aA
Čekijos „Škoda“ (nors, galbūt, reikėtų sakyti Vokietijos, kadangi „Volkswagen“ koncernui priklausantis gamintojas naudoja lygiai tas pačias technologijas, kokiomis puikuojasi „Volkswagen“, „Audi“ ir kiti koncerno ženklai) tęsia pavadinimų, besibaigiančių „Q“ raide, epopėją. Ir šįkart į Lietuvą atvežė ypatingą – elektra varomą – miesto krosoverį „Škoda Enyaq iV“.
Naujo „Škoda Enyaq iV“ testas: kuo baigėsi prieš šimtmetį prasidėję eksperimentai su elektra?
© Gamintojo archyvas

Pabandyti jį teko ne itin palankiomis sąlygomis: nors kalendorius rodo pavasarį, oras pralinksmino ir kruša, ir šlapdriba, ir lietumi, o temperatūros stulpelis vargiai atsiplėšė nuo nulio laipsnių. Šalta. Ir visi žino, kad šaltis elektromobiliui – ne pats geriausias draugas: mažėja baterijos talpa, traukiasi ir nuvažiuojamas atstumas.

Visgi „Enyaq iV“ jau žaidžia toje lygoje, kur toks oras ženkliai sukliudyti neturėtų. Man į rankas atiteko „Enyaq iV80“ versija: skaičius prie pavadinimo simbolizuoja, kokios talpos baterija automobilyje įrengta. Ši – didžiausią atstumą nuvažiuojanti – versija turi 85 kWh talpos baterija ir, remiantis atnaujinta WLTP bandymų tvarka, nuvažiuoja iki 520 km atstumą. Tačiau talpiausią bateriją turintis modelis ir brangiausias – jo kaina prasideda nuo 46060 eurų.

Jeigu norisi pigesnio modelio, siūlomos dar dvi versijos. „Enyaq iV60“ su 62 kWh talpos baterija, o antroje 2021 m. pusėje pasirodys ir „Enyaq iV50“ su 55 kWh talpos baterija. Tai bus pigiausias elektrinis „Enyaq“, kurio kaina Lietuvoje prasidės nuo 35590 eurų.

Turi giminingą modelį

Norisi su kažkuo lyginti? Galite: tikras „Škoda Enyaq iV“ brolis yra „Volkswagen ID.4“. Abiejų modelių platforma (MEB), baterijų dydžiai, nuvažiuojami atstumai, netgi apsisukimo spindulys – 10,2 metro – identiški. Skiriasi tik pagreitėjimas iki 100 km/val. – „Škoda“ čia lėtesnė 0,1 sek. ir 100 km/val. greitį pasiekia per 8,6 sek. Tad tik skonio (bei piniginės storio) klausimas, kuris modelis patiks labiau.

Beje, kaip ir ID.4, taip ir „Enyaq iV“ yra varomas užpakaliniais ratais, mat elektros variklis įtaisytas ant galinės ašies ir suka užpakalinius ratus. Ieškantiems daugiau dinamikos ir aštresnių pojūčių kiek vėliau (žadama, kad antroje šių metų pusėje) bus pasiūlytos ir visus varančiuosius ratus turinčios versijos, o taip pat ir karštasis RS modelis.

O mane džiugina ir tai, kad „Škoda“ nepamiršo ženklą iš kitų išskiriančių elementų. Pavyzdžiui, priekinėse automobilio durelėse yra skėčiai, o atvėrus įkrovimo angos dureles, rasite ledo grandiklį. Kaip sako čekai – „Simply Clever“.

