Korėjiečiai iš „Hyundai“ ir dukterinės „Kia“ kompanijos neslepia – pristatę naują „Kia Niro“ ir bendraplatformį „Hyundai Ioniq“ modelius, jie siekė vieno tikslo – nukonkuruoti hibridinių automobilių rinkoje be konkurencijos karaliaujančius japonų gamintojo „Toyota“ modelius. Ar šios pretenzijos pagrįstos aiškinausi „Kia Niro“ ir po dienos vykusiame „Hyundai Ioniq“ pristatyme.
Hibridinis "Kia Niro"
© Gamintojo nuotr.

Pirmąjį išbandžiau hibridinį „Kia Niro“. Šis modelis yra pagamintas naudojant tą pačią platformą kaip ir „Hyundai Ioniq“, kuri yra skirta išskirtinai hibridinių automobilių ir elektromobilių gamybai. Ir nors kol kas „Kia“ atstovai apie elektromobilį savo gamoje neužsimena, jau žinoma, kad kitais metais pasirodys ir iš tinklo įkraunamas hibridas, kuriuo vien tik elektros režimu galima bus nuvažiuoti daugiau kaip 50 kilometrų.

Platforma – ta pati, koncepcija – skirtinga

Bet didžiausias skirtumas tarp „Hyundai“ ir „Kia“ giminingų automobilių – ne tas, kad „Hyundai“ siūlomas ir su elektrine pavara, bet tas, kad skiriasi jų kėbulų tipas. Jei „Ioniq“ yra hečbekas (o dar tiksliau – liftbekas), nedviprasmiškai primenantis dabar jau senesnės kartos „Toyta Prius“ modelio sumažintą kopiją, tai „Kia“ „aprengtas“ šiuo metu itin madingu SUV arba krosoverio – aukštesnę prošvaisą turinčio lengvojo automobilio – tipo kėbulu.

Neslėpsiu – iš naujo „Kia“ automobilio tikėjausi drąsesnių kėbulo linijų, bet tokią gana konservatyvią išvaizdą galima nesunkiai paaiškinti – automobilis yra skirtas ne tik Europai, bet ir visai pasaulinei rinkai, todėl efektingos linijos kaip „Kia Sportage“ ar „Optima“ modeliuose užleido vietą labiau tradiciniams bruožams.

"Kia Niro" išvaizda konservatyvesnė nei "Sportage"
"Kia Niro" išvaizda konservatyvesnė nei "Sportage"
© Gamintojo nuotr.

Bet žvelgiant į automobilį nesunku pasakyti, kad tai „Kia“ – tradicinės grotelės, aukšta langu linija, griežtos kėbulo formos ir platus galinis statramstis. Dar įdomu tai, kad pristatymo metu gamintojo atstovai grindė SUV arba krosoverio automobilio kėbulo privalumus aerodinamikoje – esą, trumpa galinė dalis sukuria turbulenciją gale ir sumažina oro pasipriešinimą, taip leisdama taupyti degalus.

Nors pats oro pasipriešinimo koeficientas nėra labai mažas – 0.29 Cd – viskas dėl aukšto kėbulo. Kad sumažintų oro srauto pasipriešinimą, papildomai oras nukreipiamas į ratų arkas pro priekyje esančias groteles, taip pat apatinės priekinio buferio grotelės yra atidaromos ir uždaromos priklausomai nuo važiavimo greičio.

Nustebino erdvus salonas

Salone didžiausias atradimas – kaip 4,35 m dydžio automobiliui jis velniškai erdvus! Nors automobilis trumpesnis nei „Kia Sportage“, salone, ypatingai ant galinės sėdynės, vietos daugiau nei pakankamai – dėl to reikia dėkoti naujai platformai, kurios atstumas tarp ašių siekia 2700 milimetrus ir tai yra 30 mm daugiau nei didesniame „Sportage“. Taip pat negali priekaištauti nei dėl vietos virš galvos, nei per pečius – jos čia išties užtektinai, o keliautojams bus pravartu žinoti, kad į bagažinę telpa nuo 427 iki 1425 litrų.

Prietaisų skydelyje dominuoja pažįstamos iš kitų naujų „Kia“ modelių horizontalios linijos, vizualiai dar labiau praplečiančios ir taip erdvų saloną (visgi kalbame apie kompaktinį C klasės automobilį). Bet randu ir trūkumų – apdailos kokybė nusileidžia naujajam „Sportage“, minkštas plastikas – tik viršutinėje prietaisų skydelio dalyje.

Taip pat ir sėdynės ne itin patogios – nors atrodo dailiai, bet jose sėdžiu lyg biuro kėdėje ir man trūksta šoninio prilaikymo – tai dar kartą patvirtina, kad automobilis kurtas ne tik Europai, bet ir visam pasauliui (be to, ir gaminamas jis Korėjoje, o ne Slovakijoje, kaip kiti Europai skirti modeliai).

