aA
Nors naujos kartos elektromobilisNissan Leaf“ vis dar turi du pedalus, per visą testą stabdžių paminos taip ir nenuspaudžiau. Naujas modelis turi ir daugiau įdomybių.
"Nissan Leaf"
© Gamintojo archyvas

„ePedal“ arba elektroninis pedalas – taip vadinasi sistema, kurią aktyvavus galima nebesinaudoti stabdžio pedalu. Spaudžiant ir atleidžiant tik akceleratorių, galima tiek bėgėtis, tiek ir itin efektyviai sustoti ir stovėti net įkalnėje.

Anksčiau panaši sistema labiausiai patiko „BMW i3“ elektromobilyje. Bet visgi ir jame reikėdavo gana tiksliai ir iš anksto įvertinti, kada atleisti akceleratorių, kad automobilis sustotų numatytoje vietoje. Su elektroniniu pedalu kitaip – reikia įprasti jo neatleisti per daug anksti, neatleisti per daug greitai, kadangi automobilis iškart stoja ir pajuda tik vėl prilietus pedalą. Puiki sistema, dėl kurios taip nė karto viso testo metu (važiavome tiek užmiestyje, tiek ir pačioje Kopenhagoje su gana intensyviu eismu) nepasinaudojau stabdžių pedalu.

Kuris, iš esmės čia reikalingas tik ekstremaliam stabdymui – automobilio bėgėjimąsi ir stabdymą galima patikėti „ProPilot“ vairavimo sistemai, kuri atsakinga už greitį, taip pat atstumo palaikymą iki kito automobilio, važiavimą savo eismo juosta, stabdymą ir įsibėgėjimą net ir judant spūstyje.

Patikėti, bet ne pasitikėti. Rankas vis dar reikia laikyti ant vairo, pastovėjus ilgiau spūstyje sistemą reikia iš naujo aktyvuoti, intensyviame miesto eisme automobilis stabdo gerokai anksčiau ir pajuda gerokai vėliau nei norėtųsi – važiuojant tokiu režimu nesunervinsite nebent tik Estijos vairuotojų.

O dar atnaujintas modelis (jo gamybai naudojama senojo modelio platforma, todėl labiausiai erzino tik viena kryptimi reguliuojamas vairas) turi gerokai talpesnį, 40 kWh akumuliatorių – naujuoju, labiau realias eismo sąlygas atspindinčiu WLTP metodu pamatuotas atstumas vis dar yra gana sunkiai pasiekiami 270 kilometrų tam, kas neįpratęs važiuoti taupiai, bet vienu įkrovimu įveikti 200 kilometrų nesudarys problemų niekam.

O įkrauti iš buitinio 10 A tinklo jį galima per 21 valandą, įsirengus 7 kWh įkroviklį – per 7-8 valandas. Taip pat jis palaiko iki 50 kWh greitojo įkrovimo galimybę, kur akumuliatorių papildymas (iki 80 proc.) užtruks maždaug 40 min.

Dabar jis siūlomas su galingesniu, 110 kW galią siekiančiu elektros varikliu, pirmą kartą elektromobilį galimą ne tik įkrauti, bet ir prijungus prie tinklo parduoti sukauptą energiją. Žinoma, tam reikia turėti instaliuotą atitinkamą įrangą su jos valdymu ir apskritai turėti galimybę tiekti energiją elektros tinklams.

O dar maloniai džiugina, kad daugiau nuvažiuojantis, greitesnis, pažangesnis, labiau komfortiškas ir turintis geresnes apdailos medžiagas elektromobilis dabar siūlomas už mažesnę kainą nei pirmtakas – daugiau apie naujos kartos „Nissan Leaf“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Renault Megane R.S.“ testas: garantuotas emocijų užtaisas su vienu „bet“ (14)

Šis 280 AG ryškiai oranžinis hečbekas yra tikras emocijų generatorius – jei tik yra noras, jis...

„Volkswagen Polo GTI“ testas: iš gatvės – į lenktynių trasą (22)

Prieš metus bandytas naujasis „Volkswagen Polo“ stebino gerokai brandesnio ir klase ar net...

Naujo „Jeep Wrangler“ testas: ką gali tikras džipas? specialiai „Motorams“ iš Austrijos (18)

Pirmyn, atgal, dar šiek tiek atgal. Pirmyn pirmyn, atgal, stok! Panašu, kad „atvažiavome“ –...

Naujo „Dacia Duster“ testas: 10 000 km kelionė per dvi savaites specialiai „Motorams“ iš Gibraltaro  (49)

Nepretenzingasis. Būtent toks apibūdinimas niekaip neišėjo iš galvos, prisimenant kelionę...

Naujojo „Ford Focus“ testas: pažadėjo ir nepamelavo Specialiai DELFI iš Nicos (22)

Pirmą kartą oficialiai pristatydama naująjį „ Ford Focus “ JAV automobilių gamintoja...

Top naujienos

Šimonytė apsisprendė dėl Prezidento rinkimų – apie abejones kalba būtuoju laiku (66)

Artėjančių prezidento rinkimų lygtyje lieka vis mažiau nežinomųjų. Bet tie nežinomieji yra...

Neįvykus koncertui pasijuto maitinama pažadais: kiek galima laukti savų pinigų? (2)

Į DELFI kreipėsi skaitytoja Kristina, kuri neįvykus koncertui jau daugiau nei mėnesį laukia savo...

Numuštas Rusijos lėktuvas: kas tai per orlaivis ir ką jis veikė šalia Lietuvos (533)

Po to, kai Sirijos priešlėktuvinės pajėgos virš Viduržemio jūros numušė Rusijos lėktuvą...

Kokių paltų galima įsigyti Gariūnų turguje: vilioja įvairove, bet gali tekti pakloti net 400 eurų balsavimas (105)

Paltas – vienas būtiniausių šaltojo sezono atributų, tad jo paieškomis reikėtų pradėti...

Aktualu tūkstančiams: imigrantai iš ES po „Brexit“ gali prarasti visas privilegijas (33)

Jei Didžioji Britanija laisva valia sprendžia migracijos klausimus, ji neturėtų teikti...

Kaip iš lūšnyno legendinis Kauno kvartalas pamažu tampa prestižiniu: anksčiau net elektrą turėti buvo prabanga (10)

Sparčiai nyksta legendinio Žaliakalnio kvartalo, praminto „Brazilka“, autentika. Pirmosios...

Esė „Kaip nužudyti savo vyrą“ autorė įtariama nužudžiusi savo vyrą

Įtempto siužeto romanų autorė Nancy Crampton-Brophy, kai kuriems galbūt pažįstama iš tokių...

Rodo salos kaimynę aplankę lietuviai: neveltui ji tituluojamą kaip vieną gražiausių salų (4)

Viena mažiausių Dodekaneso salyno salų – Symi sala – nuo Rodo salos nutolusi apie 40-45...

Po numušto Rusijos lėktuvo tragedijos – pirmasis JAV atsakas (5)

JAV valstybės sekretorius Mike'as Pompeo antradienį išreiškė apgailestavimą dėl Sirijoje...

Skyrybų įkarštyje naują konfliktą Martinavičiai malšino smurtaudami vienas prieš kitą – abu atsidūrė policijos komisariate (40)

Šiuo metu besiskiriantys Sigitas ir Natalija Martinavičiai išgyvena ne pačius geriausius laikus....