aA
„Peugeot“ ir frazė „vidutinės klasės automobilis“ – sunkiai viena nuo kitos atsiejamos. Prancūzijos gamintojas vidutinės klasės ratuočius pradėjo gaminti gerokai anksčiau negu „Volkswagen“ sukonstravo pirmąją „Golf“ kartą, o BMW inžinieriai dar tik pradėjo darbuotis prie kompaniją išgelbėjusio 2002 modelio. Tačiau „Peugeot“ apie šią klasę buvo pamiršę iki pat dabar, kai pasirodė „508 SW“ universalas.
Naujas "Peugeot 508 SW". Aivaro Grigelevičiaus nuotr.

Vidutinės klasės automobiliai „Peugeot“ kompanijai buvo labai svarbūs – nuo pat Enzo Ferrari sužavėjusio „Peugeot 404“, klasikinės komponuotės 505 iki daugybę apdovanojimų pelniusių 405 ar 406. Nepaisant spalvingos ir turtingos istorijos, pastaruosius 15 metų „Peugeot“ negalėjo pasigirti turėdami stiprų, išskirtinį ir konkurencingą vidutinės klasės atstovą, kuris galėtų pasivaržyti su „Opel Insignia“, „Škoda Superb“ ar „Volkswagen Passat“.

Iš pagrindų atsinaujinantis gamintojas per praėjusius porą metų nemažai naujų modelių: miesto visureigius 3008 bei 5008, naują „kabluko“ interpretaciją „Rifter“ ir kelionėms tinkantį „Traveller“. Šiemet atėjo metas „Peugeot“ kompanijos „duonai ir sviestui“ – vidutinei klasei, kuriai gamintojas nebuvo skyręs tiek dėmesio nuo naujo tūkstantmečio pradžios.

Naujas "Peugeot 508 SW". Aivaro Grigelevičiaus nuotr.
Naujas "Peugeot 508 SW". Aivaro Grigelevičiaus nuotr.

Universalas gali būti gražus

Neseniai mūsų šalį pasiekęs „Peugeot 508“ sedanas ir tik kitąmet pasirodysiantis šio modelio universalas, nors ir priklauso tai pačiai modelių šeimai, tikina gamintojas, buvo sukurti pagal visiškai skirtingas koncepcijas.

Nepaisant praktiškai identiškų dizaino elementų, variklių ar interjero detalių, 508 sedanas buvo kuriamas vairuotojams, kurie prioritetą teikia stiliui ir išskirtinumui. Arba tiems, kurie pirkdami automobilį nori ištarti „velniop tą vaikišką vežimėlį!“ Būtent dėl šių priežasčių 508 nebeatrodo kaip tradicinis sedanas, o turi kupė automobiliams būdingų bruožų: langai be rėmų, nuožulnią ir itin seksualiai atrodančią stogo liniją.

„Peugeot“ atstovai yra įsitikinę, jog 508 sedanas nėra vienas iš tų šeimoms naudoti tinkamų automobilių. To daryti, žinoma, niekas nedraudžia, bet tai tiesiog nepatogu. Vien dėl erdvės ant galinių sėdynių, kuri patogi tik 1,6-1,7 metro ūgio žmonėms. Jeigu turite augintinį ir bent du jaunuolius, kuriems kas penkias minutes keičiasi nuotaika dėl absoliučiai neaiškių priežasčių, matyt, jau dabar galvojate, kad reikėtų rinktis „Škoda Superb“. Neskubėkite, mat iš tiesų atvykę į „Peugeot“ saloną turėtumėte dairytis į ne į 508 sedaną, o į universalą – „508 SW“.

Naujas "Peugeot 508 SW". Aivaro Grigelevičiaus nuotr.
Naujas "Peugeot 508 SW". Aivaro Grigelevičiaus nuotr.