141 AG hibridinė jėgainė ir kitoks „automatas“

Su galios agregatais viskas labai paprasta. Šiuo metu siūloma hibridinė pavara su 1.6 l 105 AG varikliu ir 32 kW elektros motoru bei 1,56 kWh talpos, po galinėmis sėdynėmis sumontuotu itin kompaktišku ličio jonų akumuliatoriumi, sveriančiu tik 33 kilogramus. Bendra variklių galia siekia 141 AG ir sukuria 265 Nm sukimo momentą, kuris į priekinius varančiuosius ratus perduodamas per 6 pavarų dviejų sankabų DCT greičių dėžę.

Taigi, skirtingai nuo konkurentų iš Japonijos, kurie naudoja sudėtingą kintamą sukimo momento perdavimo mechanizmą (kurio visgi nederėtų painioti su įprastu variatoriumi), korėjiečiai panaudojo paprastesnį sprendimą, pritaikę turimą automatinę pavarų dėžę.

Automobilio dinamika – toli gražu ne kvapą gniaužianti – 11,5 sek. iki 100 km/val. ir maksimalus 162 km/val. greitis. Galbūt todėl ypatingai neerzina labiau komfortiškai, o ne standžiai suderinta pakaba, dar kartą primenanti apie „pasaulinio“ automobilio paskirtį.

Ką gi, komfortiškai tai komfortiškai – juolab kėbulas pagamintas naudojant itin tvirtą plieną (variklio gaubtas ir bagažinės dangtis – iš aliuminio) – iš tiesų važiuojant automobiliu salone tikrai tylu (čia sumontuotas ir papildomai garsą izoliuojantis priekinis stiklas), aerodinaminis triukšmas mažas, o tylą trikdo tik gerą riedėjimą užtikrinančių ir degalus padedančių taupyti kietų padangų ūžimas – kurios, be to, posūkyje dar ir itin greitai pradeda slysti į išorę.

Ne, šis automobilis tikrai ne „aštriam“ važiavimui, o ir gamintojo ditirambai dviejų sankabų pavarų dėžei, kaip pranašesnei už variatorių, iš esmės yra ne daugiau nei gražios kalbos – kaip ir „Prius“ atveju, iš šio automobilio taip pat nesitikėkite svaiginančio pagreičio nei važiuodami įprastu, nei sportiniu režimu.

Hibridas taupiausias mieste

Bet iš hibrido visai pagrįsta tikėtis mažų degalų sąnaudų. Gamintojas jas nurodo skirtingas su 16 ir 18 colių ratlankiais. Taigi, su mažesniaisiais ratais vidutinės sąnaudos yra 3,8 l arba 88 g/km CO2, o štai su didesniais – jau 4,4 l arba 101 g/km CO2 – nors Lietuvoje tai neaktualu, bet daugelyje Europos šalių šis skaičius jau nebeleidžia tikėtis mokesčių lengvatų.

„Kia Niro“ salone – pažįstamos linijos
„Kia Niro“ salone – pažįstamos linijos
© Gamintojo nuotr.

Na, o žvelgiant paprastai, didelių stebuklų neįvyko – bandant automobilį skirtingais režimais kalnų keliais ir greitkeliais, jos buvo maždaug 6 l/100 km – važiuojant sau įprastu režimu (o tai reiškia, kad 90 procentų kelio mieste) jos būtų tikrai mažesnės nei 5 l/100 km – spūstyse važiuojant nedideliu greičiu, taupyti degalus itin padeda elektros režimas.

Iš papildomų malonumų vairuotojui – pagalbinė automatinė greičio palaikymo sistema, kuri, vertindama navigatoriaus duomenis, žino apie įkalnes ir nuokalnes, taip padėdama užvažiuoti arba įkrauti akumuliatorių, dalį kelio važiuoti tik elektros režimu (atskiro vien tik elektros režimo pasirinkimo nėra – gamintojo manymu, tai nereikalingas daiktas, nes automobilio valdymo sistema pati gali nuspręsti, kada verta važiuoti tik elektra), prieš greičio apribojimą ar staigų posūkį automatiškai sumažinti greitį.

Multimedijos ir navigacijos sistemoje galima gauti informaciją esamu laiku apie kelio spūstis, orus, greitį matuojančias kameras – žodžiu, visos naujausios jungiamumo technologijos, be kurių šiuolaikinis automobilis neįsivaizduojamas.

Nėra abejonių, kad „Kia Niro“ ras savo pirkėją – ypatingai ten, kur automobilio mokesčiai priklauso nuo emisijų dydžio. Kol kas dar tik preliminariais duomenimis, Lietuvoje „Kia Niro“, kuris mūsų šalyje turėtų pasirodyti vasaros pabaigoje, kainuos nuo 22 tūkst. 990 eurų – palyginimui, „Toyota Prius“ kainuoja nuo 28 tūkst. 420 eurų, „Toyota RAV4 Hybrid“ – nuo 29 tūkst. 220, o štai „Auris Touring Sports Hybrid“ šiuo metu siūlomas už itin patrauklią 19 tūkst. 190 eurų kainą.

