aA
Pernai „BMW Motorrad“ padalinys pristatė tris naujus modelius – „BMW R 1250 R“, „R 1250 RS“ ir „R 1250 GS Adventure“. Visi jie turi naują opozicinį „Boxer“ variklį – tikrą bavarų technikos šedevrą.

Žinoma, šioje trijulėje pats aktualiausias modelis yra „R 1250 GS Adventure“ – vienas populiariausių visų laikų kelioninių motociklų. Tačiau jis turi tokią pačią naują širdį kaip ir trumpesnėms kelionėms pritaikytas rodsteris „BMW R 1250 R“ – būtent šią versiją aš ir bandžiau (dar yra „Sports Touring“ modelis RS su aerodinaminiais oro aptakais).

Atsisėdus ant motociklo pirmiausiai į akis krenta skaitmeninis prietaisų skydelis – 6,5 colių skersmens spalvotas ekranas su kairėje vairo pusėje esančiu pasukamu ir į šoną paspaudžiamu „Multi-Controller“ valdikliu, kuris atsakingas už visas meniu parinktis. O parinkčių čia tikrai daug – standartinėje versijoje yra stabilumo kontrolė, du važiavimo režimai, papildomoje įrangoje – ir reguliuojama pakaba, dinaminė stabdžių ir traukos kontrolė, reguliuojami važiavimo režimai – viskas apsiriboja tik tuo, kiek papildomai šiai įrangai norite išleisti pinigų.

Naujas "BMW R 1250 R" motociklas
Naujas "BMW R 1250 R" motociklas
© Gamintojo archyvas

Bet didžiausia šio motociklo žvaigždė yra variklis – vandeniu aušinamo opozicinio motoro darbinis tūris padidėjo nuo 1170 iki 1254 cm3, galia išaugo nuo 125 AG iki 136 AG, o sukimo momentas – nuo 125 Nm iki net 143 Nm. Šiame variklyje pirmą kartą serijiniuose BMW motocikluose buvo panaudota „ShiftCam“ technologija – variklis turi pastumiamus paskirstymo velenėlius, kurių skirtingo dydžio kumšteliai reguliuoja įsiurbimo vožtuvų atidarymą. Be to, patys įsiurbimo vožtuvai (po 2 kiekvienam cilindrui) yra atidaromi nesinchroniškai, taip sukuriant efektyviau sudegantį mišinį.

Pradėjus važiuoti suabejoju šio motociklo paskirtimi – lyg ir „nuogas“ rodsteris, bet vertikali sėdėjimo padėtis labiau primena kelioninį motociklą. Tad mieste riedu oriai lyg į kelionę aplink pasaulį išsiruošęs nuotykių ieškotojas – sėdžiu patogiai, matau gerai... Bet vos tik išvažiuoju į Panevėžio greitkelį, visą mano orumą nupučia vėjas. O juk važiuoju tik šiek tiek didesniu nei 100 km/h greičiu.

Akivaizdu, kad sėdėjimas tiesia nugara ir simboliškas priekinis „bikini“ aptakas yra nesuderinami dalykai – prigulu prie vairo, bet galvoje vis dar tas pats klausimas neduoda ramybės – kokiems galams reikalingas toks motociklas, nuo kurio vairo pučia vos pasiekus didesnį greitį?

Ogi vingiuotiems keliams. Kai išsuku į nuo Širvintų link Molėtų vedantį vingiuotą kelią, man pagaliau atsiveria „R 1250 R“ esmė – štai kur jo paskirtis. Vingiuoti ir greiti keliai, kuriuose žemas opozicinio variklio svorio centras leidžia mesti iššūkį fizikos dėsniams – sunku patikėti, koks gali tapti manevringas mieste atrodęs per sunkus, o greitkelyje – per mažai aerodinamikos turintis rodsteris.

Kūnas – į priekį, rankos – plačiai (beje, vairas nėra pernelyg platus, tad mieste sankryžose pravažiuoti tarp mašinų nėra problemų), minkštoji dalis – tolyn atgal. Ir lieka grynas malonumas, kurį galima tęsti neužsukant į degalinę beveik 300 kilometrų. Net ir važiuojant tikrai sportiškai, degalų sąnaudos neviršijo 7 l, o benzino bako tūris čia siekia 18 l.

