aA
Nors naujos kartos elektromobilisNissan Leaf“ vis dar turi du pedalus, per visą testą stabdžių paminos taip ir nenuspaudžiau. Naujas modelis turi ir daugiau įdomybių.
"Nissan Leaf"
© Gamintojo archyvas

„ePedal“ arba elektroninis pedalas – taip vadinasi sistema, kurią aktyvavus galima nebesinaudoti stabdžio pedalu. Spaudžiant ir atleidžiant tik akceleratorių, galima tiek bėgėtis, tiek ir itin efektyviai sustoti ir stovėti net įkalnėje.

Anksčiau panaši sistema labiausiai patiko „BMW i3“ elektromobilyje. Bet visgi ir jame reikėdavo gana tiksliai ir iš anksto įvertinti, kada atleisti akceleratorių, kad automobilis sustotų numatytoje vietoje. Su elektroniniu pedalu kitaip – reikia įprasti jo neatleisti per daug anksti, neatleisti per daug greitai, kadangi automobilis iškart stoja ir pajuda tik vėl prilietus pedalą. Puiki sistema, dėl kurios taip nė karto viso testo metu (važiavome tiek užmiestyje, tiek ir pačioje Kopenhagoje su gana intensyviu eismu) nepasinaudojau stabdžių pedalu.

Kuris, iš esmės čia reikalingas tik ekstremaliam stabdymui – automobilio bėgėjimąsi ir stabdymą galima patikėti „ProPilot“ vairavimo sistemai, kuri atsakinga už greitį, taip pat atstumo palaikymą iki kito automobilio, važiavimą savo eismo juosta, stabdymą ir įsibėgėjimą net ir judant spūstyje.

Patikėti, bet ne pasitikėti. Rankas vis dar reikia laikyti ant vairo, pastovėjus ilgiau spūstyje sistemą reikia iš naujo aktyvuoti, intensyviame miesto eisme automobilis stabdo gerokai anksčiau ir pajuda gerokai vėliau nei norėtųsi – važiuojant tokiu režimu nesunervinsite nebent tik Estijos vairuotojų.

O dar atnaujintas modelis (jo gamybai naudojama senojo modelio platforma, todėl labiausiai erzino tik viena kryptimi reguliuojamas vairas) turi gerokai talpesnį, 40 kWh akumuliatorių – naujuoju, labiau realias eismo sąlygas atspindinčiu WLTP metodu pamatuotas atstumas vis dar yra gana sunkiai pasiekiami 270 kilometrų tam, kas neįpratęs važiuoti taupiai, bet vienu įkrovimu įveikti 200 kilometrų nesudarys problemų niekam.

O įkrauti iš buitinio 10 A tinklo jį galima per 21 valandą, įsirengus 7 kWh įkroviklį – per 7-8 valandas. Taip pat jis palaiko iki 50 kWh greitojo įkrovimo galimybę, kur akumuliatorių papildymas (iki 80 proc.) užtruks maždaug 40 min.

Dabar jis siūlomas su galingesniu, 110 kW galią siekiančiu elektros varikliu, pirmą kartą elektromobilį galimą ne tik įkrauti, bet ir prijungus prie tinklo parduoti sukauptą energiją. Žinoma, tam reikia turėti instaliuotą atitinkamą įrangą su jos valdymu ir apskritai turėti galimybę tiekti energiją elektros tinklams.

O dar maloniai džiugina, kad daugiau nuvažiuojantis, greitesnis, pažangesnis, labiau komfortiškas ir turintis geresnes apdailos medžiagas elektromobilis dabar siūlomas už mažesnę kainą nei pirmtakas – daugiau apie naujos kartos „Nissan Leaf“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Mercedes-Benz“ prieš „Audi“: kam pavyko pagaminti geresnį GT? (31)

Keturių durų kupė – terminas, kuris daugeliui vairuotojų iki šiol skamba absurdiškai....

Naujo „Peugeot 508 SW“ testas: prancūziškas antausis „Škodai“ ir kitiems specialiai DELFI iš Portugalijos (55)

„Peugeot“ ir frazė „vidutinės klasės automobilis“ – sunkiai viena nuo kitos atsiejamos....

Atnaujinto „Fiat 500X“ testas: populiariausias automobilis Lietuvoje? specialiai „Motorams“ iš Milano (46)

Retro išvaizdos „Fiat 500“ šeimos modeliai itin populiarūs pietinėse Europos valstybėse, o...

Naujo „Mercedes-Benz G63 AMG“ testas: kam rūpi bekelė – kalbame apie įvaizdį už 180 tūkst. eurų (86)

Garsiausia „ Mercedes-Benz “ gamos ikona galima laikyti G klasę. 39-erius metus gaminamas...

Naujo „Honda CR-V“ testas: populiariausias pasaulyje, bet ne Lietuvoje specialiai „Motorams“ iš Austrijos (210)

Likimo ironija – vienas populiariausių pasaulyje SUV „ Honda CR-V “ Lietuvoje yra retas...

Top naujienos

Klausiamas dėl pažymų Skvernelis įkando Grybauskaitei, konservatoriams ir prisiminė dešimtmečio įvykius (303)

Klausiamas dėl mįslingo kreipimosi į specialiąsias tarnybas ir pareiškimų apie galimą Kremliaus...

200 tūkst. eurų iš biudžeto – maldos namams: LLRA sako, kad biudžetą palaikė ne dėl to (4)

Svarstant kitų metų biudžetą Seime antradienį pasiūlymų netrūko – parlamentarai prašė...

Ekonomistas: išlaidaujant Kalėdoms nereikėtų pamiršti, kad kitąmet tokios geros nuotaikos nebus (60)

Pastaruosius trejus metus gruodį mokėjimo kortelėmis apyvarta būdavo 20 proc. didesnė negu...

Briuselyje viešinti Grybauskaitė pasidalijo ironišku kalėdiniu palinkėjimu (9)

Briuselyje viešinti prezidentė Dalia Grybauskaitė pasidalijo ironišku kalėdiniu palinkėjimu...

Dėl Kim Jong Uno – gandų banga Seule

Pietų Korėją užliejo spekuliacinių gandų banga: spėliojama, ar Kim Jong Unas apsilankys šį...

Du iš trijų kandidatai į ministrus tikrinami: vieno dar ieško (87)

Premjeras Saulius Skvernelis teigė, kad dvi iš trijų ministrų kandidatūros yra tikrinamos, o...

Skvernelis: taršių automobilių apmokestinimo sprendimai – jau kitąmet neatsisako NT mokesčio idėjos (161)

Kitas metais Vyriausybė grįš prie siūlymų apmokestinti taršius automobilius ir nekilnojamąjį...

Neringa Zeleniūtė: dirbanti moteris yra bendro šeimyninio projekto dalis

Šiuolaikinės moterys – veiklios, savarankiškos ir pasitikinčios savimi. Spėti prižiūrėti...

Pūsta žaliaskarė užima ketvirtadalį Saugirdo Vaitulionio svetainės: nenoriu girtis, bet ji – gražesnė už miesto eglę (75)

Vilniaus senamiestyje gyvenantis viešųjų ryšių specialistas Saugirdas Vaitulionis buvo vienas...

Prastūmė iš antro karto: Seimas po svarstymo pritarė tyrimo dėl LRT išvadoms (33)

Po daugiau nei dvi valandas trukusio žodžių mūšio Seimas svarstymo stadijoje pritarė...