aA
„Ford“ kompanija Vokietijoje pristatė naujausią „Ford Transit“ versiją: 2012-ųjų metų serijos modeliai, atsižvelgiant į šiuolaikinius reikalavimus, perkurti siekiant maksimalaus ekologiškumo ir ekonomiškumo.
Ford Transit
© Gamintojo nuotr.

Vienam populiariausių Europoje komercinio transporto veteranui „Ford Transit“ greit sukaks 50 metų. Šešios šio automobilio kartos ištikimai tarnavo smulkiajam verslui. Praėjusią savaitę Vokietijoje, Miunchene, buvo pristatytas naujas variklis, pakeisiantis šio automobilio charakterio bruožus neatpažįstamai.

Pernai vidurvasary nuo „Ford“ gamyklos konvejerio nuriedėjo eilinis šios bendrovės komercinio transporto modelis „Transit“. Viskuo jis buvo eilinis, išskyrus serijinį numerį – 6 000 000. Per metus šis skaičius paaugo iki 6,3 mln. Ne tiek daug Europoje automobilių modelių, tiražuojamų beveik penkias dešimtis metų ir tokiais tempais! To, be abejo, negalėtų būti, jei jis nebūtų vykęs ir nuolatos atnaujinamas, atsižvelgiant į vartotojų pageidavimus bei technikos progresą.

Modelį pristatę darbuotojai neieškojo motyvų trūks plyš suteikti jam „naujo“ statusą: tai tas pats šeštosios serijos priekiniais arba galiniais ratais varomas „Transit“, beje, ko gero, vienintelis toks komercinio transporto rinkoje, nominuotas „Metų veno 2007“ titulu. Tiek techniniu, tiek estetiniu požiūriais jis dar keletą metų galėtų ramiai riedėti nuo „Ford“ gamyklų konvejerių Vokietijoje bei Turkijoje, tačiau šiais laikais modeliai morališkai sensta labai greit. Tiems, kas nespėja atsinaujinti, tenka sunki dalia vytis sparčiau pažengusius pirmyn.

Tad kuo nudžiugino „Ford‘ inžinieriai verslininkus ir vairuotojus, kuriems distribucijos tikslais nedideliais atstumais tenka gabenti 1-2 tonų 6,5-14,3 kub. metrų krovinius?

Modernizacijos ašis yra „Euro 5“ standartus atitinkantis 2.2 l naujas variklis bei prie jo galimybių pritaikytos dvi mechaninės šešių laipsnių pavarų dėžės. Tiems, kam teko turėti reikalų su „tranzitais“, be abejo, žino, kad į šeštosios kartos modelius buvo montuojami du varikliai: į mažuosius, varomus priekiniais ratais, - 2.2 l, į didesniuosius, varomus galiniais – 2.4 l. Abu jie buvo „Euro 4“ lygio. Tam, kad būtų pasiektas „Euro 5“ lygis, perdarymas būtų kainavęs kur kas brangiau, negu sukūrimas naujo. Kita vertus, modelių ir modifikacijų įvairovė visada nemažas rūpestis ir vartotojams, ir automobilių servisų darbuotojams, o naujojo variklio galių bei sukimo momento į valias visoms šio „Transit“ modifikacijoms, tad 2.4 l varianto nutarta atsisakyti.

Taigi dabar šis modelis turės vieną 2.2 l „common rail“ sistemos „Duratorq TDCi“ šeimynos 100, 125, 140 arba 155 AG variklį, kurio sukimo momentas yra nuo 310 iki 385 Nm. Tam, kad jis pasiektų „Euro 5“ lygį, jame, kaip ir didžiuosiuose sunkvežimiuose, teko pritaikyti EGR sistemą (dalis atidirbusių dujų grąžinamos į variklį) ir kietųjų dalelių filtrą. 200 barų, lyginant su senuoju varikliu, teko pakelti slėgį kuro tiekimo sistemoje. O tam, kad jis geriau sudegtų, sukurti nauji pjezo inžektoriai, išpurškiantys kurą pro aštuonias angas. Ir, žinoma, turbina su kintama geometrija.

