aA
Gerą pusmetį „Jaguar I-Pace“ galėjo mėgauti solidžiu vienintelio „premium“ klasės elektromobilio iš Europos statusu – nieko keisto, kad jis šiemet buvo išrinktas Europos Metų automobiliu.

Žinoma, šventa vieta tuščia nebūna ir jau šį pavasarį mūsų rinką pasiekė „Audi e-tron“ – tiesioginis „I-Pace“ konkurentas. Dar vienas konkurentas – „Tesla Model X“, tačiau šį elektromobilį tektų užsisakyti ir gabentis iš gamyklos Nyderlanduose. Tad realiai šiai dienai Lietuvoje yra tik du parduodami „premium“ klasės elektromobiliai – „Jaguar“ ir „Audi“.

Su „e-tron“ pažintis buvo kol kas itin trumpa, tačiau „Jaguar I-Pace“ leido puikiai susidaryti įspūdį kokia yra kasdienybė su SUV elektromobiliu. Pradėkime nuo to, kad neturėdami įkrovimo vietos prie namo, darbovietės ar garaže, patogiai juo naudotis negalėsite – Vilniuje vienintelėje mokamoje įkrovimo vietoje mokėsite dvigubai už elektros energiją, prie „Lidl“ esanti įkrovimo vieta skirta parduotuvės lankytojams, dar viena įkrovimo vieta yra prie „ABB“ įmonės, veikianti darbo valandomis.

Bet jei turite kur krauti elektromobilį, tada sveiki atvykę į naujos eros automobilizmą, kuris milžinišku pagreičiu keičia nusistovėjusias vertybes – gyvename tikrai įdomiu laiku. O juk vos prieš kelis metus buvau skeptiškai nusiteikęs elektromobilių atžvilgiu – 100-200 kilometrų nuvažiuojamas atstumas buvo pernelyg didelis kompromisas net ir įvertinant nebrangią elektromobilių eksploataciją, taip pat smagias dinamines savybes.

Tačiau 450 kilometrų, kuriuos nuvažiavau vienu įkrovimu elektriniu „Hyundai Kona“ (ir skyriau jam daugiausiai balų Lietuvos Metų automobilio konkurse) su įjungtu šildymu, pagaliau įtikino ir mane, kad įveikiamas atstumas – nebe problema. Žinoma, su „I-Pace“ to pakartoti nepavyks – nors gamintojas deklaruoja 470 km nuvažiuojamą atstumą (matuojant WLTP ciklu), tokiomis pačiomis sąlygomis įveikti pavyko iki 350 kilometrų – visgi „Jaguar“ yra gerokai sunkesnis ir dvigubai galingesnis už mažąjį „Kona“.

Galia! 400 AG yra tiek pat kiek pasiekia neseniai bandytas dyzelinis „BMW X5 M“ su keturiomis turbinomis. Bet sėdus prie elektromobilio vairo pamiršti viską, kuo žavėjaisi spausdamas „bemso“ akceleratorių. 4,8 s – tiek laiko tereikia „Jaguar“ SUV, kad pasiektų 100 km/h ribą. Ir tai, kaip jis tą daro, nevažiavusiems elektromobiliu paliks tikrai didelį įspūdį. Maksimalus elektros variklių pasiekiamas 796 Nm sukimo momentas nuo pat pirmų sūkių lyg laiko mašina perkelia „Jaguar“ į ateitį, toli toli už nugaros palikdamas konkurentus su tradiciniu motoru.

„Palikdamas“ tiek tiesiogine, tiek labiau perkeltine prasme – galingi automobiliai su vidaus degimo motorais taip pat nestokoja dinamikos, o ir turi vieną akivaizdų pranašumą – jais galima važiuoti tolimus atstumus maksimaliu greičiu tik trumpam sustojant pasipildyti degalų. Bent jau kol kas įkrauti elektromobilį užtruks kur kas daugiau laiko, o ir pati kelionė bus kur kas lėtesnė. Bet jei šiandien manęs paklaustų, kurį panašios kainos automobilių rinkčiausi aš, greičiausiai tai būtų elektromobilis – žinoma, nuo 80 000 eurų kainuojantis elektrinis SUV yra velniškai brangus automobilis, bet, palyginti su juo, konkurentai su tradiciniais motorais atrodo beviltiškai pasenę.