Universalai Europoje, nepaisant augančios SUV paklausos, vis dar išlieka populiarūs. Pernai Europoje vidutinės klasės automobilių segmento pardavimai siekė 1,4 mln. vienetų. Trečdalį parduotų modelių sudarė universalai, todėl nenuostabu, jog „Peugeot“ inžinieriai kurdami praktiškesnę 508 modelio versiją iškart atliko kelis neesminius, tačiau didelės svarbos turėjusius, pakeitimus. Universalas už sedaną tapo 28 milimetrais ilgesnis (51 milimetru trumpesnis už praėjusios kartos modelį) ir 17 milimetrų aukštesnis (36 milimetrais aukštesnis už praėjusios kartos modelį).

Šie pakeitimai inžinieriams leido pašalinti patį didžiausią 508 sedano trūkumą – erdvės salone, skirtos keleiviams gale, stoką. Jeigu į 508 sedane ant galinės sėdynės nedrįstumėte pasodinti savo uošvio, atvykę su 508 universalu išgirstumėte ne vieną komplimentą. 1,84 metro ūgio, stambesnio sudėjimo kolega, su kuriuo buvome išvykę į 508 universalo bandymus, be didelių problemų, įsitaisė ant oda apsiūtų krėslų ir demonstravo, jog gale komfortiškai keliauti gali ir aukštaūgiai.

Peugeot“ 508 pokyčiai

II kartos 508 SW

I kartos 508 SW

Automobilio ilgis

4790 mm

4830 mm

Automobilio plotis (su atlenktais veidrodėliais)

2079 mm

2068 mm

Ratų bazės ilgis

2793 mm

2817 mm

Bagažinės tūris

530 / 1780 litrų

660 / 1865 litrų

Aerodinaminis koeficientas

Cd – 0,26

Cd – 0,29

Keturi cilindrai – ne daugiau

Į Portugalijoje vykusius automobilio bandymus gamintojas atgabeno praktiškai visą variklių gamą: buvo versijos su 1,5 litro 130 AG ir 2 litrų 160 AG išvystančiais dyzeliniais motorais ir 1,6 litro benzininiais varikliais, pasiekiančiais 180 arba 225 AG. Pasiūloje nebuvo tik pačios galingiausios dyzelinu maitinamos 180 AG „širdies“, bet vargu, ar tai galėtume vadinti praradimu, nes pastarasis motoras neturi ryškaus dinaminio pranašumo prieš 160 AG išvystantį analogą: abiejų variklių sukimo momentas identiškas – 400 Nm ir, bent jau gamintojo pateiktose charakteristikose, galingesnis variklis yra pranašesnis 0,1 sek.

Bandymų popietę pradėjome nuo pačio kukliausio ir, greičiausiai, daugeliui patraukliausio – 130 arklio galių išvystančio dyzelinio variklio, kuris gali būti poruojamas su 6 laipsnių mechanine arba su „Aisin“ inžinierių sukurta 8 laipsnių automatine pavarų dėže.

Mažo darbinio tūrio variklis demonstruoja dinamiką. Mieste jis dirba stebėtinai tyliai, akceleruojant neskleidžia vibracijų, o užmiestyje arba greitkelyje – leidžia lengvai pasiekti norimą greitį ar aplenkti lėčiau važiuojantį eismo dalyvį.

Antrasis bandymų triušis turėjo galingesnį ir, teoriškai, dinamiškesnį – 2 litrų, 160 arklio galių išspaudžiantį dyzelinį motorą. Iš pradžių tikėjausi, jog galingesnis variklis pademonstruos gerokai geresnę dinamiką negu kukliai atrodantis 1,5 litro agregatas, tačiau net ir naudojant „Sport“ režimą 2 litrų dyzelinio variklio dinamikos skirtumai yra minimalūs. Mažesnio tūrio variklis jautėsi gerokai gyvybingesnis esant žemiems variklio sūkiams, o gerokai „raumeningesnis“ analogas priminė tinginį, kurį norint priversti dirbti reikia gerokai „spirti į užpakalį“. Važinėdami mieste ar bandydami pagreitėti iki 90 ar 110 km/val., vargu, ar pajusite ryškų skirtumą.