Naujas variklis su didesniais galios bei sukimo momento parametrais bei siekis kiek įmanoma padidinti kuro ekonomiją, pareikalavo permainų ir transmisijoje. Pirmiausia buvo modernizuotos tiek modeliams su priekiniais, tiek su galiniais varomaisiais ratais skirtos pavarų dėžės. Jos abi tapo šešialaipsnės ir pakeisti perdavimo skaičiai tarp pavarų: jos tapo „ilgesnės“, tad variklis su gana dideliu sukimo momentu, yra gerokai elastingesnis. Mieste šeštoji pavara, žinoma, nebus dažnai naudojama, o štai užmiesčio keliuose ji beveik pavaduos automatinę pavarų dėžę: jei nebūtina staigiai padidinti greičio, elastingas variklis ištraukia netgi tokiose situacijose, kur anksčiau būtum priverstas jungti žemesnę pavarą.

Tačiau šioje situacijoje gali laukti vienas ne itin malonus momentas: „Ford“ inžinieriams gerokai padirbėjus prie garso izoliavimos sistemos, vairuotojai, važinėjantys „iš klausos“ ir retai kada pažvelgiantys į tachometro rodyklę, gali užmiršti įjungti aukščiausiąją pavarą. Ir, beje, ne tik ją: tylus variklio darbas, daugelio sprendimų dėka gerokai sumažintos vibracijos bei „ilgos“ pavaros provokuoja ilgesnį važiavimą žemesnėmis, nors maksimalus sukimo momentas būna jau seniai pasiektas ir drąsiai būtų galima jungti aukštesnę. Tarsi numatydami tokią aplinkybę, inžinieriai šalia tachometro rodyklės įmontavo žalią strėliukę, rekomenduojančią jungti pavarą, reikiamą pagal aplinkybes. Tai nebloga pagalba vairuotojui, tačiau vis dėlto nėra labai efektyvi: rodyklė išnyra iš nebūties keletui sekundžių ir vėl dingsta, tad jei intensyviame eisme vairuotojas jos tuo metu nepastebėjo, jis ir toliau važiuos netinkama pavara. Nuo tokių klaidų apsaugoti praktiškai visų sunkvežimių bei autobusų vairuotojai: sunkiosiose transporto priemonėse tachometrai turi „stacionarią“ žaliąją zoną: rodyklė, esanti joje, visada garantuoja, kad važiuojate optimaliu režimu.

Kuro ekonomijai tarnauja ir naujoji „Start-Stop“ sistema, užgesinanti variklį jei automobilis sustoja ilgesniam laikui, negu 2 sek. Kaip tvirtino gamintojai, sistema yra labai patikima, be priekaištų tarnaus ilgus metus, tačiau, esant norui ar reikalui, gali būti išjungiama vienu klavišo paspaudimu. Taip pat galima pasielgti ir su greičio apribojimo sistema, kuri taip pat turėtų padėti taupyti kurą.

Visos šios naujovės padeda sutaupyti apie 8,5 proc. kuro priekiniais ratais varomuose modeliuose. Ne mažiau taupūs ir varomi galiniais ratais. Žinoma, kaip paprastai yra ir antras lazdos galas: naujieji modeliai „Ford“ atstovų salonuose bus brangesni apie 2-3 proc., neišvengiamai bus brangesnė ir šių modelių eksploatacija. Tačiau šį kartą tai neturėtų kelti didelio apmaudo, kadangi „Ford“ pateikė keletą naujovių, kurios gerokai sušvelnins skausmą dėl padidėjusių kainų. Pirmiausia – 12 metų (vietoje buvusių 8) kėbulo antikorozinė garantija. Bet kuris šios markės savininkas pasakys, kad šiuo požiūriu „Ford“ buvo ne be priekaištų. Nuo rugsėjo 1 d. iki 5 metų padidinta garantija visam automobiliui. Aptarnavimo intervalas padidintas iki 50 tūkst. km arba kartą per 2 metus. Beje, naujoji „Transit“ modifikacija dar turi ir naują elektros sistemos valdymą, kurio dėka reikia mažiau elektros energijos ir racionaliau kraunamas akumuliatorius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Išbandė: „Fiat 500L“ toli gražu nėra tobulas, tiesą sakant, jis net nėra geras (53)

Kokiu sociopatu reikia būti, kad nenusišypsotum pamatęs keliuku burzgiantį „Mini Cooper“ ar...

