Prisimenu kaip vakar, kai rengiant straipsnį apie „Santa Fe“ važiavome jo fotografuoti į paūpį. Vietovė buvo vaizdinga, ko nepasakytum apie patį automobilį. Tai buvo 2006-ųjų vasara, kai susipažinau su antros kartos „Santa Fe“. Galvoje sukosi viena mintis: kam gali patikti toks nuobodžiai atrodantis visureigis?

Prabėgus maždaug 7 metams nuo to įvykio ir žiūrint į automobilį tokiu pat pavadinimu neapleidžia kita mintis: kaip galima atsispirti tokiam modeliui? Tiesa, skirtumas tas, kad šįkart prieš akis – naujasis, trečios kartos „Santa Fe“ ir jis atrodo taip atletiškai, tarsi visą žiemą būtų pumpavęs raumenis sporto klube. Atėjo vasara ir šį gražuolį išvežėme parodyti į Lietuvos pajūrį.

O pažiūrėti išties yra į ką. Lyginant su pirmtaku, naujokas yra ilgesnis (+3 cm), žemesnis (-8 cm) ir platesnis, tačiau važiuoklės bazė liko tokia pat (2,7 m). Nors proporcijų pokyčiai - tik minimalūs, tačiau tai leido sukurti dinamiškesnę išvaizdą. Plačios variklio grotelės, išgaląsti žibintai ir tvirtai kelyje užsiimta pozicija – naujausią „Hyundai“ dizaino filosofiją perėmęs „Santa Fe“ atrodo vienodai gerai tiek iš priekio, tiek iš galo. Dizaineriams pavyko sukurti išraiškingą ir net šiek tiek agresyviai atrodantį bei formomis „Infiniti“ markės modelius primenantį visureigį.

Daugiau nei 700 km ilgio savaitgalio kelionė atskleidė bene svarbiausią automobilio privalumą – erdvų ir patogų saloną, kuris dabar dar tapo ir kaip reikiant modernesnis. Akcentai – kaip ir kitų naujų „Hyundai“ modelių, tačiau galima pastebėti geresnės kokybės medžiagas.

Gamintojai tikina, kad padaugėjo erdvės keleivių kojoms – 3,8 cm sėdintiems priekyje ir 4,5 cm įsitaisiusiems gale. Bagažinės talpa siekia solidžius 534 l. Tiek erdvės salone ir bagažo skyriuje – per akis šeimai, auginančiai porą vaikų.

Kaip ir anksčiau, „Santa Fe“ pirkėjai gali užsisakyti ir į bagažinę susilankstančią trečią sėdynių eilę. Norintiems dar praktiškesnės versijos – greitu metu bus pasiūlyta „Grand“ versija, ilgesnė 22 cm ir standartiškai siūloma kaip septynvietis modelis.

Naujasis „Santa Fe“ yra aprūpintas galinga pagalbinių sistemų amunicija: vairo valdymo režimų (Normal, Comfort, Sport) funkcija, automatinė automobilio statymo sistema, apie išklydimą iš važiuojamosios eismo juostos informuojanti sistema, prisitaikantys ksenoniniai žibintai – tai tik keletas naujienų ilgame sąraše. Galinio vaizdo kameros vaizdai matomi 7 colių lietimui jautriame ekrane, įtaisytame centrinėje konsolėje.

„Santa Fe“ yra pirmasis „Hyundai“ modelis, kuriame įdiegta nauja saugumo sistema – susidūrimo su pėsčiuoju atveju, automobilio variklio dangtis yra automatiškai pakeliamas 6 cm ir taip sumažinama nelaimėlio traumų tikimybė. Ši standartinėje įrangoje esanti sistema ir kiti saugumo sprendimai „Santa Fe“ atnešė 5 žvaigždučių įvertinimą „Euro NCAP“ testuose.

Siūlomas vienas variklis

Lietuvoje naujojo „Hyundai Santa Fe“ pirkėjai turi vienintelį pasirinkimą – dyzelinį 2.2 l variklį. Jis derinamas su mechanine arba automatine pavarų dėže. Rinktis „mechaniką“ galima tik iš bėdos, tad galima pasidžiaugti, kad tokių kompromisų bandymų savaitgalį pavyko išvengti. Nors „automato“ versijos ekonomiškumas skiriasi litru (5,7 l/100 km prieš 6,7 l/100 km), tačiau važiavimo malonumo degalais neišmatuosi. O net jei ir sugalvotumėte tą daryti, realus ekonomiškumas neturėtų nuvilti. Per savaitgalį nuvažiavus daugiau nei 700 km informacinis kompiuteris rodė 7,2 l/100 km degalų sąnaudas.

