Vidutinio dydžio automobilių segmente konkurencinė kova „Vokietija vs. Visi kiti“ pastaraisiais metais vyksta kone į vienus vartus – prestižinėmis vadinamos vokiečių markės čia dominuoja, o iš kitų gamintojų tik vienas kitas turi kuo pasigirti. Sėkmės formulę iš naujo pabandė sukurti ir japonai, pristatę trečios kartos „Mazda6“. Pavadinimas liko tas pats, bet automobilis visapusiškai pasikeitė ir pokyčiai – teigiami. Vis dėlto už visa tai teks plačiau atverti piniginę.

Geriausiai atrodanti „Mazda“ istorijoje?

Koncepciniai modeliai – įprasta gamintojų afera, padedanti pritraukti visuomenės ir žiniasklaidos dėmesį. Dizaineriai kaip įmanydami eksperimentuoja su formomis įprastai jau žinodami, kad tai tebus tik vizija, kurios niekada nereikės išvairuoti į kelius. Tad nors parodose pamatome daugybę įspūdingų koncepcijų, tik viena kita vizija išsaugo drąsiausias idėjas.

Kai „Mazda“ 2011 m. atskleidė „Takeri“ koncepciją, mažai kas abejojo, kad tai yra užuomina į naująją „Mazda6”. Esminis klausimas buvo tas, kaip atrodys serijinė versija, ir kiek ji perims akį džiuginusio „Takeri“ bruožų. Atsakymas paaiškėjo praėjusį rudenį Paryžiaus automobilių parodoje, kai buvo pademonstruota naujoji „šešiukė“. Didžiam daugelio nustebimui, gamybai parengtas automobilis atrodė ne ką prasčiau nei „Takeri“ vizija.

Naujos kartos „Mazda6“ yra antrasis modelis po CX-5, sukurtas pagal naują šios markės dizainerių filosofiją, pavadintą „Kodo“. Todėl nesunku pastebėti, kad šie automobiliai, tarsi atsiriboję su likusia „Mazda“ gama, turi su niekuo nesupainiojamų giminystės ryšių. Naujo „Mazda“ identiteto formavimas užtruks, tad ir nauja „šešiukė“ kurį laiką gatvėje gali būti neatpažįstama. Kita vertus, tai yra šansas japonams pritraukti naujų pirkėjų, kurie iki šiol vengė šios markės dėl vienų ar kitų priežasčių.

Vis tik dabar stimulų rinktis „Mazda6“ yra daugiau nei bet kada anksčiau, o vienas svarbiausių – išvaizda. Nesvarbu, į kurią versiją sėsite, sedaną ar universalą, tai bus solidžiai, kartu ir elegantiškai atrodantis automobilis. Galima teigti, kad tai yra geriausiai istorijoje atrodanti „Mazda“.

Sėkmės paslaptis, vardu „Skyactiv“

Ilgą laiką „Mazda“ buvo tarsi japonas, priverstas naudotis amerikietiška technika. Iki 2008 m. kompanijos kontrolinis akcijų paketas buvo „Ford Motor“ koncerno rankose, tad „Mazda“ automobiliai technologiniu požiūriu buvo labai artimi „Ford“. Galybę išradimų pasauliui padovanojusiems japonams tai turėjo būti nepakenčiama.

Viskas pasikeitė prieš keletą metų, kai amerikiečiai nusprendė pasilikti tik simbolinį „Mazda“ akcijų paketą ir taip japonams buvo atrištos rankos visus komponentus kurti patiems. Galima sakyti, tai buvo nauja patirtis šiai kompanijai, mat iki šiol praktiškai visą laiką ji buvo priklausoma nuo kitų. Japonai kiek užtruko diegdami savo išradimus, tačiau dabar aiškėja, kad darbas nenuėjo veltui. CX-5 pradėjo naują „Mazda“ markės etapą, o naujoji „šešiukė“ patvirtino, kad ši markė juda teisinga linkme.

Taigi šio sėkmingo „Mazda“ ėjimo paslaptis yra „Skyactiv“. Šiuo vardu vadinama grupė naujų techninių komponentų – varikliai, pavarų dėžės, važiuoklė, kėbulas ir kt. Gamintojų teigimu, visų pirma, šios technologijos skirtos ekonomiškumui gerinti.

Pritaikius naujus japonų išradimus, „Mazda“ flagmanas tapo šimtu kilogramų lengvesnis – bazinė jo versija sveria 1300 kg ir tai yra geriausias rezultatas D segmente. Bene įdomiausias sprendimas – „i-LOOP“ sistema. Tai yra pirmasis koncerno modelis su šia stabdymo energijos regeneracijos sistema. Kai automobilio greitis mažėja, „i-LOOP“ paverčia kinetinę energiją elektros srove ir ją naudoja įvairiems elektriniams komponentams. Tokiu būdu degalų sąnaudos sumažinamos apie 10 proc.

