Ne, tokio devynviečio komercinės klasės automobilio nebus. Gamintojai pirkėjams siūlo tris šio modelio versijas: krovininę „Van“ arba keleivinę-krovininę „Combi“ (5 arba 7 vietų). Pastarąjį penkiavietį variantą ir išbandė portalas DELFI Auto.

„Nissan NV200“ sukurtas pagal koncepciją, kuri buvo pristatyta dar 2007-iais Tokijo automobilių parodoje. Komercinis automobilis namų rinkoje Japonijoje parduodamas nuo 2009 m. pavasario. Po pusmečio jis pasirodė kai kuriose rinkose Europoje, o kelias iki mūsų šalies atstovų buvo kiek ilgesnis, nei tikėtasi.

Automobilio pristatymas Lietuvoje buvo numatytas dar pavasarį, tačiau jis bus parduodamas nuo vėlyvo rudens arba kitų metų pradžios. Taip nutiko todėl, kad „Nissan“ atstovai laukia, kol NV200 bus pradėtas gaminti Ispanijoje, Barselonoje (ten kol kas jis tik surenkamas), kartu su kitais čia jau gaminamais „Nissan“ modeliais – „Pathfinder“, „Navara“ ir „Primastar“ (pastarasis dar buvo gaminamas ir su „Renault Traffic“ ženklu). Kol kas vienintelė „Nissan NV200“ kilmės šalis – tolima Japonija.

Talpumas – svarbiausias koziris

Kelios dienos prie šio automobilio vairo įrodė, kad tai talpus ir praktiškas automobilis, galintis tapti ir patikimu prieglobsčiu nuo galingo škvalo, koks Lietuvą aptalžė rugpjūčio pradžioje. „Nissan NV200“ – teisingas pasirinkimas aktyviai gyvenančioms šeimoms, mėgstančioms į keliones pasiimti dviračius, vaikų vežimėlius ar augintinius. Tokiems poreikiams reikia automobilio su dideliu bagažo skyriumi, o būtent tai ir yra pagrindinis „Nissan NV200“ koziris.

Automobilio erdvumą įvertino ir „Tarptautinio 2010 metų komercinio automobilio“ („International Van of the Year“, IvoY) komisija, paskelbusi NV200 šio konkurso nugalėtoju.

NV200 išorės gabaritais panašus į furgoną, o krovinių skyrius prilygsta aukštesnės klasės automobiliams. NV200 yra 4,4 m ilgio, 1,86 m aukščio bei 1,69 m pločio ir išsiskiria itin erdviu krovinių skyriumi . Nors pats automobilis nėra itin ilgas, jo krovinių skyriaus ilgis perkopia 2 metrus ir jame vienu metu galima gabenti du standartinius „Euro“ padėklus. Krovininės dalies grindys yra žemiausios klasėje – tesiekia 524 mm. NV200 krovinių skyriaus talpa – 4,2 m³, t. y. 25 proc. didesnė už vidutinę savo konkurentų vidaus talpą.

„Nissan“ taip pat yra paskelbęs, kad ateityje lengvojo komercinio automobilio NV200 pagrindu bus gaminamas ir antrasis „Nissan“ elektromobilis.

Prie praktiškų savybių galima paminėti ir tai, kad „Nissan NV200“ gali tempti iki 1100 kg svorio priekabą, valtį ar namelį ant ratų, o maksimali automobilio krova siekia 800 kg.

Stilinga ir veržli išvaizda

Nors „Nissan NV200“ priskiriamas klasei, kurios dauguma atstovų yra tiesiog nuobodūs kampuoti furgonai, tačiau šis yra gana stilingų ir išraiškingų formų, kurios sukuria pakankamai dinamišką ir veržlų įspūdį. Į akis krenta nebent tik maži 14 colių ratai, o jeigu jie būtų didesni, autobusiukas galėtų drąsiai filmuotis filmo „A komanda“ tęsinyje. Vien ko verti šoniniuose languose įmontuoti maži langeliai! Ironizuojant, tai itin naudingas sprendimas, jeigu tarp jūsų keleivių atsiras vienas kitas snaiperis... arba jeigu leisite keleiviams salone rūkyti. O kalbant rimtai, praktišku sprendimu galima pavadinti slankiojančias šonines duris, kurios leidžia patogiai įsėsti į automobilį ar įkrauti krovinį. O kam tai nepatinka, gali užsisakyti ir įprastai atsiveriančias duris.

Tai tarsi magiška dėžutė ant ratų, nes kompaktiško dydžio automobilis iš išvaizdos neišduoda, ką slepia salone. Prie vairo gana daug erdvės kojoms ir keliams, sėdėdamas aukštai, tarsi SUV klasės visureigyje, matomumu irgi negali skųstis. Automobilio vidaus erdvė išnaudota pagirtinai, čia rasite daug nišų ir dėtuvių daiktams pasidėti. Vis dėlto ant galinės sėdynės įsitaisę keleiviai gali skųstis, kad slankiojančių durelių langai galėtų būti didesni, tačiau tokiu atveju, matyt, nebūtų pavykę sukurti tokio stilingo išorinio įspūdžio.

