aA
Kai pristatymo metu „Lexus UX“ kūrusiems inžinieriams užsiminiau, kad šiuolaikiniame kompaktiniame SUV automobilyje, tuo labiau pagamintame naudojant naujos kartos platformą, tikiesi daugiau vietos ant galinių sėdynių, sulaukiau paprasto atsakymo – kas ieško didesnio automobilio, gali rinktis NX.

O UX – tai automobilis-vairuotojui, todėl sukonstruotas su ilgu variklio gaubtu (po kuriuo, mano galva, itin daug neišnaudotos erdvės), skirtas mėgautis vairavimu sėdint gana sportiškai žemai madingame SUV automobilyje. Mėgautis vairavimu, važiuojant „hibridu“ su padidinta prošvaisa? Pasirodo, tikrai taip – išskyrus abu kupė „Lexus RC“ ir „LC“, tai yra trečias „Lexus“ modelis, kuris buvo toks smagus vingiuotuose keliuose!

Puikiai suderinta vairo sistema – tiksliai, bet ne per daug aštriai reaguojanti į vairo pasukimus, standžiai, bet ne per daug kietai sureguliuota pakaba – manau, kad čia net nebūtini papildomai užsakomi reguliuojamo standumo amortizatoriai (bet kam jie atrodo reikalingi, visada yra tokia galimybė). Prie netikėtai smagių valdymo savybių prisideda ir sąlyginai nedidelis SUV svoris – nuo 1540 kg sveriantis UX turi iš aliuminio pagamintus variklio gaubtą, sparnus ir dureles. Ne mažiau svarbus ir žemas svorio centras – pasak gamintojo, jis yra rekordinis klasėje ir siekia tik 594 mm.

O dar čia – naujos, ketvirtos kartos hibridinė pavara su 2 l atmosferiniu motoru ir elektros varikliu, kurių bendra galia siekia 184 AG. Jei anksčiau dėl elektronikos valdomos kintamos transmisijos kentėdavo tiek akceleracija, tiek ausis užguldavo neįprastai aukštų sūkių triukšmas, tai dabar – visiškai kitaip. Įsibėgėjimas iki 100 km/h užima vos 8,5 s, palaikomi reikiami sūkiai, imituojant pavaras, o automobilis greitai reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą.

Žinoma, smagios važiavimo savybės niekaip neprisidėjo prie degalų taupymo, tad bandymo metu sunaudoti 7,9 l/100 km (WLTP matavimų duomenimis, vidutinės degalų sąnaudos yra 5,3 l/100 km) yra identiškas rezultatas, kurį parodė gerokai didesnis ES su galingesne 218 AG hibridine pavara, turinčią 2,5 l atmosferinį motorą.

Lietuvoje siūloma ir įprasta benzininė 171 AG versija su 2.0 l varikliu ir „variatoriumi“, bet sąžiningai nematau prasmės rinktis šį lėtesnį ir daugiau degalų naudojantį modelį, kai 1400 eurų brangiau kainuoja sklandžiai veikiantis „hibridas“. O štai tiems, kam reikalinga visų ratų pavara, siūloma „E-Four“ versija – galiniame diferenciale integruotas elektros variklis pagal poreikį varo galinius ratus.

Kad esi prie dinamiško automobilio vairo įspūdį sustiprina ir sėdėjimo padėtis – nors sėdima aukščiau nei įprastame automobilyje, pati sėdynė yra sumontuota gerokai žemiau nei tradiciniame SUV. Na, o kalbant apie erdvę salone – taip, ant antros sėdynių eilės čia gerokai ankščiau nei „BMW X1“ ar „Volvo XC40“, taip pat ir bagažinė, talpinanti 438 l, nėra rekordinė, bet gamintojas, kurdamas saloną, prioritetus teikė kitkam. O konkrečiai tai...

...„Engawa“, „Sashiko“, „Washi“ ir „Omotenashi“ – visais šiais japoniškais terminais apibūdinama filosofija, kuria rėmėsi prie automobilio darbavęsi inžinieriai ir dizaineriai. „Engawa“ – tai salone sukurtas erdvės pojūtis kompaktiniame automobilyje (tiesa, išgaruojantis atsisėdus ant galinės sėdynės). „Sashiko“ – tai daugiau kaip 1200 metų tradicijas turintis dygsniavimo būdas, kuriuo apsiūtos odinės sėdynės. „Washi“ – popieriaus, iš kurio pagamintos tradicinės japonų namų stumdomos durys, paviršių primenanti skydelio apdaila. „Omotenashi“ – japonų svetingumas, mandagumas ir paslaugumas, namuose priimant svečius ir perprantant pačius didžiausius jų lūkesčius.

