aA
Aš nežinau, ar „Kia Stinger“ automobilio kūrėjai tikėjosi juo sudrebinti rinką, tačiau esu visiškai tikras, kad jie žinojo užkariausiantys daugybę žiniasklaidos antraščių, pasidalijimų socialiniuose tinkluose, asmenukių instagramuose ir galybę kitokio dėmesio. Tad, galvojant apie savireklamą, šio sportiško sedano pasirodymas – tiesiog idealus žingsnis.
"Kia Stinger GT"
© DELFI / Andrius Ufartas

Nes ko jau ko, o tokio automobilio iš „Kia“ galėjai tikėtis mažiausiai. Iš gamintojo, kurio aiški orientacija į mases, sulaukti originalaus, 50 tūkst. eurų kainuojančio, „Grand Turismo“ klasės automobilio su 370 „arklių“ pulsuojančia energija buvo netikėta. Tačiau, neabejotinai puiku.

Tegul ir nepavyksta korėjiečiams optimistinis pardavimų planas, kuriame įpinta mintis prisivilioti „premium“ segmento vokiškų gamintojų klientus, tačiau reklaminė akcija neabejotinai bus viena sėkmingiausių. Apie automobilius rašanti žiniasklaida mirga įvairiausiais aikčiojimais, o vienas geriausiai situaciją iliustruojančių šūksnių skambėjo maždaug taip: „Lyg gryno oro gurkšnis sandariai uždarytame sportiškų sedanų kambaryje“.

Įkvėpė kolos buteliukas

„Kia Stinger“ šaknis galime aptikti dar 2011 metais Frankfurto parodoje (nekeista, ar ne?) parodytame prototipe „Kia GT Concept“, kurio pavadinime ir buvo užkoduota mintis. 2014 metais Detroite (JAV) jau buvo pademonstruota artimesnė gamybinei versija, kurios pavadinimas priartėjo prie galutinio – „KIA GT4 Stinger“.

Automobilis buvo sukurtas europinėje „Kia“ būstinėje Frankfurte, prie jo dizaino padirbėjo legendinis Peteris Schreyeris ir kompanijos dizaino skyriaus vadovas Gregory Guillaume'as, o važiavimo savybes derino buvęs BMW M padalinio šefas Albertas Biermannas, dabar dirbantis su sportiškais „Hyundai“ bei „Kia“ modeliais. Galiausiai dabartinis „Stingeris“ buvo pristatytas pernai metų pradžioje Detroito parodoje ir rudenį pasiekė Europą.

Automobilio dizainą kūrė pripažinti specialistai
Automobilio dizainą kūrė pripažinti specialistai
© DELFI / Andrius Ufartas

G. Guillaume'as sakė, kad „Stingerio“ dizaino įkvėpimo šaltiniu buvo „Coca-Cola“ buteliukas. Be papildomos stimuliacijos man sunku pažvelgti taip giliai, tačiau neabejotinai šis modelis yra tikras „Grand Turismo“ klasės atstovas: didelis, galingas, greitas, patogus kelionėms ir išraiškingas.

„Stinger“ neskirtas atvažiuoti pirmam į tikslą, jo paskirtis – pati kelionė“, – tai patvirtindamas apie savo kūrinį kalbėjo G. Guillaume'as.

Vis dėlto sportiškosios savybės tikrai neliko už borto – derindami automobilį bandytojai juo nuvažiavo 10 000 kilometrų garsiajame „Niurburgringo“ žiede Vokietijoje ir dar virš tūkstančio Pietų Korėjos trasose.

Techniškai automobilis naudoja „Hyundai“ priklausančios prabangesnių automobilių „Genesis“ markės platformą, skirtą priekyje montuojamo variklio ir galine ašimi varomiems modeliams. Beje, „Stingerį“ galima rinktis varomą tiek galu, tiek visais keturiais ratais.

