Jei konkrečiau – 2013 metais debiutavęs „Mitsubishi Outlander PHEV“ tapo pirmuoju iš tinklo įkraunamu hibridiniu SUV, o 2018 metais – ir apskritai populiariausiu tokio tipo automobiliu pasaulyje. Jis turėjo 12 kWh talpos akumuliatorių, kurį galima įkrauti tiek iš įprasto elektros tinklo (per 3,5 val.), tiek ir greituoju būdu naudojant „CHAdeMO“ jungtį – iki 80 proc. tą galima padaryti maždaug per 25 min.

Na, o su įkrautu akumuliatoriumi gamintojas žadėjo, kad vien tik elektra galima nuvažiuoti iki 52 kilometrų, vidutinės degalų sąnaudos siekia 5,3 l / 100 km. Žinoma, čia tik pirmą šimtą kilometrų ir pagal tuo metų galiojusią, bet nelabai realybę atitinkančią „NEDC“ matavimo metodiką.

Pasak naudotais automobiliais prekiaujančių „Longo LT“ specialistų, šis modelis yra populiarus antrinėje rinkoje, kadangi jo kainos patrauklios (automobilių iki atnaujinimo kainos prasideda nuo 13 500 eurų), o realus vien tik elektra nuvažiuojamas atstumas gali siekti iki 35 kilometrų. Be to, ličio-jonų akumuliatorių resursas yra įspūdingai didelis – net ir modeliuose su didesne kaip 200 000 kilometrų rida akumuliatorių efektyvumas vis dar yra 80-85 procentai.

Ir jei tradicinis „Outlander“ buvo galimas su septyniomis sėdimomis vietomis, tai šis hibridinis modelis yra tik penkiavietis – bagažinės dugne ties galine ašimi yra sumontuotas antras elektros variklis, įkroviklis ir srovės keitiklis. Bet kadangi galinius „Outlander PHEV“ ratus suka elektros variklis, tai čia nėra kardaninio veleno ir transmisijos tunelio, todėl sėdėti gale erdvu ir patogu. O jei pasitaikys bekelė, priverstinai galima aktyvuoti abu elektros variklius lyg blokuotumėte tarpašinį diferencialą.

Priekyje yra sumontuotas 2.0 l benzininis motoras, veikiantis kartu su priekiniu 60 kW elektros varikliu ir per hidrauline mova perduodantis galią priekiniams ratams, taip pat jis atlieka ir generatoriaus funkciją įkraunant akumuliatorių (veikdamas laisva eiga iki 80 proc. akumuliatorių įkrauna per maždaug 40 minučių). Galinius ratus suka antras elektros variklis, o bendra sistemos galia yra 147 kW (200 AG). Reikia pastebėti, kad šiame automobilyje nėra įprastos automatinės transmisijos, o jos funkciją atlieka reduktoriai su hidrauline mova.

Įrangos valdymo koncepcija – tarsi sena ir nauja mokykla. Čia yra ir spalvotas informacinis ekranas prietaisų skydelyje, ir liečiamasis multimedijos ekranas (po juo yra vieta kompaktinėms plokštelėms), tačiau salone ir daug senamadiškai atrodančių mygtukų, o ir pats salonas neatrodo moderniai, taip pat norėtųsi ir geresnės apdailos kokybės.

Nusiskundimų šis modelis sulaukdavo dėl pusėtinos garso izoliacijos, kuri buvo pagerinta modelio atnaujinimo metu 2015 metais, kuomet buvo iš esmės pakeista ir automobilio išvaizda. „Longo LT“ specialistų teigimu, hibridinė pavara pasižymi ilgaamžiškumu ir didesnių nusiskundimų nesulaukia, o dėmesį reikėtų atkreipti į galinę pakabą, kuri dyla greičiau dėl čia esančio papildomo elektros variklio ir kitos įrangos svorio. Taip pat dar vienas būdingas trūkumas – blogai veikianti salono kondicionavimo sistema.

Ir jei mėgstate dinamišką važiavimą, šis automobilis – ne jums. Jo vairo sistema veikia itin neutraliai, pakaba suderinta minkštai ir automobilis posūkiuose pastebimai svyruoja – reikia pasakyti, tokios važiavimo charakteristikos visai tinka šiam iš tinklo įkraunamam hibridui, bet tikrai nepatiks azartiškiems vairuotojams.

Daugiau apie naudotą iš tinklo įkraunamą „Mitsubishi Outlander PHEV“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.