aA
Statistikos duomenimis, pernai Lietuvoje buvo parduoti vos 68 mažiausios, A klasės, automobiliai. Žinoma, neskaičiuojant pustrečio tūkstančio lietuvių taip mėgstamų „Fiat 500“, kurie beveik visi be išimties išdardėjo atgal į Vakarus, tik vienetams nusėdus to paties atstovo valdomo „City Bee“ parko avilyje.
"KIA Picanto"
© Jurgis Paplaitis

Pernai dabar jau praeitos, trečiosios kartos, „Kia Picanto“ įsigijo 10 (dešimt) pirkėjų – ir tai, leiskite pastebėti, yra ketvirtas geriausias pardavimų rezultatas klasėje! Išties – motyvacijos tik šiek tiek pigesnių nei klase didesnių B segmento automobilių Lietuvoje pirkti nėra – išskirtinai didžiąją jų dalį nuperka įmonės, darbuotojus „lepindamos“ pigiausiomis rinkoje mašinomis.

O naujasis „Picanto“ į akį man krito dar kovo mėnesį Ženevos parodoje – jo pirmtakas buvo simpatiškas, o naujasis – dar išvaizdesnis, dar daugiau įgavęs madingų ir išskirtinių, tik markei būdingų štrichų – smagaus mažo miesto automobilio besidairantys pirkėjai tą tikrai įvertins. Ypatingai jei tai bus „GT Line“ versija – su dvispalve kėbulo ir interjero apdaila, sportiškais aerodinaminiais elementais ir dvigubu išmetimo sistemos antgaliu – būtent tokį modelį ir išbandžiau.

Salonas taip pat neprastas – nors medžiagos nebrangios, tačiau pastebiu, kad durelės atsidaro ir užsidaro su itin solidžiu jausmu, atrodo, kad tai mažiausiai dviem klasėmis aukštesnis automobilis. Salono surinkimas kokybiškas ir nė kiek neprimena kai kurių kitų klasės atstovų, kurių interjeras labiau sukelia mintis apie automobilio ir virtuvinio kombaino nesantuokinį meilės vaisių, o ne pilnavertę transporto priemonę.

"KIA Picanto"
"KIA Picanto"
© Jurgis Paplaitis

Gaila tik, kad kažkodėl Lietuvoje nėra galimybės užsisakyti lietimui jautraus 7 colių ekrano – šiuolaikiškame automobilyje, kad ir nebrangiame, varganas multimedijos ekranėlis tikrai netinka.

Nors galima nustatyti tik vairo padėties aukštį, bet sėdėti patogu, o „GT Line“ versijoje sumontuotos ir oda aptrauktos sėdynės. Tik štai toji oda dirbtinė ir jau po kelių minučių dailiai atrodančiose dvispalvėse kėdėse per nugarą ima žliaugti prakaitas. Maža to, dar ir plokščias jų profilis visiškai nenuteikia sportiškam važiavimui.

Kaip ir vienintelis siūlomas 1,2 l 84 AG atmosferinis benzininis variklis – rudenį turėtų pasirodyti smagesnis trijų cilindrų turbobenzininis variantas. Bet jei norėsite „automato“ (o greičiausiai norėsite, nes dažniausiai tokias mašinas renkasi pradedantys vairuotojai), tai jis komplektuojamas tik su šiuo motoru, kaip ir bandytame automobilyje.

"KIA Picanto"
"KIA Picanto"
© Jurgis Paplaitis

Pasirinkimas tikrai neskatinantis jokių GT ambicijų, o ir senovinės 4 pavarų transmisijos indėlis tiek į dinamiką, tiek ir į gamtosaugą nedidelis – įsibėgėjimas iki 100 km/val. užtrunka 13,7 sek., o važinėjant mieste trumpais atstumais degalų sąnaudos svyravo apie 9 l/100 km.

Užmiestyje geriau – važiuojant mišriu režimu su greitkeliais vidutinės sąnaudos buvo 6,7 l/100 km, o tik įprastais užmiesčio keliais – 5,4 l/100 km. Bet labiausiai nustebino važiavimo pojūtis – išties solidus, mažiau nei 3,60 m ilgio automobilio elgesys kelyje, kaip šiai klasei gerai suderinta vairo sistema, standi, bet ir pakankamai komfortiška važiuoklė (čia buvo 15 colių, galimi ir 16 colių ratlankiai), leisdavo pamiršti, kad važiuoji vienu mažiausiu ir pigiausiu rinkoje esančiu automobiliu. Tiesa, pakabos eiga greitai pasiekia savo ribą, pervažiavus didesnius nelygumus, bet tokia duoklė priimtina.

Važiuojant nauju „Kia Picanto“ tikrai nesijausite nuskriaustas – vietos tiek priekyje, tiek ir gale užtektinai (tiesa, gale vaikiškai kėdutei prapjauti plyšiai „Isofix“ tvirtinimui yra tokie nevykę, kad bandydami pro juos įkišti kėdutės tvirtinimus, tikrai nenorėsite, kad vaikas girdėtų jiems skirtus epitetus), o bagažinė, pasak gamintojo, didžiausia klasėje, talpinanti iki 1080 l.