Vienintelė priežastis, kurį skatintų mus pasirinkti 2 litrų tūrio variklį – nuolatinės kelionės Vokietijos greitkeliuose, kuriuose eismo dalyvių greitis siekia Lietuvoje neleistiną ribą. Važiuojant didesniu greičiu ir varikliui dirbant aukštais sūkiais, didesnio darbinio tūrio privalumai akivaizdūs – jis energingiau reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą ir demonstruoja mažesnį apetitą, bet kaip ir minėjau anksčiau, tai bus aktualu tik nedidelei vairuotojų grupei.

1,6 l darbinio tūrio 180 AG benzininis motoras plačiai naudojamas skirtinguose PSA koncerno gaminiuose. Jis pasižymi optimalia dinamika ir nedideliu apetitu degalams. Būtent šis agregatas, gamintojo atstovų teigimu, turėtų būti pats populiariausias tarp privačių asmenų, kurie automobilį perka už savo pinigus. Bet ar jis yra pats tinkamiausias?

Mano nuomone, šiam modeliui labiausiai tinka 1,5 l 130 AG dyzelinis arba 225 AG išvystantis benzininis motoras. Dyzelinis motoras tiks kasdienai, o benzinu maitinamas agregatas turėtų patenkinti poreikius tų vairuotojų, kurie retkarčiais ieško progų išvažiuoti pasivažinėti: padaryti lankstą važiuojant iš darbo, vietoj drybsojimo prie televizoriaus ekrano aplankyti Anykščiuose esantį apžvalgos bokštą ir pan. Tai – žvitrus, nuo 4000 apsukų per minutę dainas traukti pradedantis variklis. Be to, tai buvo vienintelė versija, kuri viliojo pavarų keitimą patikėti ne automatikai, o perimti pačiam svirtelėmis prie vairo.

Versija

130 HDi

160 HDi

180 PureTech

225 PureTech

Variklio tūris (cm3)

1499

1499

1598

1598

Galia

130 AG / 300 Nm esant 1750

160 AG / 400 Nm esant 2000

180 AG / 250 Nm esant 1650

225 AG / 300 Nm esant 2500

Pavarų dėžė

6 laipsnių mechaninė arba 8 laipsnių automatinė

8 laipsnių automatinė

8 laipsnių automatinė

8 laipsnių automatinė

Akceleracija iki 100 km/val.

10,1 sekundės

8,5 sekundės

8 sekundės

7,4 sekundės

Maks. greitis

210 km/val.

225 km/val

225 km/val.

245 km/val.

Svoris, kg

1480

1585

1460

1500

Testo metu užfiksuotos sąnaudos (vidurkis)

5,1 l

6,9 l

6,6 l

7,5 l

Pradinė kaina

28 500 eurų

29 600 eurų

27 600 eurų

40 900 eurų

Pasimokė iš geriausių

Bene didžiausią malonumą teikia ne efektyvūs varikliai, „Volkswagen“ automobiliams prilygstanti surinkimo kokybė ar pagirtina ergonomika, o automobilio pakabos darbas bei variklio ir pavarų dėžės dermė. Pavarų dėžė, beje, veikia be didelių priekaištų ir neturi pagrindinės dvigubos sankabos dėžių problemos – automobiliui pajudėti iš vietos leidžia be nemalonaus krestelėjimo į priekį.

Pakabos darbas vertas atskiros skilties. Pakabos sprendimai nėra naujoviški ar galintys kardinaliai pakeisti mūsų supratimą apie tai, kaip reikia kurti pakabos sistemas, bet jos konfigūracija puiki. Kiekviena bandyta versija, nepriklausomai nuo variklio ar įrangos, buvo klusni važiuojant didesniu greičiu, pakaba sugerdavo kelio nelygumus (tai ypač jautėsi versijose su adaptyviais amortizatoriais). Tai nėra sportiškas ir itin azartiškas automobilis, kaip, pavyzdžiui, „Alfa Romeo Giulia“, visgi vietoje to „Peugeot“ siūlo optimalų balansą tarp komforto, tinkamo ilgoms kelionės ir pakabos standumo bei valdymo aštrumo, suteikiančio pakankamai daug pasitikėjimo automobiliu.