Sedanas tapo didžiausias segmente

Nuo šiol pirkėjams bus siūlomi tik sedano ir universalo modeliai, gamoje nebeliko hečbeko varianto. Lyginant su pirmtaku, naujoji „šešiukė“ gerokai išaugo, Pavyzdžui, sedanas tapo didžiausias segmente, jo ilgis padidėjo net 13 cm (iki 4,86 m), plotis – 4,5 cm (iki 1,84 m), važiuoklės bazė – 11,5 cm (iki 2,83 m). Nors universalas ir pailgėjo 4 cm, jis už sedaną bus 6,5 cm trumpesnis (4,80 m). Bagažinės erdvė taip pat padidėjo: sedano – iki 489 l, universalo – iki 522 l.

Pirkėjai Lietuvoje gali rinktis dviejų modifikacijų benzininį 2.0 l darbinio tūrio (145 arba 165 AG) ir 2.5 l, 192 AG benzininį variklį. Taip pat galima užsakyti „Mazda6“ su 2.2 l darbinio tūrio dyzeliniu varikliu. Viena jo versija generuoja 150 AG, antroji – 175 AG.

Sėdus prie vairo apima malonus nustebimas – medžiagų kokybė pranoksta pirmtako lygį. Plastikas minkštesnis, oda aptrauktos detalės malonios liesti, už tai „Mazda“ gauna papildomų pliusų. Visi valdymo mygtukai, centrinė konsolė perimta iš pernai debiutavusio CX-5.

Salonas erdvus, pritaikytas šeimos poreikiams, ypač universalas. Gale vietos trūkumu nesiskųs net ir idealia figūra negalintys pasigirti suaugusieji. „Mazda“ giriasi, kad „šešiukės“ keleiviai gali mėgautis didžiausia kojoms skirta erdve.

Automobilio pristatyme Portugalijos sostinėje Lisabonoje daugiausiai laiko praleidome vairuodami universalą su galingesne 2.2 l versija, turinčia 175 AG. Važiavimas naująja „Mazda6” – malonus, tarsi ėjimas į kino teatrą, žinoma, jeigu neprašovėte pasirinkdami filmą. Sėdėjimas patogus, automobilio pakaba tvirta, bet tikrai ne per kieta. Labiausiai džiugina maksimalus 420 Nm sukimo momentas ir iš sportinio rodsterio MX-5 perimta 6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė. Tai padeda važiuoti dinamiškai ir leidžia pamiršti, kad sėdi prie didelio universalo vairo. Jo valdymas tikslus, „Mazda6” posūkius įveikia taip, kad sunku patikėti, jog automobilis tapo toks didelis. Tik specialiųjų garso efektų galėtų būti mažiau, t.y. triukšmo izoliacija pagerėjo, neblogai prislopintas „dyzelio“ garsas, tačiau iš po ratų vis dar sklinda per daug decibelų.

Gerokai pabrango

„Mazda6” atstovauja D segmentui, kuris Europoje sudaro 6,2 proc. naujų automobilių rinkos, o svarbiausiais jo konkurentais galima vadinti „Volkswagen Passat“, „Opel Insignia“ ir „Ford Mondeo“.

Kaip ir galima tikėtis, paskui kokybės šuolį seka ir didesnės kainos. Pigiausia „Mazda6“ sedano versija su 2.0 l, 145 AG benzininiu varikliu Lietuvoje kainuoja nuo 79 060 Lt. Pigiausia dyzelinė versija – nuo 92 710 Lt. Populiariausios, gamos viduryje esančios versijos kainuoja 94-120 tūkst. Lt. O dar 2010-aisiais, kai Lietuvoje pasirodė atnaujinta praeitos kartos „Mazda6“, automobilio kaina prasidėjo nuo 68 180 Lt.

„Mazda“ tikisi, kad šio modelio pardavimai Europoje išaugs dvigubai, iki 39 tūkst. vnt. per metus. Tačiau ar japonams pavyks su naująja „šešiuke“ įkasti vokiečiams? Priartėti prie prestižinių markių lyderių ir įtikinti pirkėjus nauja kokybe „Mazda“ bandė jau anksčiau, kaip ir „Honda“ ar „Saab“, tačiau iš to išėjo tik šnipštas. Naujoji „Mazda6“ išties puiki, gerai atrodo, turi kokybišką saloną, yra ekonomiška, dinamiška, tačiau tokioje kainoms jautrioje rinkoje kaip Lietuvoje kainoraščio pokyčiai yra per daug drastiški. Todėl tai yra „šešiukė“, verta devyneto.

„Mazda6“ universalo vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2191 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 129 kW/175 AG/4500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 420 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4805 mm
Plotis: 1840 mm
Aukštis: 1480 mm
Važiuoklės bazė: 2750 mm
Prošvaisa: 165 mm
Svoris: 1420 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 7,9 sek.
Maksimalus greitis: 221 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,6 l/100 km
CO2 emisija: 121 g/km
Bagažinės tūris: 505/1577 l
Kaina: nuo 126 810 Lt (bazinė versija – nuo 79 060 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (270)