„Mini Countryman“ pristatyme Kopenhagoje gamintojo atstovai lyg užburti kartojo skaičių 4. Tai – 4-asis šios markės modelis. Tai – pirmasis 4-duris „miniukas“ su 4 varančiųjų ratų sistema, 4-iomis sėdimomis vietomis ir pirmasis „Mini“, ilgesnis nei 4 metrai.

Laukdami „Countryman“ debiuto, „Mini“ markės gerbėjai buvo sunerimę svarstydami, ar tai bus tikras „miniukas“? „Mini Countryman“ yra išties sunkiai apibūdinamas automobilis. Tai didžiausias ir ilgiausias šios markės modelis, tačiau jis tikrai nėra didelis. Nors mašinos galas atrodo kaip hečbeko, tai nėra įprastas hečbekas. Ir nepaisant galimybės užsisakyti „ALL4“ sistemą, tai nėra visureigis. Dar daugiau – jis pavadintas „kaimiečiu“ (išvertus iš anglų kalbos), tačiau stilingos išvaizdos automobiliui labiau tiktų pavadinimas „miestietis“.

Vis dėlto kalbant apie „Mini“ automobilius turbūt geriausia būtų visus stereotipus užmiršti, nes šios markės modeliai visada buvo išskirtiniai ir netelpantys į visuomenėje nusistovėjusius „rėmus“. Kompanijos atstovai, tarsi norėdami nuraminti visus abejojančius „Countryman“ „kilme“, sukūrė reklaminį šūkį, kuris skamba taip: „Sukurtas kaip „Mini“, tai ir yra „Mini“.

Gaminamas ne Didžiojoje Britanijoje

Neįžvelgti „Countryman“ giminystės ryšių su kitais „Mini“ turbūt galėtų tik kurmis. O pirmąkart „gyvai“ apžiūrinėdamas šį automobilį prisiminiau vieną seną, bet vis dar besisukantį mūsų televizijose filmą apie nevykusį profesoriaus eksperimentą su vaikais. Jeigu tas filmas būtų buvęs apie „Countryman“, jam puikiai tiktų perfrazuotas mano prisimintos kino juostos pavadinimas – „Brangioji, aš padidinau „Mini“.

Originalų „Mini Countryman“ dizainą sukuria keturios durys, prailginta galinė dalis, išskirtinė stogo forma ir pakelta priekinė kėbulo dalis. Naujajame „Mini“ modelyje taip pat galima rasti ir kitų šios markės automobiliukams būdingų dizaino detalių – šešiakampes radiatoriaus groteles, dideles, į variklio dangtį įmontuotas, priekines lempas, plačias ratų arkas ir vertikalius galinius žibintus.

Automobilio pavadinimas nėra naujas – „Mini“ jau turėjo „Countryman“ 7-ajame dešimtmetyje, tačiau tuomet jis buvo universalo kėbulu. 1961-1969 m. iš viso buvo pagaminta apie 108 tūkst. „kaimiečių“.

Naujausias „Mini“ šeimos atstovas bus pirmasis šios markės modelis, gaminamas už Didžiosios Britanijos ribų – nuo konvejerių jis riedės „Magna Steyr“ gamykloje Austrijoje.

Neregėta „miniuko“ erdvė

Kur yra „Mini“ automobilių kūrėjų interpretacijų ribos, kad šios markės modelis vis dar būtų „miniukas“? Vertinant „Mini Countryman“ dydį, jis telpa į kompaktiškų automobilių segmento rėmus. Jo ilgis – 4097 mm, plotis – 1789 mm, aukštis – 1561 mm.

Kompanijos atstovai tvirtina, kad tai yra pirmasis šios markės kompaktiškas SUV klasės visureigis. Tačiau „Mini Countryman“ prošvaisa – 14,9 cm ir tai tik 1 cm daugiau už kitus šios markės modelius. Net ir tokių švelniai „džipukais“ vadinamų modelių kaip „Volkswagen CrossPolo“ prošvaisa siekia bent 17 cm, tad kilus pagundai su „Countryman“ sukti į bekelę, būtų pravartu rimtai pagalvoti apie pasekmes.

