Estijos DELFI išbandė vieną iš labiausiai pernai nustebinusių naujienų – SUV klasės visureigį „Kia Sportage“ iš Korėjos kompanijos.

Prieš tai buvusios dvi kartos buvo populiarios ir JAV ir Europoje. Vis dėlto „Kia“ nusprendė pakeisti nusistovėjusią šio modelio kryptį, o tokiais sėkmingais kompanijai laikais tai galima sau leisti. Pirmasis „Sportage“ pasaulį išvydo 1993 m. rudenį. Tai buvo klasikinis, rėminis visureigis su priklausomu priekiniu tiltu, turintis pažemintą pavarą ir priklausomą galinę pakabą. Šiuolaikinis 2011 metų „Sportage“ modelis iš protėvių paveldėjo, ko gero, tik pavadinimą.

Naujasis visureigis dėl savo griežtų linijų ir neįprastų dizaino sprendimų išsiskiria miesto sraute. Įžūlus priekinių žibintų žvilgsnis, įrėmintas šviesos diodų „šešėliais“, nuolaidi laikysena ir paspausta automobilio galinė dalis byloja apie išdykusį automobilio charakterį. Tai tas atvejis, kai automobilio išorinį dizainą galima vadinti neįprastą akiai, o vietomis – ir avangardišką.

Iš išorės „Sportage“, kuris yra „Hyundai ix35“ giminaitis, atrodo labai kompaktiškai. Bet užtenka atverti duris ir pažvelgti į saloną – vietos čia į valias. Palyginus su pirmtaku, važiuoklės bazė pailgėjo tik vienu centimetru, o bendras ilgis padidėjo iki 9 cm. Bet pati pagrindinė metamorfozė – plotis, kuris tapo didesnis 4 cm. Prošvaisa sumažėjo 6 cm, iki 17 cm. Tai aiškus požymis, bylojantis apie nenorą kraustytis iš patogių miesto sąlygų.

Viduje tęsiami su „Sorento“ modeliu pradėti kokybiniai pasikeitimai. Plastikas malonus lietimui, oda – aukščiausios kokybės, ergonomika – kruopščiai apgalvota. Salone – gausybė lentynėlių, smulkmenoms laikyti. Prietaisų skydas padalintas į tris gilius šulinius, tai atrodo puikiai, o raudonas apšvietimas ir blizgantys paviršiai suteikia prabangos įspūdį. Verta pastebėti ir tai, kad patogios sėdynės turi neblogą šoninį prilaikymą ir tinka bet kokio sudėjimo žmonėms. Automobilio gale tilps net ir ilgakojai fotomodeliai, kuriems čia įrengtos ir šildomos sėdynės.

Mieste visais ratais varomas „Kia Sportage“ važiuoja užtikrintai. 2.0 l turbodyzelinis variklis, pasiekiantis 136 AG, su 6 laipsnių „automatu“, užsitarnavo pagyrų. Jis su turbina, su kintama geometrija ir „Common Rail“ įpurškimo sistema. 373 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant 2000 aps./min. Vidutinės degalų sąnaudos – 6,9 l/100 km. Siekiantiems dar didesnės ekonomijos vairuotojams patariame rinktis mechaninę pavarų dėžę, kuri sumažina sąnaudas dar 1,2 l/100 km. Išskyrus godumą kurui, pretenzijų „automatui“ daugiau nėra – pavaros perjungiamos sklandžiai. Įdomi savybė – pavarų dėžė pereina pati į neutralią padėtį, kad sumažintų hidrotransformatoriaus apkrovas.

Visais ratais varomas variantas gaminamas tik su 2.0 l benzininiais ir dyzeliniais varikliais, automobilius surinkinėja „Magna Steyr“ specialistai. Bekelės džiaugsmams skirtas mygtukas „Lock“ leidžia užblokuoti elektrohidraulinę movą ir režimas veikia esant greičiui iki 40 km/val. Bet didžiąją laiko dalį „Sportage“ yra priekiniais ratais varomas SUV visureigis.

Iš kitų bekelės priedų – elektroninis pagalbininkas, skirtas įveikti įkalnę ir nuokalnę. Reikia pripažinti, kad automobilio pravažumas geras. Tiesa, taip galima sakyti, jeigu kalba neina apie bekelę. Per skystą purvą ir purų sniegą jis pravažiuos tik jeigu vairuotojas teisingai elgsis su automobiliu, bet ir tai prireiks sėkmės. Net ir lengva bekelė įveikiama sunkiai, nes automobilio prošvaisa yra maža. „Sportage“ visą laiką nori pasikasyti pilvą arba užkabinti žemės paviršių. Todėl ilgakojai fotomodeliai galinėje sėdynėje pradeda dejuoti ir šokinėti ant sėdynės, daužydami galvas viena į kitą.

Prastame kelyje tampa akivaizdu – pakaba, ypač galinė, aiškiai kietesnė negu norėtųsi. Suprantama, visa tai daroma dėl geresnio valdymo ant asfalto. Tačiau kita vertus – ieškodami ant asfalto gerai valdomo automobilio žmonės perka sportinius kupė, o ne SUV visureigius. „Lengvas“ vairaratis mažai informatyvus. Dinaminiai parametrai nežavi – iki 100 km/val. įsibėgėjama per 12 sek. Tai verčia abejoti pavadinimo „Sportage“ tinkamumu.

Kita vertus, akivaizdu, kad 2.0 l variklis, kaip ir 2.4 l variantas „Sorento“ modelyje, šiame nepigiame „Sportage“ niekam nereikalingas. Dauguma mūsų platumose potencialių pirkėjų pasirinktų 1.6 l arba 1.7 l „dyzelį“ ir jokių 4x4. Pats pigiausias „Sportage“ su 1,6 l benzininiu varikliu, mechanine pavarų dėže Lietuvoje kainuoja nuo 58,7 tūkst. Lt, o brangiausia versija – beveik 100 tūkst. Lt.

Papildomos įrangos pasirinkimas ribojamas turbūt tik klientų fantazija – sąrašas išties gana ilgas. Brangu, sakysite? Tokia rūsti realybė. Jeigu kažkam tai nepatinka, galima stoti į eilę prie deficitinio „Dacia Duster“.

Apibendrinant galima pasakyti, kad „Sportage“ kūrėjai šį visureigį pripratino prie miesto, aprūpino begale elektronikos, nudažė kaip robotą iš ateities ir išleido užkariauti SUV klasės visureigių gerbėjų širdžių. Dabartinio modelio senelis buvo visai iš kito molio drėbtas – paprastesnis ir su gerokai mažesnėmis ambicijomis. Tačiau laikai keičiasi ir reikia spėti paskui konkurentus. „Kia Sportage“ yra pats ryškiausias savo segmento atstovas. Tik štai futuristinė išvaizda gali atbaidyti konservatyvius pirkėjus. Kitus, ko gero, išgąsdins jo kaina. Galbūt vertėtų būti kuklesniam?

„Kia Sportage“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1995 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 100 kW/136 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 319 Nm/1800-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4440 mm
Plotis: 1855 mm
Aukštis: 1635 mm
Važiuoklės bazė: 2640 mm
Prošvaisa: 172 mm
Svoris: 1676 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 12,1 sek.
Maksimalus greitis: 181 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,9 l/100 km
CO2 emisija: 179 g/km
Bagažinės tūris: 564/1353 l
Kaina: 99 900 Lt (bazinė versija – nuo 58 700 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)