Pirkėjų dispozicijoje – dvi benzinininės jėgainės: 2 litrų keturių cilindrų 255 AG/353 Nm turbomotoras bei GT versijoje siūlomas 3,3 litro dviejų turbinų V6 variklis, pasiekiantis 370 AG/510 Nm pajėgumus. Taip pat Europoje ir P. Korėjoje galima rinktis automobilį ir su 2,2 litro turbodyzeline 200 AG/440 Nm jėgaine. Visi varikliai derinami su 8 laipsnių automatine transmisija, kurią galima valdyti mechaniškai už vairo montuojamomis mentelėmis.

Visuose „Stingeriuose“ montuojami „Brembo“ stabdžiai, o standartinių ratlankių skersmuo – nuo 17 colių dyzelinėje versijoje iki 19 colių galingiausioje.

Sportiškų akcentų automobiliui netrūksta
Sportiškų akcentų automobiliui netrūksta
© DELFI / Andrius Ufartas

Titulą „atidirba“ su kaupu

Mūsų bandyta galingiausioji „Stingerio“ versija su visais varomais ratais nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,9 sek. ir gali išvystyti maksimalų 270 km/val. greitį. Automobilio dinamika žavi – šis motoras yra galingiausias kada nors „Kia“ gamintas variklis ir tokį skambų titulą „atidirba“ su kaupu. Dvi turbinos iš esmės eliminuoja vadinamąją traukos „duobę“ ir 1,9 tonos sveriantis automobilis šauna pirmyn nuo žemiausių apsukų, net ir pasirinkus „Eco“ važiavimo režimą.

„Automatas“ veikia greitai ir pavaras parenka tiksliai pagal poreikį – valdyti pačiam mentelėmis po vairu didelio reikalo nėra. Gal tik sportiškiau judant vis pasijunta truktelėjimas keičiantis pavaroms, bet šis pojūtis reikalauja išaštrinto priekabumo.

Vidutinės nurodomos degalų sąnaudos – 10,6 litro (mieste – 14,2). O mūsų bandymų metu įveikti 266 km pareikalavo vidutiniškai 10,9 litro – pagarba gamintojui už tikslumą.

Automobilio pakaba gana standi – jaučiasi sportiška dvasia reguliavimuose, užtat ir posūkiuose „Stingeris“ elgiasi pavyzdingai, o tiksli ir jautri vairo sistema paverčia nemenką mašiną labai manevringa mieste. Modelio ilgis – 4830 mm, plotis – 1870 mm, aukštis – 1400, atstumas tarp ašių – solidūs 2905 mm. Bet valdosi jis taip, kad parametrai greitai užsimiršta.

Važiuoklė savo eigos „trumpumą“ garsiai praneša tik įpuolus į solidesnes duobes, mažesni kelio nelygumai praryjami netriukšmingai. Automobilio kėbule gausiai naudojamas itin tvirtas plienas – taip pagerintas jo standumas užtikrino ir geresnes valdymo savybes, ir didesnį saugumą. Kalbant apie pastarąjį, „EuroNCAP“ organizacijos saugumo bandymuose „Stinger“ modelis gavo aukščiausią įvertinimą – penkias žvaigždutes.

„Stingeriai“ komplektuojami su naujausiomis korėjiečių koncerno vairuotojo pagalbos sistemomis „Advanced Driver Assistance Systems“ (ADAS). Šiame pakete įdiegtos nuo šiuolaikinių automobilių jau nebeatsiejamos sistemos: perspėjimo apie kliūtį važiuojant atbulomis, vaizdo kamerų aplink visą automobilį, kliūčių aklojoje zonoje perspėjimo ir kitos.

Be to, kiekvienas automobilis turi elektroninę stabilumo programą (VSM), stabilumo kontrolės (ESC), perspėjimo apie priekyje esančią kliūtį ir priekinio susidūrimo prevencijos, pėsčiųjų atpažinimo sistemas, aktyvią pastovaus greičio palaikymo kontrolę su eismo juostos laikymosi funkcija, automatiškai grąžinančia automobilį į savo eismo juostą, automatinį artimųjų ir tolimųjų šviesų perjungimą.

Žvelgė į geriausius?

