Šių metų Ženevos automobilių parodoje debiutavęs ASX – visiškai naujas, Europos rinkai skirtas modelis, kuris nuo vasario Japonijoje parduodamas kaip „Mitsubishi RVR“. Jis sukurtas pagal 2007 m. Frankfurto automobilių parodoje parodytą koncepcinį modelį „Concept-cX“, už kurį serijinis modelis yra 20 cm ilgesnis ir šiek tiek aukštesnis.

Trumpinys ASX reiškia tris kryptis, kurias atspindi naujasis modelis: aktyvus, sumanus, (X) visureigis (angl. k. Active Smart (X)crossover). Pasak gamintojų, sumanumo sąvoką perteikia dizainas, funkcionalumas ir efektyvumas.

Dar prieš pasirodant ASX, „Mitsubishi“ atstovai teigė norintys, kad naujasis modelis padėtų jiems atsikratyti didelių, sunkių ir neekonomiškų visureigių gamintojo įvaizdžio. Maža to, „Mitsubishi“ tikisi, kad naujasis ASX visureigis pagal pardavimus Europoje aplenks „Colt“ modelį ir taps geriausiai perkamu kompanijos automobiliu. Iki kitų metų kovo Japonijos automobilių gamintojas Europoje ir Rusijoje tikisi parduoti apie 40 tūkst. ASX vienetų.

C segmento visureigis „Mitsubishi ASX“ Europoje parduodamas nuo vasaros pradžios, o Lietuvoje pasirodė rugsėjį.

Nuo pat koncepcijos pasirodymo šis modelis daugumoje išankstinių gamintojo nuotraukų buvo įspūdingos „Kawasemi Blue“ spalvos. „Kawasemi“ – japonų kalba reiškia turkio spalvos paukštį (jo lietuviškas pavadinimas yra tulžys), kuris gyvena ir gaudo žuvį tik pačiuose švariausiuose vandenyse. Vis dėlto pažintis su ilgai lauktu ASX prasidėjo nuo nusivylimo – bandymams skirtas automobilis buvo raudonos spalvos. Akimirksniu tapo aišku, kad dėl šios priežasties bandomasis modelis neteko bent pusės savo žavesio, nes „Kawasemi Blue“ jam išties labiau tinka.

Giminystė su „Outlander“

ASX sukurtas pagal 345 mm ilgesnio „Outlander“ platformą ir iš šio modelio perėmė apie 70 proc. komponentų. Lyginant su vyresniuoju „broliu“, mažasis „Mitsubishi“ visureigis išsiskiria trumpesniu variklio skyriumi ir jis neturi trečiosios sėdynių eilės, kuo gali pasigirti „Outlander“.

Šie modeliai atrodo ne tik labai panašiai ir dalijasi ne tik ta ta pačia platforma, tačiau turi ir tokią pat 2,67 m važiuoklės bazę, stabdžių sistemą, pakabą, AWC („Electronically Controlled 4 Wheel Drive“) sistemą, tad galite pagalvoti, kam reikės didesnio ir bent 20 tūkst. Lt brangesnio „Outlander“?

Gamintojai teigia, kad ASX yra sukurtas pirkėjams, kuriems reikia tarpinio varianto tarp smagiai važiuojančio „Lancer Sportback“ ir padidintu pravažumu išsiskiriančio „Outlander“.

Iš tiesų, naujasis „Mitsubishi“ markės modelis yra susaistytas giminystės ryšiais su dviem minėtais senbuviais. Priekinę automobilio dalį galima atpažinti iš reaktyvinio naikintuvo stiliaus priekinių linijų – šio stiliaus dizainas matytas „Lancer“ ir „Outlander“ modeliuose. Taigi iš priekio jis atrodo gana įžūliai, tad kam patinka agresyvesnis stilius, tas ASX dizainą laikys pranašesniu prieš konkurentus.

