Viena telekomunikacijų bendrovė savo reklamose rodo savotišku humoru dvelkiantį serialą apie taupančius turtuolius. Į aukštesnes nei vidutines pajamas gaunančius vairuotojus besitaikantys „Lexus“ pardavėjai jokių panašių reklamų nebruka, tačiau taip pat bando įtikinti, kad jų klientams ne vis vien, kiek degalų sunaudoja jų automobilis.
Lexus RX450h
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Hibridinių automobilių pasaulyje be konkurencijos dominuojanti japonų kompanija „Toyota“ galėtų būti kantrybės ir nuoseklaus darbo pavyzdžiu visiems gamintojams, kurie šiuo metu bando elektromobiliais pramušti abejingumo ir skeptiškumo sieną. Kažkada jų „Prius“ atrodė kaip nesusipratimas, o dabar šio modelio tiražas skaičiuojamas milijonais. Panaši situacija ir su elektromobiliais – kol kas jų ateitimi tiki mažuma, o kaip žinia, mažumos nuomonė retai sutinkama palankiai.

Vis dėlto kad ir kaip „Toyota“ didžiuotųsi hibridine sėkme, kai kurių šios srities projektų prasmė kelia rimtų abejonių. Žinia, hibridinė sistema, kurią sudaro įprastas degimo variklis, elektros motoras ir baterija, padeda taupyti degalus. Taigi, kilnių tikslų vedini, japonai hibridizacijos procesą pradėjo nuo „Toyota“ markės, o vėliau tas pačias technologijas ėmė taikyti ir „Lexus“ automobiliams. Taip atsirado tokių keistų modelių kaip „Lexus LS 600h”. Sutikite, limuzino, turinčio benzininį 5.0 l, V8 variklį, kad ir turinčio hibrido statusą, vadinti ekologišku nesiverčia liežuvis.

Panašios mintys sukosi ir prieš savaitgalį su sportiškai atrodančiu hibridu „Lexus RX450h F-Sport“. Žmonių pasaulyje šio automobilio atitikmuo galėtų būti šiemet profesionalaus futbolininko karjerą baigęs Davidas Beckhamas. Abu yra truputį pasenę, bet vis dar geros sportinės formos ir pasižymi brandžia ir solidžia išvaizda, abu tvirtina, kad nuo šiol darys tik gerus darbus, t.y. vienas auklės vaikus, daugiau prisidės prie labdaros projektų, o kitas žada mažiau teršti gamtą.

Interjeras atrodo pasenęs

Apie D. Beckhamo ir jo šeimos kasdienybę galite skaityti DELFI Pramogų skiltyje, o kuogi pasižymi šis mūsų išbandytas „Lexus“ RX visureigių šeimos atstovas? „F-Sport“ versija išsiskiria korėtomis variklio grotelėmis, kitokios formos buferiais, išskirtinai juoda salono apdaila, ratlankių dizainu ir įvairiose vietose priklijuotais logotipais. Iš esmės, visa tai – tik dizaino elementai, o kita – kaip įprastame „RX 450h“.

Tai yra atnaujintas nuo 2009 m. gaminamas trečios kartos modelis. Kas pasikeitė lyginant su pirmtaku? Neskaitant dizaino, iš techninės pusės buvo ištaisyta tai, dėl ko skundėsi pirmtako vairuotojai. Pardavėjai vengia apie tuos trūkumus kalbėti, žinoma tik tiek, kad „Lexus“ patobulino vairo mechanizmą.

Jeigu palyginsime RX su naujais GS ar IS modeliais, suprasime, kad jis „atsilikęs“ geru penkmečiu. Apie tai išduoda pasenęs salono vaizdas. Visų pirma, tą galima pasakyti apie centrinę konsolė, kuri yra tokia pat, kaip ir 2009 m. modelyje. Ji asketiška, čia daug kieto plastiko ir tai nė iš tolo neprimena vaizdo, kurį matome naujuose „Lexus“ automobiliuose. Centrinės konsolės centre – negrabiai išsikišusi pavarų perjungimo svirtis.