Patrauklus akiai modelis

Atskirų pagyrų nusipelno „Škoda“ interjero ir eksterjero dizaineriai. Automobilio išorė traukia akį ir, kitaip nei dažniausiai būdinga šiuolaikiniams elektromobiliams, kėbulo linijos yra aštrios, dinamiškos, provokuojančios. Interjere vyrauja ramybė ir klasika: „Škoda“ mielai naudoja apdailą pagyvinančią ir sušildančią tekstilę, o panorus kažko ypatingo, galima pasirinkti „Eco Suite“ apdailą, kurioje oda, naudota salone, yra dažyta alyvuogių ekstraktu ir akį džiugina malonia klasikine ruda spalva.

Naujo „Škoda Enyaq iV“ testas: kuo baigėsi prieš šimtmetį prasidėję eksperimentai su elektra?
© Gamintojo archyvas

Įsitaisyti patogiai nesudėtinga: sėdynės apgaubia kiekvieną nugaros linkį, tad tinkamai susireguliavus vairą ir veidrodėlius, galima leistis į kelią. Nesunku greitai pastebėti, kad „Enyaq iV“ garso izoliacija tikrai gera – galbūt pro šalį važiuojantį BMW su spragsinčiu ir liepsnomis besispjaudančiu išmetimu girdėsite, tačiau susikalbėti nebus sudėtinga nei greitkelyje, nei užmiesčio keliuose, nei mieste.

Visgi tikrai jaučiasi tai, kad automobilis sunkus – sveria virš 2 tonų. Kas kartą greitėjant ar stabdant justi, kad modelis inertiškas. Tiesa, dėl žemai sumontuotų baterijų posūkiuose elektromobilis elgiasi kone nepriekaištingai, mažai svyra į šalis ir be reikalo negąsdina vairuotojo. Beje, elektroniškai „Enyaq“ greitis apribotas iki 160 km/val. ir tai, sakyčiau, gerai, kadangi jau nuo 110 km/val. greičio nepaisant visų aerodinaminių sprendimų ir kitų patobulinimų elektromobilis elektros energiją ima ryti „dideliais gurkšniais“. Ir tuomet deklaruojamas 520 km nuvažiuojamas atstumas tampa labiau teorinis ir laboratorinis nei realus.

Papildomos įrangos gausa nustebins

Bandytoje versijoje tiesiai prieš vairuotojo akis įrengtas skaitmeninis prietaisų skydelis, o centre – lietimui jautrus 13 colių skersmens multimedijos ekranas. Kompozicija akies nerėžia, o tai, kad tiesiai priešais vairuotojo akis pateikiama informacija, pavyzdžiui, kur sukti, primenami paskutiniai greičio ribojimo ženklai ir t.t., išties naudinga. Tačiau pastaruoju metu „Volkswagen“ koncernui sunkokai sekasi susidoroti su iššūkiu priversti multimedijos ekranus veikti sparčiai, taip, kaip vairuotojai pripratę naudodamiesi išmaniaisiais telefonais. Spustelėjus vieną ar kitą mygtuką ekrane justi akimirkos uždelsimas. Ar tai erzina? Ne itin.

O štai pasižvalgymas po „Enyaq iV“ kainoraštį tikrai gali sutrikdyti: pasirinkimas itin gausus. Pavyzdžiui, šeši skirtingi interjero modeliai, aštuoni skirtingi 18, 19, 20 colių skersmens ratlankių modeliai (vienas komplektas netgi siūlomas skirtingų pločių priekinei ir galinei ašiai), aštuonios skirtingos kėbulo spalvos, o kur dar beprotiškai ilgas papildomų įrangos paketų sąrašas? Kitaip tariant, būsimam „Škoda Enyaq iV“ pirkėjui tikrai bus, ką studijuoti.