Gamintojai pabrėžia, kad projektuojant galinę automobilio dalį, buvo siekiama ir pažeminti, ir paplatinti siluetą, tačiau išvengiant pernelyg didelio masyvumo. Automobilio galinė dalis primena kilstelėtą „Lancer Sportback“, tačiau linijos kur kas elegantiškesnės.

Vidaus dizainas niekada nebuvo stiprioji „Mitsubishi“ pusė. ASX salonas iš pirmo žvilgsnio lygiai toks pat, kaip kaip ir kitų šios markės automobilių. Kai kur minkštas paviršius suteikia kiek aukštesnės kokybės pojūtį. Tačiau svarbiausiu pokyčiu vidaus erdvėje galima įvardyti tai, kad ASX vairo kolonėlė yra reguliuojama ir horizontalia krytimi, o tokio privalumo anksčiau neturėjo nė vienas šios markės modelis.

Daug žadantis dyzelinis variklis

ASX gali būti komplektuojamas su vienu iš trijų variklių – benzininiu 1.6 l arba dviem dyzeliniais 1.8 l (110 arba 150 AG). Išbandėme vienintelį benzininį agregatą, kuris 115 AG pasiekia esant 6 000 aps./min., o maksimalų 152 Nm sukimo momentą esant 4 000 aps./min. Automobilis buvo pravažiavęs tik apie 250 km, tad nieko keisto, kad jo variklis triukšmavo it ką tik pasaulį išvydęs kūdikis. Vis dėlto net ir žvalumu nepasižyminčio benzininio 1.6 l variklio galios pakako, kad palyginti nedaug (1270 kg) sveriantis automobilis išliktų dinamiškas kelyje.

Panašu, kad kur kas smagesnis variantas turėtų būti 4 cilindrų, 1.8 l turbodyzelinis agregatas. „Euro 5“ taršos reikalavimus atitinkantis visiškai aliumininis variklis turi naują kintamos geometrijos turbiną bei pasižymi dideliu efektyvumu. Jis pasiekia 150 AG (esant 3750 aps./min.) ir maksimalų 300 Nm sukimo momentą (esant 2000-3000 aps./min.). Technologine prasme, tai pirmasis lengvasis automobilis pasaulyje, turintis dyzelinį variklį su kintamu vožtuvų fazių reguliavimo sistema. Ši technologija anksčiau buvo taikoma tik benzininiams varikliams.

Mūsų išbandytas „Mitsubishi ASX“ buvo su „Clear Tec“ įranga, kuri gerina automobilio ekonomiškumą. Bandymų metu vidutinės degalų sąnaudos buvo 6,3 l/100 km, o važinėjant mieste – bent porą litrų 100-ui km didesnės. ASX buvo su degalus taupančia sistema „Stop&Go”. Sustojus automobilio variklis tarsi „užmiega“, o jį pažadina sankabos spustelėjimas. Atrodo, kad tai turėtų būti gana efektyvus ekonomiškumą gerinantis sprendimas, tačiau skaičiai byloja ką kita. Gamintojai deklaruoja, kad degalų sąnaudų vidurkis važinėjant mieste ir naudojant „Stop&Go” turėtų sumažėti nuo 7,8 l/100 km iki 7,5/100 km, o vidutinės sąnaudos – nuo 6,0 l/100 km iki 5,9 l/100 km.

„Stop&Go” sistema yra „Clear Tec“ modelių versijose, kurios taip pat išsiskiria tuo, kad turi DPF (kietųjų dalelių) filtrą, LED tipo galinius žibintus, mažo pasipriešinimo riedėjimui padangas ir kt. įrangą.

Tipinis miesto automobilis

Naujasis „Mitsubishi ASX“ prisijungia prie automobilių, galinčių pasiūlyti visureigių pravažumą ir aukštesnę sėdėseną už įprastų hečbekų kainą. Geriausi tokių modelių pavyzdžiai – „Nissan Qashqai“ ir „Škoda Yeti“. ASX gali būti komplektuojamas su priekinių arba visų varančiųjų ratų sistemomis. Tikimasi, kad pirmasis variantas bus populiaresnis.

