aA
Statistikos duomenimis, pernai Lietuvoje buvo parduoti vos 68 mažiausios, A klasės, automobiliai. Žinoma, neskaičiuojant pustrečio tūkstančio lietuvių taip mėgstamų „Fiat 500“, kurie beveik visi be išimties išdardėjo atgal į Vakarus, tik vienetams nusėdus to paties atstovo valdomo „City Bee“ parko avilyje.
"KIA Picanto"
"KIA Picanto"
© Jurgis Paplaitis

Pernai dabar jau praeitos, trečiosios kartos, „Kia Picanto“ įsigijo 10 (dešimt) pirkėjų – ir tai, leiskite pastebėti, yra ketvirtas geriausias pardavimų rezultatas klasėje! Išties – motyvacijos tik šiek tiek pigesnių nei klase didesnių B segmento automobilių Lietuvoje pirkti nėra – išskirtinai didžiąją jų dalį nuperka įmonės, darbuotojus „lepindamos“ pigiausiomis rinkoje mašinomis.

O naujasis „Picanto“ į akį man krito dar kovo mėnesį Ženevos parodoje – jo pirmtakas buvo simpatiškas, o naujasis – dar išvaizdesnis, dar daugiau įgavęs madingų ir išskirtinių, tik markei būdingų štrichų – smagaus mažo miesto automobilio besidairantys pirkėjai tą tikrai įvertins. Ypatingai jei tai bus „GT Line“ versija – su dvispalve kėbulo ir interjero apdaila, sportiškais aerodinaminiais elementais ir dvigubu išmetimo sistemos antgaliu – būtent tokį modelį ir išbandžiau.

Salonas taip pat neprastas – nors medžiagos nebrangios, tačiau pastebiu, kad durelės atsidaro ir užsidaro su itin solidžiu jausmu, atrodo, kad tai mažiausiai dviem klasėmis aukštesnis automobilis. Salono surinkimas kokybiškas ir nė kiek neprimena kai kurių kitų klasės atstovų, kurių interjeras labiau sukelia mintis apie automobilio ir virtuvinio kombaino nesantuokinį meilės vaisių, o ne pilnavertę transporto priemonę.

"KIA Picanto"
"KIA Picanto"
© Jurgis Paplaitis

Gaila tik, kad kažkodėl Lietuvoje nėra galimybės užsisakyti lietimui jautraus 7 colių ekrano – šiuolaikiškame automobilyje, kad ir nebrangiame, varganas multimedijos ekranėlis tikrai netinka.

Nors galima nustatyti tik vairo padėties aukštį, bet sėdėti patogu, o „GT Line“ versijoje sumontuotos ir oda aptrauktos sėdynės. Tik štai toji oda dirbtinė ir jau po kelių minučių dailiai atrodančiose dvispalvėse kėdėse per nugarą ima žliaugti prakaitas. Maža to, dar ir plokščias jų profilis visiškai nenuteikia sportiškam važiavimui.

Kaip ir vienintelis siūlomas 1,2 l 84 AG atmosferinis benzininis variklis – rudenį turėtų pasirodyti smagesnis trijų cilindrų turbobenzininis variantas. Bet jei norėsite „automato“ (o greičiausiai norėsite, nes dažniausiai tokias mašinas renkasi pradedantys vairuotojai), tai jis komplektuojamas tik su šiuo motoru, kaip ir bandytame automobilyje.

"KIA Picanto"
"KIA Picanto"
© Jurgis Paplaitis

Pasirinkimas tikrai neskatinantis jokių GT ambicijų, o ir senovinės 4 pavarų transmisijos indėlis tiek į dinamiką, tiek ir į gamtosaugą nedidelis – įsibėgėjimas iki 100 km/val. užtrunka 13,7 sek., o važinėjant mieste trumpais atstumais degalų sąnaudos svyravo apie 9 l/100 km.

Užmiestyje geriau – važiuojant mišriu režimu su greitkeliais vidutinės sąnaudos buvo 6,7 l/100 km, o tik įprastais užmiesčio keliais – 5,4 l/100 km. Bet labiausiai nustebino važiavimo pojūtis – išties solidus, mažiau nei 3,60 m ilgio automobilio elgesys kelyje, kaip šiai klasei gerai suderinta vairo sistema, standi, bet ir pakankamai komfortiška važiuoklė (čia buvo 15 colių, galimi ir 16 colių ratlankiai), leisdavo pamiršti, kad važiuoji vienu mažiausiu ir pigiausiu rinkoje esančiu automobiliu. Tiesa, pakabos eiga greitai pasiekia savo ribą, pervažiavus didesnius nelygumus, bet tokia duoklė priimtina.

