aA
Japonišką „Lexus“ markę iki šiol buvo galima prilyginti aukščiausios prabos restoranui. Tarkime, kad kokį kartą gyvenime jus aplanko didelė sėkmė ir jūs atsiduriate prie jo staliuko. Gerų manierų padavėjas į rankas maloniai įbruks valgiaraštį ne tam, kad tą vakarą ką nors užsisakytumėte, o kad žinotumėte, ką virtuvės šefas šiandien jums pagamino. Privalote visiškai atsiduoti maisto kūrėjo malonei ir galite nė neabejoti: tą vakarą gausite viską, kas geriausia.
Lexus GS 300h F-Sport
© Gamintojo nuotr.

Aišku, jei, pavyzdžiui, esate smulkmeniškas ir viską skaičiuojantis vokietis, jums gali pasirodyti, kad 4 dienas 64 laipsnių temperatūroje troškintas ėriuko kulnas yra per siauras pasirinkimas laisvojoje rinkoje, o iki atskirų ingredientų išskaidytas sūrio pyragas su liofilizuotomis uogomis - visiškas nesusipratimas. Bet niekas, turintis gerą skonį, tokių restoranų už neva skurdų pasirinkimą dar niekada nesmerkė.

Pastaraisiais metais „Lexus" ėmė keistis. Prabangus restoranas pradėjo dirsčioti į užkandines ir paslapčiomis į valgiaraštį įtraukė daugiau pasirinkimo variantų. Jame atsirado ekonomiškasis „CT 200h" modelis, kuris buvo ne kas kita, kaip į prašmatnesnę odą įvilkta „Toyota Prius". Tai dar buvo galima suprasti. Kai į savo prabangųjį GS klasės sedaną „Lexus" nusprendė perkelti jaunesniojo brolio „IS 300h" hibridinius agregatus, tai peržengė santūrios azijietiškos tolerancijos ribą.

Iš pirmo žvilgsnio sumanymas lyg ir vykęs, nes jis turėjo įtikti visiems. Inžinieriams nereikėjo per daug sukti galvos, nes užteko į didesnį kėbulą įmontuoti mažesnį variklį. „Lexus" rinkodaros specialistai gavo galimybę kalbėti apie taupią prabangą. Bendrovės strategai taip pat trynė rankomis - su šiuo hibridiniu sedanu gamintoja nusitaikė į rinkos sritį, kurioje iki šiol dominavo vokiški dviejų litrų dyzeliai.

Kaip tvirtino „Lexus" atstovai, naujasis „GS 300h" už vokiškus konkurentus turėtų būti patrauklesnis tiek kaina, tiek eksploatacinėmis ypatybėmis. Pavyzdžiui, reguliariai tikrinti automobilį reikės dukart rečiau - tik kas 30 tūkst. km, patobulintos stabdžių sistemos diskai bus tinkami naudoti 50 proc. ilgiau, o 20 proc. didesniu slėgiu riedėti pritaikytos padangos taip pat dėvėsis lėčiau. Visa tai per penkerius metus padės sutaupyti 8,5 tūkst. litų.

Pagaliau vos 5 litrus degalų 100 km sunaudojantis sedanas piniginę turėtų ploninti gana lėtai. Tiesa, reikia pabrėžti, kad bandant jį realybėje vidutinės degalų sąnaudos buvo artimesnės 6,5 l/100 km. Nėra ko slėpti - prie to galėjo prisidėti ir šviežias bandytojo entuziazmas.

Tačiau ar išvardyti skaičiai padarytų įspūdį esamiems „Lexus" markės gerbėjams? Nelabai. Jei gali sau leisti įsigyti kelis šimtus tūkstančių kainuojantį automobilį, greičiausiai turėsi pakankamai pinigų ir juo tinkamai pasirūpinti.

Kita vertus, kiekvieną finansų direktorių tokie duomenys turėtų maloniai nustebinti. Jei įmonei reikia keliolikos tokių automobilių parko, per metus išeis sutaupyti keliasdešimt tūkstančių litų. Akcininkai tikrai bus patenkinti. Bendrovės klientų ir partnerių akyse toks automobilis taip pat atrodys solidžiai - tokios veržlios elegancijos, rafinuotos apdailos, taip natūraliai prie nugaros priglundančių sėdynių nepasiūlys nė vienas vokiškas konkurentas.

Vis dėlto, jei norėčiau sėdėti patogiame ir gerai atrodančiame fotelyje, tikrai neleisčiau šešiaženklės sumos. Dideli pinigai turėtų slėpti ir didelę galią.

Šiuo atveju taip nėra, todėl išvaizda nesutampa su pojūčiais - tai sustiprina efemeriško spindesio įspūdį.

Manote, kad 178 AG benzininio variklio ir 143 AG elektros pavaros tandemas turėtų užtikrinti užtektinai galios? Iš tiesų bendra šios hibridinės sistemos galia bent trečdaliu mažesnė, o nuo „Lexus GS 450h" atsilieka daugiau kaip 120 AG. Tai didelis skirtumas ir jis itin pastebimas, kai prireikia staigiai pajudėti iš vietos, neplanuotai persirikiuoti ar išvažiavus į greitkelį pasiekti padoresnį greitį.