Konkurencinga kainodara

Lietuvoje naujos kartos „Peugeot 508“ universalas kainuos nuo 27 600 eurų, arba 1700 eurų daugiau už analogišką 508 sedaną. Žiūrint tik į skaičius, prancūziškas universalas neatrodo taip konkurencingai kaip „Renault Talisman“, „Škoda Superb“ ar „Volkswagen Passat“, bet viskas apsiverčia aukštyn kojom, kai pradedi lygiagrečiai lyginti gaunamo variklio parametrus ir komforto įrangos sąrašą. Nors 508 universalas yra truputėlį brangesnis, tuo pačiu turi gerokai geresnį kainos ir komforto įrangos santykį. Ypač, jeigu pasirinksite „Allure“ įrangą, kurios sąraše yra praktiškai viskas, ko galite norėti iš naujo automobilio: vairavimo pagalbos sistemos, priekiniai ir galiniai statymo jutikliai su galinio vaizdo kamera, priekinės šildomos sėdynės, dviejų zonų klimato kontrolė, multimedijos sistema su „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ palaikymu, priekiniai ir galiniai LED žibintai.

Naujas "Peugeot 508 SW". Aivaro Grigelevičiaus nuotr.
Naujas "Peugeot 508 SW". Aivaro Grigelevičiaus nuotr.

Tad jeigu neturite išskirtinių poreikių, galutinė „Peugeot 508“ universalo kaina, priklausomai nuo pasirinkto variklio, svyruos tarp 30000 – 34000 eurų. Tuo tarpu geriausios įrangos „GT“ modelis kainuos nuo 40 900 eurų. Brangu? Užmeskite akį į pagrindinių konkurentų prašomas sumas.

Vienintelis kompromisas, kurį reikės padaryti perkant „508 SW“, tai susitaikyti su faktu, jog šio universalo bagažinės tūris yra 120 litrų mažesnis už „Passat Variant“ ir 130 litrų mažesnis už „Škoda Superb“. Visais kitais atvejais – „508 SW“ eksterjero ir interjero dizainas, važiavimo savybės, surinkimo kokybė, patraukli kainodara, gamintojo suteikiama garantija ir siūlomų technologijų gausa tikrai privers apsvarstyti apie galimybę išsižadėti „Passat“, „Superb“ ar dabar madingų SUV modelių. Nenustebčiau, jeigu prie 508 vairo išvysčiau buvusį „Audi A4“ ar C klasės „Mercedes-Benz“ vairuotoją.

Ir galiausiai 508 modelių šeimos pozicijas Lietuvoje ir kitose Europos šalyse turėtų sustiprinti 2019 metų pabaigoje pasirodysianti versija su hibridine pavara, kuri leis naudojant tik elektros energiją, nuvažiuoti apie 50 kilometrų distanciją.

Privalumai:

  • Išskirtinis eksterjero ir interjero dizainas
  • „Premium“ klasės automobilių surinkimo kokybė ir technologijos už gerokai mažesnę kainą
  • Paklusnus valdymas, komfortas važiuojant didesniu greičiu
  • Plati ir žema bagažinės anga
  • Rėmų neturintys langai – nepraktiška, bet šiais laikais ši savybė ypatinga
  • Net ir galingiausias benzininis variklis – ekonomiškas, 100 kilometrų užmiestyje pareikalaujantis 6-7 litrų benzino

Trūkumai:

  • 2 litrų dyzeliui trūksta aštresnės dinamikos
  • Sportiškos sėdynės nepatiks stambesnio sudėjimo vairuotojams
  • Multimedijos sistemos valdymas nėra sudėtingas, bet tam tikras funkcijas yra pernelyg sunku rasti
  • Stori priekiniai ir galiniai statramsčiai riboja matomumą
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Mercedes-Benz“ prieš „Audi“: kam pavyko pagaminti geresnį GT? (13)

Keturių durų kupė – terminas, kuris daugeliui vairuotojų iki šiol skamba absurdiškai....