Techninės detalės

„Škoda Enyaq iV80“

  • Variklis: elektrinis, 150 kW galios, 310 Nm sukimo momentas
  • Pagreitėjimas iki 100 km/val.: 8,6 sek.
  • Vidutinės energijos sąnaudos (pagal WLTP): 15,2-21,6 kWh/100 km
  • Varantieji ratai: užpakaliniai
  • Nuvažiuojamas atstumas (pagal WLTP): 520 km
  • Ilgis: 4649 mm
  • Plotis: 1879 mm
  • Aukštis: 1616 mm
  • Svoris: 2090 kg
  • Bagažinės talpa: 585 l (nenulenkus galinių sėdynių)
www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

Atnaujinto „Jaguar F-Pace“ testas: solidi alternatyva iš Britanijos (8)

Jei vidutinio dydžio „Premium“ SUV iš Vokietijos, Japonijos ar Švedijos jums ne prie...

Naujo „Subaru Outback“ testas: gali nepatikti tik vienas dalykas (69)

Prieš naujo „ Subaru Outback “ testą perskaičiau ką 2015 metais rašiau apie ankstesnį...

Naujo „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“ testas: aistros kaina – 100 000 eurų (40)

Gerai pamenu kai prieš kelis metus turėjau dilemą – kurį tos pačios klasės automobilį rinkti...

Elektromobilio „Mercedes-Benz EQA“ testas: logiškas pasirinkimas miestui (87)

„ Daimler AG “ gamintojas yra įsipareigojęs, kad iki 2022 metų pabaigos visi „ Mercedes-Benz...

Naujo „Opel Mokka“ testas: vokiški prieskoniai prancūziškame automobilyje (20)

Žvelgiant į naujos kartos „ Opel Mokka “ net sunku patikėti kas yra šio automobilio donoras...

Top naujienos

Autobuso kameros įamžino bjaurų išpuolį: vairuotojui paprašius parodyti bilietus – neadekvati reakcija

Klaipėdos policijai tenka narplioti išpuolį miesto maršrutiniame autobuse, per kurį nukentėjo...

Draugai Tauragėje įkūrė vandenlenčių parką: planuoja didelę plėtrą (1)

„Liberty beach“ vandenlenčių parko įkūrėjai Donatas Dirginčius ir Vytautas Remeikis sako...

Aiškėjant, kaip mokyklos dirbs rudenį – griežtas vertinimas: bus blogai (67)

Nuo rudens visi moksleiviai turėtų grįžti į mokyklas, tačiau išgirdę, kad ir rudenį galbūt...

Prieš kameras tardytas ukrainietis apie Pratasevičių: tarsi į veidrodį žiūrėčiau (219)

2019 metais Stanislavas Asejevas – žurnalistas, rašytojas ir Ukrainos ateities instituto...

Lukašenka čia nėra pagrindinis strategas: ragina ruoštis tolesnėms provokacijoms (616)

Prievartinis „Ryainair“ lėktuvo nutupdymas Minske, pabėgėlių krizės kurstymas –...

10 geriausių vietų Lietuvoje, kur galima miegoti palapinėje gamtos apsupty: susivilios net didžiausi skeptikai + daiktų sąrašas, ką pasiimti

Norint išvengti būrio žmonių, žygis į mišką su palapine – idealiausias poilsio...

Užkalnis apie blogiausius kvepalus: „geriau uostyti klijus“ (42)

Prieš pradėdamas rašyti apie kvapą, pasakysiu, kad šiandien džiugi diena. Lygiai prieš dešimt...

Išbandę šį Buteikos kvėpavimo metodą žmonės stebina net gydytojus: sveikata smarkiai pagerėja ir be vaistų (24)

Žmogus per parą įkvepia ir iškvepia maždaug 25 000 kartų – dažniausiai nė akimirkai...

Įtampa dėl kaimyno psichologinio smurto privertė išsikelti ir Viktorijos Jakučinskaitės šeimą: tokie žmonės gali privesti prie paranojos (2)

Penktadienį paviešinus filmuotą medžiagą, kurioje įamžintas stilistės ir žurnalo redaktorės...

Kretingoje šalia Lurdo grotos esančiame tvenkinyje nuskendo „Mercedes“

Kretingos ugniagesiai šeštadienį sulaukė pranešimo, kad šalia Lurdo grotos į tvenkinį...