Tad pats nepastebėjau kaip bandydamas skirtingus važiavimo režimus ir reguliuojamos pakabos nustatymus, išvažinėjau visą degalų baką ir turėjau grąžinti motociklą – teko jį išsiprašyti kitai dienai ir šįkart apsiriboti Vilniaus apylinkėmis, kad spėčiau kažką papasakoti ir parodyti.
Daugiau apie „BMW R 1250 R“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

„BMW R 1250 R“ techniniai duomenys

  • Variklis: 1254 cm3
  • Variklio galia: 100 kW (136 AG) prie 7 750 aps./min
  • Variklio sukimo momentas: 143 Nm prie 6 250 aps./min
  • Degalų bako talpa: 18 l
  • Svoris su degalais: 239 kg
  • Įsibėgėjimas: 0-100 km/h 3,4 s
  • Maks. greitis: daugiau kaip 200 km/h
  • Degalų sąnaudos (WMTC): 4,75 l / 100 km
  • Sėdynės aukštis: 820 mm (pasirenkamai galimas nuo 760 iki 840 mm)
  • Kaina: Nuo 14 650 eurų
„Motorai“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.6667

„Yamaha Niken“ testas: tokio motociklo dar nebuvo (11)

Jei jau taip sutapo, kad mėgstate keliauti motociklu ir esate neabejingas mokslinei fantastikai,...

„Volkswagen Tiguan R-Line Black Style“ testas: sukurtas autobanams, bet patiks ir lietuviams specialiai „Motorams“ iš Frankfurto (31)

Dar prieš kelis mėnesius Europa atrodė saulėta ir graži, kai staiga viskas griuvo lyg kortų...

Naujo „BMW R 1250 R“ testas: beveik svajonių motociklas (5)

Pernai „ BMW Motorrad“ padalinys pristatė tris naujus modelius – „BMW R 1250 R“, „R 1250...

Naujo MAN TG pristatymas: alternatyvų dyzeliui nėra specialiai „Motorams“ iš Ispanijos (28)

Jeigu būčiau sunkvežimio vairuotojas, iš darbdavio reikalaučiau, kad mano transporto priemonė...

Pirmasis prisilietimas prie „Porsche Taycan“: įspūdingi skaičiai ir dėmesį patraukę sprendimai specialiai „Delfi“ iš Prahos (8)

Automobilių ir technikos pažangą ilgus metus daugelis siejo su degimo varikliais, kiek vėliau...

Top naujienos

Lukašenka atkirto Nausėdai: tegu užsiima savo virusu (339)

Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka ketvirtadienį pareiškė, kad jo šalies patirtis...

Įspėjo dirbančiuosius: atlyginimai už kovą gali vėluoti

Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacijos vadovė Daiva Čibirienė sako, kad dėl to, jog...

Mirčių nuo koronaviruso – jau 9 (295)

Mirusiųjų nuo koronaviruso skaičius - 9, iš jų 6 iš Ukmergės. Visi mirusieji ukmergiškiai...

Policija pradėjo tyrimą dėl COVID-19 sergančios moters: rado lauke vedžiojančią šunį (160)

Klaipėdos apskrities policija ketvirtadienį pranešė, jog pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl...

Skvernelis: tiems, kuriems prašymai ir raginimai nė motais, turėtų padėti baudos (64)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis po ketvirtadienį Vyriausybėje įvykusio COVID – 19...

Rumunijos COVID-19 istorija – viena skaudžiausių visame ES rytų flange: kas čia nutiko?

Rumunijoje sparčiai auga koronaviruso aukų skaičius, o tokią situaciją lėmė masinis šalies...

Investuotojas Variakojis siūlo planą Lietuvai: mažinti PVM, pamiršti biurokratiją ir gyventojams išdalyti vienkartines išmokas (11)

„Naikinkime visas biurokratines užkardas ir, tebūnie, su rizika verslui ir žmonėms dalinkime...

Ieškoma būdų, kaip Lietuvai įsisavinti ECB kuriamus 750 mlrd. eurų (80)

Sprendžiant valstybei strategiškai svarbių įmonių finansines problemas, reikia įsteigti...

Aštri situacija uostamiestyje: karščiavimo kliniką nori palikti tik miesto problema, o KUL prasidėjo patikros (45)

Klaipėdos miesto savivaldybė dėl Karščiavimo klinikos steigimo kreipėsi į Lietuvos Respublikos...

Veryga: turime ruoštis, kaip išeisime iš karantino 14 pacientų reanimacijoje (242)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga ketvirtadienį nuotolinėje spaudos konferencijoje...

|Maža didelių žinių kaina