Pagrindinis šio „Mini“ modelio išskirtinumas – jo dydis, kuris automobilį paverčia universalesniu. Sėdus prie automobilio vairo nebesijaučia tarsi važiuotumėte miniatiūrinėje dėžutėje. Įsitaisius ant galinės sėdynės į šalia sėdintį keleivį nebereikia remtis alkūnėmis. Erdvė „Countryman“ viduje išties maloniai stebina, o universalus galinių sėdynių išstumdymas bagažinės talpą leidžia padidinti nuo 350 iki 1170 litrų ir suformuoti lygias grindis. Toks rezultatas – iki šiol „miniukuose“ nematytos erdvės, o standartinė 350 l bagažinė net 90 l pranoksta iki šiol universaliausiu „miniuku“ vadintą „Clubman“.

Automobilio salono akcentai ir detalės mažai kuo skiriasi nuo kitų šios markės modelių, čia vyrauja visiems gerai pažįstamas „Minimalism“ stilius su retro detalėmis.

Vienintelis išskirtinis dalykas – inovatyvi „Centre Rail“ talpinimo ir tvirtinimo sistema, esanti jau standartinėje „Mini Countryman“ komplektacijoje. Ši sistema nėra naujiena automobilių rinkoje, tačiau pakankamai praktiška. Jos esmė – tarp priekinės ir galinės sėdynės esantys „bėgiai“, besitęsiantys iki galinių sėdynių, ant kurių gali būti montuojami stumdomi puodelių ar telefono laikikliai, daiktadėžės, saldainiams skirtos dėžutės, dėklas akiniams ir pan.

Atsižvelgiant į „Centre Rail“ sistemos poreikį, „Mini Countryman“ pirkėjai šį modelį galės rinktis su dviejų atskirų vietų arba vientisa galine sėdyne trims keleiviams.

Naujovė – „ALL4“ sistema

„Mini Countryman“ variklių gamą sudaro iš kitų modelių „pasiskolinti“ agregatai: trys benzininiai – „Mini One Countryman 98 AG“, „Mini Cooper Countryman 122 AG“ ir „Mini Cooper S Countryman 184 AG“ bei du dyzeliniai – „Mini One D Countryman 90 AG“ ir „Mini Cooper D Countryman 112 AG“.

Automobilio pristatyme Kopenhagoje išbandėme dvi pakankamai skirtingas, tačiau bene pačias įdomiausias „kaimiečio“ versijas – „Mini Cooper S Countryman 184 AG“ ir „Mini One D Countryman 90 AG“.

Bandymai prasidėjo su ekonomiškiausia modelio versija „One D“, komplektuojama su 1.6 l dyzeliniu varikliu, kuris išvysto 90 AG (esant 4000 aps./min.). Automobilis buvo dar visai naujas, nuvažiavęs vos 60 km, todėl nebuvo verta kreipti dėmesio į matuoklio parodymus ir spręsti apie šio variklio taupumą. Vis dėlto gamintojai žada, kad degalų sąnaudų vidurkis sieks tik 4,4 l/100 km, o CO2 emisija bus 113 g/km.

„Countryman One D“ priminė ramų, šeimyninį automobilį, visiškai nenusiteikusį važiuoti agresyviai. Variklio maksimalus sukimo momentas yra 215 Nm (esant 1750 aps./min.), tačiau tokių duomenų maža, kad prie vairo neimtum žiovauti.

Kardinaliai priešingi jausmai užplūdo po pietų persėdus prie „Mini Countryman Cooper S ALL4“ vairo. Tai geriausia ir galingiausia šio modelio versija, komplektuojama su keturių cilindrų, 1.6 l benzininiu varikliu, pasiekiančiu 184 AG (esant 5500 aps./min.). Nors dėl papildomo dydžio jam ir sunku prilygti mažesniems „miniukams“ pagal vairavimo malonumą, tačiau azartiškumas prie vairo niekur nedingsta. Maksimalus 240 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau esant 1600 aps./min., nuo 0 iki 100 km/val. galima įsibėgėti per 7,6 sek., tad tai išties sportiškai universalus „žvėriukas“. O jei tikėsime gamintojais, tai ir degalų sąnaudų vidurkis negąsdina – 6,7 l/100 km.

