Teisybės dėlei reikėtų pabrėžti, kad „Cee'd GT" nėra toks pakvaišęs gatvių lenktynininkas kaip „Astra OPC" ar „Megane RS". Jis labiau nusipelno šiltojo hečbeko titulo. Nors jo 1,6 litro 204 AG variklis ir silpnesnis, GT charakteris kiek primena „Golf GTI". Tik „Kia" gerokai pigesnė. Bazinės trejų durų GT versijos kaina prasideda nuo 70 000 litų, tačiau jau standartinėje įrangoje yra iš esmės viskas, ko reikia. Tad papildomai užsisakyti galima tik tris dalykus: šauniai veikiančią navigacijos sistemą su galinio vaizdo kamera, automatinius ksenono žibintus ir panoraminį stoglangį. Mūsų garažą aplankė gausiausios komplektacijos modelis, bet, net ir pažymėjus visas varneles papildomos įrangos sąraše, jo kaina tepakyla iki 82 000 litų.

„Cee'd GT" išvaizda nepalieka abejingų. Tamsūs 18 colių ratlankiai su žemo profilio padangomis puikiai dera prie agresyvių, erelio akis primenančių pagrindinių žibintų, o priekyje žvilgsnis pirmiausia užkliūva už ledo kubelių formos šviesdiodžių dienos šviesų. Sportines modelio ambicijas dar labiau paryškina raudona juostelė priekinio buferio apačioje. Vienintelis angliukas deimantinėje karūnoje - galinė kėbulo dalis. Atrodo, lyg ji porą mėnesių nevalgė nieko daugiau, tik riebias spurgas su džemu.

Viduje pasitinka juodas it derva interjeras ir puikų palaikymą posūkiuose suteikiančios odinės „Recaro" sėdynės. Sėdėjimo pozicija žema ir patogi, tačiau ilgesnėje kelionėje niekaip nepavyko rasti tinkamos atlošo išlinkio pozicijos, todėl išlipus kiek maudė nugarą. Beje, ilgoms kelionėms netinka ir standi GT pakaba - ji puikiai veikia lekiant suktais kelio vingiais, bet kratyti nustoja tik važiuojant lygiu it stiklas paviršiumi. Kilometrų rijiku šio „Cee'd" nepavadinsi.

Kadangi širdyje, kaip ir visa TG komanda, esu septynmetis, man nepaprastai patiko spaudyti ant vairo esantį mygtuką GT. Jis įprastą spidometrą pakeičia skaitmeniniu, o šalia atsiranda sukimo momento ir turbinos slėgio indikatoriai. Galima smagintis nors ir visą dieną.

Bėda tai, kad degalų kiekio rodyklė tuomet skubiu žingsniu patraukia į pietus. Nors variklis nedidelio tūrio, prie jo prikabintas turbokompresorius reikalauja aukų: vidutinės sąnaudos visiškai be jokios gėdos gali perkopti ir 10 l/100 km ribą.

Galite būti tikri, kad GT jūsų nenuvils. Taip, priekyje jis neturi ilgametes tradicijas menančio markės ženkliuko, tačiau juk ir jūs turbūt nesiilgite nespalvotos televizijos, tiesa?

PRANAŠUMAI

  • Daugiau nei 200 AG turintis ir fantastiškai atrodantis karštasis hečbekas vos už 70 000 litų? Geriau nebūna.

  • Sėdynės nulenkiamos, tad bagažinėje tilps ir didesnis krovinys. Tik nepamirškit jo kaip reikiant pritvirtinti.

  • Gale drąsiai įsitaisys du suaugusieji.

TRŪKUMAI

  • Variklis, nors ir šauniai traukia, neskamba taip, kaip norėtųsi. Smagiai važiuojant, degalų sąnaudos lengvai gali viršyti 10 l/100 km.

  • Įranga gausi, tačiau nuo mygtukų skaičiaus gali pradėti suktis galva.

  • Priekinė dalis - ilga ir žema, tad tikrai praverstų statymo davikliai.

„Kia Cee’d GT“ duomenys

Variklis: 1591 cm3, 4 cil., PVR, 204 AG, 265 Nm
Ekonomiškumas: 7,4 l/100 km, 171 g/km CO2
Greitis: 0–100 km/val. per 7,7 s, 230 km/val.
Svoris: 1448 kg
Kaina: 69 790 Lt / 82 220 Lt
Rida: 18 385 km
Sąnaudos šį mėnesį: 9,6 l/100 km