Ir čia yra niuansas – bagažinė, nors ir gili, bet itin siaura, tad platesnį daiktą (kad ir vežimėlį) sunkiai pavyks įdėti – maniškiame „Renault Twingo“, po kurio bagažinės uždangalu dar yra ir galinius ratus sukantis variklis, bagažinės plotis didesnis ir ja naudotis patogiau.

Tačiau visa tai – niuansai, o esmė – kaina. Čia, kaip jau tapo įprasta paskutiniais metais, „Kia“ nebėra pigiausias pasirinkimas, bet siūlo tiek originalią išvaizdą, tiek ir geras komplektacijas. Pigiausias modelis kainuoja nuo 10 tūkst. 990 eurų, bandyta „GT Line“ versija su automatine pavarų dėže dabar siūloma už 12 tūkst. 790 eurų.

Daugiau apie automobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Honda CR-V“ testas: populiariausias pasaulyje, bet ne Lietuvoje specialiai „Motorams“ iš Austrijos (211)

Likimo ironija – vienas populiariausių pasaulyje SUV „ Honda CR-V “ Lietuvoje yra retas...

Naujo „Bentley Continental GT“ testas: kai gali rinktis, automobilis – ar butas Vilniuje (53)

Už naujausią „B“ raidę ant variklio gaubto ir vairo turintį „Bentley“ modelį...

Elektrinio „Hyundai Kona“ testas: galimybės – kaip „Tesla“, bet kaina – kur kas mažesnė specialiai „Motorams“ iš Oslo (84)

Žinoma, pirmiausiai reikia apibrėžti sąvoką „mažesnė kaina“. Nes įprastas „Kona“ –...

„Renault“ prieš „Volkswagen“: kas gamina geresnius sportiškus hečbekus? (61)

„Pilkas dyzelis“ – skambi frazė, apibūdinanti daugelio vairuojamus automobilius. Tai paprasta,...

Naujo „Audi A6“ testas: ar tai – lietuvio svajonių automobilis? (72)

Na, pasakykite man, koks žmogus nenorėtų išbandyti naujausio „ Audi A6 “? Jau aštuntą kartą...

Top naujienos

Nepaklausė medikų ir šiandien džiaugiasi dešimtmečiu sūnumi: nuvykus į klinikas, nėštumą siūlė nutraukti

Ką reiškia rankose laikyti nė kilogramo nesveriantį kūdikį, niekaip nesupras tie, kas to...

Reforma iš vidaus: prabilo apie ligoninėse apgyvendinamus paimtus vaikus, dėl kursų metamus darbus ir pareigūnų patyčias (252)

Iš nesaugios aplinkos paimtų vaikų apgyvendinimas ligoninėse, budinčių globotojų trūkumas,...

Po 30 metų į Lietuvą grįžusi moteris atvira: nuskurusiame sovietiniame mieste esama šio to nauja (104)

„Iš Lietuvos su meile“. Taip savo straipsnį, publikuotą svetainėje „Roads &Kingdoms“,...

Iš emigracijos grįžusi Rasa pirmą Lietuvoje uždirbtą algą išleido maistui (57)

Jau aštuntus metus Norvegijoje gyvenanti Simona Šiemienė planuoja grįžti į Lietuvą ir...

Kaune vaikus sužalojusį agresyvų girtą „Volvo“ vairuotoją teko surakinti ir paklupdyti į ligoninę išvežti trys vaikai (17)

Šeštadienį Kauno pakraštyje, Vaišvydavoje, kaktomuša susidūrė visureigis „Volvo XC90“ ir...

Nuostabaus grožio šalyje laukiamas kiekvienas lietuvis: vietiniai mus myli, todėl vaišina ir negaili pagyrų (20)

Vargu ar rastume abejingą Gruzijai keliautoją. Ši šalis apdovanota gamtos bei kultūros, ji pilna...

Atvirai papasakojo, kodėl niekas Holivude nebenori dirbti su Uma Thurman: kai kurios priežastys verčia sunerimti (1)

Kažkada Uma Thurman buvo tikra Holivudo žvaigždė . 1994 metais nusifilmavusi juostoje...

Rado būdą, kaip pakeisti žmogų: virtuali kopija nemokamai dirbs 24 valandas per parą (3)

Kinijos Xinhua naujienų agentūra pristatė dirbtinio intelekto (DI) naujienų pranešėją.

Į Lietuvą veržiasi šaltis ir sniegas – gruodžio mėnuo bus kitoks nei įprasta (43)

Nors ruduo dar nesibaigė, daugeliui smalsu, kokia laukia žiema. Kai kurių klimatologų teigimu,...

Padėtis virsta nekontroliuojama: kasmet dėl antibiotikų miršta dešimtys tūkstančių pasveikti turėjusių žmonių (59)

Kiekvienais metais Europoje miršta 33 tūkstančiai žmonių dėl bakterinių infekcijų, kurių...