Vairavimo džiaugsmą didina nauja „MacPherson“ pakaba ir pasirenkama „Mini“ keturių varomų ratų sistema „ALL4”, kuri yra reguliuojama elektroniškai. Važiuojant įprastu režimu, abi ašys dirba vienodu 50:50 pajėgumu, tačiau panorėjęs vairuotojas gali nusistatyti, kad, pavyzdžiui, galinė ašis dirbtų 90 proc. pajėgumu, priekinei palikdamas tik 10 proc. Šią sistemą pirkėjai galės rinktis su „Mini Cooper S Countryman“ ir „Mini Cooper D Countryman“ modeliais.

Tikisi privilioti jaunas šeimas

„Mini“ nuo 2001 m. priklauso BMW koncernui ir nuo tada buvo parduota 1,7 mln. šios markės „mažylių“. BMW vadovai neslepia, kad jiems „Mini“ markė yra svarbi dėl to, kad jauni „miniukų“ vairuotojai vėliau persėstų į daug brangesnius BMW automobilius.

Tikimasi, kad naujasis „Countryman“ sudarys apie 20 proc. visų „Mini“ pardavimų.

Pagrindiniais „kaimiečio“ konkurentais įvardijami „Kia Soul“, „Toyota RAV4“, „Nissan Qashqai“, „Škoda Yeti“. Tačiau skeptikai tvirtina, kad rimtais „Countryman“ varžovais bus ir mažesnieji „Mini“ markės modeliai, o tokia vidinė konkurencija tikrai nieko gero nežada šiai kompanijai.

„Countryman“ skirtas žmonėms, kurie žavisi „Mini“, tačiau negali į šios markės modelius sutalpinti savo šeimos, draugų ar augintinių. Šį automobilį rinksis ir dabartiniai „Mini“ vairuotojai, „išaugę“ ankstesnius modelius, tačiau vis tiek norintys „miniuko“. Tarp potencialių šio modelio pirkėjų bus ir manantys, kad „Volkswagen Golf“ yra techniškai puikus, tačiau emociškai nuobodus automobilis.

„Mūsų pagrindinis tikslas – įtikti naujam pirkėjų segmentui. Jaunos šeimos su vaikais, sportiški jaunuoliai – dabar visi gali vairuoti „Mini“, – sakė vienas „Mini“ vadovų Hansas-Joachimas Leonhardtas.

„Mini Countryman“ prekyba Europoje prasidėjo rugsėjo 18 d. Lietuvoje „Mini Countryman“ kainuoja nuo 71 800 Lt (benzininė „Mini One Countryman 98 AG“ versija). Pigiausias dyzelinis variantas kainuoja nuo 77,7 tūkst. Lt. Norėdami užsisakyti šį modelį su „ALL4“ sistema, turėsite pakloti bent 91,2 tūkst. Lt („Mini Cooper D Countryman“ versija).

Tradiciškai „Mini“ markei, šių automobilių pirkėjai gali paįvairinti savo „miniukus“ originaliomis kėbulo ir interjero spalvomis, aukštos kokybės garso ir navigacijos sistema. „Countryman“ siūlomas su ratlankiais, kurių dydis yra nuo 16 iki 19 colių. Norintys daugiau pramogų gali užsisakyti „Mini Connected“ sistemą, kurią sudaro internetinis radijas ir „Mission Control“ funkcijos.

„Mini Countryman“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1598 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 135 kW/184 AG/5500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 240 Nm/1600-5000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4097 mm
Plotis: 1789 mm
Aukštis: 1561 mm
Važiuoklės bazė: 2595 mm
Bendras svoris: 1310 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 7,6 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,1 l/100 km
Bagažinės tūris: 350/1170 l
Kaina: nuo 98,7 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 71,8 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)