aA
Populiariausias kompaktinis Europos „Premium“ klasės SUV automobilis yra ne vienas iš vokiškos gamintojų trijulės atstovų, o švediškas „Volvo XC60“, kurio gamyba šiemet peržengė 1 mln. ribą. Išbandėme šį pavasarį Ženevoje pristatytą naujos kartos „Volvo XC60“ modelį, su kuriuo gamintojas sieja itin dideles viltis. Ar jos pagrįstos?
"Volvo XC60"
© Gamintojo archyvas

Jo pirmtakas buvo tikras ilgaamžis – modelis debiutavo dar 2008 metais. Per tą laiką jis buvo kelis kartus atnaujintas, taip pat keitėsi variklių gama. Ir kad tai – itin vykęs švedų markės automobilis, iškalbingai byloja vien jau tas faktas, kad iki pat šių metų kasmet šių vidutinės klasės „Premium“ segmento SUV buvo parduodama vis daugiau, kol galiausiai gegužę gamyba peržengė milijono vienetų ribą.

Tad akivaizdu, kad su naujos kartos modeliu siejamos itin didelės viltys. Ir, išbandžius automobilį kelyje, galiu drąsiai pasakyti – jos tikrai pagrįstos.

Automobilio gamybai panaudoti tos pačios modulinės SPA platformos elementai, kaip ir labiausiai prestižinės 90-os serijos modeliuose. 4,69 m ilgio automobilis (26 cm trumpesnis, 12 cm žemesnis ir 3 cm siauresnis nei „XC90“, taip pat į jo bagažinę telpa nuo 505 iki 1432 l) tapo erdvesnis ir nepalyginamai vikresnis nei pirmtakas. Ir dar jis yra itin pažangus, kadangi čia sumontuoti šiuolaikiški turbovarikliai (galima rinktis ir hibridinę pavarą), kurių galia siekia nuo 190 iki net 407 AG, taip pat jis turi tas pačias naujausias technologijas, kaip ir didysis „XC90“.

Naujasis „Volvo“ šviesmečiais modernesnis už senąjį, tad konkurentams verta dar labiau sunerimti.

"Volvo XC60"
"Volvo XC60"
© Gamintojo archyvas

Mūsų rinkoje automobiliai siūlomi tik su visų varančiųjų ratų sistema ir komplektuojami su automatinėmis 8 pavarų dėžėmis. Siūlomi du benzininiai 254 ir 320 AG ir du turbodyzeliniai 190 ir 235 AG varikliai, taip pat ir pati karščiausia hibridinė, iš tinklo įkraunama „Twin Engine“ versija, kurios bendra vidaus degimo ir elektros motoro galia siekia net 407 AG.

Tokiu automobiliu galima iki 45 km nuvažiuoti vien tik elektra, iki 100 km/val. greičio 2015 kilogramų sveriantis SUV (modeliai be hibridinės pavaros sveria nuo 1656 kilogramų) įsibėgėja vos per 5,3 sek., o gamintojo teigimu, pirmam šimtui kilometrų šiam hibridui, įskaičiavus elektra įveikiamą atstumą, turėtų užtekti 2,1 l benzino.

Gaila, bet pastarosios išbandyti neteko – mūsų bandymuose buvo galingiausios benzininės ir dyzelinės versijos, ir tik su papildomai užsakoma reguliuojama pneumatine pakaba. Žinoma, dėl to buvo ne ką mažiau smagu, ypatingai su benzinine 320 AG versija – azartiškas ir sūkius mėgstantis variklis, pasiekiantis 400 Nm ir iki 100 km/val. leidžiantis įsibėgėti vos per 6,6 sek., tiksliai, lengvai ir aiškiai veikianti vairo sistema ir visų ratų pavara – važiuoti šiuo „Volvo“ išties velniškai smagu!

Mažesnis už savo didesnius bendraplatformius, jis ne tik džiugino originalia išvaizda, moderniu ir elegantiškai lengvu, jaukiu, šviesiu salonu, bet ir ypatingai smagiomis važiavimo savybėmis, kurių nustatymus galima suderinti pagal poreikius kelionės režimų pasirinkimo ir reguliuojamos pneumatinės pakabos dėka.