„Dyzelis“ generuoja beveik 200 „arklių“, o maksimalus sukimo momentas siekia 431 Nm – tai puikūs rodikliai. Atsižvelgiant į tai, kad „Santa Fe“ sveria beveik 2 tonas, variklis džiugina galia ir maloniu važiavimu. Gamintojai tvirtina, kad specialiai pagal europiečių poreikius sukūrė naujojo „Santa Fe“ pakabą ir stabdžius, sureguliavo valdymą. Automatinė pavarų dėžė neprilygsta konkurentams iš Vokietijos, pavarų perjungimas šiek tiek uždelstas, bet pakankamai sklandus. Automobilis lengvai išsijudina, yra manevringas ir žvalus tiek mieste, tiek lekiant greitkeliu. Įsibėgėjimas iki 100 km/val. užtrunka 9,4 sek., versija su automatine transmisija yra kiek lėtesnė.

Kaip ir dauguma šiandieninių SUV klasės visureigių, „Santa Fe“ nebėra tikras visureigis ir vietoj pasivažinėjimų po purvynes tarnauja kaip didelis šeimos automobilis. Nors „Santa Fe“ ir yra labiau miestui ar kelionėms pritaikytas visureigis, gamintojai pirkėjams siūlo ir bekelei reikalingas sistemas, tokias kaip stačių nuokalnių įveikimo sistemą. Automobilio visų varančiųjų ratų sistema sureguliuota taip, kad įprastai jį į priekį varo priekiniai ratai, tačiau esant poreikiui į darbą įsijungia ir galiniai. Riedėdamas sunkiai pravažiuojamais keliais vairuotojas gali vienu mygtuko paspaudimu paskirstyti galią ratams santykiu 50/50.

Siauras konkurentų ratas

Nuo 2000 m., kai „Hyundai“ pradėjo prekiauti „Santa Fe“, šį automobilį įsigijo 2,56 mln. vairuotojų, iš kurių apie 350 000 buvo europiečiai. Gamintojai tikisi, kad per šiuos metus šis modelis užims daugiau nei 5 proc. savo rinkos. Vis dėlto „Santa Fe“ tiesioginius varžovus vertinti sudėtinga - šis modelis yra šiek tiek didesnis už kompaktinius SUV visureigius, tokius kaip „Honda CR-V“, „Toyota RAV4“ ar „Subaru Forester“, tad bent jau mūsų šalyje, pagal Autotyrimų rinkos klasifikaciją, jis atsiduria vienoje eilutėje su naujuoju „Mitsubishi Outlander“, techniniu dvyniu „Kia Sorento“ ir neprastu pasirinkimu už mažai pinigų - „Chevrolet Captiva“.

Pradinė „Santa Fe“ kaina Lietuvoje kiek stebina ir atrodo kiek perlenkta – nuo 119 999 Lt. Tačiau „Hyundai“ atstovai argumentuoja, kad prieš pradedant juos kaltinti plėšikavimu, derėtų pasižvalgyti ką siūlo konkurentai. Tarkime, „Outlander“ su dyzeliniu 2.2 l, bet tik 150 AG varikliu kaina prasideda nuo 107 000 Lt, „dvynuko“ „Sorento“ - nuo 123 000 Lt, o „Captiva“ su 2.2 l, 163 AG varikliu, AWD sistema ir ne pačia gausiausia įranga - nuo beveik 95 000 Lt.

„Hyundai Santa Fe“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2199 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 145 kW/197 AG/3800 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 436 Nm/1800-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4690 mm
Plotis: 1880 mm
Aukštis: 1685 mm
Važiuoklės bazė: 2700 mm
Prošvaisa: 185 mm
Svoris: 1882 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,1 sek.
Maksimalus greitis: 190 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,7 l/100 km
CO2 emisija: 175 g/km
Bagažinės tūris: 585/1680 l
Kaina: nuo 119 990 Lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (63)