"Kia Niro"
"Kia Niro"
© Gamintojo nuotr.

To paties korėjiečių „Kia“ gamintojo populiarusis SUV „Sportage“ kainuoja nuo 17 tūkst. 990, „Ceed“ – nuo 15 tūkst. eurų – čia išties yra apie ką susimąstyti.

Bet neabejoju, kad ne vieną pirkėją jis suvilios ne per daug ryškia išvaizda, mažomis degalų sąnaudomis (ypatingai važinėjant mieste) ir erdviu salonu, o stabdyti gali nebent tik nemaža hibridinio modelio kaina – kiekvienas rinksis pagal savo prioritetus ir įsitikinimus.

Įvertinimas 8/10

„Kia Niro“ techniniai duomenys
Variklio darbinis tūris: 1580 cm3
Degalai: benzinas/elektra
Akumuliatoriaus talpa: 1,56 kWh
Benzininio variklio galia: 77 kW/105 AG/5700 aps./min.
Benzininio variklio maksimalus sukimo momentas: 147 Nm/4000 aps./min.
Elektrinio variklio galia: 32 kW/44 AG/1798-2500 aps./min.
Elektrinio variklio maksimalus sukimo momentas: 170 Nm/0-1798 aps./min.
Bendra variklių galia: 104 kW/141 AG/5700 aps./min.
Bendras variklių sukimo momentas: 265 Nm/1000-2400 aps./min.
Pavarų dėžė : 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4355 mm
Plotis: 1805 mm
Aukštis: 1535 mm
Važiuoklės bazė: 2700 mm
Svoris: 1425 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,5 sek.
Maksimalus greitis: 162 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos (su 16“ ratlankiais): 3,8 l/100 km
CO2 emisija: 88 g/km
Kaina: nuo 22900 Eur (preliminari Lietuvoje)

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Porsche Cayenne“ testas: sėkmės įkaitas specialiai DELFI iš Graikijos (9)

Ką daryti, kai gamini gerą ir komerciškai sėkmingą automobilį, kurio uždirbamų pinigų kalnas...

„Toyota Prius Plug in Hybrid“ testas: versija skeptikams (41)

Kai pernai su DELFI skaitytojais pasidalinau įspūdžiais apie naujos kartos „ Toyota Prius “,...

„Porsche 718 Cayman“: traukos centras (1)

Visatoje egzistuoja visuotinai pripažinti dėsniai , kurie nekelia jokių klausimų kiekvienam...

„Volkswagen T-Roc“ testas: automobilinis rokenrolas specialiai „Motorams“ iš Lisabonos (27)

Jei kas paklaustų, koks man gražiausias šiuolaikinio automobilio pavadinimas, atsakyčiau, kad „...

„Hyundai Kona“ testas: ir miestui, ir bekelei, ir dar stilingas specialiai „Motorams“ iš Barselonos (29)

Savo siekį Europoje jau po keleto metų tapti daugiausiai automobilių parduodančiu gamintoju iš...

Top naujienos

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (72)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Reketininkams pasipriešinęs kaunietis papasakojo, kaip sulaukė keršto ir bėgo iš Lietuvos namuose vyras turėjo pinigų kambarį (71)

Kai dauguma išvykusių iš Lietuvos pradeda pasakoti savo istorijas, dažniausiai sako, kad...

Diatlovo perėjos incidentas: kraują stingdanti mįslinga istorija (36)

1959 metų sausį 23 metų Igoris Diatlovas aštuonių jaunų Sovietų Sąjungos žygeivių grupę...

Sutrypto „Žalgirio“ treneris pratrūko žaibais: reikėtų išvaikyti pusę komandos

Labai abejotina, ar fiasko rudenį patyrusio Vilniaus „Žalgirio“ kapitono tiltelį ateinantį...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (157)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Blogiausiai dirbančiu ministru gyventojai išrinko Verygą (51)

Negebėjimas susitvarkyti su Gedimino kalno irimu – tikrai ne vienintelė priežastis, kodėl...

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (125)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Pripažino: dėl Gedimino kalno buvo gaištamas laikas (93)

21-as mėnuo – maždaug tiek laiko praėjo nuo tada, kai Gedimino kalnas akis badančiomis...

Mažeikiuose perėjoje mirtinai sužalota moteris, įtariamo vairuotojo ieško policija (22)

Sekmadienio vakarą Mažeikiuose, Žemaitijos gatvėje, perėjoje, rasta automobilio mirtinai...

Pamatykite, kaip atrodo prabangiausi Vilniaus viešbučių apartamentai moka 2800 eurų už naktį (92)

Prabangių viešbučių galima surasti įvairiuose miestuose, vis dėlto itin prabangių apartamentų,...