O kas, jeigu man tektų dirbti vairuotojo darbą? Žinoma, sunku įsivaizduoti, kad Lietuvoje darbdavys išties rūpintųsi darbuotoju tiek, kad jam (darbdaviui) būtų svarbu, kaip įrengtas komercinio automobilio vidus, ar komfortiška važiuoklė ir rūpėtų kiti įprasti įprasto lengvojo automobilio vairuotojo užduodami klausimai. Tai nerealu.

Na, o jei, tarkime, esu gamyba ar statybomis užsiimančios įmonės savininkas, kuriam visgi tenka pačiam sėsti prie vairo, norint pervežti didelius daiktus (stiklus ar medžio drožlių plokštes, kitas statybines medžiagas)? Ir kuriam reikia daugiau, nei tik sausos informacijos apie automobilio kainą ir kasmėnesines išlaidas?

Šiuo tikslu dar prieš kelionę apžiūrėjau ankstesnės kartos „Ford Transit“. Kaip ir kalbant apie kitus šios kategorijos automobilius, apie vairuotoją čia pagalvota tik tiek, kiek to reikia darbui. Pilkas ir kietas salono plastikas, nei viena kryptimi nereguliuojamas vairas, kažkur giliai po kojomis esantys pedalai. „Civilį“ tokiame automobilyje nedžiugina nei daiktadėžių dydis, nei daug praktiškų nišų, nei lentyna virš galvos, nei, galu gale, aukšta sėdėjimo padėtis. Net ir patogus, atlenkiamas staliukas važtaraščiams susidėti, anoks privalumas – darbui gerai, bet ir tiek.

Lyg lengvojo automobilio salonas

O štai čia – kitas vaizdas! Ne vien tik apie išvaizdą kalbu, nors ji taip pat neprasta. Automobilis pasižymi tokiu pačiu, kaip ir kiti dabartiniai lengvieji „Ford“ automobiliai kinetiniu dizainu su trapecijos formos plačiomis grotelėmis ir įkypais žibintais. Žibintai tiek gale, tiek ir priekyje, saugant juos nuo pažeidimų (tarkime, privažiuojant prie rampos), yra sumontuoti aukščiau, automobilio šonus saugo plastikinės juostos, ratų arkos taip pat dengtos plastiku.

Tačiau didžiausias netikėtumas laukia automobilio viduje. Beveik lengvosios mašinos salonas! Oda aptrauktas vairas su valdikliais toks pats, kaip ir kituose „Ford“ automobiliuose. Tiesa, ne toks statmenas kaip lengvojoje mašinoje, tačiau nuo šiol reguliuojamas abejomis kryptimis. Taip pat naujajame „Transit“ didesniu atstumu pastumiamos priekinės sėdynės, kurias galima pakelti ir nuleisti. Tad prie vairo pavyksta įsitaisyti beveik taip pat patogiai, kaip ir lengvajame automobilyje. Be to, nematyti jokių dažyto metalo detalių – viskas uždengta apdaila.

Plastikas nors ir nėra minkštas (tačiau jis praktiškas ir atsparus pažeidimams), tačiau salono išvaizda (ypatingai centrinė konsolė) dabar taip pat primena lengvąjį „Ford“ automobilį su tokiais pačiais valdymo jungikliais (tiesa, komerciniame automobilyje jie galėtų būti ir didesni).

Ant prietaisų skydelio neliko minėto atlenkiamo staliuko dokumentams susidėti – nuo šiol jo vaidmenį atlieką vidurinės sėdynės nulenkiama nugarėlė („Transit VAN“ modifikacijoje dviguba keleivio sėdynė siūloma visose komplektacijose, o po kraštine sėdyne sumontuota daiktadėžė).

Nustebino vairuotojo pagalbinės sistemos

„Ford Transit“ galima užsisakyti su tokiomis vairuotojo gyvenimą palengvinančiomis gėrybėmis, kaip kondicionierius, čia sumontuoti ne tik statymo jutikliai, bet atsirado ir itin krovininiam automobiliui pravarti galinio vaizdo kamera (bus puikus pagalbininkas nepatyrusiems darbuotojams, neįpratusiems manevruoti atbuline eiga, žiūrint tik į šoninius veidrodėlius). O desertui – pirmą kartą šioje automobilių klasėje pristatyta SYNC sistema, kurios pagalba galima prijungti išmanųjį telefoną, iš jo leisti muziką, ekrane ne tik matyti, bet ir išklausyti atėjusias trumpąsias žinutes. Verta paminėti ir tai, kad „Bluetooth“ laisvų rankų įranga komplektuojama su bet kokia garso aparatūra.