Naujo „Peugeot 508 SW“ testas: prancūziškas antausis „Škodai“ ir kitiems specialiai DELFI iš Portugalijos (55)

„Peugeot“ ir frazė „vidutinės klasės automobilis“ – sunkiai viena nuo kitos atsiejamos....

Atnaujinto „Fiat 500X“ testas: populiariausias automobilis Lietuvoje? specialiai „Motorams“ iš Milano (46)

Retro išvaizdos „Fiat 500“ šeimos modeliai itin populiarūs pietinėse Europos valstybėse, o...

Naujo „Mercedes-Benz G63 AMG“ testas: kam rūpi bekelė – kalbame apie įvaizdį už 180 tūkst. eurų (86)

Garsiausia „ Mercedes-Benz “ gamos ikona galima laikyti G klasę. 39-erius metus gaminamas...

Naujo „Honda CR-V“ testas: populiariausias pasaulyje, bet ne Lietuvoje specialiai „Motorams“ iš Austrijos (210)

Likimo ironija – vienas populiariausių pasaulyje SUV „ Honda CR-V “ Lietuvoje yra retas...

Top naujienos

Po šūvių Strasbūre – milžiniškos saugumo pajėgos: yra žuvusių, nukentėjusieji kritinės būklės papildyta 00.30 (278)

Prancūzijoje, Strasbūre po šaudynių netoli miesto kalėdinės mugės mažiausiai vienas asmuo...

„Liverpool“ ir „Tottenham Hotspur“ išplėšė kelialapius į Čempionų lygos aštuntfinalį

UEFA Čempionų lygos šeštojo turo rungtynėse C grupėje antradienį vicečempionė...

Visai netoli šaudynių vietos Strasbūre esantis lietuvis žurnalistas: neaišku, ar viskas baigėsi (34)

LRT žurnalistas Adomas Šimkus, esantis Strasbūro centre, visai netoli tos vietos, kur buvo...

Dramatiškame trileryje „Rytas“ tik po pratęsimo įveikė Europos taurės autsaiderius (144)

Vilniaus „Ryto“ (4-5) krepšininkai dramatiškai nutraukė trijų iš eilės pralaimėjimų...

Anglijoje išžagintos ir nužudytos 14-metės byloje – motinos liudijimas: ji kėlė labai daug rūpesčių (150)

14-metės iš Lietuvos, kuri buvo nužudyta Vulverhamptone, Jungtinėje Karalystėje, motina...

Ekspertai įvertino Statkevičiaus ir Janus rietenas: kažkas turi pasakyti, kad karalius nuogas (404)

Pirmadienio vakarą viešai skalbinius džiaustę dizaineriai Juozas Statkevičius ir Julija Janus...

Vėžiu susirgusi Vaiva pinigų negauna: kovoja ne tik su liga, bet ir su draudimo bendrove (186)

Kaip ir daugeliui vėžio diagnozė Vaivai Mickuvienei buvo tarsi žaibas iš giedro dangaus. „Man...

Geriausią sezoną Kinijoje žaidžiantis Motiejūnas patyrė traumą (24)

Donatas Motiejūnas šios dienos rungtynėse sužaidė vos 12 minučių, o kaip praneša Kinijos...

Valstybės politika žeidžia studentą: kodėl skatinama būti išlaikytiniu? (24)

Esu paskutinio kurso dieninio skyriaus magistrantas. Prieš kelias dienas netekau darbo. Kaip žinia,...