Apibendrinant, visi šitie filosofiniai „kerai“ įgyvendinti gana įtikinamai – džiugina ne tik sraute išsiskiriantis eksterjeras, bet ir rafinuotas interjeras, kurio detalės ne tik dailios, bet ir malonios liesti. Nekyla jokių abejonių, dėl priklausymo „premium“ klasei – tą patvirtina ir aukšta, nuo 37 200 eurų prasidedanti kaina. Didelė? O kaip gi, bet teks susitaikyti, jei norite aukščiausios klasės japonų supratimu.

Daugiau apie naująjį „Lexus UX“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.6667

Išbandė: „Fiat 500L“ toli gražu nėra tobulas, tiesą sakant, jis net nėra geras (53)

Kokiu sociopatu reikia būti, kad nenusišypsotum pamatęs keliuku burzgiantį „Mini Cooper“ ar...

„Kia Ceed SW“ universalo testas: nebemadingas tipas su daug privalumų specialiai „Motorams“ iš Ženevos (11)

Naujasis „ Kia Ceed “ ir jo universalo versija „Sportswagon“ yra ne tik išvaizdesnis už...

„Volkswagen T-Cross“ testas: geriausiai miestui pritaikytas vokiškas SUV specialiai „Motorams“ iš Maljorkos (13)

Kas yra mažas, bet aukštas, ekstravagantiškas, bet praktiškas? Šiandien tai – miesto SUV...

Naujo „Lexus UX“ testas: aukščiausia klasė japonų supratimu specialiai „Motorams“ iš Barselonos (39)

Kai pristatymo metu „ Lexus UX “ kūrusiems inžinieriams užsiminiau, kad šiuolaikiniame...

Naujo „Porsche Macan“ testas: kodėl elektrinis variklis jam tik į naudą (5)

Vos tik „Porsche“ atnaujino vieną populiariausių savo krosoverių – „Macan“ modelį,...

Top naujienos

Lietuvoje – lemtinga diena: renkame valstybės vadovą ir savo atstovus Europos Parlamente rinkimuose balsavęs Skvernelis: turiu savo planų; nuolat atnaujinama (1151)

Sekmadienį, gegužės 26 d., Lietuva renka šalies Prezidentą ir 11 Europos Parlamento narių.

Užkalnio nuosprendis Panevėžiui: gyventojai bus priblokšti (21)

Man atrodo, aš labai gerai mokausi rašyti antraštes. Ryški pažanga. Šiandienai, rinkimų dienai,...

Sukrečiantys Černobylio apylinkių tyrimai: be žmonių likusi gamta tiesiog suklestėjo (28)

1986 metų balandžio 26 dieną per techninį bandymą Černobylio atominės elektrinės ketvirtame...

Savi tik dėl kvapo: Eurolygos grandai išsigimė, o ar atsilaikys „Žalgiris“? tik kas penktas taškas – vietinio

„Retas atvejis, kad rusai taip džiaugtųsi amerikiečių sėkme“, – Maskvos CSKA triumfą...

Turistų rojus Šiaurės Europoje slepia augančią grėsmę: turime priešą (186)

Šio ledinio turistų rojaus fasadas slepia augančią grėsmę, apie kurią dauguma turistų net...

Abejingų nepalikusios daininkės Alizee gyvenimo vingiai: suklastotos nuotraukos, iširusi santuoka bei turtai (1)

Alizee Jacotey, vadinama tiesiog Alizee, yra prancūzų dainininkė, šokėja ir balso aktorė. Ji...

Ateitis jau čia – robotai, purškiantys kiekvieną piktžolę ir savarankiškai dirbantys traktoriai (5)

Robotai įsigali žemės ūkyje sparčiau nei kas galėjo įsivaizduoti. Pirmosios visiškai...

Lietuvės planuotos ir vos 6 tūkst. eurų kainavusios vestuvės sulaukė užsienio žiniasklaidos dėmesio (99)

Sandros Dainaravičienės planuotos vestuvės pateko į įžymaus užsienio naujienų portalo...

Tokia vasara pajūryje bus paskutinė: apie naują draudimą daugelis jau buvo pamiršę (190)

Seimo narės Aušrinės Armonaitės socialiniuose tinkluose paskelbtas priminimas, kad kitais metais...