Nors naujos kartos elektromobilisNissan Leaf“ vis dar turi du pedalus, per visą testą stabdžių paminos taip ir nenuspaudžiau. Naujas modelis turi ir daugiau įdomybių.
"Nissan Leaf"
© Gamintojo archyvas

„ePedal“ arba elektroninis pedalas – taip vadinasi sistema, kurią aktyvavus galima nebesinaudoti stabdžio pedalu. Spaudžiant ir atleidžiant tik akceleratorių, galima tiek bėgėtis, tiek ir itin efektyviai sustoti ir stovėti net įkalnėje.

Anksčiau panaši sistema labiausiai patiko „BMW i3“ elektromobilyje. Bet visgi ir jame reikėdavo gana tiksliai ir iš anksto įvertinti, kada atleisti akceleratorių, kad automobilis sustotų numatytoje vietoje. Su elektroniniu pedalu kitaip – reikia įprasti jo neatleisti per daug anksti, neatleisti per daug greitai, kadangi automobilis iškart stoja ir pajuda tik vėl prilietus pedalą. Puiki sistema, dėl kurios taip nė karto viso testo metu (važiavome tiek užmiestyje, tiek ir pačioje Kopenhagoje su gana intensyviu eismu) nepasinaudojau stabdžių pedalu.

Kuris, iš esmės čia reikalingas tik ekstremaliam stabdymui – automobilio bėgėjimąsi ir stabdymą galima patikėti „ProPilot“ vairavimo sistemai, kuri atsakinga už greitį, taip pat atstumo palaikymą iki kito automobilio, važiavimą savo eismo juosta, stabdymą ir įsibėgėjimą net ir judant spūstyje.

Patikėti, bet ne pasitikėti. Rankas vis dar reikia laikyti ant vairo, pastovėjus ilgiau spūstyje sistemą reikia iš naujo aktyvuoti, intensyviame miesto eisme automobilis stabdo gerokai anksčiau ir pajuda gerokai vėliau nei norėtųsi – važiuojant tokiu režimu nesunervinsite nebent tik Estijos vairuotojų.

O dar atnaujintas modelis (jo gamybai naudojama senojo modelio platforma, todėl labiausiai erzino tik viena kryptimi reguliuojamas vairas) turi gerokai talpesnį, 40 kWh akumuliatorių – naujuoju, labiau realias eismo sąlygas atspindinčiu WLTP metodu pamatuotas atstumas vis dar yra gana sunkiai pasiekiami 270 kilometrų tam, kas neįpratęs važiuoti taupiai, bet vienu įkrovimu įveikti 200 kilometrų nesudarys problemų niekam.

O įkrauti iš buitinio 10 A tinklo jį galima per 21 valandą, įsirengus 7 kWh įkroviklį – per 7-8 valandas. Taip pat jis palaiko iki 50 kWh greitojo įkrovimo galimybę, kur akumuliatorių papildymas (iki 80 proc.) užtruks maždaug 40 min.

Dabar jis siūlomas su galingesniu, 110 kW galią siekiančiu elektros varikliu, pirmą kartą elektromobilį galimą ne tik įkrauti, bet ir prijungus prie tinklo parduoti sukauptą energiją. Žinoma, tam reikia turėti instaliuotą atitinkamą įrangą su jos valdymu ir apskritai turėti galimybę tiekti energiją elektros tinklams.

O dar maloniai džiugina, kad daugiau nuvažiuojantis, greitesnis, pažangesnis, labiau komfortiškas ir turintis geresnes apdailos medžiagas elektromobilis dabar siūlomas už mažesnę kainą nei pirmtakas – daugiau apie naujos kartos „Nissan Leaf“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„SsangYong Rexton“ testas: visureigis be kabučių (20)

Jei seniai domėjotės naujo automobilio pirkimu, galite nemaloniai nustebti – gerai sukomplektuoto...

„Citroen C3 Aircross“ testas: žanro klasika, bet kitaip (11)

Prieš jūsų akis – dar vienas moderniausio žanro klasikos pavyzdys. Žanras – vienatūrių...

Atnaujinto „Ford Mustang“ testas: greitas, galimai įsiutęs, gerasis kaimynas specialiai DELFI iš Nicos (21)

Ne kiekvienas automobilių gamintojas pažeria tiek ir tokių efektyvių patobulinimų visiškai...

Naujojo „Subaru Impreza“ testas: su branda vėsta įkarštis specialiai „Motorams“ iš Malmės (Švedija) (32)

Dažno lietuvio ausyse „Impreza“ vardas vis dar skamba aštriai lyg peilis. Nieko keisto –...

„Kia Stinger“ testas: savireklamos genijai (29)

Aš nežinau, ar „ Kia Stinger“ automobilio kūrėjai tikėjosi juo sudrebinti rinką, tačiau...

Top naujienos

Jelcino nuotykiai Vašingtone: vien su apatiniais išėjo ieškoti picos (282)

Buvusių prezidentų Billo Clintono ir Boriso Jelcino santykiai buvo gana keisti. Buvo laikas, kai...

Treniruotei mažytę salę pasirinkęs Šaras – apie konfliktą su Spanouliu ir paskirtą teisėją specialiai Krepšinis.lt iš Pirėjo (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai vėlų ketvirtadienio vakarą ruošėsi antrai Eurolygos...

Orai: po šilto penktadienio nebus taip malonu

Penktadienis šalyje bus pavasariškai šiltas ir saulėtas, visgi, savaitgalį temperatūra...

Gaisras Vilniuje - degė prie Spaudos rūmų esanti aukštoji mokykla (53)

Ketvirtadienio vakarą Vilniuje gausios gelbėtojų pajėgos buvo sukeltos ant kojų. Žmonės...

Paskutinėmis PAO ir „Real“ mūšio sekundėmis įsižiebė konfliktas, kurio epicentre – Fernandezas skirta techninė, nesportinė ir diskvalifikacinė (6)

Ketvirtadienio vakarą Atėnuose įvykusioje antroje Eurolygos ketvirtfinalio dvikovoje vietos...

Auksinio smėlio paplūdimiais garsėjančiuose kraštuose apsilankę lietuviai: jautėmės kaip sąvartyne (78)

Dalindamasis įspūdžiais apie viešnagę Rytų Timore gavau pastabų, kad labai neigiamai atsiliepiu...

Odontologas įvardijo pagrindinę dantų netekimo priežastį: jos išvengti – labai paprasta (55)

Norėdami apibūdinti Lietuvos gyventojų odontologinę sveikatą, galėtume tiesiog pasakyti –...

Paskaičiavo, kiek Lietuvai kainuoja jos gyventojų įpročiai: skaičius įspūdingas (98)

Lietuvos ekonomikai šalies gyventojų fizinis pasyvumas kainuoja 1,5 mlrd. eurų per metus,...

Iš „meistriuko“ apsimokės imti kvitą – leis susigrąžinti mokesčius (200)

Nuo 2019 metų oficialiai apskaitytas remonto, statybos ir kitas namų ūkyje suteikiamas paslaugas...

Po vestuvių viskas ėmė byrėti – dabar sutuoktinis aiškina apie taupymą (35)

Esu nusivylusi lietuviais vyrais. Siūlau visiems skaitantiems susimąstyti...