Variklio galimybės pranoksta lūkesčius

Vairuoti iš pirmo žvilgsnio vangiai atrodantį autobusiuką (ir dar su estiškais numeriais!) pasirodė nemenkas iššūkis. Tuo įsitikinau jau pirmą vakarą, kai Vilniaus gatvėse spirgantys lakstūnai vienas po kito mane lenkė kaip įmanydami, „užlindinėjo“ prieš nosį.

Sunku buvo su tuo taikstytis jau spėjus išbandyti „Nissan NV200“ galimybes. Turbodyzelinis variklis atrodo tiesiog sutvertas šiam automobiliui. Nežinia kas būtų maksimaliai pakrovus autobusiuką, tačiau „Renault“ gamybos 1.5 l dCi jėgos agregatas traukė tiek, kiek reikėjo, o 5 laipsnių pavarų dėžės darbas buvo be trukdžių. 85 AG ir 200 Nm pasiekiantis variklis yra pakankamai žvalus, kad nejaustum diskomforto pagreitėdamas ar pajudėdamas iš vietos. O ir taupus – vidutinės degalų sąnaudos tik šiek tiek perkopė 6 l/100 km.

Vis dėlto bandyti sumušti greičio rekordus su šiuo autobusiuku nepatartina. Įsibėgėti pavyks turbūt ne daugiau nei iki 140 km/val. (gamintojai sako, kad maksimalus greitis 158 km/val.), tačiau dėl tokio bandymo ausų būgneliai neliks sužavėti. Prasta triukšmo izoliacija – vienas iš NV200 minusų, o kuo greičiau važiuojate, tuo šis minusas darosi „riebesnis“.

Šis komercinis automobilis pagamintas pagal „Nissan-Renault“ aljanso B platformą, naudojamą lengvųjų mašinų gamybai. Taigi manevringumas, patogumas, stabilumas kelyje yra pakankamai geri ir nebūdingi įprastam komerciniam automobiliui. Pirmas bandymas automobilį pastatyti Vilniaus senamiestyje atrodė iš serijos „misija neįmanoma“, tačiau be didelių pastangų NV200 buvo įspraustas į gana kuklų tarpą tarp kitų dviejų mašinų.

Vis dėlto važiavimas NV200 neprimena ramaus pasivažinėjimo šeimos automobiliu. Kietas pakabos darbas ir siūbavimas posūkiuose išduoda apie komercinės klasės prigimtį. Apdailos medžiagų kokybė salone taip pat nežavi, o prasta triukšmo izoliacija tikrai nervins jautrios klausos vairuotoją. Tačiau naudodamas šią transporto priemonę kaip „darbinį arkliuką“, į šiuos trūkumus greičiausiai ir nekreiptum dėmesio.

Kaina Lietuvoje kol kas nežinoma

„Nissan NV200“ taip pat gali būti komplektuojamas ir su benzininiu 1.6 l, 109 AG, 153 Nm varikliu.

Orientacines automobilio kainas galima sužinoti atsivertus „Nissan“ atstovų Lenkijoje kainyną. Šioje šalyje NV200 su benzininiu varikliu kainuoja nuo 48,6 tūkst. Lt, o mūsų išbandytą dyzelinę „Combi“ versiją galima įsigyti nuo 57 tūkst. Lt.

Standartinės įrangos sąraše – ABS, dvi saugos oro pagalvės, elektra valdomi priekiniai langai, oro kondicionierius, informacinis kompiuteris, radijas su CD grotuvu ir kt. Pirkėjai galės užsisakyti ir galinio vaizdo kamerą, o šis įrenginys siūlomas toli gražu ne kiekvienam komercinės klasės modeliui.

NV200 konkurentais bus „Renault Kangoo“, „Fiat Doblo“, „Volkswagen Caddy“, „Citroën Berlingo“, „Ford Transit Connect“, o naujasis japonas neatrodo reikšmingai pranašesnis prieš varžovus. Tačiau šis „Nissan“ autobusiukas yra išties stilingas, jis lengvai valdomas, praktiškas, todėl gali tapti patikimu pagalbininku dirbant, keliaujant ar pramogaujant.

„Nissan NV200“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1461 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 63 kW/85 AG/3750 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 200 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4400 mm
Plotis: 1860 mm
Aukštis: 1695 mm
Važiuoklės bazė: 2720 mm
Svoris: 2000 kg
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,2 l/100 km
Bagažinės tūris: 2100/3100 l
Kaina: neskelbiama

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)