Pirmą kartą šios klasės automobilyje įdiegta ir važiavimo savo eismo juosta palaikymo bei automatinė atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio palaikanti greičio sistema. Visuose modeliuose yra vairuotojo saugos oro pagalvė (komerciniuose automobiliuose tai kol kas retenybė!), papildomai galima užsakyti keleivio ir šonines saugos pagalves. ESP ir traukos kontrolės sistemos yra visuose automobiliuose, slėgio jutiklį padangose papildomai kainuoja 476 litus.

Telpa 5 „Euro“ padėklai

Tačiau žinoma, kad tokio automobilio svarbiausias parametras yra krovinių skyriaus talpa. Į naująjį „Ford Transit“ galima pakrauti net iki 15,1 m3 – į prailgintos bazės modelio bagažo skyrių tilps 5 „Euro“ padėklai (vienu daugiau, nei anksčiau). Palyginti su ankstesniu modeliu, tiek vidutinės, tiek ir ilgos bazės modelis nuo šiol yra 300 mm ilgesnis. Krovinių skyrius turi 180 ir 270 laipsnių atsiveriančias galines duris su galiniame buferyje esančia neslidžia danga patogiam užsilipimui. Antrosios slankiosios šoninės krovinių skyriaus durys papildomai kainuoja 1572 Lt. Didžiausia masė pakrovus yra nuo 2900 iki 4700 kilogramų. Viduje sumontuotos standartinės krovinių tvirtinimo vietos, papildomai galima užsisakyti krovinių skyriaus LED apšvietimą (429 Lt) ir papildomą grindų bei sienelių apsaugą (953 Lt).

Žinoma, ne mažiau nei kraulumas svarbu ir taupus važiavimas. Automobilis siūlomas su dyzeliniu 2,2 l TDCi 100, 125 arba 155 AG bei atitinkamai 310, 350 arba 385 Nm pasiekiančiais ir „Euro 6“ taršos normas atitinkančiais motorais. Varikliai komplektuojami su mechanine 6 pavarų greičių dėže. Gamintojo teigimu, degalų sąnaudos yra vos nuo 6,4 l/100 km, montuojama standartinė „Start-Stop“ sistema. Mums bandant automobilį Barselonos priemiestyje, su simboliniu kroviniu jos siekė 8,9 l dyzelino, o pats variklis neįkyrėjo itin triukšmingu darbu. Žinoma, visur vėluojantys vairuotojai su pilnu bagažo skyriumi tokių rezultatų tikėtis tikrai negalės, tačiau kliaujantis gamintojo pateiktais duomenimis, automobilis yra taupiausias savo klasėje.

Daug automobilio modifikacijų

Automobilio modifikacijos, kaip ir įprasta šiame segmente, yra gana painios. Pagrindinės yra VAN, Chasis Cab ir Bus (keleivinė iki 17 sėdimų vietų versija). Priklausomai nuo modifikacijos, galima rinktis vidutinę arba ilgą važiuoklės bazę (nebėra trumpos bazės versijos), du skirtingus aukščius, priekinius, galinius arba visus varančiuosius ratus (kurių galiniai ratai gali būti dvigubi) – visa tai priklauso nuo to, kokiam tikslui naudosite „Ford Transit“.

Na, ir žinoma, eksploatacijos kaštai ir kainos. Automobiliams suteikiama 3 metų/100 000 kilometrų (papildomai galima pasirinkti 5 metų/150 000 km) garantija, techniniai automobilio aptarnavimai atliekami kas 50 000 kilometrų arba 2 metus (įvertinant transporto specifiką, akivaizdu, kad kilometrai bus susukami kur kas greičiau). „Ford Transit VAN“ kainuoja nuo 78 015 Lt, „Chasis Cab“ – nuo 73 975 Lt, „Bus“ – nuo 113 028 Lt. Konkurentų, išskyrus gerokai mažesnės talpos „Fiat Ducato“ versiją, kainos yra didesnės.

Įvertinimas

Vietoje įvertinimo tiesiog noriu pasidalinti informacija, kad naujasis „Ford Transit“ neseniai tapo „Van of the Year“ konkurso nugalėtoju – geriausiu jį išrinko apie komercinius automobilius rašantys žurnalistai.

„Ford Transit“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2198 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 92 kW/125 AG/3500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm/1450-2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 5530 mm
Plotis: 2492 mm
Aukštis: 2548 mm
Važiuoklės bazė: 3300 mm
Svoris: 1972 kg
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,4 l/100 km
CO2 emisija: 169 g/km
Krovinių skyriaus tūris (MWB): 10,1 m3
Kaina: nuo 82 863 Lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)