Salone taip pat juntama aiški kryptis Vokietijos link: vyrauja kokybiškesnės, malonios lietimui medžiagos, akivaizdus didesnis rafinuotumas nei kituose „Kia“ modeliuose, bandytame automobilyje viskas buvo surinkta be priekaištų ir jeigu ne atpažįstama multimedijos sistema ar markės ženklas ant vairo, norėtųsi išlipti ir pasitikrinti, kokio gamintojo šis keturratis?

Priekyje sėdintiems erdvu, tačiau ant galinės sėdynės jau yra išlygų dėl sportiškai žemėjančios stogo linijos. Erdvės kojoms gale netrūksta, bet štai kokio krepšininko galva jau nesunkiai brauktų šukuosenos galiukais lubas.

Bet apibendrinus automobilis komfortiškoms kelionėms nedidelės šeimos ar verslo išvykos formatu atrodo visiškai tinkamas: galingesnis ir greitesnis nei pilnai išnaudotum pagal taisykles Lietuvos keliuose, solidžiai įrengtas, turintis daug vietos smulkiems daiktams bei 12 V ir USB jungtis tiek priekyje, tiek gale, patogią multimedijos sistemą su 8 colių įstrižainės centriniame ekrane valdoma navigacija ir 406 l dydžio bagažinę – ko dar trūksta? Nebent papildomų litrų bagažo skyriuje. Bent jau iš dalies tai kompensuoja dėl plačiai atsidarančio dangčio atsiverianti itin didelė pakrovimo erdvė.

Na, aš dar pasigedau solidesnio degalų bako (sumontuotas 60 l talpos), nes ilgoje kelionėje smagiau paminkius akceleratorių stoti papildyti atsargas kas 400-500 km gali erzinti. Bet svarbesni dalykai sukant daugybę kilometrų prie šio modelio vairo – solidus elektroninių saugumo ir pagalbinių sistemų paketas, pakankama dozė komforto ir ne paskutinėje vietoje originalus, sportiškas eksterjeras, patraukiantis ne vieno praeivio dėmesį – nusveria pastabas.

"Kia Stinger" salonas primena detales iš skirtingų vokiškų "premium" gamintojų
"Kia Stinger" salonas primena detales iš skirtingų vokiškų "premium" gamintojų
© DELFI / Andrius Ufartas

Gal tik galinė automobilio dalis atrodo senamadiška, su „Hyundai“ elektromobilį primenančiais galiniais žibintais, kurie nekelia jokių asociacijų su brangesniais modeliais, Be to, salone neapleidžia jausmas, kad gamintojas tiesiog eina iš paskos vokiškai trijulei: truputėlis „Mercedes“ detalių, šiek tiek BMW, o pabaigai dar pagardų nuo „Audi“.

Bet to priežastis ima atrodyti visiškai logiška, kai galvoji iš „Kia Stinger“ noro persivilioti bent vieną minėtų vokiškių markių (arba jų neįperkantį) gerbėją perspektyvos. Galybė sportiškų akcentų – nuo labai masyvaus galinio difuzoriaus iki briaunotų linijų kėbulo šonuose ir didelių oro paėmimo angų – verčia greičiau plakti kiekvieno šio žanro gerbėjo širdį, tad tereikia leisti jam atsisėsti prie vairo ir užvesti variklį. Tiems, kam įvaizdis nėra viskas, tai gali būti tikslus šūvis iš galingo pabūklo.

Vienareikšmiai, bravo „Kia“, šis ėjimas netikėtas, bet vertas dėmesio. Dar matosi galimų tobulinti dalykų, bet „Stinger“ modelis iš tiesų yra gryno oro gurkšnis tvankiame sportiškų sedanų kambaryje.

„Kia Stinger“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 44 tūkst. 990 eurų, o mūsų bandytas modelis kainuoja 49 tūkst. 990 eurų.

Kas labiausiai patiko: Ofiso garaže sutiktas „Stingerį“ smalsiai apžiūrinėjantis vokietis, kuriam didžiausias šokas buvo sužinoti, kad korėjiečiai dabar kuria jau ir tokias mašinas ir tai daro... Vokietijoje.