Daugiau apie automobilį, važiavimo patirtį, sąnaudas ir kainas žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujos „Toyota Supra“ testas: legenda grįžo, nesvarbu, kad su BMW širdimi specialiai DELFI iš Madrido (50)

„Tikriausiai tai paskutinis kartas, kai „Toyota“ gali sau leisti pagaminti sportinį automobilį...

Elektrinio „Volkswagen e-Crafter“ testas: idėja gera, bet kas įpirks? (18)

Vokietijos „Volkswagen“ intensyviai dirba, stengdamiesi išpirkti kaltę dėl masinės neapykantos...

Naujo „Renault Megane R.S.“ testas: garantuotas emocijų užtaisas su vienu „bet“ (14)

Šis 280 AG ryškiai oranžinis hečbekas yra tikras emocijų generatorius – jei tik yra noras, jis...

„Volkswagen Polo GTI“ testas: iš gatvės – į lenktynių trasą (22)

Prieš metus bandytas naujasis „Volkswagen Polo“ stebino gerokai brandesnio ir klase ar net...

Naujo „Jeep Wrangler“ testas: ką gali tikras džipas? specialiai „Motorams“ iš Austrijos (18)

Pirmyn, atgal, dar šiek tiek atgal. Pirmyn pirmyn, atgal, stok! Panašu, kad „atvažiavome“ –...

Top naujienos

Pirmąją popiežiaus Pranciškaus vizito dieną – netikėtas gestas ir gausios pagyros Lietuvai (1418)

Šeštadienio vakarą baigiasi pirmoji popiežiaus Pranciškaus diena Lietuvoje. Ko gero, svarbiausiu...

Telefonai kaista: skelbiama apie didžiulį emigrantų susidomėjimą grįžti į Lietuvą (357)

Teigiama, kad tarp Jungtinėje Karalystėje (JK) gyvenančių lietuvių susidomėjimas grįžimu į...

Darbuotojai pasipiktinę – atlyginimai vėluoja po pusmetį (77)

Pledus, baldinius ir kitokius audinius gaminančios bendrovės „Lanalita“ gamybinio padalinio...

Tokių Prezidento rinkimų Lietuva seniai nematė: Pakso referendumas dėl lito ir kiti nežinomieji (717)

Likus mažiau nei metams iki prezidento rinkimų, prie starto linijos rikiuojasi kandidatai. Nors per...

Ypatingą vaidmenį popiežiaus vizito metu atlikęs 14-metis: iš pradžių tuo nepatikėjau (256)

Nors popiežius Pranciškus jau išvyko nakčiai į Apaštališkąją nunciatūrą, tūkstančiai...

Jasikevičius po pirmos pergalės: jie bėga, griūna, nori viską daryti, bet tai yra gerai (36)

Kauno „Žalgiris“ įsirašė pirmąją pergalę naujai startavusiame „Betsafe- LKL “ sezone....

Ką tik vairuotojo pažymėjimą atgavęs Paulius Aršauskas – ir vėl policijos taikiklyje (82)

Vis dažniau žiniasklaidoje minimas ir vos prieš kelias dienas vairuotojo pažymėjimą atgavęs...

Pirmoji popiežiaus diena Lietuvoje: penkios įsimintiniausios citatos (24)

Popiežius Pranciškus šeštadienį lankėsi Vilniuje, kur susitiko su valstybės vadovais,...

Ko turėtumėte atsisakyti miegamajame, jeigu norite kokybiško poilsio (7)

Miegamasis turėtų būti tikra ramybės oazė, todėl svarbu žinoti, kaip šį kambarį tinkamai...

Šiurpus mokslininkų atradimas – žmogaus akis gali matyti „atvaizdus-vaiduoklius“ (7)

Mokslininkai neseniai išsiaiškino, kad žmogaus akis turi gana šiurpą keliančių gebėjimų....