Sušis, sumo imtynės, ikebana, arbatos gėrimo ceremonija, origamių lankstymas – tai tik keletas žodžių, kurių sinonimais yra Japonija. Prie šios garbingos kompanijos galima įrašyti ir hibridus – juk japonų „Toyota Motor“ po pasaulį paskleidė šį ekologiškų automobilių virusą. „Lexus IS“ – naujausias mūsų šalį pasiekęs japonų hibridinis automobilis, kuriame galima patirti ne vieną japonišką malonumą.

Pirmą kartą „Lexus IS“ pasirodė dar 1999 m. ir nuo tada japonai pardavė daugiau nei 740 tūkst. šių automobilių, iš kurių 151 tūkst. važinėja Europos keliais. Naujausias modelis – jau trečios kartos atstovas. Prisiminus, kad pirmasis modelis buvo tiesiog pervadinta „Toyota Altezza“ versija su pigaus plastiko elementais, pažvelgus į naujoką galima suprasti, kiek daug dėmesio dabar „Toyota“ koncernas skiria savo prestižinių automobilių markei.

Nors 2005 m. pristatytas pirmtakas bent iš išorės dar neatrodė pasenęs, japonų dizaineriai IS išvaizdą pakeitė iš pagrindų. Naujasis IS perėmė naujus šios markės dizaino akcentus, jau matytus GS serijos sedane. Panašu, artimiausiais metais toks pat likimas laukia kiekvieno būsimo „Lexus“. Dizaineriai gerokai užaštrino kėbulo linijas, kurios tapo tarsi išgaląstas samurajaus kardas, iš variklio grotelių suformavo agresyvų automobilio „veidą“, tačiau labiausiai žavi tai, ką jie padarė su žibintais, kurie tapo tarsi meno kūriniais. Priekinės LED dienos šviesos, primenančios „Nike“ logotipą, buvo atskirtos nuo pagrindinio žibinto bloko. Sutemus žibintai šviečia taip, kad gali pagalvoti, jog atvažiuoja kažkuris iš „Audi“ modelių, galbūt net sportiškasis R8. Vis dėlto spėjimas nepasitvirtina.

Su galiniais žibintais taip pat padirbėta iš peties – jie giliai įsiręžę į kėbulą ir pasak „Lexus“ žmonių, turėtų simbolizuoti fakelus. Trumpai tariant, IS dizainas atrodo išskirtinis ir savito stiliaus it Akiros Yoshizawos origamis, lyginant su gana nuobodžiai atrodančiais BMW 3-serija, Audi A4 ar C-klasės „Mercedes“. Svarbu ir tai, kad tai nėra tik sumažinta aukštesnės klasės GS versija, o būtent tokią „matrioškų“ strategiją yra gerai įvaldę vokiečiai.

Salonas įkvėptas LFA superautomobilio

Kaip ir išorėje, taip ir viduje vyrauja įdomybės. Automobilio ilgis padidėjo 8 cm, iki 4,66 m, plotis – 1 cm, važiuoklės bazė pailgėjo 7 cm, iki 2,80 m. Papildomas ilgis buvo išnaudotas sukuriant daugiau erdvės gale sėdintiems keleiviams bei padidinus bagažinės erdvę. Daugiausiai dėl prieš keletą metų pasirodžiusio „Lexus“ superautomobilio LFA įtakos, naujojo IS salone dominuoja moderniai atrodantys akcentai, suderinti su aukštos kokybės medžiagomis. Žemiau informacinio kompiuterio ekrano įtaisytas analoginis laikrodis, o temperatūra salone reguliuojama lietimui jautriais valdikliais. Prietaisų valdymo išdėstymas, centrinės konsolės išlinkimai ir trijų stipinų vairaratis taip pat sukurti pagal LFA atitikmenis, o bendras vaizdas toks pat skanus, kaip ir gero meistro rankomis susukti sušiai.

Sėdynės minkštos ir malonios, tačiau turinčios gerą šoninį prilaikymą. Be to, vairuotojo sėdėjimo pozicija pažeminta 2 cm, taip norint suteikti daugiau sportiškumo. Salono erdve neturėtų skųstis nei sėdintys priekyje, nei gale. Bagažinės talpa – 450 l, tai yra šiek tiek mažiau nei ne hibridinėje versijoje (480 l). Bene vieninteliais pastebėtais trūkumais galima įvardyti nepatogiai atsidarantį porankį ir mažoką daiktadėžę keleivio pusėje. Vis dėlto tai – tik kelios, neesminės detalės bendrame fone.

Vietoj „dyzelio“ – hibridas

IS gamoje nebelikus 2.2 l, 175 AG „dyzelio“, pirkėjams Lietuvoje siūlomos dvi versijos – „IS 250” ir „IS 300h”. Pastarasis variantas svarbus tuo, kad iki galo užpildė „Lexus“ hibridų šeimą – nuo šiol visi šio gamintojo automobiliai turi hibridines versijas.

