acenta“ įrangos komplektacija kaina ne tokia jau ir „šeimyniška“ – 81,7 tūkst. Lt. Tai gerokai daugiau nei bazinė „Qashqai +2“ versija, kurios kaina prasideda nuo 63,9 tūkst. Lt.

„Nissan“ jau paskelbė, kad kitais metais ruošiasi atnaujinti abi „Qashqai“ versijas. Kadangi pirmtakai yra išties populiarūs ir gerai perkami, japonų dizaineriai nesiėmė drastiškų pokyčių ir automobilius atnaujins tik nežymiai. Be to, skelbiama, kad „Qashqai“ ir +2 versijų įpėdinių kainos pernelyg nesiskirs nuo pirmtakų.

„Nissan Qashqai“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1994 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 110 kW/150 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 320 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4525 mm
Plotis: 1780 mm
Aukštis: 1645 mm
Važiuoklės bazė: 2765 mm
Svoris: 1666 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,3 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,7 l/100 km
Bagažinės tūris: 450/1520 l
Kaina: 81,7 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 63,9 tūkst. Lt)

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Motociklų „Royal Enfield“ bandymas: Indijoje brandinta Anglijos klasika (3)

Šią vasarą Lietuvoje debiutavo du nauji „ Royal Enfield “ motociklai „Interceptor“ ir „...

Naujos kartos „Toyota Yaris“ sieks tapti didmiesčio gyventojų numylėtiniu (29)

„ Toyota Yaris “, ko gero, yra vienas labiausiai mylimų bendrovės modelių Europoje....

Elektromobilio „Audi e-tron“ testas: kokį automobilį pirkti už 100 000 eurų? (50)

Pirmuoju Vokietijos „premium“ automobilių gamintojų trijulės atstovu, pristačiusiu didelį...

Hibridinio „Toyota Corolla“ sedano testas: kas nutiko su populiariausiu pasaulyje automobiliu (45)

Šiemet debiutavo nauja, jau dvylikta „ Toyota Corolla “ modelio karta – kokių atnaujinimų...

Atnaujinto „Iveco Daily“ testas: segmento sunkiasvoris žengia paskui tendencijas

Praėjusiais metais vienas populiariausių furgonų Europoje „ Iveco Daily “ atšventė garbingą...

Top naujienos

Nuodų katilu virtusi Alytaus įmonė tikrinta ne kartą ir ne du: leidimą veikti gavo net po krūvos pažeidimų (60)

Alytaus padangų perdirbimo įmonėje UAB „ Ekologistika “ kilęs gaisras primena tikrą...

Astrave gyventojų padvigubės: nauji daugiabučiai laukia branduolinės energetikos specialistų iš Rusijos specialiai DELFI iš Astravo

Astravas nuo panašaus dydžio miestelio Lietuvoje skiriasi tik tuo, kad jo viduryje stovi Lenino...

Norvegijos krona rekordiškai nukrito euro atžvilgiu (33)

Norvegijos krona pasiekė rekordiškai žemą lygį euro atžvilgiu ir viršijo ankstesnį rekordą,...

Politikai pavargo nuo Pranckiečio dramos Seime: yra paprastas scenarijus, kuris remiasi pragmatiškais skaičiavimais (108)

„Deja, ponas Pranckietis pasirinko kitą kelią – žaidimą procedūromis, kas veda į niekur arba...

Ant rekordinės vertės sutarties parašą raitęs Sabonis lieka „Pacers“ klube (56)

Nuo 2017-ųjų „Pacers“ ekipos garbę ginantis Domantas Sabonis pasirašė naują ketverių...

Socialiniai tinklai ūžia: ar tikrai mokslininkai neklydo paskelbdami Bellą Hadid gražiausia pasaulio moterimi? apklausa (25)

Spalio 17 dieną Bella Hadid ir Beyonce tiesiog ramiai gyveno savo gyvenimus, kol mokslininkai...

Katkus: Karbauskis ir „valstiečių“ partija dabar jau pasiekė dugną ir įgijo daugiau priešų (384)

„Kiekviena Lietuvos valdžia pralaimi kitus rinkimus. Tad ši valdžia pralaimės kitus rinkimus, ir...

Po rekordiškos rudens šilumos – pokyčiai savaitės viduryje (5)

Šiandien Lietuvą užkliudys virš Norvegijos besisukančio ciklono pakraštys. Per mūsų kraštą...

Lietuvoje daugėja nuo sekso priklausomų žmonių: kada malonumas jau virsta liga požymiai, išduodantys priklausomybę (65)

Priklausomybė nuo sekso – Lietuvoje vis dar apipinta mitais ir dažnai net nelaikoma rimta liga....

Kai pečiais gūžčioja net Šaras: klasiškai pataikantis „Žalgiris“ – nokautuojanti jėga laida „Krepšinio zona“ (9)

Nepaisant to, kad jo marškinėliai nebekaba sostinės arenų palubėse, Šarūnas Jasikevičius...