Tiesa, „Fiesta ST“ vis dar siūlomas, tačiau kitų gamintojų atstovų kainoraščiuose seniai nebeliko nieko panašaus. Nieko keisto – kai šiandien visiems reikia SUV automobilių, parduoti dvigubai brangesnį už įprastą hečbeką modelį yra praktiškai neįgyvendinama užduotis.

Na, bet susitraukusiame segmente atsirado ir didesnės galimybės pasireikšti naujokui „Hyundai i20 N“. O jis tikrai turi ką pasiūlyti – 204 AG, riboto praslydimo diferencialas ir 6,7 sekundės iki 100 km/val. Žinoma, nors jis turi tik priekinius varančiuosius ratus (kaip ir visi aukščiau paminėti hečbekai), bet jo sukūrimą įkvėpė ne kas kitas, o „i20 WRC“ ralio automobilis. Ir, aišku, „Hyundai Motorsport“ sukaupta patirtis automobilių sporte.

Žinoma, dinamika, palyginti su galingiausiais didesnių klasių modeliais, tikrai nėra neįspūdinga, bet nepamirškime, kad kalbame apie 4 metrų mažylį, sveriantį vos 1200 kilogramų, turintį šauniai suderintą pakabą ir vairo sistemą – visa tai tikrai neleis liūdėti, sėdus prie „i20 N“ vairo.

Žinoma, jei mėgstate komfortą, tada šis automobilis – tikrai ne jums. Bet jei kraujyje turite nors lašelį benzino ir nesiveržiate važinėti automobiliu su padidinta prošvaisa, tačiau ieškote smagios miesto mašinos – šiandien bent jau Lietuvoje „Hyundai i20 N“ yra vos ne vienintelis pasirinkimas šiame kainų segmente (visus varančiuosius ratus turintis 261 AG „Toyota GR Yaris“ kainuoja nuo 32 900 eurų).

Žinoma, ir „i20 N“ kaina, palyginti su įprastu modeliu, yra didelė, kadangi čia ne tik sumontuotas galingas variklis, bet ir visiškai kitokia pakaba, didesni stabdžių diskai, taip pat kitokie vairo sistemos nustatymai, salono įranga su dideliu sportinių nustatymų, įskaitant išmetimo sistemos garsą, pasirinkimu. Tad jei įprasto „i20“ kaina prasideda nuo 14 990 eurų (naudojantis veiklos nuoma mėnesio įmokos kaina bus nuo 234 eurų), tai bandyta N versija kainuoja nuo 24 990 eurų, su papildoma įranga (navigacijos sistema, „Bose“ garso aparatūra ir pasirenkama spalva) – 27 664 eurai.

Tad, akivaizdu, kad šis greitas mažasis hečbekas – toli gražu ne kiekvienam, įvertinant tai, nuo kiek prasideda įprastų B segmento modelių kainos. Bet jei norite naujausios karštos „kišeninės raketos“, su kuria tvirtai jausitės ir greituose lenktynių trasos viražuose (tiesa, Lietuvoje jų pasirinkimo beveik nėra), tai šiandien jūsų variantai praktiškai apsiriboja nauju „Hyundai i20 N“. Ir, turiu pasakyti, tai būtų tikrai smagus pasirinkimas – logiškas, jei ieškote daugiau kaip 200 AG pasiekiančio mažo hečbeko ir širdies pasirinkimas, jei mėgstate azartiškas važiavimo savybes.

Daugiau apie naują „Hyundai i20 N“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.