Automobilio informacinį kompiuterį galima valdyti „pelės“ imitacija. Įdomus, tačiau ne itin patogus sprendimas, nes „pelės“ jautrumas per didelis, o naršymas po meniu funkcijas galėtų būti paprastesnis. Panašu, kad „Lexus“ prie to dar reikės padirbėti, nes, pavyzdžiui, „Opel“ jau giriasi, kad atnaujintame „Insignia“ modelyje bus integruotas naujoviškas informacinės sistemos valdymas, panašus į tą, kurį žinome iš naršymo po nešiojamuosius kompiuterius patirties.

Iš teigiamų pusių galima paminėti tai, kad sėdynės ir vairaratis aptraukti malonia liesti oda, bet kitaip ir būti negali kalbant apie automobilį, kurio kaina sukasi apie 200 000 Lt. Gale sėdintiems keleiviams erdvės nestinga, o priekinės sėdynės reguliuojamos elektra ir turi atminties funkciją. Beje, galines sėdynes galima stumdyti, jei reikia daugiau vietos bagažinei, kurios standartinė talpa 496 l.

Įvairiapusis charakteris

Lexus RX“ pirkėjai Lietuvoje gali rinktis benzininę „RX 350“ versiją, kurią pamėgo pirkėjai iš Baltarusijos, arba hibridinį „RX 450h“, kuriam prioritetą teikia esą ekonomiškesnio varianto norintys lietuviai. Išbandėme pastarąjį variantą, komplektuojamą su 3.5 l varikliu ir automatine transmisija. 245 AG jėgos agregatui į pagalbą ateina 123 kW elektros motoras ir bendra hibridinės sistemos galia siekia 220 kW arba 299 AG.

Vairuotojo dispozicijoje – keli važiavimo režimai: įprastas, „Eco“, elektrinis EV, „Sport“ ir žieminis. Kadangi galime džiaugtis, kad bent jau vasarą Lietuvoje nesninga, tad paskutinis režimas liko neišbandytas. „Eco“ variantas greičio pedalą padaro tarsi guminį ir reakciją į paspaudimus pajusti sunkoka. Panašiai jautiesi ir važiuodamas įprastu režimu, kuris kiek nuvilia. Įsibėgėjimas – uždelstas ir triukšmingas, tarsi variklį prievartautum. Susidaro įspūdis, kad geriausia traukia – perkopus 80 km/val. Tai yra vėlyvai pasiekiamo maksimalaus sukimo momento pasekmė (317 Nm esant 4800 aps./min.).

Kur kas geresni įspūdžiai aplanko informacinio kompiuterio meniu susiradus „Sport“ nustatymą. Tuomet šis didelis SUV klasės visureigis tarsi atgyja, o techninėje charakteristikoje besipuikuojantis 7,8 sek. užtrunkantis įsibėgėjimas iki 100 km/val. tampa realiai įgyvendinamu. Nors kėbulas svyruoja, rodos, net nuo menkiausios duobelės, tačiau net ir staigiame posūkyje automobilį pabandžius išprovokuoti slydimui, jis laikosi stabiliai.

Jei ignoruosime įsibėgėjant girdimą triukšmingą variklį, salone pakankamai tylu. O švelniai spaudžiant greičio pedalą, gali pasijusti it ramybės oazėje, mat palengva pajudant ir maždaug iki 65 km/val. ribos galima pariedėti vien tik elektriniu režimu. Tai prisideda ir prie protingų degalų sąnaudų. Nors „Lexus“ pardavėjai nebandė slėpti, jog RX450h naudoja gerokai daugiau nei oficialiai deklaruoja gamintojas (oficialios sąnaudos – 6,3 l/100 km) ir teigė, esą įprastai važiuojama esant 9-10 l/100 km, mums per bandymų savaitgalį pavyko „sutilpti“ į 8,3 l/100 km vidurkį.

Apibendrinant galima pasakyti, kad pakankamai ekonomiškas važiavimas ir sportiškas dizainas – „RX 450h“ privalumai, ko nepasakytum apie mašinos kainą, kuri prasideda nuo 205 250 Lt. Taigi, kad ir iš kurio aspekto vertintum, tokio pirkinio „taupymu“ nepavadinsi. Sako, kad tie, kas gali sau leisti, bet neperka nuo 187,3 tūkst. Lt kainuojančio „Lexus RX“, vairuoja arba BMW X5 (kainuojantį nuo 213 tūkst. Lt), arba „Audi Q7“ (nuo 195,3 tūkst. Lt).