Kas labiausiai nepatiko: Vienu baku nuvažiuojamas sąlyginai nedidelis atstumas gali erzinti ilgose kelionėse.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Peugeot 508 SW“ testas: prancūziškas antausis „Škodai“ ir kitiems specialiai DELFI iš Portugalijos (54)

„Peugeot“ ir frazė „vidutinės klasės automobilis“ – sunkiai viena nuo kitos atsiejamos....

Atnaujinto „Fiat 500X“ testas: populiariausias automobilis Lietuvoje? specialiai „Motorams“ iš Milano (46)

Retro išvaizdos „Fiat 500“ šeimos modeliai itin populiarūs pietinėse Europos valstybėse, o...

Naujo „Mercedes-Benz G63 AMG“ testas: kam rūpi bekelė – kalbame apie įvaizdį už 180 tūkst. eurų (86)

Garsiausia „ Mercedes-Benz “ gamos ikona galima laikyti G klasę. 39-erius metus gaminamas...

Naujo „Honda CR-V“ testas: populiariausias pasaulyje, bet ne Lietuvoje specialiai „Motorams“ iš Austrijos (210)

Likimo ironija – vienas populiariausių pasaulyje SUV „ Honda CR-V “ Lietuvoje yra retas...

Naujo „Bentley Continental GT“ testas: kai gali rinktis, automobilis – ar butas Vilniuje (53)

Už naujausią „B“ raidę ant variklio gaubto ir vairo turintį „Bentley“ modelį...

Top naujienos

DELFI Dėmesio centre: ar tikrai gyvenimas Lietuvoje sustotų, jei 2019 m. valstybės biudžetas bent kol kas nebūtų priimtas? (16)

DELFI Dėmesio centre - pokalbis su finansų ministru Viliumi Šapoka ir Seimo biudžeto ir finansų...

Andrius Tapinas. Spjausit mokytojams į akis? Nesistebėkit, jei bus atsakymas (793)

„Išėjo ne tiek ir daug žmonių “ – viešai sako premjeras Saulius Skvernelis .

Aplinkos ministerija gali atitekti Kirkilo socialdarbiečiams (187)

Skiriant naujuosius ministrus, neatmetama, kad Aplinkos ministerijos kuravimas bus perleistas Lietuvos...

LKL teisėjų galva – apie peštynes Kaune ir Šaro veiksmus jose, skandalą Pasvalyje bei galimas sankcijas laida „Krepšinio zona“ (1)

Pastarosios dienos Lietuvos krepšinyje buvo tokios karštos ir aistringos, kad suvaldyti aikštėse...

Sinoptikai žada tikrą žiemą: Lietuvą užgrius sniegas ir šaltis (54)

Antradienio dieną bus debesuota su pragiedruliais. Kritulių nedaug ir tik vietomis, didžiausia...

Statkevičiui nepatiko Julijos Janus kritika, tad šis rėžė atgal: stora esi, bulvės veidu ir kugelio smegenim (27)

Prieš keletą dienų dizainerė Julija Janus išreiškė savo nuomonę apie Juozo Statkevičiaus...

Lietuvė išdavė priežastį, kodėl tautiečiai taip pamėgo Turkiją: atostogos tik priedanga (114)

Kelionės po Turkiją keičia savo veidą. Anksčiau poilsiauti Antalijos ar Kemero viešbučiuose su...

Po metų darbo Tokijuje lietuvis suprato: japonai pažengę ne visose srityse (6)

„Mane labiausiai sužavėjo japonų mentalitetas. Jie visada galvoja apie žmones aplinkui. Japonai...

Lietuvos miestų eglių kova: išrinkite gražiausią žaliaskarę! (90)

Eglučių įžiebimo maratonas jau pasibaigė – tikriausiai Lietuvoje neliko nė vienos miestelio...

Tėvas vėl verčia raudonuoti Meghan Markle: patvirtino skandalingą bičiulio pasakojimą apie dukros tikrąjį veidą (12)

Meghan Markle tėvas jaučiasi įskaudintas dukters dėmesio stokos ir viešai jai primena, kad net...