Gera žinia yra tai, kad techniniu požiūriu naujasis „IS 300h“ sukurtas pagal didesnį GS sedaną ir su juo dalijasi hibridine sistema (o ne su „CT200h“, kuriame adaptuotas „Toyota Prius“ sprendimas), tad prisiminus 2012-ųjų vasaros įspūdžius, tai iškart nuteikia optimistiškai. Gimtinės keliuose išbandėme minėtą IS modelį. Būtent šį hibridą „Lexus“ pardavėjai pateikia kaip alternatyvą visiems įsimylėjusiems „dyzelius“. Jie tvirtina, kad aptarnavimo kaštai mažesni nei dyzelinių konkurentų, o važiavimas – malonesnis. Dėl pirmojo teiginio beprasmiška ginčytis – įrodymams reikia laiko, o su antruoju galima drąsiai sutikti.

„IS 300h“ montuojamas benzininis keturių cilindrų 2.5 l/181 AG variklis ir elektros motoras, o bendrai hibridinė sistema generuoja pakankamai galios kompaktinės klasės automobiliui, t.y. 223 AG. Nors šis skaičius atrodo daug žadančiai, kitas skaičius – 8,3 sek. iki 100 km/val. – galėtų būti ir geresnis, ar ne?

Automobilio charakterį kiek keičia „Drive Mode Select“ sistema. „Normal“, „Eco“, EV, „Sport“ ir „Snow“ – tai galimi važiavimo režimai, o jų valdymą gamintojas perkėlė taip, kad vairuotojui būtų itin patogu pasiekti – ratukas įtaisytas tarp priekinių sėdynių, šalia pavarų perjungimo svirties. Važiavimas toks pat malonus, kaip ir japoniškas arbatos gėrimo ritualas – salone tylu net ir pasiekus 140 km/val. greitį. Įsibėgėjimas itin tolygus, bet vangokas, vis dėlto tai atperka patogiai net ir ne pačios geriausios būklės lietuviškų kelių nelygumus sugerianti pakaba ir preciziškai tikslus valdymas, kurį užtikrina elektrinis vairo stiprintuvas. Vairuotojas gali puikiai jausti automobilį, posūkiuose jis stabilus.

Gamintojai teigia, kad vidutinės „IS 300h“ degalų sąnaudos tėra 4,3 l/100 km. Mums tokio įstabaus rezultato pasiekti nepavyko, bet jei atvirai – net ir nesistengėme. Porą dienų pasimėgavus šiuo automobiliu, informacinis kompiuteris rodė vidutines 6,7 l/100 km sąnaudas.

Markės atstovai tikisi, kad hibridas Lietuvoje bus populiaresnis už kitą Lietuvos rinkoje siūlomą modelį „IS 250“ su benzininiu V6, 2.5 l, 208 AG agregatu. Pastarasis – kiek greitesnis (įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka 8,1 sek.), tačiau degalų sąnaudų vidurkis gerokai prastesnis – 8,6 l/100 km.

Taikinys – prestižiniai „vokiečiai“

Panašu, kad gerokai pranokęs pirmtaką, naujasis IS pagaliau turi viską, dėl ko gali būti lygiaverčiu vokiškų „premium“ varžovu. Galima neabejoti, kad lietuviai pasiges išnykusios dyzelinės versijos, tačiau hibridas taip pat gali pasiūlyti naujų ir svarbiausia – teigiamų įspūdžių.

Jo laukia vienintelis tikslas – prestižinių automobilių segmente varžytis su tokiais konkurentais iš Vokietijos kaip „BMW 320d EfficientDynamics”, Mercedes-Benz C220CDi Blue Efficiency ir „Audi A4 2.0 TDIe”. Galima drąsiai teigti, kad naujasis „Lexus IS“ – vienas maloniausių šių metų atradimų. Nors vokiečiai turi savo kozirių, tačiau japonai taip pat ištraukė stiprių kortų – dizaino, tylaus važiavimo, medžiagų kokybės.

Naujasis „Lexus IS 250“ Lietuvoje kainuoja nuo 119 500, t.y. panašiai tiek pat, kiek ir pirmtakas. Hibrido kainoraštis prasideda nuo 132 900 Lt. Vis dėlto prestižinio segmento automobilių pirkėjai retai dairosi į bazines versijas ir dažniausiai užsisako automobilius su gausia įranga. Šios markės atstovai teigia, kad įprastai iš salono IS modelis išrieda už maždaug 130-140 tūkst. Lt sumą.

„Lexus IS 300h“ vizitinė kortelė

Benzininio variklio darbinis tūris: 2494 cm3
Galia: 133 kW/181 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 221 Nm/4200-5400 aps./min.
Elektros motoro galia: 105 kW/143 AG
Bendra hibridinės sistemos galia: 164 kW/223 AG
Pavarų dėžė: automatinė E-CVT
Varantieji ratai: galiniai
Ilgis: 4665 mm
Plotis: 1810 mm
Aukštis: 1430 mm
Važiuoklės bazė: 2800 mm
Svoris: 1620 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,3 sek.
Maksimalus greitis: 200 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,3 l/100 km
CO2 emisija: 99 g/km
Bagažinės tūris: 450 l
Kaina: nuo 132 900 Lt (bazinė versija - nuo 119 500 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (107)