„Kia Ceed SW“ universalo testas: nebemadingas tipas su daug privalumų specialiai „Motorams“ iš Ženevos (11)

Naujasis „ Kia Ceed “ ir jo universalo versija „Sportswagon“ yra ne tik išvaizdesnis už...

„Volkswagen T-Cross“ testas: geriausiai miestui pritaikytas vokiškas SUV specialiai „Motorams“ iš Maljorkos (13)

Kas yra mažas, bet aukštas, ekstravagantiškas, bet praktiškas? Šiandien tai – miesto SUV...

Naujo „Lexus UX“ testas: aukščiausia klasė japonų supratimu specialiai „Motorams“ iš Barselonos (39)

Kai pristatymo metu „ Lexus UX “ kūrusiems inžinieriams užsiminiau, kad šiuolaikiniame...

Naujo „Porsche Macan“ testas: kodėl elektrinis variklis jam tik į naudą (5)

Vos tik „Porsche“ atnaujino vieną populiariausių savo krosoverių – „Macan“ modelį,...

Top naujienos

Šimonytė: likus pusantrų metų iki Seimo rinkimų formuoti naują Vyriausybę yra per didelė prabanga (1)

Iki rinkimų likus vos kelioms dienoms kandidatė į prezidentus Ingrida Šimonytė sako, kad...

Net ir paskelbusi apie karjeros pabaigą Meilutytė veikiausiai bus nubausta sulaukė dar vieno dopingo kontrolės vizito (43)

Trečiadienį ryte Londono olimpinė čempionė Rūta Meilutytė pranešė baigianti savo...

Mačiulis prakalbo apie ateitį: tai bus tokia krizė, kurios aš labiausiai bijau (190)

„Tai bus tokia krizė, kurios aš labiausiai bijau“, – antradienį vykusiame kasmetiniame...

Prieš lemiamą dvikovą – ekspertinis žvilgsnis į abu kandidatus: vienam iš jų laikas kreiptis į žmones (203)

Iki Prezidento rinkimų lieka vis mažiau laiko, o abu kandidatai dar turi labai daug darbų. „...

Fausta Marija Leščiauskaitė. Kodėl jie smurtauja ir rėkia? (85)

„Beržinės košės gavom, bet normalūs užaugom“, tikina tie patys žmonės, kurių mėgstamas...

Žiniasklaida: Theresos May planas žlugs (10)

Britų ministrės pirmininkės Theresos May paskutinis bandymas gelbėti savo susitarimą su Europos...

Kelti vestuvių į JAV išskubantis Gebenas: kitą sezoną tikrai noriu būti „Žalgiryje“ laida „Krepšinio zona“ (1)

Prieš metus iš JAV į Lietuvą sugrįžęs Martinas Gebenas LKL senbuviams atrodė žalias...

Karbauskis palinkėjo Nausėdai sėkmingų rinkimų ir pasiguodė dėl Grybauskaitės papildyta 13:00 val. (361)

Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos ir Lietuvos socialdemokratų darbo partijos frakcijos Seime...

Paskubėkite, gudobelės jau sužydėjo: Bružienė papasakojo, kam tai – tikras išsigelbėjimas

Ot šimts gegučių, gudobelės sužydėjo! Tad skubėdams velkies storą žieminį kušūlį,...

Policija išaiškino 22 asmenų ginkluotą susivienijimą: vertėsi kontrabanda, įtariami Bugavičiaus nužudymu dar papildyta (170)

Trečiadienį spaudos konferencijos metu Lietuvos policija paskelbė, kad bendradarbiaujant su...