Važiuojant nauju „Kia Picanto“ tikrai nesijausite nuskriaustas – vietos tiek priekyje, tiek ir gale užtektinai (tiesa, gale vaikiškai kėdutei prapjauti plyšiai „Isofix“ tvirtinimui yra tokie nevykę, kad bandydami pro juos įkišti kėdutės tvirtinimus, tikrai nenorėsite, kad vaikas girdėtų jiems skirtus epitetus), o bagažinė, pasak gamintojo, didžiausia klasėje, talpinanti iki 1080 l.

Ir čia yra niuansas – bagažinė, nors ir gili, bet itin siaura, tad platesnį daiktą (kad ir vežimėlį) sunkiai pavyks įdėti – maniškiame „Renault Twingo“, po kurio bagažinės uždangalu dar yra ir galinius ratus sukantis variklis, bagažinės plotis didesnis ir ja naudotis patogiau.

Tačiau visa tai – niuansai, o esmė – kaina. Čia, kaip jau tapo įprasta paskutiniais metais, „Kia“ nebėra pigiausias pasirinkimas, bet siūlo tiek originalią išvaizdą, tiek ir geras komplektacijas. Pigiausias modelis kainuoja nuo 10 tūkst. 990 eurų, bandyta „GT Line“ versija su automatine pavarų dėže dabar siūloma už 12 tūkst. 790 eurų.

Daugiau apie automobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naujas „Subaru Forester“: ar mylėsi dar mane, lietuvi? specialiai „Motorams“ iš Latvijos (80)

Gerai pamenu, kada prieš 15 metų Lietuvoje „ Subaru Forester “ buvo vienas populiariausių...

Naujo „Renault Captur“ testas: kaip Lietuvos metų automobilis, tik geresnis specialiai „Motorams“ iš Graikijos (81)

Neseniai naują „ Renault Clio “ Lietuvos autožurnalistų komisija išrinko Metų automobiliu...

Naujo „Peugeot 208“ testas: pamatysite – visi tokiais važinėsime specialiai DELFI iš Portugalijos (3)

Dažnai sportuodama pro sporto klubo langus stebiu stovėjimo aikštelę ir įvairias joje kylančias...

Naujo 3 serijos BMW testas: sportiškų formų atgavimas (35)

Prieš ketvirtį amžiaus mano pirmu nuosavu automobiliu tapo pirmos kartos (E21 kėbulas)...

Naujo „Kia XCeed“ testas: pigesnis madingas SUV-kupė specialiai „Motorams“ iš Prancūzijos (18)

Dešimtmetį auganti SUV populiarumo banga turi ir savų trūkumų – norintiems ne tik važinėti...

Top naujienos

Po VTEK sprendimo – sumaištis dėl nemokamų pietų: įstatymui pažeisti užtenka regimybės (237)

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius pažeidė įstatymu nustatytus interesų derinimo...

Mažeika pripažįsta, kad aplinkosaugos sistema – supuvusi: pažeidėjus planuoja gaudyti pasitelkdami policiją (167)

Kasdien vis nauji ekologiniai skandalai Lietuvoje, panašu, atskleidžia visos aplinkos apsaugos...

Britanijos parlamentas galiausiai pritarė „Brexit“ sutarties projektui (91)

Įstatymas, atveriantis Jungtinei Karalystei kelią šio mėnesio pabaigoje išstoti iš Europos...

Adomaitis kaifavo po Butkevičiaus tritaškio ir dalinosi išvakarėse gauta Bendžiaus žinute (14)

Dainius Adomaitis trečiadienį kažkuria prasme prisijungė prie „Siemens“ arenos publikos....

Kur keliausite šiemet? 2020 metų lankytinos vietos Lietuvoje (6)

Jau penktadienį prasidės tradicinė ir visų keliautojų laukiamiausia Didžiausia Baltijos šalyse...

Gediminas Grigelevičius

„Grigeo“ skandalas skaičiais: kiek uždirba, kam priklauso ir su kuo galime palyginti

Lietuvos teisėsauga nustatė, kad įmonei „Grigeo Klaipėda“ priklausančiame gamybiniame objekte...

Orijaus kelionės. Audringiausias Raudonųjų žibintų kvartalas Europoje (33)

Ši Hamburgo dalis skirta vyresniems nei 18 metų turistams. Žiūrint paprastai – Raudonųjų...

Puiki pergalė: „Rytas“ nesustabdė NBA čempiono, bet išplėšė itin svarbų tašką TOP-16 etape (125)

Vilniaus „Ryto“ (2/1) krepšininkai trečiadienį stojo į itin svarbų Europos taurės TOP-16...

Žvaigždė tapo mįsle astrofizikams: skleidžia bangas, kurios žymi katastrofinius įvykius (3)

Žvaigžzdei Betelgeizei trūksta dėmesio – ji ne tik mirksti pritemdama ir paryškėdama, bet dar...

Intymi problema, kuri gali užklupti netikėtai: kaip atskirti įaugusį plauką nuo pūslelinės? (3)

Pūslelinė ir įaugę plaukai – dažnas dalykas, o jų simptomai panašūs. Kaip atskirti vieną...