Tikriausiai nieko naujo nepasakysiu priminėjęs, kad norint užimti tvirtas pozicijas rinkoje, kurioje seniai įsitvirtinę senbuviai, reikia pasiūlyti kažką naujo ir išskirtinio, ko pageidautų bent jau dalis potencialių pirkėjų.

Tad kai ką akivaizdžiai išskirtinio „Jaguar XE“ tikrai turi – vien tai, kad jis yra britų automobilių pramonės atstovas gali būti pakankamas argumentas tiems, kas ieško kažko naujesnio ir originalesnio nei seniai šioje klasėje dominuojantys vokiečiai ar tas pats raktą į pirkėjų širdis ir pinigines radęs „Lexus IS“.

Žinoma, nedidelis „Jaguar“ sedanas ne vienam geresnę atmintį turinčiam automobilių gerbėjui gali sietis ir su tikrai ne pačiu sėkmingiausiu gamintojo modeliu „X-Type“, kuris buvo pagamintas naudojant įprasto „Ford Mondeo“ platformą, bet kainavo žymiai brangiau, todėl vilčių nepateisino ir didelio pelno kompanijai nesugeneravo.

Tuo tarpu naujasis „Jaguar XE“ – naudojant visiškai naują pažangią platformą sukurtas automobilis su galiniais varančiaisiais ratais, kurio gamyboje panaudota itin daug lengvo aliuminio (todėl automobilis ne tik lengvas, bet ir pasižymi standžiu kėbulu, užtikrinančiu geras važiavimo savybes), gali drąsiai ir neslėpdamas savo kilmės varžytis su pripažintais vidutinės klasės „Premium“ segmento automobiliais.

Ir nors išvaizda – skonio reikalas, „Jaguar“ tikrai nesupainiosi su jokios kitos markės automobiliu, o jo žemas siluetas ne tik efektingas, bet ir turi itin mažą Cd 0,26 aerodinaminį pasipriešinimą – patį efektyviausią tarp visų kada nors gamintų serijinių šios britų markės automobilių.

Bet efektinga išvaizda pareikalavo aukų – žemas automobilio priekis kliūna net ir už stovėjimo vietą žyminčio bortelio, o žemėjanti lyg kupė automobilio dalis itin nepatogi į galą bandantiems įsiropšti keleiviams – aukštas slenkstis ir žema stogo linija priverčia ant galinės sėdynės įsliuogti, susirangius šaldytos krevetės poza.

Paskutinį kartą tokius akrobatinius triukus teko atlikinėti sėdant į dar praeitame tūkstantmetyje gamintus 3 serijos BMW automobilius, tad šiandien toks nepatogus įsėdimas ant galinės sėdynės – rimtas trūkumas, kurios kiti šio masinio segmento automobilio gamintojai seniai sau nebeleidžia.
Tad su mintimi, kad tai – automobilis vairuotojui, sėdu prie putlaus, iš „F-Type“ kupė automobilio pasiskolinto vairo.

Patogios ir dailios sėdynės, nebloga ergonomika – visgi salonas nors ir kokybiškas, šen bei ten styro akies nedžiuginantys įrodymai, kad tai – ir pigiausias „Jaguar“. Vienoje vietoje – netikslus apdailos suvedimas, kitoje – lyg senovinio potenciometro (keičiamos varžos prietaisas, o ne tai, apie ką spėjote pagalvoti) pasukama rankenėlė, reguliuojanti prietaisų skydelio apšvietimą, lėtai veikiantis multimedijos ekranas, mažos raiškos informacinis ekranėlis tarp spidometro ir tachometro.

Trumpai tariant, nieko labai kritiško, bet visa tai šiek tiek dvelkia vakar diena, o prie salono apdailos detalių nesinori liestis tai pat kaip prie lyg juvelyro dirbtuvėse pabuvojusios C klasės Mercedes įrangos ar stebėtis moderniausia BMW ir „Audi“ multimedijos ir vairuotojo pagalbinių sistemų gausa.

