Kodėl tekstą pradėjau rašyti nuo pokyčių? Ogi todėl, kad buvo įdomu, kodėl iš „Renault“ gamos dingo žinomas „Koleos“ vardas. Ir kodėl gamintojui prisireikė naujo pavadinimo (nors jis patentuotas dar 2005 metais), kam vardo pristatymui reikėjo skirti dideles lėšas ir ką jis bendro turi su Australija?

Tai nuo šito ir pradėsiu – jei nesidomite astronomija ar nemokate lotynų kalbos, „Austral“ reiškią pietinį, tokiu vardu pavadintas ir Pietų pusrutulyje esantis žemynas. Lygiai panašiu atstumu ir yra nutolęs „Austral“ nuo „Koleos“. O gal net ir šviesmečiais.

Nors naujas kompaktinis SUV pagamintas naudojant iš esmės atnaujintą „Renault-Nissan“ aljanso „CMF-CD“ platformą, tik įsėdęs į „Austral“ supranti, kad tai yra visai kitos kartos automobilis. Tad greitai nebelieka jokių paralelių su pirmtaku ir pasidaro labai aišku, kodėl prisireikė naujo krikšto vardo.

Renauls Austral

Ypatingai pastebimi lyg elektriniame „Renault Megane E-Tech Electric“ informacijos pateikimo ekranai, o ir pats salono dizainas turi daug sąsajų su nauju elektromobiliu. Ir, kaip ir pastarajame, čia multimedijos sistema taip pat veikia „Android Auto“ pagrindu, o „OpenR“ aplinka pakeitė gerai žinomą „R-Link“ valdymo sistemą.

Tad atsisėdus į automobilį, nors kol kas nesiūloma vien tik elektra varoma versija, džiugina kokybiška aplinka ir apdaila. O toliau pradedi vertinti ir praktiškas savybes – neskaitant keleto ergonominių niuansų, apie kuriuos daugiau sužinosite vaizdo apžvalgoje, viskas patogu (ypatingai belaidžio telefono įkrovimo vieta) ir šiuolaikiška.

Pavaros – hibridinės. Kol kas siūlomi tik priekiniai varantys ratai (nors gamintojas neatmeta galimybės, kad bus ir visų ratų pavara su elektros motoru), bet atsirado galinių vairuojamųjų ratų sistema, kuri užtikrina patogesnį manevravimą ir stabilesnį važiavimą esant didesniam greičiui.

Renauls Austral

Automatinę dviejų sankabų transmisiją pakeitė kintamo perdavimo pavarų dėžė. Kai pasidomėjau kodėl, ne paskutinėje vietoje buvo ekonominiai svertai – visgi ankstesnę „EDC“ transmisiją tiekė kitas gamintojas („Getrag“, dabar įeinantis į „Magna Powertrain“ sudėtį) ir tikrai ne už dyką. Bet jau ne kartą minėjau ir galiu tik pasikartoti – šiuolaikinės kintamo perdavimo pavarų dėžės su fiksuotomis pavaromis pagaliau veikia sklandžiai ir „Austral“ modelis yra puikus pavyzdys – neturėjau jokių problemų su tinkamu perdavimo parinkimu, o norint važiuoti dinamiškiau, visada buvo galima rinktis „Sport“ režimą.

Beveik didžiąją testo dalį (600 km) važiavau greitkeliu, tad degalų sąnaudos buvo 9 l/100 km (važiuojant 130-140 km/val. greičiu). Akivaizdu, kad važiuojant racionaliau, jos būtų gerokai mažesnės.
Taip pat galiu pagirti puikų akustinį komfortą, tiek kalbant apie mažą aerodinaminį triukšmą, tiek ir gerą ratų arkų garso izoliaciją, todėl „Austral“ bus puikus kelioninis automobilis šeimai.

Tuo labiau, kad vertinant šiuolaikinių aukštų kainų masteliu, jis vis dar yra gana įperkamas. Pigiausių versijų kaina prasideda nuo 29 282 eurų, geriausios komplektacijos modelis kainuoja 38 720 eurų, „Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina yra nuo 506 eurų.

Ar nėra jokių trūkumų? Taip nebūna ir naujasis „Renault Austral“ – ne išimtis. Bet apie tai daugiau sužinosite vaizdo medžiagoje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Susiję straipsniai
Top naujienos