Tiesa, pakaba ir visi kiti elementai darbą atlieka nepriekaištingai ir gal net per gerai. Pavyzdžiui, vienu rankenėlės suktelėjimu įjungiamas sportinis pakabos režimas siūlo tokias dinamiškumo ypatybes, kurių hibridinė sistema iki galo išnaudoti nesugeba. Tad sportinis pakabos režimas, kaip ir pavarų perjungimo rankenėlės ant vairo, bus tarsi nuolatinis priminimas, kuo šis sedanas niekada negalės tapti.

TG FAKTAS Kartu su naujuoju „Lexus GS 300h" debiutuoja ir trys naujos kėbulo spalvos: balta „F Sport", pilka „Starlight Black" ir mėlyna „Midnight Blue".

NUOSPRENDIS 7

Padarys pakankamą įspūdį įmonės buhalteriui, bet ne tikram prabangos ir galios entuziastui.

KONKURENTAS „BMW 520d"

Jeigu juo važinėja Gitanas Nausėda, tai turėtų būti praktiškas ir ekonomiškas pasirinkimas.

„Lexus GS 300h“ duomenys:

Variklis: 2494 cm3, 4 cil., elektros pavara, 223 AG, 236 Nm
Ekonomiškumas: 4,7 l/100 km, 109 g/km CO2
Greitis: 0–100 km/val. per 9,2 s, 190 km/val.
Svoris: 2235 kg
Kaina: nuo 155 000 Lt

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Žieminių padangų bandymai: ar dygliai dar turi ateitį? specialiai „Motorams“ iš Švedijos (16)

Dygliuotos padangos miestų gyventojams skamba kaip prisiminimas iš senų laikų. Taip ir...

Naujojo „Rolls-Royce Phantom“ testas: flagmanas be konkurencijos specialiai „Motorams“ iš Lenkijos (8)

2 automobiliai. 24 cilindrai ir 13,5 litro darbinio tūrio. 1142 AG ir 1720 Nm. 1 000 000 eurų be...

Pirmieji kilometrai su atnaujintu „Hyundai Ioniq Electric“: skaičius, atrodęs neįmanomu (37)

Praeitą savaitę „ Hyundai “ pristatė didelę naujieną Baltijos šalių elektromobilių...

Motociklų „Royal Enfield“ bandymas: Indijoje brandinta Anglijos klasika (4)

Šią vasarą Lietuvoje debiutavo du nauji „ Royal Enfield “ motociklai „Interceptor“ ir „...

Naujos kartos „Toyota Yaris“ sieks tapti didmiesčio gyventojų numylėtiniu (31)

„ Toyota Yaris “, ko gero, yra vienas labiausiai mylimų bendrovės modelių Europoje....

Top naujienos

Diana Nausėdienė: kodėl mes išskiriame moteris – pakalbėkime, ką patiria vyrai (20)

Pirmoji šalies ponia Diana Nausėdienė sakė, kad svarbiausia užduotis jai dabar yra...

Lietuviai nori visai kitokio automobilių mokesčio: ministras sako, kad tokį svarstė (4)

Apmokestinti pirmą kartą šalyje registruojamus automobilius – toks įstatymo projektas pastaruoju...

Švelnūs orai truks nebeilgai (5)

Slenka ko gero paskutinės švelnios vėlyvo rudens dienos. Antroje savaitės pusėje tikimasi, kad...

Buvęs prokuroras sudėliojo svarbiausius akcentus Kauno žudynių byloje: Venckienė ir Venckus buvo pasirūpinę alibi (625)

Prieš dešimtmetį Lietuvą sukrėtusią Kauno žudynių bylą sekė Drąsiaus Kedžio ir Andriaus...

Šnipų mainų paslaptys: kodėl su lietuviais iškeistas norvegas domino JAV ir Rusijos žvalgybas (90)

„Kalėdos Maskvoje“, – tokia nuotrauka iš Raudonosios aikštės 2017 gruodžio 5-ąją...

Didesnės kainos gali sustabdyti cigarečių pakaitalų populiarėjimą DELFI specialiai iš Londono (24)

Vyriausybei siekiant padidinti akcizų tarifą kaitinamojo tabako produktams, specialistai sako, kad...

Vaikino pasiūlymas pasibaigus pasimatymui tapo nepavykusio vakaro vinimi: merginos, būkite protingos (69)

Vaikinas mane užkalbino mano tuometinėje darbovietėje-drabužių parduotuvėje. Maniau pakalbėsim...

ES rytinis sparnas pasiduoda sąstingiui

Europos Sąjungos rytinės narės pasiduoda lėtėjančiai pasaulio ekonomikai.

Kai medžiotojas nušovė du vilkus – vilkė atėjo atsisveikinti su žuvusiais jaunikliais (457)

Dvidešimt metų medžiojantis Kazimieras Urmanavičius prasitarė, jog tądien, kai ruošėsi...

Skelbiama, kad „Žalgiris“ pasiruošęs išsiskirti su Perezu, jam jau numatyta pamaina (12)

Kauno „Žalgiris“ netrukus gali atsisveikinti su meksikiečiu Alexu Perezu, skelbia 24sek...