Bet užtenka kabinėtis – jei tai vairuotojo automobilis, tai ir reikia žiūrėti kaip jis važiuoja. Tuo labiau, kad užvesti motorą kviečia lyg širdis krauju pulsuojantis starterio mygtukas ir efektingai iškylanti pasukama pavarų perjungimo svirtis. Ir važiuoja jis tikrai šauniai! Puikiai suderinta, nors ir nereguliuojama pakaba apjungia savyje komfortą ir sportiškas savybes, o galimybė visiškai atjungti stabilizacijos sistemą reiškia, kad šiuo automobiliu su galiniais varančiaisiais ratais (siūloma tik tokia modifikacija) nuošalesnėse vietose galima iš širdies pasismaginti.

Juolab tą leidžia ir puikiai suderinta vairo sistema, ir pasirenkami važiavimo režimai, ir galimybė automobilyje su automatine ZF gamintojo pavarų dėže pavaras perjungti rankenėlėmis prie vairo ir nebijoti, kad jos bus perjungtos, pasiekus ribotuvą – „automatas“ išlaiko pasirinktą pavarą iki kol kitaip nenusprendžia vairuotojas.

Lengvas automobilis puikiai prognozuojamas kelyje ir juo važiuoti greitai – vienas malonumas, netgi jei čia ir sumontuotas dyzelinis 180 AG variklis, kokį ir teko išbandyti. Jo išmetimo sistemos garsas turi sportiškų gaidelių, puikus 430 Nm sukimo momentas leidžia iki 100 km/val. įsibėgėti per 7,8 sekundes, o saikingos degalų sąnaudos (vidutinės buvo 7,1 l/100 km) džiugina, užsukus į degalinę.

Neabejoju, kad toks nuo 38 tūkst. eurų kainuojantis modelis yra optimalus pasirinkimas gamoje.
Žinoma, neabejotinai smagiau būtų sėsti prie galingiausio S modelio su V6 340 AG varikliu (56 tūkst. Eur) – jei toks bus pasiūlytas šių metų Lietuvos metų automobilio rinkimuose, neabejoju, kad taps itin stipriu pretendentu į Sportiškiausio automobilio titulą.

Tuo tarpu man bandant naująjį „Jaguar XE“ iškilo paralelės su „Maserati Ghibli“ – taip pat pigiausiu šios itališkos markės gamos automobiliu. Jo gamyboje taip pat nebuvo apsieita be kompromisinių sprendimų, nepasiūlant moderniausios multimedijos įrangos ir apdailoje panaudojus ne aukščiausios kokybės standartus.

Ir nors „Maserati“ galima rinktis vien tik dėl vardo, „Jaguar“ reikia pasistengti labiau – neturiu jokių abejonių, kad modelio atnaujinimo metu salonas labiau atitiks konkurentų standartus, o multimedijos ir pagalbinių vairuotojo sistemų pasiūla – itin aukštus šiuolaikinių sistemų pasiekimus.
Na, ir tikėtina, kad naujojo kartoje gamintojas pasirūpins ir keleivių patogumu – tuomet šį automobilį bus galima drąsiai rekomenduoti tiems, kam nusibodo vokiečių dominavimas.

Įvertinimas 8/10 (vertinamas lyginant su tos pačios klasės automobiliais)

„Jaguar XE“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris 1999 cm3
Degalai dyzelinas
Galia 132 kW/180 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas 430 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė 8 laipsnių automatinė
Varantieji ratai galiniai
Ilgis 4672 mm
Plotis 1850 mm
Aukštis 1416 mm
Važiuoklės bazė 2835 mm
Svoris 1565 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val. 7,8 sek.
Maksimalus greitis 228 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos 4,2 l/100 km
CO2 emisija 109 g/km
Bagažinės tūris 455 litrai
Kaina 43000 eurų (bazinė kaina nuo 38000 eurų)