Atnaujintas CX-7 tapo dar didesnis ir agresyvesnis, jo dizainas atspindi naują „Mazda“ dizaino kryptį, pristatytą su naujos kartos „Mazda3“. Vis dėlto krosoveris atrodo taip pat sportiškai, kaip ir anksčiau. Japonų dizaineriai pakeitė priekines groteles, priekinius rūko žibintus, kurie tapo dar vertikalesni, o jų kampai „įsiliejo“ į šoninius sparnus. Sportišką įspūdį kuria ir pagal kupė modelio „Mazda RX-8“ sukurtos galingos ratų arkos, dideli 18 colių ratlankiai, galinis spoileris.

Stilius svarbiau už praktiškumą?

Automobilio salone vyrauja prabangos įspūdis, tačiau kartais estetiškumas sunkiai dera su praktiškumu. Centrinė konsolė yra tarsi dviejų „aukštų“ – pirmajame valdoma audio sistema, klimato kontrolė ir kt., o aukštesniajame įmontuotas informacinio kompiuterio ekranas, kuris atrodo kiek per toli. Apdailos medžiagos atrodo kokybiškai, o gamintojai tvirtina, kad jos ir atsparesnės nešvarumams. Ar taip yra iš tiesų, parodys laikas.

Beje, „Elegance Comfort“ komplektacijoje siūlomi veliūriniai sėdynių apmušalai pasirodė kiek įtartini, prie jų lengvai „kimba“ plaukai ir kitokie keleivių paliekami „džiaugsmai“, tad vairuojant per 100 tūkst. kainuojantį automobilį, norėtųsi geresnės kokybės.

Naujo dizaino oda aptrauktas vairaratis yra patogus, dabar jis turi daugiau valdymo mygtukų. Vairuotojo sėdynė lengvai reguliuojama pagal poreikius. Pavarų perjungimo svirtis – tiesiai po ranka, o be to, ji ir atrodo gana dailiai.

Prietaisų skydelyje informaciją rodo elektroniškai užsižiebiantys klasikinio stiliaus ciferblatai, „Mazda“ atstovai tai vadina „trimate erdve“. Užsukus į požeminį garažą šis sprendimas atrodė išties įdomiai, salonui suteikiantis ryškų akcentą. Vis dėlto vėliau paaiškėjo, kad tai gana nepraktiškas sprendimas. „Mazda CX-7“ bandymų pusdienis pasitaikė saulėtas ir šviesus, o saulei ryškiai užšvietus ant stilingai atrodančio prietaisų skydelio, jo rodmenys tapo sunkiai įžiūrimi.

Koja „prilimpa“ prie greičio pedalo

Atnaujinto „Mazda CX-7“ variklių gamą sudaro benzininis MZR 2.3 DISI Turbo variklis, pasiekiantis 260 AG ir 380 Nm sukimo momentą, ir naujas dyzelinis MZR-CD 2.2. Portalo „DELFI Auto“ išbandytas SUV klasės visureigis buvo su pastaruoju agregatu, kuris skirtas Europos rinkai ir atitinka „Euro V“ taršos reikalavimus.

Prieš sėdant prie „Mazda CX-7“ vairo žinojau, kad naujojo „dyzelio“ techniniai duomenys „popieriuje“ atrodo išties viliojančiai. Po smagaus pasivažinėjimo, galiu tą tik patvirtinti – tai tikras dyzelinis džiaugsmas.

Gyvybingas ir netriukšmingas MZR-CD 2.2 „common rail“ turbodyzelinis variklis išvysto 173 AG esant 3500 aps./min., o maksimalus 400 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant 2000 aps./min. Tokiu agregatu „apginkluotu“ automobiliu sukiotis miesto gatvėmis – vienas malonumas, krosoveris atrodo lengvas ir pateisina „sportininko“ įvaizdį.

Tiesa, nereikėtų pamiršti, kad nuo greičio pedalo sunkiai „atlimpanti“ koja turi įtakos degalų sąnaudoms. Išbandant automobilio galimybes mieste, degalų sąnaudų vidurkis gali pakilti ir virš 12 l/100 km, tačiau važiuojant ramiu tempu, pavyko pasiekti ir 7,8 l/100 km vidurkį (gamintojų nurodomas kuro sąnaudų vidurkis – 7,5 l/100 km).

„Mazda“ atstovai teigia, kad atnaujintame CX-7 vėjo keliamas garsas yra žymiai nuslopintas, tačiau išvažiavus į greitkelį ir perkopus 100 km/val. greitį susidaro įspūdis, jog tobulėti dar yra kur.

Nors dauguma „parketinių visureigių“ ir niekada nenuvažiuoja nuo asfalto, mūsų išbandytas „Mazda CX-7“ tokia „patirtimi“ jau gali pasigirti. Reikia pripažinti, kad ši patirtis maloniai nustebino. Pasiekus Medininkų apylinkes ir įsukus į sniegu padengtą žvyrkelį, krosoveris neparodė jokių ženklų, kad tokia kelio danga jam nepatiktų.

Atnaujintas modelis pabrango simboliškai

2007 m. debiutavusį krosoverį „Mazda“ atstovai Lietuvoje siūlė už pradinę 99,5 tūkst. Lt kainą. Tai kiek mažesnė suma už atnaujinto „Mazda CX-7“ modelio benzininių versijų kainą, kuri prasideda nuo 100 420 Lt, o versijų su dyzeliniais varikliais – nuo 102 240 Lt. Mūsų išbandytas nepigus dyzelinis džiaugsmas kainuoja 107 800 Lt. Nepigus, nes kitų gamintojų SUV klasės visureigių galima įsigyti ir už gerokai mažesnę sumą. Tiesa, nelygu koks kieno skonis, poreikis ir finansinės galimybės.

O „Mazda“ už kiek daugiau nei 100 tūkst. Lt siūlo CX-7 krosoverį su puikiu dyzeliniu varikliu ir gausybe komforto įrangos. Be savaime suprantamų įrenginių kaip automatinė oro kondicionavimo kontrolė, audio sistema su CD ir MP3 grotuvu, elektra valdomi langai ir kt., galima išskirti patogiai valdomą nuolatinio greičio palaikymo sistemą „Cruise Control“, galinio vaizdo kamerą.

Tai išvaizdus, patogus, erdvus ir labai smagiai tiek mieste, tiek užmiestyje važiuojantis automobilis.

„Mazda CX-7“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2184 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 127 kW/173 AG/3500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 400 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4700 mm
Plotis: 1870 mm
Aukštis: 1645 mm
Važiuoklės bazė: 2750 mm
Svoris: 2430 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,3 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7,5 l/100 km
Bagažinės tūris: 455/774 l
Kaina: 107 800 Lt (bazinė versija – nuo 100 420 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)