Kelyje išbandžius ASX su priekinių ratų pavara, neįmanoma nekreipti dėmesio į prastą triukšmo izoliaciją. Jei nemalonius garsus iš variklio skyriaus ir galima nurašyti dar „žaliam“ varikliui, tai pasukus į neasfaltuotą kelią pateisinimų triukšmingam važiavimui sunku rasti. Pakabos darbas išties prastas, visus kelio nelygumus suskaičiuoji sėdimąja dalimi, o triukšmas iš po ratų tikrai nenuteikia maloniai. „Mitsubishi“ pardavėjai aiškina, kad šie trūkumai atsirado tikrai ne dėl gamintojo atsainaus darbo, esą šiam automobiliui geresnės triukšmo izoliacijos ir nereikia, nes tai – tipinis miesto automobilis.

Ir su šiuo teiginiu sunku ginčytis. ASX tikrai neskirtas šturmuoti bekelę ar maudytis purvo voniose. Automobilio prošvaisa – 20 cm (dyzelinės versijos – 17 cm). Tokių skaičių visiškai užtenka tam, kad nelaužytumėte buferių į šaligatvio kraštus mieste, tačiau duobėtame miško keliuke reiktų gerokai pasisaugoti.

Be to, keliaujant keturiese (ar penkiese, kaip kad siūlo gamintojai) tolimoms išvykoms ASX būtų kiek ankštokas, ant galinių sėdynių erdvės nėra daug. Bagažo skyriaus talpa taip pat nedidelė – oficialiai ji siekia 442 l, tačiau 26 l paaukoti atsarginio rato komplektui, tad praktiškai lieka 416 l.

ASX turės „brolius“ iš Prancūzijos

Naujasis „Mitsubishi ASX“ Lietuvoje kainuoja nuo 55,7 Lt, t.y. beveik 3 tūkst. Lt mažiau už itin populiarų SUV klasės atstovą „Nissan Qashqai“. Standartinę automobilio įrangą „Inform“ sudaro radijo CD grotuvas su MP3 funkcija, oro kondicionierius, 7 saugos oro pagalvės, aktyvi stabilumo kontrolės bei praslydimo kontrolės sistema ir kt. įranga.

Mūsų išbandytas ASX buvo su „Invite“ įrangos komplektacija, kurios kaina prasideda nuo 62 tūkst. Lt. Dyzelinės versijos siūlomos nuo 73,4 tūkst. Lt (1.8 l, 110 AG su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže). O jeigu norėsite, kad jūsų ASX būtų tikras visureigis, t.y. su 4WD sistema, teks nepagailėti bent 82,2 tūkst. Lt.

Nors ASX dar tik žengia pirmuosius žingsnius siekdamas įtikti vairuotojams, panašu, kad jo sėkme tiki ne tik „Mitsubishi“, bet ir PSA koncernas, jungiantis „Peugeot“ ir „Citroën“ markes. Prancūzai jau paskelbė, kad gamins du naujus kompaktiškus SUV visureigius pagal naująjį „Mitsubishi“ visureigį.

Naujieji „Citroën“ ir „Peugeot“ penkiaviečiai SUV visureigiai pasirodys kitąmet. Teigiama, kad prancūziški visureigiai iš „japono“ perims daugelį techninių komponentų, tačiau pasižymės išskirtiniais dizaino akcentais. 2007 m. pasirodę „Peugeot 4007“ ir „Citroën C-Crosser“ sukurti pagal kitą „Mitsubishi“ SUV visureigį „Outlander“.

„Mitsubishi ASX“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1590 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 85 kW/115 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 152 Nm/4000 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4295 mm
Plotis: 1770 mm
Aukštis: 1615 mm
Važiuoklės bazė: 2670 mm
Svoris: 1270 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,4 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,9 l/100 km
Bagažinės tūris: 416 l/1219 l
Kaina: 62 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 55,7 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)