„Lexus RX 450h F-Sport“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 3456 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 183 kW/245 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 317 Nm/4800 aps./min.
Elektros motoro galia: 123 kW/167 AG
Bendra hibridinės sistemos galia: 220 kW/299 AG
Pavarų dėžė: E-CVT
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4770 mm
Plotis: 1885 mm
Aukštis: 1685 mm
Važiuoklės bazė: 2740 mm
Svoris: 2205 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 7,8 sek.
Maksimalus greitis: 200 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,3 l/100 km
CO2 emisija: 148 g/km
Bagažinės tūris: 496/1570 l
Kaina: 236 360 (bazinė versija – nuo 205 250 Lt)

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujasis „Volkswagen Touareg“: yra tik vienas „bet“ specialiai „Motorams“ iš Zalcburgo (31)

„ Audi Q7 “, „ Porsche Cayenne “, „ Bentley Bentayga “ ir „ Lamborghini Urus “ –...

„Mitsubishi Eclipse Cross“ testas: užtemimas? Anaiptol (4)

Išvydus šį visiškai naujo „Mitsubishi“ kūrinio pavadinimą pirma į galvą šovusi mintis...

„Audi A7 Sportback” testas: neatsiejamas nuo trijų dalykų (21)

Penkerių durelių prabangus kupė automobilis – neatsiejama didžiosios vokiečių „premium“...

„Opel Insignia GSi“ testas: ar prisimenate šį vardą? specialiai „Motorams“ iš Marselio (27)

1984-ieji. Vakarų Europoje dominuoja hečbekai, o karščiausias jų – „Volkswagen Golf GTI“....

„SsangYong Rexton“ testas: visureigis be kabučių (20)

Jei seniai domėjotės naujo automobilio pirkimu, galite nemaloniai nustebti – gerai sukomplektuoto...

Top naujienos

Odontologės papasakojo, pagal kokį pagrindinį kriterijų iš tikrųjų reikia rinktis dantų šepetėlį būtina viena papildoma priemonė (48)

Prekybos vietose siūlomi įvairių tipų dantų šepetėliai . Skiriasi jų galvutės dydis,...

Nuomos aferoms pabaigos nematyti: agentūrai sumokėjo, bet buto negavo (50)

Nors apie Klaipėdoje veikiančią agentūrą „Butų nuoma“ blogi atsiliepimai sklando apie...

Transliuotos išgertuvės Kybartuose atskleidė baisią situaciją: neskubėkime teisti kalinių (249)

Savaitgalį iš Kybartų pataisos namų išgertuves gyvai transliavę vyrai toliau kursto aistras....

Orai bus permainingi: grįšiantį 30 laipsnių karštį nuplaus lietūs (3)

Artimiausiomis dienomis netrūks permainų. Po saulėtesnio trečiadienio į šalį sugrįš 30...

Po pertraukos įvarčiais prapliupusi Rusijos rinktinė – praktiškai aštuntfinalyje (891)

Pasaulio futbolo čempionate antradienį prasidėjo antrojo turo rungtynės. Skambią pergalę prieš...

Kurtinaitį užjautęs Jovaiša davė skausmingą patarimą „Žalgiriui“ (87)

Kauno „Žalgiris“ užbaigė, kaip sako pats Šarūnas Jasikevičius , istorinį sezoną....

Nuo šiol pramogauti keliaus tik čia: merginos ir pigios pramogos papirko lietuvio širdį (34)

Dvi savaitgalio dienos Berlyne yra tai, ką šią vasarą privalo išbandyti kiekvienas lietuvis....

Tik vyrams: kaip pastatyti moterį „į vietą"? (154)

Dėmesio! Šis straipsnis griežtai skirtas tik vyrams! Moterims parašiau kitą. Prieš septynerius...

Išgertuvės Šventojoje siutino: ne visi taip supranta atostogas (35)

Kurortas - kai kuriems žmonėms jis asocijuojasi su poilsiu ar vakarėliais. Susirenka daugybė...

VU rektorius: docento darbo užmokestis jau prilygsta vairuotojo algai (181)

Tyrėjai moksliniams tyrimams gali skirti vos pusę savo darbo laiko. Kita 40-50 proc. laiko dalis...