Daugiau apie naująjį „Jaguar I-Pace“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
2.7143

Atnaujinto „Ford Focus Active“ testas: nustebinęs senbuvis

Šiandien 30 000 eurų už naują automobilį yra toli gražu nebe pasakiški pinigai – už tiek...

Naudoto „Nissan Leaf“ elektromobilio testas: kaip nenusipirkti katės maiše

Šioje apžvalgoje ir vaizdo medžiagoje rasite pagrindinę informaciją, kuri bus aktuali...

Naujo „Lexus NX“ testas: pirmas toks markės hibridas (vien elektra – beveik 100 kilometrų)

Antros kartos „ Lexus NX “ yra pagamintas naudojant naują „GA-K“ platformą ir siūlomas su...

Naudotas „Volkswagen Tiguan“: sunku rasti trūkumų (kas bendro tarp „Volkswagen Beetle“, „Golf“ ir „Tiguan“)

2016 metais debiutavęs antros kartos „ Volkswagen Tiguan “ buvo pagamintas naudojant naują...

Naujo elektromobilio „Mercedes-Benz EQB“ testas: ne išvaizda svarbiausia Išsiskiria unikaliomis savybėmis (1)

Kai šiandien matau elektromobilių kainas, ypač markių, kurios nuo seno gamino masinius...

Top naujienos

Delfi PliusVaidas Saldžiūnas

Kaip pralaužti Rusijos blokadą Ukrainoje: dėl bado grėsmės Vakarai gali ryžtis ir ypač rizikingam planui

Ko neprivertė karas, privers badas. Tokių svarstymų – vis daugiau, mat Rusijos agresija prieš...

„Tokia mano istorija“: daugybę kartų girtas prie vairo įkliuvęs Viktoras dėkoja, kad pagaliau buvo įkalintas (4)

„Kai pirmus kartus ėjau į teismą, bijojau, bet po to baimė dingo – jeigu prieš tai manęs...

Amerikiečiai negali patikėti, kaip pigu Lietuvoje: tai svajonių šalis! (8)

Verkiantiems dėl Lietuvoje beprotišku greičiu kylančių kainų reikėtų nuvykti į Kaliforniją...

Karas Ukrainoje. Ukrainoje pratęsta karinė padėtis, uždrausti simboliai „Z“ ir „V“ per sprogimą sunkiai sužeistas Maskvos paskirtas Zaporižios miesto vadovas (7)

Ukraina atmetė galimybę susitarti su Rusija dėl paliaubų ir pareiškė, kad nesutiks su...

Sinoptikai nurodė, kada vėl sulauksime šilumos: savaitės viduryje orai keisis

Šiandien Lietuvos orus lems aukštesnio slėgio laukas. Dangų dengs pakankamai storas debesų...

Šiluvoje užuovėją nuo karo radusi Tatyana dirba piligrimų centre ir taip maldo ilgesį Ukrainoje likusiai šeimai – anūkui vos 3 mėnesiai

Nors Lietuvos šventvietė Šiluva garsėja kaip traukianti religines bendruomenes, ji apjungia visus...

Žiniasklaida: Rusija pasikvietė statinių bombų ekspertus jau kelios savaitės yra Rusijoje ir dirba kartu su kariuomenės pareigūnais

Apie 50 ekspertų, turinčių didelę šių sprogmenų gamybos ir tiekimo patirtį, dirba kartu su...

Verslas PliusMark Ellwood

Verslininko, aplankiusio visas šalis Žemėje – ir pabuvojusio kosmose, kelionių patarimai

Jimas Kitchenas išmano keliones . 57-erių metų verslininkas ir investuotojas tvirtina esąs...

Delfi PliusDailius Dargis

Paskutinio sovietų bunkerio Lietuvoje paslaptis: ne tik lankėsi KGB, bet ir neprikausomybės laikais sulaukdavo keistų vizitų bei įsilaužimų II dalis

Vieno įspūdingiausių Lietuvoje esančio sovietinių laikų karinio bunkerio paslaptys sėja nerimą...

Šeimos atostogos jau ne už kalnų: išdavė, kur driekiasi idiliški paplūdimiai ir stebina vis dar puikios kainos

Kelionės su šeima neretai gali tapti rimtu iššūkiu: mažiesiems tikrai ne visuomet įdomu tai,...